Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

****HELMIMASSUJEN TIISTAIPINO****

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä ollaan jo kukuttu taas klo 4.30 lähtien, kun ei vaan uni tule uudestaan silmään sen jälkeen kun mies nousee töihin. Tää on ihan hirveetä, kun väsyttäis ihan kauheasti mutta ei vaan uni tule, ja sitten pelkään jo tulevaa, eli kun vauva on syntynyt niin miten meikäläinen sillon nukkuu... Viime yö muutenkin meni ihan ketuilleen, kun kävin puoli kolmen jälkeen vessassa eikä sen jälkeen tullutkaan enää uni, joten pyörin ja pyörin, ja kuuntelin kun mies ja kaksi koiraa kuorsasivat keskenään kilpaa, kivoja öisiä ääniä.

Mulla menee muutenkin hermot tähän olotilaan, kun lonkat on nyt molemmat tosi kipeät, mies jo eilen illalla kysyi tarviiko hakea kepit että pääsen liikkeelle... Tosi lohduttavaa... Saa nähdä kuinka sitten pystyy liikkumaan kun on synnärillä...

Muuten noista miehistä... On ne sitten vaan aika hassuja olentoja. Mieheni yksi ystävä kävi viikonloppuna laivalla, ja oli kuulemma ostanut varpajaisia varten jo shampanjapullon... oli ottanut riskin ja ostanut vaaleanpunaisella etiketillä sen (hih!) ja sanonut kun mies oli kysynyt tuosta väristä, että tottakai meille tulee tyttö... Emme ole ottaneet itse selvää kumpi tulossa, molemmilla on kyllä tyttötunne (mietimme ainoastaan tytölle nimeä... FIKSUA!), emmekä ole edes tästä puhuneet kenellekään, mistä sitten kaveri tietää kumpi tulee...

Eilen katselin huvittuneena miehen tekemisiä illalla... Hänen piti jo viikonloppuna imuroida koko huusholli (mä inhoan ylikaiken imurointia!), muttei sitten kerennyt, ja eilen illalla otti sitten imurin käteen ja aloitti, pyyhki myös pölyt ja teki siivosi muutenkin perusteellisest... Kuulemma jos lähtö tulee niin ei tarvi sit murehtia siivoamista...

Mutta nyt taidan mennä yrittämään unta uudestaan...

Niin ja kaikille uusille jakautuneille oikein paljon onnea!!!

napero ja masukki 39+5

Vierailija
2/28 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä vaan, eli olen lähössä poikaa viemään neuvolaan. Eli juuri kun illalla olin alkamassa laskea supistuksien väliä niin alkoivat hiipua. Höh, ei ne kyllä kovin kivuliaita mutta sellaisia ihan mukavia " menkkakipuja" kuitenkin.

Manasin eilen vakuutusyhtiötä... noh, tänäaamuna on tilille tullut rahat. Jesh. Kannatti manailla. =)

Menen iltapäivästä äitipolille ja kirjoittelen sen jälkeen kuulumiset!

-sitruuna ja minttuvihtori 38+5-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kauheasti kirjoitellut tänne mutta tiiviisti olen lukenut joka päivä pinoja. Nyt kun alkaa olemaan h-hetket lähellä niin ajattelin kirjoittaa. Eilen illalla alkoi jo vähän poltella ja supisteli,mutta ei mitenkään kivuliaasti.Yöllä oli rauhallisempaa.Nyt koko aamun on alaselkää poltellu ja vähän alamahssakin on sellaista menkkamaista jomotusta,näinköhän tässä päästäis tositoimiin piakkoin... Kävin äippäpolilla viime maanantaina synnytystapaarviossa ja läääkäri sanoi että kaulakanavaa jäljellä 1,5cm ja kohdunkaula auki sormelle ja lisäsi vielä ettei tarvitsisi odotella la aikaa saakka joka on 21.2. tiedä häntä sitten.Nyt kumminkin toiveita elättelen että tää jo syntyis. Rv tänään tasan 38 . Onnellista loppuodotusta kaikille muille helmikuisille!!

Vierailija
4/28 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heräsin mega supistukseen, no tämän päivän mä valitsinkin synnytykselle!!! pitäs lapsen tietää et äiti on aina oikeessa...hyvä hyvä

no mä heti ryntäsin koiran kans ulos,silitin pyykkikasan,vielä aion imuroida ja vääntää ruokaa...ja sit voisin lähtee.mutta kun ei enää supista kivuliaasti.

ja koira oli käynyt pissalla tytön matolle,IHANAA

meidän koira on hemmoteltu pilalle:nyt ulkona kun on kylmä niin koira pissailee ja kakkailee rauhassa,sit kun tassut on kylmät se tulee istumaan jalan viereen ja nostaa etutassut ilmaan;näin se ilmaisee et ota syliin ja kanna ;))))))))sitten loppulenkki me kuljetaan sylikkäin...

kuumetta ja vauva 40+4

Vierailija
5/28 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona on ihan mega pakkanen hui... mulla ei mitään mikä mahtuu päälle että tuonne vois mennä ja ostaa en enää parin viikon takia isompaa mene !! Miehen toppahousutkin onjo pienet höh ja takit ei oikein mene kiinni ;) en mä mikään iso ole masu vaan on ihan jäätävän suuri !!

Eilen onneksi ne supparit sitten loppui - kärvistelin 16 tuntia niiden kanssa just -lähetän ne sinne missä niitä nyt tarvitaan tsup.....

Ei nimittäin yhtään kivaa tuo että mitään ei pysyty tekee kun supistaa 10-15 min välein. Onneksi yön sain nukuttua ja tänään vaikuttaa hyvältä - ei supista jep !!

KUUMETTA sinne paljon suppareita matkaan tsup.... kyllä sä varmaan tänään pääset jo !

Missä kaikki ne vauvauutiset -vaikka kuinka paljon helmiksiä poistunu synnärille eikös ! ?

Ja ONKO kellään apua tähän häpyluun kipuun !? Kohta ei kärsi enää kävellä :( eilen lämmittelin lämpöpussia mut ei vaikutusta .

minkki kera oskun 38 tasan !!

Vierailija
6/28 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin laskettuun päivään niinkuin aina ennenkin... yölliset vessakäynnit tihentyneet niin, että nykyään pitää joka yö nousta 3-4 kertaa. Onneksi se joku aika sitten vaivannut unettomuus on helpottanut ja saan unta saman tien. Olen kyllä alkanut mennä myöhemmin nukkumaan, joten ehkä sillä on vaikutusta?

Yöllä ja aamulla tullut muutama (ehkä 4) hajanaista supistusta ilman mitään kipua tai säännöllisyyttä, joten taidan heittää roskikseen haaveen siitä, että syntyisi laskettuna päivänä eli tänään. Tänään on neuvola, joten saas nähdä vieläkö verenpaine huitelee pilvissä.

Pöh, mä olen ihan pettynyt tähän laskettu aika systeemiin. Mun mielestä tällaisille kärsimättömille odottajille kuten allekirjoittanut pitäisi taata päivä, jolloin se varmasti syntyy eikä tämmöistä 4 viikon kärvistelyä että " joko nyt?" Saas nähdä paljonko tulee tänään tekstareita, että " joko???" -siis ihan kun me ei kerrottais ihmisille kun se syntyy. Että tyyliin 3kk pidettäis salassa, että meillä on vauva? No, pitää koittaa ymmärtää lähipiiriä...

Liitokset ahistaa täälläkin -ylösnousu, äkkinäiset käännökset tai liikkeet jne aiheuttavat " oikein mukavat" pistokset häpyluihin. Esimerkiksi ulkona, jos horjahtaa tai liukastuu... AUTS!

Taidanpa lampsia alakertaan aamiaiselle ja todeta, että ei se vaavi taida tänäänkään syntyä vaikka on jo sänkykin herralle tai neidille pedattuna. Tsemppiä tiistaipäivään kaikille!

rv 40

Vierailija
7/28 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikein tarkkaa miettii ja tunnustelee, ehkä mullakin välillä vähän jomottaa selkää ja alavatsaa siihen malliin :D. Siitä innostuneena laitoin vauvalle kotiutumisvaatteet valmiiksi, kaivoin imetysliivit esiin, ja lisäsin kauppalistaan pieniä vaippoja, peppurasvaa, liivinsuojia yms yms.

Esikoisen kanssa eilen laiteltiin vauvanvaatteita, ja rupesi sitten puhumaan kuinka vauva voi viedä ne omaan kotiinsa. Taisi tulla uutisena, kun selitin että kyllä tästä tulee sen vauvankin koti :D. Kysyi sitten vielä missä sen vauvan äiti on, tuli toinen järkytys kun selitin että minä olen myös vauvan äiti. Voi toista, on siinä 2veellä sopeutumista : )

No niin, jospa jatkaisin pölyjen pyyhkimistä, ajattelin lattiatkin pestä...

Onnea uusille vauveleille!

FannyK 38+3

Vierailija
8/28 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ehtinyt yhtään lukea pinoja synnäriltä tulon jälkeen, mutta tulin laittamaan terveiset! Yritin myös laitella muille helmivaavin saaneille onnittelut ja onnea myös niille joiden ilmoitusta vauvasta en huomannut!

Arki lähtenyt hyvin käyntiin....siis ihan älytöntä valvomista, mutta en valita...ainakaan vielä :) Mies hoitaa vaipat ja minä syötön eli hommat jaettu. Istumaan en vieläkään pysty joten synnytyskertomus siirtyy sitten jonnekin tulevaisuuteen...muistankohan enää mitään sitten ???

Eipä mutta nyt aamupalalle, oikein ihanaa loppuodotusta kaikille!!!

Sasuliini ja herra hurmuri kohta viikon :)

Vierailija
9/28 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä eilen muuten oli puhetta tosta laskettuaika systeemistä,joka näköjään mättää ja pahasti.;)))

tultiin siihen tulokseen et olenkin varmaan raskautunut kesällä joskus, tai sitten mahassa kiertää vaaan ison iso pieru!!!

Vierailija
10/28 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

FannyK :) : Myös meillä 2,5v kysyi tässä taannoin, että koska vauva tulee kylään ja jouduin kertomaan totuuden, että asumaanhan se tulee ja pysyvästi :). Oli neidillä hyvä ilme " Äiti, et voi olla tosissasi!" . Taitaa tulla siellä ja täällä pienet sopeutumissessiot. Valmistauduttu kyl :). Niin kuin kaikkeen muuhunkin epämukavaan.

Mietin mahdanko olla oikein pessimisti tämän tulevan synnytyksen kanssa ja vauva-ajankin. Mietin kaikki systeemit auki ja varaudun pahimpaan. Olihan esikoisen synnytys semmoinen kokemus, että saman ehkä kestäisin toistamiseen, mutta ei kiitos yhtään enempää kipua, verta ja kyyneliä.

Minulla käynnistävät perjantaina juuri tuon esikoisen synnytyksen vuoksi, että tulevalla olisi mahdollisimman hyvät?! edellytykset syntyä alateitse. Painoarvio viime pe oli 3600g, joten laskettuun aikaan ei kuulemma odoteta. Hieman tai oikeastaan rehellisesti sanottuna aivan järisyttävän paljon jännittää, kun menin HULLU lukemaan netistä artikkeleita käynnistämisestä ennen laskettua aikaa. HULLU HULLU :)! Ei saisi tiedonhalu olla näin valtava, ahdistaa vain sitten enemmän. Hoh.

Muuten voin hyvin, ei kipuja eikä juuri supistuksiakaan, blääh (Toivon vielä, että käynnistyisi luonnollisesti!). Nukun hyvin ja jaksan hihhuloida kotihommien kanssa ja jopa ulkoilla (juuri ja juuri takki mahtuu kiinni). Nyt pitäisi mennä vielä teettämään verhot pariin ikkunaan ja hakea leivänpaahdin niin siinähän sitä sitten valmista olisi taas shoppailujen osalta.

Joku toivoo, että ei supistuksia kiitos. Minulle voi lähettää ja kiitos sellaisia, jotka sitten kanssa pitävät loppuun saakka HEREILLÄ, ettei tarvi pettyä niiden laimentumiseen. Jos selviäisin ilman käynnistystä.

Innokasta pakkaspäivää kaikille meille pulleille ;)!

Akateemikko 38+4 (vähän tänne kirjoitelleena, mutta paljon lukeneena :), hih)

Vierailija
11/28 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin ONNITTELUT KAIKILLE HELMIVAUVANSA JO SAANEILLE!!! Mikäli vielä jaksatte meidän yksiosaisten pinoja käydä lukemassa... Joo kurjia nämä pakkaset, ei jaksa kyllä enää ulos lasten kanssa vääntäytyä... Sitten huono omatunto, kun katselevat videoita aikansa kuluksi. Mulla ei juurikaan supistele, mutta selkä on niin kipeä, että koko ajan syön panadolia ja käytän tätä lämpöpussia. Ja näitä kuuluisia pns-oireita... mies ärsyttää suunnattomasti, vaikkei sinänsä mitään väärää ole tehnytkään.

Vauvauutisia minäkin täällä yritin silmäillä, eikös osalla tamperelaisista ollu käynnistykset jo viikko sitten? Itselläni huomenna se toka synnytystapa-arvio Naikkarilla, ihan varmaan jäädään tarkkailulinjalle, vaikka haluisin sektion ens viikolle, saa nyt nähdä millainen lääkäri osuu kohdalle. Terkkarin painoarvio oli pe 4200gr, mut katsotaan nyt.

JANSKU kyseli maksahommista eilen, mulla todettiin eka raskaudessa tilanteessa 36+0, sisälle sairaalaan 37+0 ja käynnistykseen 38+1, joka päättyi sitten sektioon 38+3. Oma syntymäni myöskin aikoinaan käynnistetty kolmisen viikkoa etuajassa samasta syystä. Ja vaikka meilläkin esikoinen oli pieni ja vähän " epäkypsä" vielä syntymään, mä olen kyllä kaiken lukemani ja kuulemani perusteella sitä mieltä, että suostu vaan käynnistykseen etuajassa, jos aihetta ilmenee. Ko.vaivasta aika vähän tutkimustietoa ja niitä liikkeitä pitää kytätä tosi tarkkaan siinä lopussa, ja onhan se tieto mahdollisista äkkinäisistä hapensaantivaikeuksista vauvalla tosi hermostuttava.

JELTSU, oletkohan jo synnärillä... Piti vaan kysellä, että minkä ikäiset tytöt sulla ennestään? Tiedättekö kumpi tulossa nyt? Asuitteko tekin Espoossa vai muistanko ihan väärin? Meidän tytöt maaliskuussa 3v. ja 4,5v., salaa toivon kolmatta tyttöä, Keski-Espoossa asustellaan.

SITRUUNALLE vielä, että pidinkin sulle joskus jo " luennon" meidän Ainon (3v.) korvahistoriasta eli 6kk-1,5-vuotiaana lähes 20 kuuria ja jatkuvaa märkimistä, kolmet putket ja kitarisaleikkaus, mutta vasta maitotuotteiden poisjättäminen paransi tytön. En meinannut millään uskoa, korvalääkäri ei usko asiaan vieläkään, eli suosittelen käyntiä kokeneella allergialääkärillä, jos ongelma jatkuu. Meillä tyttö siis nyt jo yli vuoden täysin terve ja ennen joulua palautettiin maitotuotteetkin vähitellen takas ruokavalioon. Tiedän tunteen, kun kaikki neuvoo eri asiaa eikä mikään tunnu auttavan, ruokavalion karsiminen tuntui mustakin alkuun ihan luomu-huuhaa-hommalta, mutta niin vaan osoittautui ainoaksi avuksi. Eikös teilläkin ongelmat alkaneet jo ihan vauvana, jolloin puuroja ja vellejä ruokavalioon mukaan? Minäkin siis täysimetin 11kk Ainoa, allergiatestit oli aina puhtaita ja iho suurinpiirtein siistein koko perheessä. En mä mitenkään paasaa tästä, mutta kuitenkin...:)

No, mutta voikaahan kaikki taas hyvin, tulen huomenna kertomaan tuomioni.

adalmiina37+6

Vierailija
12/28 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä näin pitkälle pääsyt, synnärille siis.

Meidän tytöt 7½v. ja 4v. enkä tiedä kumpi on tulossa, mies toivo poika, mutta itse en välitä, kumpi vaan tervetullut. Me asutaan Keski-Espoon ja Pohjois-Espoon rajalla.

jeltsu 40+6

Vierailija
13/28 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilma on kaunis mutta kylmä,ihan niinkuin vuosi sittenkin. Mä täällä itkua väännän kun kaikki vuoden takaiset muistot vaan pulppuaa mielessä. Vuosi sitten oli meidän esikoisen LA (syntyi tosin vasta pari viikkoa La jälkeen) ja sitä muistelee kaikenlaista kun yksinään täällä neljän seinän sisällä istuu. Mies ehdotti että lähtisin jonnekkin kaupoille mutta kun kävellä ei voi. Ehkä lähden päivemmällä helpottamaan suruani pojan haudalle. Seuraavat kaksi kuukautta tulee olemaan varmaan ihan helvettiä kun jokainen päivä muistuttaa jostakin tapahtumasta viime vuodelta. Olen pelännyt vuoden alusta tätä hetkeä,kaikki muistot viime vuodesta pyörii päässä 24h ja koko ajan itkettää... Ihan kun tässä ei olis muutenkin jo kurja olo!!!

Yö meni taas vessassa ravatessa tunnin kahden välein ja muutenkin olin todella levoton. Oli kuuma ja missään asennossa ei ollut hyvä olla. Ehkä eilen tehdyt kolme kävelylenkkiä koiran kanssa ei ollut paras mahdollinen idea... Tuo selkä kun taas heti kipeyty ja nuo nivuset sitten kanssa vihoittelee. Mietin jo yöllä että niinköhän tuo lähtö olis lähellä kun levottomuus vaan pahenee päivä päivältä. Mutta niinkuin moneen kertaan nähty ja todettu niin saahan sitä miettiä. Monella ollut niitä ennakoivia tuntemuksia,supisteluja ym mutta täällä sitä vielä yhtenä kappaleena kirjoitellaan... : ) Että enköhän minäkin kirjoittele vielä maaliskuussa uudessa asunnossa pitkästymistäni!!!

Sitten parista vaivasta jotka on alkaneet todella ketuttamaan!!! Eli mahaan kertyy tosi paljon ilmaa ja pyörii sitten siellä vaan. Toinen on se että tissit vuotaa ihan kamalasti. Joudun käyttämään suojia jo nyt jos johonkin meinaa lähteä eikä halua että kaikki näkee kun paita kastuu. Ja yöllä on aina sänky märkä kun vessaan herään. VAihdan aluslakanan siis lähes päivittäin koska maito kuivuu koppuraksi lakanaan ja paidan pari kertaa päivässä kun tuntuu aina olevan märkä!! Onko muilla tällaisia riesoja kaverinaan??? Kaikkea sitä joutuukin kestämään eikä ole edes sitä vauvaa vieressä!!!

Nyt istuminen taas rupee sattumaan sen verran että paras lähteä sänkyyn. Jospa lukisi jotakin niin ei pyörisi esikoisen viimeiset odotuspäivät mielessä... (Taas itken)

Jaksamista kaikille taas uuteen päivään!!

Devil&Toivo 38+4

Vierailija
14/28 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein pojan kerhoon ja kävin vajaan tunnin kävelyllä. On taas vaihteeksi niin upea ilma, etten voi olla koko aikaa sisällä. Täällä tosin tuulee, mutta pakkasta on " vaan" -15. Nyt menen syömään " aamupuuron" (mannapuuroa ja mansikkakiisseliä) ja sen jälkeen lähdenkin jo hakemaan poikaa kerhosta. Tai jäädään kyllä hetkeksi puistoon. Sitten voinkin hyvällä omalla tunnolla olla loppupäivän kotona.

Täällä ei supistele edelleenkään. Tavallaan tietenkin kiva, mutta toisaalta ois myös kiva, jos jotain merkkejä saisi tulevasta synnytyksestä. Tosin " tilasin" vauvan meille vasta ensi viikon maanantaiksi (13. päivä). Mutta ihan hullua, että joillakin (aika monillakin) on suht säännöllisiä ja kivuliaita supistuksia useita tunteja ja jopa päiviä, eikä synnytys silti käynnisty. Tosi epäreilua! Miksiköhän joidenkin elimistö (tai kroppa tai mikä lie) toimii noin?

Nyt sinne aamupuurolle...

T:Fassiloora rv 38+2

Vierailija
15/28 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

PALJON VOIMIA JA HALEJA SINULLE!!!!

Ei sitä voi tietää mitä tunnet juuri tällä hetkellä... :((( Mutta koita jaksaa...

Kirjoituksesi sai kyyneleet täällä silmiin...

napero ja masukki 39+5

ps. eihän sitä voi etukäteen (onneksi/valitettavasti) tietää mitä elämä tuo tullessaan...

Vierailija
16/28 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla alkoi klo 7:30 sängyssä ihan yhtäkkiä supistella. Kolmannen jälkeen aloin katsomaan kelloa ja niitä tuli 3-5min välein. Tunnin seurailin sängyssä, sitten nousin nähdäkseni jatkuvatko ne. Alkoivat aina selästä ja kiristyivät mahaan. Pystyssä jatkuivat myös. Revin lastenhuoneen tapetteja, en seurannut väliä, mutta koko ajan niitä tuli. Kävin pitkäkseni, jolloin väliä oli puolisen tuntia n. 10min. Sen jälkeen on taas tullut n. 3-5min välein ja vähän jo kipeämpiä kuin aamulla.

Niin vain on 4h mennyt ja vielä ihmettelen mitäs tässä oikein tapahtuu. Jotenkaan ei vain tunnu, että vielä olisi tosi kyseessä. Oksennus tuli myös aamulla, sekä vatsa tyhjeni kun supisteli niin kiivaasti. Muutoin olo on ihan normaali, nälkäkin kurnii jo vatsassa, pakko kai mennä tekemään ruokaa.

Esikosta odotettiin kotona 4h säännöllisten suppareiden kanssa ja lähdettiin sairaalaan. Tyttö syntyi reilu 5h myöhemmin. Nyt ei tunnu että pitäis mennä minneen. Jos nämä tästä tosi paljon kipeytyvät, silloin tietysti käydään näytillä, muutoin olen kotona vain. Ainakin antaa vähän toivoa, ettei tarvitse tämänkään vauvan kanssa loppuun asti kärvistellä. Esikoinen syntyi siis rv38+6.

Nyt rv37+1 ja ilmeisesti kova treenaus kohdunkaulan lyhentämiseksi menossa :)

Vierailija
17/28 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tänään mitään uutta. Koko ajan vaan se kummallinen tunne että jotain tapahtuu ja ihan kohta, mutta sitä milloin se kohta on niin ei voi tietää. Äsken tuli päivän eka heiveröinen supistus, tosin nousin sängystä tänään vasta 11 jälkeen. Eilen illalla tuli sellaisia napakoita, ei kipeitä mutta ilkeän tuntuisia selästä alkavia supistuksia n. 2-3 tunnissa mutta nukkumaan mennessä ne rauhoittui. Mahassa on aika hiljaista, noustessa vähän heiluttelin mahaa ja sain vastaukseksi potkun. Siinä tämän päivän liikkeet. Pitäisi varmaan mennä laskeskelemaan niitä sohvalle.

Neuvola on tänään, olen kyllä kovasti yrittänyt tolkuttaa masukille että mä en haluuuu kävellä sinne enää vaan sais tulla jo ulos. Ja ettei ole reilua että se köllii siellä lämpimässä ja me isoveljen kanssa joudutaan kävelemään kylmässä, kun jos se syntyisi niin päästäisi autolla kulkemaan ja ei sillä vauvalla täällä kylmä olisi kun laitetaan sitten vaatteet jne jne. Eli maanittelua mahalle :D

taidankin mennä nyt heti niitä liikkeitä kuulostelemaan. Oli se potku ihan napakka ja aikaisin aamulla venytteli että ei kai siellä hätää ole. Lapsiveden arveli terkkari vähentyneen viimeksi ja ennusteli sillä jo synnytystä, mutta ettei menisi liian vähiin?

t. Tuuliina 39+1

Vierailija
18/28 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis että onko nää nyt " niitä" suppareita vai ihan " viattomia" ? Mulla nyt tunnin kahden ajan ollut sellaisia etten oikein tiedä enää mitä pitäis ajatella... siis sattuu tuonne alaselkään koko ajan ja vatta on ihan kivikova melki koko ajan, ja nuo supparit sattuukin, muttei ne mitenkään mahdottoman kipeitä ole... Argggh! Mistä hitosta mä tiedän millon ne on niitä oikeita, kun esikoista odottelen?!?!?!?

Anteeksi tää purkaus, mutta johki oli saatava vähän purettua kun sattuu muttei ihan hirveästi...

napero

Vierailija
19/28 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

DEVIL: Voimia sinulle! On todella vaikea lukea ilman kyyneleitä tekstiäsi! Ei sitä osaa ite ollenkaan edes ajatella, miltä sinusta tuntuu! Itellä aina pelko, että kaikki ei ole kunnossa! Ei muuten, mutta äitini on joutunut kokemaan kahteen kertaan saman, minkä sinäkin! Ennen minun syntymääni joutui synnyttämään rv 28 kuolleen lapsen! Oli jostain syystä kuollut kohtuun! Ja pikkuveljeni sai elää tässä maailmassa 2kk16pvää! Oli vaikea kehitysvamma ja kuoli äitini syliin! Olin silloin kolmentoista vanha. Mutta muistan sen, kun eilisen päivän, kun isä tuli meitä hakemaan kesken koulupäivän kotiin antamaan viimeiset jäähyväiset pikkuveljellemme! Ette usko, kuin kaunis hän oli! Ei voinut kuin kiittää luojaa siitä, että pikkuveljemme pääsi vihdoin pois kivuistaan! Oli niin levollisen näköinen siinä arkussaan!

Luojalla on kaikelle tarkoituksensa! Voimia sinulle ja muista, että et ole yksin! Olemme täällä " kuuntelemassa" , jos haluat enempi purkaa tunteitasi! Puhuminen helpottaa! Äitinikin pelkäsi seuraavaa raskautta todella paljon! Pelko meni ohi vasta sitten, kun lapsi oli syntynyt ja pääsi äitini syliin! Ei sitä pelkoa heti voiteta!

Sitten vähän omaa napaa... Viimeyö meni taas vessassa juostessa ja kylkeä kääntäessä. Hermo menee! Menin jo puol kymmenen nukkuun, ku meinasin pystyyn nukahtaa edellisen yön valvomisen takia... No siinä otin parit renniet enneku sänkyyn menin ja nukahdin n.puol ykstoista! Ja heräsin kauheeseen närästykseen ja selkäsärkyyn puol kakstoista... Sen jälkeen otin yhen rennien ja autto hetkeks! En viittiny sit enempiä napsia, ku ei ollu mitää hyötyä! Kauheeta poltetta vaan! Ja voi sitä selkäsärkyä! Eikä meil ollu yhtäkään särkylääkettä kotona! Mies unohti tuoda apteekista, onneks sentään renniet muisti! Tääl edelleen kärvistelen selkävaivoineni ym kanssa ja odotan miestä kotiin! Että pääsis nukkuun! Heti ku meet sohvalle, likka tulee sanoo, et äiti ei saa huilia, ei saa nukkua, ei saa laittaa silmiä kiinni! Lapsiparat ku joutuu keskenää olee, ku äiti on nii väsyny, et makaa puolitajuttomana vaa sohvalla... Toivottavasti täs kohta jo pääsee jakautuu. JA toivottavasti ei mene yhtään yli LA:n, jok on 20.2!!

sinilila 38+1

Vierailija
20/28 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käynnistyksestä sulle vielä. Esikoinen käynnistettiin, eli sulle pientä kertomusta : aamulla antoi cytotecin kohdunsuulle -ei aiheuttanu muuta kuin pieniä supisteluja, ei kipeitä vaan sellaisia pehmentäviäkoko päiväksi. Yöksi unta palloon ja seuraavana aamuna uudestaan pilleriä ( sovittiin jos ei synny sen päivän aikan niin sitten leikataan ) sama homma eli ei tehny kipeetä kunnes ihan yhtäkkiä rupes tapahtumaan ja tyttö tulla tupsahti maailmaan hyvin nopeasti ( koko synnytys 4 h ). Minusta hyvä puoli käynnistyksessä oli se ettei tarvinnu niitä kipeitä suppareita kestää kuin se muutama tunti ( nyt on sitten kärvistelty senkin eestä tässä raskaudessa murrrrrr)

Moni sanoo että ne supistukset on kipeempiä käynnistyksessä -olen eri mieltä, kipeimpiä on nämä ennakoivat nyt kuin silloin. Ponnistusvaihe ei tehny yhtään kipeää ( ponnistin esikoista 17 min. ) vaikka olen pieni lantioinen .

Ehkä nyt sitten yritän sanoa että minun mielestä käynnistys oli aivan loistava homma ja kuitenkin helppo . Mun kohdalla vaan sitten mikään muu ei osunu kohdalleen. Lääkäri ei uskonut nopeaan synnytykseen eikä ehtinyt antaa kivunlievitystä. Ja muutenkin oli paljon sellaista mikä nyt ei siihen käynnistykseen liity.

Mene hyvillä mielin :) :)

minkki 38