Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

****HELMIMASSUJEN TIISTAIPINO****

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin vielä yhdessä kasassa. Tosin laskettuun aikaan on vielä reilu 2 viikkoa. Mitään synnytykseen viittaavaa ei tunnu, ei kuulu. Tällä hetkellä en kyllä toivokaan. Taisin joskus aiemmin kertoa kun liukastuin ulkona jalkani päälle. Enhän mä mihkään lääkäriin voinu mennä, ku ei siinä kuitenkaan mitään ole. Könkkäsin vaan kotona puolitoista viikkoa. Neuvolalääkäri passitti röntgeniin ja murtumahan siellä oli. Nilkka leikattiin ja nyt köpöttelen kipsi jalassa keppien kanssa. Näillä näkymin synnytän kipsi koivessa. Mietityttää vaan että miten sitten kuljetan pikkuista kun syntyy... Ärsyttää vaan nyt ku mitään ei oikein voi tehdä vaikka kädet toimii. Kämppäki on ku pommin jäljiltä. Odotan vaan aikaa että pääsen ilman keppejä liikenteeseen.

Huomenna on neuvola ja torstaina jalasta röntgen ja toivottavasti tikkien poisto. Liian hyvin olis mennyki tämäkin raskaus ilman tätä jalan loukkausta. Onneksi lapset on ollut terveinä. Ja muutenki ovat olleet aivan ihania nämä viime viikot.

Semmoista olen miettinyt että onko teillä kellään kamerakännykkää ja saako moisella edes kuvata sairaalassa? Mulla on vaan sellanen vanhanaikainen filmikamera. Kamerakänny olis harkinnassa, mutta en tiedä tuleeko hommattua sitä enää tähän hätään.

Nyt täytyy mennä heittämään takajalka hetkeksi kohti kattoa. Sen jälkeen tekemään isännälle ja lapsille sapuskaa kun tulevat töistä/hoidosta...

Onnittelut kaikille nyyttinsä saaneille. En muista kaikkien nimiä.

hanzu3 rv 37+4

Vierailija
22/28 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa nähä pääseekö tänään illalla koululle vai miten tää olo tästä etenee.. Nyt ainaki sattuu vähä niinku joka paikkaan. Oiskohan muutama supistuski eksyny näille seuduille..

Yöt menee onneks hyvin nukkuessa, vessassa käydään kerran tai kaks yön aikana. Täytyy nauttia niin kauan ku saa nukkua kunnolla..

Närästyksestä... Ootteko kokeillu manteleita? Mulla ainaki tehoo paljon paremmin ku Rennie. Ja maistuu miljoona kertaa paremmalle... =) Kuorettomat mantelit on viä parempia ku ei tarvi niitä kuoria kaivella koko päivää hampaiden koloista. Suosittelen kokeileen. Mua ei oo ikinä ennen vaivannu närästys, mut nyt tuntuu et sitä on saanu kokee niittenki vuosien edestä.

Jos sitä yrittäis saada ittensä liikkeelle tai ainaki vaatteita päälle.

Täytyis kai joku päivä kattoo sitä sairaalakassiaki valmiiks. On vaan tuntunu niin etäiseltä, mut kai se ois parempi olla etukäteen valmiina ku et sit jää vaiheeseen...

Nälkäki taitais olla....

Jansku & Möhkis 37+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanzu: meille sanottiin näin kamerapuhelimesta, että synnytyssalissa EI saa kuvata, mutta osastolla saa.

Oli mukava kun kävin hakemassa äskön postin, tuli mun yhden parhaista ystävistä hääkutsu... Tosin häät on jo ens kuussa, mutta onneksi tuossa lähellä noin 40km säteellä täältä meiltä... Nyt vaan jännitän uskallanko ilmoittaa, ja että uskallanko sitten mennä niiiin pienen nyytin kanssa. Tosin äitini (" sattui" soittamaan) sanoi että hän voi olla vauvan kanssa kirkkoajan... Saa nyt sitten nähdä mitä tehdään... Ja toisaalta voihan se ukkokin vois jäädä autoon vauvan kanssa...

Napero 39+5, jolla loppui ne epäsäännöllisetkin supistukset... Joten katsotaan nyt kuinka paljon menee yli, ja kuinka pieni vauva on noiden häiden aikaan... (häät 18.3 ja la:ni 9.2)

Vierailija
24/28 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa minäkin vihdoin kirjoittaisin jotain kun ahkerana taustailijana on tullut oltua muutamaa viestin kirjoittamista lukuunottamatta.

Eli la oli 5.2 mutta tyttö päätti onneksi syntyä 2.2 ( 51cm 3305g). Aikaisemmin ei ollut tullut mitään tunteita että saattaisi synnytys olla lähellä. Aamulla supisteli hieman, puoli kaksi soitin miehelle että tulisi käymään kotona jos tarvitsisi lähteä käymään sairaalassa kun supistelee 3 min välein. Sairaalassa oltiin klo 15 ja tyttö syntyi klo 15.50. Eli synnytys oli jo käynnissä kun saavuttiin sinne ja mitään muuta kivunlievitystä en enään saanut kuin ilokaasua. Kaikki meni kuitenkin hyvin ja tyttö syntyi kahden supistuksen aikana jolloin itse en pystynyt tekemään yhtään mitään, eli supistukset työnsivät vauvan ulos.

Kotia päästiin sunnuntaina ja nyt ollaan totuteltu uuteen perheenjäseneen ylpeiden isoveljien 2v ja 9v kanssa

Terveisin Sarianna ja tummatukkainen tyttövauva

Vierailija
25/28 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

DEVIL: Voimia sulle näinä vaikeina aikoina! Ei tosiaan kukaan, kuka ei ole oman lapsen menetystä kokenut, voi tietää, miltä susta tuntuu. Mutta uskon minäkin, että täällä on paljon ihmisiä valmiina kuuntelemaan, kun/jos haluat mieltäsi purkaa. Halauksia myös täältä!!!

SARIANNALLE ONNEA PIENESTÄ TYTÖSTÄ!

Ihanaa lukea muiden supistuksista. En siis tarkoita, että ihanaa, kun muut ovat kipeitä, vaan kiva olla täällä hengessä mukana, että tuleeko lähtö (siis teille), kun itselle ei ainakaan vielä ole tulossa. Jännittävää!

Ja närästyksestä vielä. Mulla on nyt parin viikon ajan närästänyt koko ajan, mutta suurimmaksi osaksi se ei onneksi ole kovin pahaa. Iltaa kohti aina pahenee ja 1-2 päivänä viikossa olo on tosi paska, kun ylävatsa on kurkkuun asti ihan tulessa. Rennietä syön, mutta ei auta ainakaan kovin hyvin. Harmi, että en voi sietää manteleita. Muuten vaihtaisin niihin. Onkohan Samarinistä mitään apua?

T:Fassiloora rv 38+2

Vierailija
26/28 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään uutta, verenpaineet ovat hyvät, pissa on puhdas, Hb nousi ilman lääkitystä, SF kasvaa edelleen, vaikka viikkoja jo 40+6, vauvalla pitäisi olla kaikki hyvin, että silleen, kyllä jo alkaa masentaa tämä odottaminen, perjantaina on sitten Jorviin YA-kontrolliin.

Kyllä pikkusella on hyvä olla siellä lämpimässä köllötellä, äidillä on vaan jo huonot oltavat.

Neuvolatäti sitten sanoi tänään että tämä oli viimeinen neuvola käynti, tästä eteenpäin Jorvi hoitaa ja soittele sitten kun vauva on syntynyt vauvalle neuvola-ajan.

Jeltsu&muru 40+6

Vierailija
27/28 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva on ollut hiljainen koko päivän, vähän jotain tuntuu että liikkuu ja neuvolassakin syke oli ok. Mutta neuvolan täti sanoi että jos ei iltaan mennessä tulee kunnollisia liikkeitä niin kannattaa soittaa sairaalaan ja mennä näytille. Saattaapi olla että hiljaisuus edeltää synnytystä (tätä toivon ja uskonkin näin) mutta paras varmistaa ettei ole mitään vakavampaa kyseessä.

Kylläpä tässä iltapäivän mittaan onkin supistellut jonkin verran, ei yhtään kivuliaasti, mutta nyt pistän aikoja ylös onko niissä mitään säännöllisyyttä. Esikoisenkin kanssa kesti aika kauan että muuttuivat kivuliaiksi, jospa nytkin sama kaava.

Mies ja poika lukee Pikku toukka paksulaista olkkarissa :) söpöä. Poika on oppinut sanomaan Kato!

Mutta jos ei musta ennen huomisiltaa kuulu niin tiedätte missä olen. Synnyttämässä tai sitten en. Mutta eiköhän sinne tänä iltana/yönä mennä käymään. Ja tulehan sitruuna sitten perässä

t. Tuuliina 39+1

Vierailija
28/28 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin siellä polilla, paikat täysin epäkypsät. Kohdunkaula 2cm. kiinteä ja kiinni. Vauva ei ole laskeutunut eikä kiinnittynyt. Voi perk...

Jotenkin olisin odottanut edes jotain edistystä mutta ei. HÖH!

Mutta hyviäkin uutisia. Ne vauvan sydämen lisälyönnit on hävinnyt ja ei tarvitse enää seurantaa. Sydänäänet normaalit ja vauva voi loistavasti. =) =) =)! Seuraavaksi menen sairaalalle kun rv. on 41+3 eli 10 päivää yli lasketun ajan. Ellei tietysti ole mitään tapahtunut ennen sitä. Voi luoja, voisi kyllä tapahtua.

Voimia DEVILille. Mahdotonta käsittää tuskaasi. =(

Napero:ko kuvaili niitä ihme kipuja ja ihmetteli mitä ne on. Ihan samanlaisia mitä mulla oli eilen. Epäsäännöllisiksi vähän kivuliaiksi supistuksiksi mä ne luin. Mulla myös eka synnytys edessä kun esikoinen leikattiin ja tuntuu että olen ihan pihalla että mitämitä!

joo.-. lähen peseen pojan hampaat! Huomiseen!

NIIN! JA ONNEA KAIKILLE VAUVAN SAANEILLE!

-sitruuna ja minttuvihtori 38+5-