**LOKALAHJOJEN TIISTAI**
Kommentit (76)
Tarkotin sellasta listaa jossa ei lue ku vast ne ihan ekat tiedot...ei noita kaikkia painoja...jos joku löytäis ne ni olis kultanen ja noita lehti linkkejä kans jos joku jaksaa laittaa niitä lööppejä yms????
Niin, minäkin jaksan valvoa myöhään pitkien aamu-unien voimalla ja tarvittaessa vielä päikkärit lisäksi. Eli unen puute ei mua väsytä, vaan nimenomaan se oman ajan puute. Ja rasittaahan se fyysisesti kun koko ajan kanniskelee pientä. En tajua mikä tämä vaihe nyt on, muillakin näyttää olevan samaa vaivaa. Eilenkin, niinkuin kaikkina muinakin öinä viimeisen kuukauden ajan, jouduin luovuttamaan oman ilta/yöaikani kanssa, kun Luka ei suostunut nukkumaan ilman rintaa. Se vaan heräilee pyörimään ja kitisemään ja nukahtaa heti uudestaan kun imut ottaa. Tuli kans eilen mieleen, että jospa ei oma maito enää pidäkään tyytyväisenä ja ajattelin kokeilla korviketta lisäksi, mutta sepä ei kelvannutkaan. Tähän asti on satunnaisesti pullosta syönyt, mutta nyt ei. Mitäs mä sitten teen esim. perjantaina, kun mulla on hammaslääkäri ja isin pitäis pärjätä pojan kanssa?!
Se valitusvirrestä.
Kylpygalluppiin: Luka kylpee kerran viikossa ja yleensä ihan tykkää siitä. Pari kertaa on huutanut kurkku suorana, joten ilmeisesti silloin ei vaan ole ollut pesutuulella. Ammetta säilytetään kirjahyllyn päällä, jonne se ei ulkonäkönsä puolesta sovi yhtään, mutta ei mahdu muuallekaan. Vedellä pestään käytön jälkeen, mutta pitäisi oikein saippuoidakin kyllä joskus, kun käytetään kylpyöljyä.
Itkun sietämisestä: Heti reagoin ja jos poika esim. huutaa jonkun toisen sylissä, niin meinaan kynteni pureskella kun tekis mieli heti mennä ottamaan omaan syliin. Mutta jos sietämisellä tarkoitetaan sitä, että miten helposti menee hermot, niin kipuitkua kestän kyllä, mutta sellainen " turha" kitinä alkaa kyllä ärsyttää. En kuitenkaan ole ääntäni korottanut koskaan, vaikka hammasta purenkin toisinaan.
Luka nukahti taas syliin rinnalle, koitan viedä omaan sänkyynsä, vaikka tiedänkin ettei siitä mitään tule kuitenkaan...
Housuissakin haisee, mutta en kyllä sen takia viitsi herättää.
Palaillaan!
-Coppola ja Stinky
kuulostaa tutulta!ihan kuin auroran kanssa..kantamista ja kitinää..ja sama juttu oli sekin ettei aurora ensin sitä pulloa huolinut.(kokeiltiin erilaisia pullotutteja jne.)
sitten vaan kun tarpeeks monta kertaa tarjosin niin hokas homman ja yks mikä luulen että vaikutti niin lämmitin nannin lämpöiseksi.(siis kättä lämpöisemmäksi.)sitten alkoi menemään!
luulen siis että meillä tosiaan oli niin että oli nälkäinen mutta ei vaan ensin ymmärtänyt pelkkää tissimaitoa saaneena että putelista tulee jotakin..jospa Lukalla on sama juttu?
-nasuli
Kiva saada muitakin kuopiolaisia kirjoittelemaan, tervetuloa mukaan! Ollaan varmaan samassa ä-nla:ssa käyty, koskapa mullakin oli N-mäessä neuvola odotusaikana!
Päippy ja Juho 3,5 kk
Koskahan sitä oppii ettei vaippaa vaihda omassa sängyssä. Nimittäin taas meni alulakana ja petari pesuun, eikä ollu kun toinen kerta vajaan viikonaikana. *lyö päätään sinään* (On tuo ukkeli ääntä nopeempi pisuttelija)
Eilen illalla aateltiin, että kokeillaan josko poitsu nukahtais omassa sängyssään. Päikkäreille nukahtaminen onnistuu ihan itsekseen, mutta yöunille ollaan annettu nukahtaa jommankumman sylissä ja sitten vasta viety omaan sänkyynsä. No, eihän siitä meinannu tulla mitään. Ukkeli hääräs ja kälkätti ihan itekseen. Pikkuhuikka maitoo ja takasin sänkyyn, niin pikkuhiljaa alkoi hyytyä.
Jahas, taas mennään. Haju alkaa olla aika tainnuttava. Kuinka noin pienestä miehestä voi lähteä tollanen käry????
T:nuuskis ja hajuherne
Niin täytyy tänään kokeilla uudestaan tuota iltakorvikkeen antamista.
Yksi juttu kans, mikä saattaa vaikuttaa herran mielialaan; äsken kokeilin ikeniä ja yläkulmahampaan kohdalla oikealla on ihan selvä mötikkä. Kauankohan siinä vielä menee, ennen kuin tulee läpi asti? On varmaan aika monen tekijän summa nyt tämä levoton kuukausi. Uusia taitoja on opittu urakalla, hampaita pukkaa ja kenties se maitokaan ei riitä. Ja uusista taidoista puheenollen, ei mene kauaa kun tämä herra istuu ilman tukea. Pysyy nimittäin nyt jo pieniä hetkiä ja ihan pitempiäkin kun vaikka toisesta kädestä vähän pitelee kiinni. Tiedän, ettei saisi näin pientä vielä istuttaa, ennen kuin vauva on itse siihen valmis. Mutta kun tämä tuntuu olevan valmis ja kitisee jos ei saa istua, niin minkäs teet. Isänsä kuulemma istui komeasti tuetta puolen vuoden iässä.
Ja taas täytyy jatkaa kanniskelua.
Olen ollut hetken pimennossa,mutta eiköhän nyt taas rytmi palaudu kohalleen ja olen taas monen monta kertaa päivässä teitä kiusaamassa.
Meillä oli vieraita eiliseen asti joten en päässyt koneelle lainkaan.Lapset oli kuin naulattuna tietsikan ääressä...
Meillä edelleen nuo hitsin pakkaset jatkuu -20 näyttää vieläkin.Harmi!!
Meidän rauhaan ei kuulu oikeen mitään ihmeellistä,tätä tavallista vauva-arkea vain.
Jotain gallupin tapastakin oli...huono muistinen..miettii...
Kylvyistä nyt ainakin oli puhetta.Meillä aada käy 2x viikossa ja joskus isi haluaa ottaa suihkuun.Meillä ei onneks ole tarvinnut vielä ainakaan läträtä noiden rasvojen kanssa.Paitsi joskus sinkkivoidetta pyllyyn.Saa nähdä miten käy kun miehellä on atooppista ihottumaa...Mut nyt ainakin vaaveli iho kunnossa.
Vauvan itkun sietäminen:kyllä aika vaihtelevaa meillä on.Välillä en ole moksiskaan huutamisesta ja toisinaan se ottaa sit hermoon joka kerta kun kuulee..meillä myös aada huutaa yksinään sitterissä tai sängyssä en yksinkertasesti ehdi aina hyysäämään.Naapurit varmaan ajattelee,et meille ei koskaan lapsia,sattuvat menee naimisiin syksyllä ja oli ainakin vauvakuume...=)
Tyttilii:meillä syödään jo soseita niin hyvin että aada oppi sitten jo kuinka purskauttaa ruuan pois suusta ja sen jälkeen nauretaan.Mutta vellejä en ole antanut,jotkut on mulle sanonu et vellien aika olis vasta 6kk iässä varsinkin jos on allergioita.En tiedä pitääkö paikkaansa.Tuntuu tuosta soseiden ja vellien annosta olevan yhtä monta mieltä kuin on äitejäkin.
On aika hankala kirjottaa samaan aikaan kun on aada syykyssä.
Meinaa tulla väkisinkin vääriä kirjaimia joukkoon.
Miten mahto sujuu oululaisten tapaaminen?
Nyt meen kahville ja rupean viihdyttämään tätä neitiä...aah..kun ei se nuku sisällä on se ollut muuten " mahtavalla" päällä viikon verran!!:(
Jaksuja kaikille!!
johannu ja aada 3.5kk
Höde_82;mukavaa että Kuopiolaisiakin tulee lisää:) Itse olen sieltä kolme vuotta sitten muutanut tänne Vantaalle,mutta muutaman vuoden sisään toivotaan voivamme muuttaa sinne takas!Siellä kun on sekä minun että mieheni suvut...Käydään useasti kyläilemässä,niin Juliuskin näkee isovanhempia!Seuraavan kerran taas kuunvaihteessa.
Kylpyammetta meillä säilytetään saunanlauteilla,muualle ei mahdu.Kylpyamme huuhdellaan vaan vedellä,ei käytetä öljyjä tms.kyvyissä.Pari kertaa viikossa kylvetään ja nautitaan:)
Mites muuten te jotka käytätte vauvaa suihkussa,varotteko veden joutumista korviin vai ihan normaalistiko suihkun alla käytätte?Itse olen tätä nimittäin pähkäillyt ja varonut korvia kun en tiedä onko haittaa....
Me sit käytiin ulkoilemassa uuden vaunuttelututtavan kanssa.Molempien pojat kyllä tarkeni hyvin,niin paljon vaatetta päällä ja pari harsoa vaunujen suulla.Itse vaan meinasin kyllä naamani palelluttaa kivasti,punottaa tosi voimakkaasti ja vähän sattuukin...sen siitä saa!Pakkasta ei kuitenkaan oo kuin -14 mutta tuulee niin kovasti..
Ai niin vauvan itkun sietämisestä..kyllä jonkun aikaa kärsii kuunnella mutta jos pitkään huutaa täyttä kurkkua niin sillon kyllä alkaa itelläkin jo päässä helistä ja epätoivo iskeä jos ei millään rauhoitu.Onneks aika vähällä huudolla on päästy...tai siis ainakin suht helpolla rauhottuu...
Ja tästäpä sit jatkankin sillä että meillä kans sitä kanniskelua ym.tosi paljon...aloillaan ei jaksa olla vaan kiukutteluks menee.
Coppola;meillä kans alkaa näyttää siltä että kohta istutaan ihan itse jo,sitterissä nousee jatkuvaan itse istumaan(kovin kumarassa vielä) ja sylissä ei olla aikoihin enää oltu kuin istualtaan.
Kokeilin muuten yks päivä Juliuksen seisottamista tommosta korkeeta lelua vasten kun tykkää aina sylissä seistä niin että pitää vaan sormista kiinni jne..niin siinä se hetken seistä torotti ilman mun kiinni pitämistä...toki kädet oli mulla niin että kiinni sain sit kun alko väsyä.
Jännityksellä ootetaan millon tosiaan aletaan tukea vasten seista ja istua,kun sekä minä että mun mies ollaan molemmat puolen vuoden iässä tehty molempia!Ainakin mahalleen kääntymisen kanssa oli kuin perinnöllistä...J käänty siis sillon 2,5 kk iässä,me miehen kans kumpikin käännytty 3 kk iässä:)
No nyt pitäis miettiä mitä ruokaa sitä jaksas laittaa...pätkiskakkua täällä pitkin päivää vaan mutustanu*mässyn,mässyn*
Ooleeoleoleolee! Hetki omaa aikaa!
Jäin muuten miettimään tuota hammasasiaa, josta mainitsin. Selasin netistä asiaan kuuluvia juttuja ja löysin sivuston, jossa kerrotaan missä iässä ja järjestyksessä hampit tulee läpi. Ensin pitäis tulla alaetuhampaat ja sitten yläetuhampaat jne. Kulmahampaat vasta yli vuoden ikäisenä. Että voikos se sitten olla mahdollista, että se mollukka ylhäällä kulmassa olisi läpipääsyä odotteleva hammas? Ja jos ei, niin mikä hitto se sitten on? Ensi viikolla neuvolassa kysäisen asiasta, mutta jos täällä vaikka joku sattuis ensin tietämään jotain...
Mutta nyt äkkiä syömään kun kerran tuli vapaa hetki.
Täällä ollaan! Kiitti Nasuli, kyllä lämmittää mieltä kun lukee itseään kaivattavan :)
Juurikin palailimme kotiin. Talo oli ihme kyllä vähän viilennyt, joten takkaa on lämmitelty, kaupassa käyty ja kamoja purettu kassista. Sitte päälle luin eilisen ja tämänpäiväisen, huh huh mikä homma vaikkakin mukava sellainen =D Pakkasta on enää 14 astetta ja Sampo koisaa ulkona, jihuu!!
Sitten pitkään palauteosioon... paino oli sen saman 64 kun viimeviikolla, kun toi listassa näkyvä taisi olla " pelkkää kuvitelmaa" *hyräilee kaipaus kurkussa* mutta jatkellaan laihista vähän paremmalla motivaatiolla herkkuviikon jälkeen.
NELLIINA -kiva lukea että matka sujui hyvin! Kyl mulla tulis miestä myös viikossa ihan törkee ikävä ja sillä kans lapsia..
ANDROMEEDA -ilman tarkkaa kuvaa tapahtuneesta, OTAN OSAA! Halauksia teidän perheelle ja parempaa vuoden jatkoa (ei paljon vaadi, eihän..)
SUZU -mä aion kans kokeilla! Kiitti. Sulla on kyl varaa pistellä kakkuja poskeen :)
SINILAINEN -hyviä uutisia sinulla :) Onnea uuteen kotiin. Mekin asutaan aika lähekkäin!! Mielitkö pk-tapaamiseen, kun en äkkiseltään muista.. mä tulen täältä viä vähän kauempaa.
AMMEESTA -kylppärissä on puinen penkki, missä voi vilvoitellessa istua ja siinä ammetta säilytellään. Poika käy pelkässä vedessä, joten en putsaa ammetta kovinkaan usein. 2x viikossa käy ja tykkää, keskimmäisemme ei tykännyt vauvana yhtään...
VAKUUTUS on Tapiolasta. Ollaan oltu tosi tyytyväisiä; keskimmäisellemme tuli juuri lähes 1000euron sairaskulusaatavat takaisin että sairastettu on!! Molemmilla isoilla on ollu korvakierre ja atopia, eikä kahta ilman kolmatta (kai, pitäkää peukkuja ettei toteudu nyt!)
Taidan jakaa tämän homman kahtia ettei katoa matkalle :) I' ll be back!
Elikäs jatkuu..
COPPOLA -minusta myös tuo rutinavaihe on kamalan rankkaa! Ei tiedä mistä kiikastaa ja mikä auttais.. kääntyilee ja puklaa, rutisee ja kitisee, kannetaan, hyppyytetään, tissitellään ja tutitellaan eikä silti auta :( Hampaat voi tosiaan olla, mutta kuten jo itsekin sanoit niin pullottavasta kovasta ikenestä voi kestää vielä kuukausia hampaan läpitulo. Niitä on tosivaikea ennustaa. Keskimmäisellemme tuli ekat alas vaivihkaa kolmikuisena ja nyt Sampolla ei ole vieläkään vaikka olen jo kuukauden odottanut.. Lukalle parempia fiiliksiä ja äidille jaksuja! Been there..
ROM -huonosti siedetään. Mä annan tissiä vähän joka kitinään, enkä siis siedä itkua.. rokottelen sitä yleensä arkiaskareissani sylissä ellei viihdy lattialla.
OULULAISET -kuis meni? Kivaa oli tietysti :)
PULINA80 -meillä myös perinteinen vauvakirja, ja sitten teen nettiin helistin.fi-sivulle kirjaa pojista.
HÖDE_82 -teretulemast joukkoon hauskaan!
HANSU.. -mä luin juttusi :) aika jännää.. varmaan kiva kokemus, vaikket musasta nauttinutkaan eikö näin ollut?
Sitten oma kysymys -katsoiko joku eilen Yle TEEMAlta lapsettomuusdokkaria? Mä en nähnyt, olis tehny mieli jo eilen siksi tulla kotiin. Nehän tulee joskus uusiksikin, mut en vielä nähny koska.
Ja aihe SYNNYTYSTEN KESKITTÄMINEN! Että mä repesin nauramaan aamulla kun luin lehden.. Tamperelaiset, lukiko joku Aamulehdestä. Synnytykset siis voitaisiin hoitaa VIIDESSÄ sairaalassa *reps* juu-u, miehet asialla. Mun muksut olis tipahtanu matkalle jos Tampereelle olis pitäny tulla.
Nyt lopettelen, mutta tiivistämpä lopuksi että on ihanaa olla kotona ja että huomenna on Sampon kanssa neuvola! 9 kiloa tähtäimessä ;)
äiti kolmelle ja Sampo-mussukka 4kk 9päivää
Pätkiskakku odottaa keittiössä=) En kyllä aio koskea ennenku ruuan jälkeen.
[color=red]Tyttilii: Jokos kakku on valmis? :)[/color]
[b]Vakuutuksista[/b]: Meillä otettiin Fenniasta Janskun ollessa viikon vanha. Meillä ainakin esikoisella on toi vakuutus ollu ihan korvaamaton, kun niitä korvatulehduksia oli vaikka muille jakaa ja nyt kun toi astma puhkes ja on allergiat.
Mariannen snacks-paloista: Niissähän on pätkistä sisällä! Musta ne oli ainaki ihan älyttömän hyviä.
Täytyy tulla myöhemmin takaisin ku en taas muista mitä piti kommentoida.
Täällä kuumeisesti ootan et miten hauskaa teillä on ollut?
Mä sitte ostin eilen sitä Fazerin uutta ohutta suklaata. Oli hyvää juu, mut AIVAN liian pieni levy! Se tuhoutu 5 minuutissa. Et silleen... tällä herkkupepulla ei kauaa kattokaas nokka tommosissa pikkulevyissä tuhise :)
Kertokaas oululaiset päätittekö uutta tapaamista vielä? Jos sitä sinne sitten pääsis tulemaan... *haaveilee*
Roope nukkuu ulkona vaikka pakkasta -15, laitoin siihen äp:n toppapukuun pojan ja vaunuissa on vielä peitto päällä, varmasti tarkenee.
Nyt meen turhia löpisemästä, varmasti jää taas jotain kommentoimattakin...
Misuli
Elikkäs HEMULII_I, COPPOLA ja NUUSKIS, oli ihan onnistuneet otokset teistä tapaamisessa, annatteko luvan tuoda julki ne siellä-minkä-nimeä-ei-enää-mainita?? Odotan että heilautatte kättä jokainen vielä erikseen.
MARIJO -sulta piti kysyä että onnistuiko Tampereen matka hyvin??
" ...Ja meillä kaikilla oli niin mukavaa, oi...."
Jep. Tapaamisesta kotiuduttu ja kuvatkin ehdin asentaa " sinne, mistä ei puhuta" . Mukavaa oli!!! [b]Kiitokset Waimolle vielä kerran, että niin avosydämin otit meidät vastaan ja saimme kokoontua kodissanne![/b] Vielä ei uutta tapaamista päivämäärällisesti ja ajallisesti sovittu, vaikkakin sovittiin, että uudestaan tavataan ;)!
Mutta nyt on kiirehdittävä ruuanlaittoon. Eemil kätsyää koko ajan kun jäi ne unet väliin!
T. Vallu
pulina tarkoittanet tätä linkkiä?
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=5984501&t=5984501&appid=&…
Kiitos Vallulle vaivannäöstä " siellä" . Kiva ku jaksoit väsätä. *pyyhkii silmäkulmiaan ja kiroaa autot alimpaan h**ve*ttiin!* No toisella kerralla tuun sitte varmasti mukaan!
Minäpäs uusin kysymykseni jonka aiemmin päivällä laitoin: Nyt seuraakin kysymys et mitä sosetta seuraavaksi kannattaa pojalla maistattaa? Maissia? Perunaa ja parsaa? Perunaa ja kukkakaalta? Tohon maissiin on mulla pakkasessa perunasosetta laittaa joukkoon. Kertokaapas viisaammat.
taas poistun
Misuli
Voi Misuli ja Vallu.. *rutistaa lujaa* Kyllä oli kiva tulla takaisin vaikka vaan viikon olinkin pois ja olin varma et kukaan ei huomaisi. Ja kiitti Coppola, siellä on :) Muut??
Misuli -maissi on mietoa, myös parsa- ja kukkakaali ovat kuuluneet meillä alkupäähän. Myös kesäkurpitsa on hyvä vihannes ja bataatti millä aloitella. Makuasia :) Me odtellaan vielä reilu kuukausi ni tullaan perästä kiinteiden kanssa.
Mui taas.
Kirjoitin pitkät pätkät ja yks-kaks se vaan hävis!
No, ei voi mitiä!
Huokaa Pansu