Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rakastelua " väärään" aikaan ovikseen nähden, silti raskaaksi.

07.02.2006 |

Hei!

Ihan mielenkiinnosta kyselen... Kertokaahan miten teillä kävi raskautuminen? Yleensä tähdätään ovikseen, mutta välillä kuulee ns. ihmetarinoita. Yllätyksiähän voi tulla. Ja mielestäni raskautuminen on tavallaan ihme joka tapauksessa.

Eli ajoittuiko teillä rakastelu kerrat ohi oviksen, mutta yllättäen plussasitte kuitenkin? Ja miten paljon oli päiviä oviksen ja rakastelun välillä?

Jospa teidän kertomuksista saisi vaikka vähän lisää uskoa omaan plussaamiseen! Meillä on yksi lapsi, poika 1v8kk, toista toivottu pian 9kk. Eikoisesta simpat lähti matkaan kp 11 ja ovis oli kp12 tai 13... Tässä kierrossa on viimeksi rakasteltu kp 10, ovis oli ehkä kp14... Toivoa ei tälle kierrolle plussaamisesta juurikaan ole.

Mutta miten siis teillä??

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei sitten tee ovistestiä...

Itselläni ei ainakaan ole mitään käsitystä koska oli ovis, mutta ekasta kierrosta tärppäsi! Nyt haaveissa jo toinen, vaikka ei kuukautisetkaan ole vielä alkaneet... Saa nähdä koska pikkukakkonen ilmoittaa tulostaan!

Vierailija
2/15 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oikein gynekologin mukaan piti olla ovulaatio 18pvä(siis kierrosta) mutta nyt kun olen laskenut niin hedelmöitys onkin ollut 4pvä. Eli siis kuukautisten aikana! On siittiöt kyllä olleet sinnikkäitä, ei voi muuta sanoa. Kuukautisten aikan ei rakasteltu, ja eivät poistuneet vuodon mukana.. Ja muuten, voi tulla myös 2 ovulaatiota per kierto, tai olla kierto jossa ei ole koko ovulaatiota ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siittiöt voivat elää jopa 5 päivää. Ja ihan joka päivä ei kannata harrastella, ei kerkeä muodostumaan spermaan tarpeeksi/runsaasti siittiöitä seuraavaa laukeamista varten. Jos väli 2-3päivää, on sperma taas " normaalia" , siittiö rikasta :)

Vierailija
4/15 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli neljättä nyt odottelen. Näistä kahdesta viimeisestä voin sanoa tietäväni, koska ovulaatio on ollut. Tämä nykyinen masuasukki sai alkunsa niin, että oltiin kyläilemässä juuri oviksen aikana ystävillä kolmen vuorokauden verran, eikä siellä todellakaan kehdattu rakastella. Ajattelin, että siinä se sitten meni tämä kierto. Jaah, oltiin siis rakasteltu kotona päivä ennen lähtöä ja sitten tuli neljän vuorokauden tauko ennen seuraavaa kertaa. Ilokseni huomasin silti meidän odottavan vauvaa parin viikon päästä. Eli ihan tarkkaa aikaa ei varmaan kukaan pysty sanomaan.

Vierailija
5/15 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin raskaaksi 22 päivää edellisten kuukautisten alkamisesta! Tiedän tämän varmasti koska se oli ainoa kerta, kun sen kierron aikana harrastimme seksiä. Olin juuri paria viikkoa ennen lopettanut imetyksen kokonaan. Se ehkä selittää sen että hormoonitoiminta oli vähän sekaisin. Kuukautiset tosin oli tulleet jo ihan säännöllisesti 4-5kk. Kierron pituuskin oli suht säännöllinen n.30-32pv. En millään ensin uskonut että voin olla raskaana: Rakastelimme ilman ehkäisyä vain kerran ja silloinkin " väärään" aikaan. Tämä tosin oli ns. onnellinen vahinko, sillä olimme juuri päättäneet, että jätämme kuukauden-parin päästä ehkäisyn pois ja alamme yrittää pikkukakkosta :)

6/15 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa oviksesta ei mitään tietoa, mutta kaikenmaailman laskureiden perusteella hedelmöitys on tapahtunut kp 30.

t: H rv 36+5

Vierailija
7/15 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja söin vielä pillereitä... kävin ultrassa heti plussatuani ja hedelmöittymisajaksi lääkäri sanoi juuri nuo päivät... ja on vissiin aikatarkka ku mulla tais olla viikkoja 6+1 tai jotain.

Vierailija
8/15 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on aina 31-32 päivän kierto ja sen mukaan laskin ovista. No, kun tuli raskaaksi yllätys ultrassa oli melkoinen, kun laskettuaika määräytyikin 28 päivän kierron mukaan. Ovis oli siis ollut varmaan neljä-viisi päivää aiemmin kuin luulin.

Hassua siis, esikoisesta neuvolan tietokoneohjelma antoi la:n 28 päivän mukaan ja ultrassa aika siirtyi viisi päivää myöhemmäksi, koska kierto oli silloinkin 32 päivää ja ovis oli ollut sen mukaan.

Eipä tuota tiedettä maallikko ymmärrä ;)

Vierailija
9/15 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja luulen tuntevani ovulaation, joka on yleensa aika tarkkaan siinä kp13-14 kohdalla. Molemmat raskaudet ovat kuitenkin alkaneet niin, että seksiä on harrastettu viikkoa ennen ovulaatiota, kp 6-8 kohdalla! Meillä nuo ovulaatiot ajoittuvat aina viikonloppuun.. niinkuin seksikin useimmiten, joten olen aika hyvin molemmilla kerroilla ollut kartalla siitä että " tässä kuussa ei nappaa" ... Niinpä ;-))

Vierailija
10/15 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tulin raskaaksi kans kp 30 aikoihin ja menkkoja odottelin. Lääkäriinkin jo menin ja ilokseni lääkäri sanoikin minun olevan raskaana. Vaikka sanoikin ettei vielä saa testata vaan odotella viikko jos vuoto alkaakin. Raskaanahan sitä oltiin.

Vierailija
11/15 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt minäkään ennen milloin on ovis, mutta esikoisen syntymän jälkeen kun kuukautisen alkoivat, tuli myös joka kuukausi ns. ovulaatiolima, josta tietää ajankohdan. Minä puolestani juuri luin erään lääkärin kirjoittamana ettei ole ollenkaan harvinaista että siittiöt eläisivät 7vrk yleisin tieto on se 2-3vrk mutta viikkokin on kuulemma ihan tavallista.

Vierailija
12/15 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti!

Niinhän se on, ei niistä koskaan tiedä. Simpoista, oviksesta... Mutta meillä tuota hedelmöittymistä vaikeuttaa vielä endometrioosi. Ihmettä silti toivotaan. Hmm.. Nimi jäi, mutta kuka kertoi lukevansa simppojen elävän, useammin kuin on uskottu, jopa viikon? Muistatko mistä luit siitä?

Vierailija
13/15 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnen ovulaationi, joskus se on jopa erittäin kivulias. Kiertoni on epäsäännöllinen, se vaihtelee 28-40 päivän välillä, ja ovulaatio on joskus ollut jopa vasta kp 28. Välillä ovulaatio on 14 päivää ennen kuukautisia, välillä vain 5 päivää ennen.

Olen välillä epäillyt tuota kipua joksikin muuksi, mutta nyt olen toista kertaa raskaana, ja olemme tähdänneet juuri näihin " varmoihin päiviin" :)

Suomalaisessa vauvakirjassa sanotaan, että siittiöt elävät 2-4 päivään. Lisäksi siinä mainitaan, että tyttösiittiöt elävät pitempään, kun taas poikasiittiöt ovat nopeampia. Joten jos tuo pitää paikkaansa, ketjun aloittajalle saattais olla tyttö tulossa! Ainakin 50% todennäköisyydellä ;)

Vierailija
14/15 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...en ensin lukenut aloittajan viestiä kunnolla, kun käsitin, että olitte jo plussanneet. Toivotaan plussaa!

Vierailija
15/15 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska on osunut, mutta 2 kertaa olen tullut ekasta kierrosta raskaaksi menetelmällä seksiä joka päivä..

eli kyllä meillä on miehen siittiöt ainakin riittäneet..(kun joku kirjoitti et ei kannata harrastaa joka päivä kun ei muka muodostu siittiöitä..)