*HAAVEILIJAT*TIISTAI!
Minä alotan tän pinon tänäänkin kun taidan olla ainut tähän aikaan joka on kotona ja mähän pistä silmät avattuani netin päälle=)Nyt kyllä ihmetyttää??Sori tulee vähän henk.koht juttua mutta pakko ihmetellä ja kertoa=)eli siis mulla tulee sellasta ihan ovis limamaista vuotoa pyyhkiessä ja ihan kirkasta ja hajutonta??Ovis pitäs olla vasta viikonloppuna??Sitten taas jos on raskaana niin onkohan se sit tollasta kun en kiinnittäny huomiota viime raskaudessa kun että oli runsaampi valkovuoto....Tänään heräsin ja oli pahaolo ja niin nälkä että vatsaa oikein mourii...tämmöset oli viime raskaudessakin ihan alku vaiheessa.Ja väsyttää koko ajan.Tänään pitäs tikkurilaan lähteä ostelemaan naulakkoa ja tärkeille papereille jokin mappi....No mutta tulkaahan muutkin ilmoittelee ja tansku-77 mikä oli tulos?
Kommentit (6)
...ennen kuin mies tulee kotiin. ;) Olimme miehen kanssa anopilla kahvilla ja nyt se meni mun renkaat katsomaan autosta.
Snow: Testasin taas yhden negan, kun kiiruinen olen eli menkat pitäisi alkaa vasta loppu viikosta joten odottelen ihan suosiolla nyt sinne asti, ilmoittelen sitten jos niitä ei kuulu. Kannattaisiko kumminkin pupuilla varmuuden vuoksi jos nyt niin on että olis kumminkin ovis aika ? Onko sulla ovis testejä niin nillähän se vois näkyä mistä on kyse ? Mutta toivotaan että raskaudumme pian =)
Palailen paremmalla ajalla, paljon ++++++++säteitä
Tansku
Hei..
Olen loppusuoralla amk-tutkinnossani ja tavoitteena olisi valmistua jouluun 06 mennessä. Ollaan ukon kans siis suunniteltu, et voitaisiin alkaa yrittään lasta elokuussa 06. Olen ajatellut, että suorittaisin avoimen yo:n kursseja siinä valmistumisen jälkeen, koska haluaisin kovasti jatkaa maisteriksi omalla alallani. Nyt kävi myös ilmi, että minulla on hyvät mahdollisuudet upeaan työpaikkaan. Onko muilla tällaisia " ongelmia" ? Miten nää kaikki vois sulauttaa yhteen? En haluaisi olla työelämästä kovin kauaa pois valmistumisen/lapsen jälkeen, korkeintaan vuoden. Tekisikö se minusta huonon äidin? Ystäväni, joilla on lapsia ovat olleet töistä pois kolmekin vuotta. Itse en siihen pystyisi, minun täytyy tehdä töitä, sillä olen todella kiinnostunut alastani ja nautin siitä. Tavoitteenani on 2 tutkintoa, ennen kuin täytän 30 v. mut haluaisin kyllä perheen ja töitäkin pitäisi tehdä...Täytän pian 24 v. Kamalaa, miten nopeasti aika menee, tuntuu etten ole saanut mitään vielä aikaan..Pakko purkaa jonnekkin tuntoja, paljon stressiä koulun kanssa. Kaikki nuo asiat ovat minulle tärkeitä. Uraputkeen on kova veto, mutta kasvava masu herättää kovin äidillisiä tunteita. Miten muilla opiskelevilla kuumeilijoilla?
Kinttunen:
Kovin tutulta kuulostavat nuo sinun pohdintasi ja huolesi uran ja äitiyden yhteensovittamisesta. Itse valmistun yliopistosta pari vuoden sisällä, ja olen kovasti pähkäillyt, mitä tehdä: ensin töihin ja sitten lapsi vaiko toisinpäin? Karkeasti ottaen minulla olisi tällaiset vaihtoehdot:
vaihtoehto 1): Saisin ensimmäisen lapsen vielä opiskeluaikana tai heti opintojen päätyttyä. Sen jälkeen sitten työelämään, ja siellä muutaman vuoden oltuani olisi toisen lapsen vuoro.
vaihtoehto 2): Tekisin ensin opinnot loppuun, menisin sitten töihin ja sitten jossain vaiheessa saisin esikoisen.
Tällä hetkellä tuo ykkösvaihtoehto tuntuu selvästi paremmalta. Ensinnäkin siksi, että mulla on niin kova vauvakuume ;-), mutta myös monesta muusta syystä. Suurin syy on tietysti ikä, joka väistämättömän uhkaavasti lähenee kolmeakymmentä. Pelkään, että jos annan ensin uran viedä, en saa tilaisuutta lapsentekoon ennen kuin olen jo reippaasti yli 30. Ykkösvaihtoehtoa puoltaa myös se, että jos olisi lapsi ennen vakituisen työn hakua, olisi työn saaminen myös todennäköisesti helpompaa: työnantajat kun tunnetusti pelkäävät palkata lapsettomia nuoria naisia, kun ajattelevat heidän jäävän samantien äitiyslomalle. Itse en ainakaan kehtaisi heti vakituisen työn saatuani ilmoittaa, että olen raskaana...
Tietysti tällainen suunnitelmallisuus voi karahtaa kiville, kun eihän niitä lapsia aina niin vaan tehdä. Minusta on kuitenkin ihan luonnollista ja hyväkin edes vähän suunnitella, voihan ne suunnitelmat sitten pistää uusiksi jos tilanne muuttuu.
Pohdit sitä, olisitko huono äiti jos et jäisi vuosiksi kotiin lapsen kanssa. Minä olen miettinyt samaa ja tullut siihen tulokseen, että töissä käyvä äiti ei ole yhtä kuin huono äiti. Jokaisella naisella on oma tapansa olla äiti: joku nauttii kun voi olla monta vuotta kotona hoivaamassa lapsiaan, kun taas toinen nauttii siitä, että saa äitiyden vastapainoksi tehdä myös mielekästä uraa. Ei siinä ole mitään hävettävää, että pitää työtä ja uraa tärkeänä! Jos saa toteuttaa itseään mieluisessa ammatissa, varmasti jaksaa olla myös hyvä äiti (verrattuna siihen, että olisi vuosikausia kotona ja katkeroituisi siitä, että kouluttautui turhaan eikä saanut tehdä uraa).
^Tuo ei siis ollut mitenkään kotiäitiyttä väheksyvä kannanotto, sillä arvostan kotiäitejä kovasti. Mutta pointtini on, että ei ole yhtä oikeaa tapaa olla hyvä äiti.
Tänään kävi hassusti.Siskoni soitti ja pyys minua ostamaan raskaustestin ja tuoda sen työpaikalle=)Sillä on 3 päivää myöhässä!!Toivottavasti sille tulis plussa!!Huomenna aamulla se kuulema testaa!Minäkin sit ostin testin ja tein niin nega tuli,mutta en mä odottanukkaan plussaa!Nyt päätin että pitää siis pupuilla koko viikko niin eiköhän se jossain välissä tärppää!=)Kaipa pitää ukollekkin mainita=)Tultiin vasta kotia kun kyläiltiin poitsun kummi tädillä ja aika venähtikin niin nopiaa että nyt on pakko lähtee tekee jotain pikasta sapuskaa!!Missäs muut ovat??
Tansku:en mäkään tosissaan malttanu ja testasin negan ateekin omalla raskaustestillä.Jos en ole raskaana niin onkohan mulla jonkin sortin valeraskaus?Testaan viel viikonloppuna kun niitä acon 10 testejä tulee sillon tohon apteekkiin jos se nyt olis viimenen testaus....
Ai niin mulla olisi pitäny tänään alkaa menkat virallisesti mutta ei kuulu eikä ole ees oireita?Mitäköhän tää mun kroppa reistaa=)no niin olen langoilla koko ajan;)
Snow: Mistä löysit noita acon10 testejä ? Unohdin tilata niitä netistä ja ajattelin jos niitä olis vaikka täällä turussa myös jossain apteekissa myynnissä ? Alkaa metsästämään ;)
Nyt piinaamaan omaa napaa loppu viikoksi ja siskon navan pitäisi huomenna jotain sanoa =) ja neulomaan suloisia vaavin vaatteita kun kattelee telkkaa....
Tansku, palailee taas ;)
Tulkaahan muutkin ilmoittelee itsestänne
Minä myöskin olen kotona, töissä on edelleenkin vaan +15 astetta sisällä.. Koitin vaan ensin saada tehtyä vähän töitäkin ennen kun ilmestyn tänne, tosin huonolla menestyksellä...
Sorry, mut miä en kyllä osaa sanoo noista limoista yhtään mitään kun en ole niihin vielä perehtynyt.. Kohan nyt ensin sais alkaa yrittään niin sitten varmaankin alkaa mielenkiintoa löytymään.. Musta vaan tuntuu et saan odottaa sitä aika kauan...:(