**LOKALAHJOJEN TIISTAI**
Kommentit (76)
Jos minä aloittelisin kiinteitä, niin meillä ekana ois just nuo peruna ja porkkana, josita sitten aasinsiltana siihen peruna-porkkanavelliin ;).
Noiden jälkeen aloittelisin maissin. Maissi oli eka, mitä tyttö sai, kun tutustui kiinteiden ruokien saloihin. Myös bataatti on hyvä, koska on mieto. Kaalet minä jättäisin myöhemmäksi masuvaivojen pelossa. Ennen kaaleja kokeilisin varmasti mietoja marjoja kuten esim. mustikkaa.
Mutta kuten Ä3:lle sanoi, makuasia :).
Ja tule ihmeessä ens kerralla mukaan, on ihana saada välillä ihan live_aikuista_seuraa :D !
*Vallu ja huutoonsa uinahtanut Eemil*
Ilman elementin lapset ovat vanhemmille siunauksia siinä mielessä, että mitään erityistä ei yleensä tarvitse tehdä lapsen eteen. Pieni Vaaka on vanhemmilleen melko harmiton kasvatettava. Pieni Vaaka on sopeutuva lapsi. Häntä ei tarvitse opettaa suuresti ottamaan muita huomioon. Sisarusparvessa tai naapurin lasten tai korttelin jengissä hän ottaa luontevasti oman paikkansa ja luo tasaveroisia ystävyyssuhteita muihin lapsiin. Pysyen kohteliaana ja hieman etäisenä hän välttää suurimmat kolhut ja ristiriidat muiden kanssa. Ääritilanteissa hän voi olla ottamatta asioihin kantaa eikä hän ole ensimmäisenä syöksymässä tukkanuottasille muiden kanssa. Tunteita hänessä toki on, mutta ei kovin itsekkäissä tai vaateliaissa muodoissa. Niin poikana kuin tyttönä vaakamaisuus näkyy tasapuolisena sosiaalisuutena ja kykynä ottaa ja antaa yhtä lailla. Tasapuolisuus, oikeudenmukaisuus ja kyky reiluun peliin ovat niin pienen kuin suuren Vaa¿an hyviä puolia. Hyvin kehittyneestä Vaaka-lapsessa kasvaa pelisäännöt tunteva kaveri ja reilu ihminen, joka osaa koota erilaisia ihmisiä yhteen ja antaa käteen säännöt, joilla leikitään. Vanhempien tehtävä on saada Vaaka-lapseensa kykyä ratkaista asioita omasta puolestaan ja saada hänet tajumaan, ettei tarvitse ketään mielistellä eikä olla pakonomaisesti kohtelias.
Vaaka-lapsi menee sosiaalistumaan kouluihin. Hän saa paljon uutta liikkumatilaa ja vapautuu näkemään erilaisuutta koulutovereissa. Hän on monessa mukana ja kuuluu usein itseoikeutettuna moneen kaveripiiriin. Hänen älylliset kykynsä ovat usein keskitason yläpuolella ja Vaaka on monipuolinen oppimaan. Hänen vahvat alueensa myöhemmin voivat olla yhteiskuntatieteissä, sosiaalisten suhteiden ymmärtämisessä, erilaisissa vertailua vaativissa tehtävissä ja esteettistä kauneustajua kysyvissä aineissa. Ihmisläheisyys ja jatkuva ihmisten tapaaminen ja kasvokkain oleminen usein merkitsee psykologisen silmän kehittymistä.
meillä siis nyt alkuun pelkkää perunaa,seuraavaksi annan peruna-maissisosetta,sitten peruna-kukkakaalisosetta ...myös sitä kesäkurpitsaa olen ajatellut antaa jossain vaiheessa.Porkkanaa en minä siis sen takia anna vielä hetkeen kun olen itse ollut pienenä sille allerginen.
Vellejä en meinaa antaa.
Ä3:lle teretulemast takasin!
Nyt suihkuun raikastautumaan kun mies pelehtii poitsun kanssa:)
Kivaa oli nähdä teitä oululaisia mammoja :) Toivottavasti nähdään taas pian!
Misuli: ainakin Limingantullin Prismassa oli tänään perunaporkkanavelliä tuoreella päiväyksellä. Tiedän, koska ostin sitä tänään tuon tapaamisen jälkeen. Pitää alkaa sitä yritteleen. Oli neuvola tänään ja täti sanoi, että menee jo maitoa niin kovasti (reilu litra) päivässä, että kannattaa jo alkaa antaan velliä ja muuta sälää.
VAUVAKIRJANA meillä on Kultapieni. Paksu kirja, jossa paljon kaikkea ihanaa. Ainoa miinus, että se keskittyy ekaan elinvuoteen vain. Olen myös säästänyt Alissan syntymäpäivältä Kalevan, Forum24:n, Iltiksen ja Iltalehden. Myös Intiassa pyysin miehen vanhempia säästämään muutaman sen päivän lehden (mun mies on Intiasta).
VAUVAN ITKUN SIETÄMINEN: kuten NikkeH:kin sanoi, itkun sietäminen riippuu siitä, miten hyvin/huonosti olen nukkunut ed. yönä.
Muuten NIKKEH, meillä mallasuute on toiminut hyvin tytön kovaan masuun.
Jees, mie lähen vääntään pitsaa meille, nams!
Mies lähti Lotan kanssa kauppaan, hetki on aikaa olla koneen äärellä. Oon ollu tänään tosi tosi väsynyt, Lotta nukkunut aikas huonosti taas päikkäreitä. Yö kyl onneks meni hyvin. Aamulla herättiin 9 jälkeen. Lotta vaatii koko ajan seuraa, jos lähden hetkeks pois näköpiiristä nii kiukku tulee. Huhhuh, toivottavasti huomenna pääsis vaunuilemaan, mä hajoon kohta muuten. Päätäkin särkee ku ei oo kolmeen päivään ollu ulkona.
Mä oon kyl missannu jotain ku ihmettelen kovasti et mikä se semmonen on " mistä ei puhuta" . ? Ja mä oon tosi huono näis tietsikoissa ja tää meijänkin on aikas vanha, ni vaatiikse jotain ihmeitä se siihen järjestöön liittyminen, mitä Blacka valvoo?? Siis tyhmä oon mut ihan pihalla ;)
Kiva et Oululaisten tapaaminen onnistui! Mä asun jotenkin NIIN maalla et Hesaankin on matkaa ööööh.....50 kilsaa.
Ei oo kyl yhtään pirtee olo yhtään, masentaa ku on niin läski olokin ja herkkuja tekis niin mahottomasti mieli ja täälläkin niin moni mainostaa pätkiskakun ja joidenkin marianne snacksien herkullisuutta.....yhyy, tulis jo se saamarin kevät!!! Rakastan kevättä!!!! Talven pimeys ja kylmyys on saanut mut tänään niin väsyks.
Nelliina ja kauppareissulla oleva Lotta (huomenna neuvola)
Pulina80: luin viestisi.
Mamma21 on alunperin tehnyt listan (Kiitos hänelle), ja minä vain päivitin viimeiset päivitykset vuoden vaihteessa lähinnä itseäni varten.
voin korjata jos sieltä puuttuu jotain tai on väärin!
Katsokaapas siis muutkin listaa ja laittakaa viesti ko listaan niin korjaan listan, koska ihmiset näemmä haluavat tulostaa listan vauva-kirjan väliin!
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=5984501&t=5984501&appid=&…
j+beibi
Meillä olikin Aadan kanssa puuhakas päivä kun lähdettiin aamulla viemään isi töihin ja samalla käytiin jättämässä Aadan passihakemus, Kelassa ilmoittamassa, että teen lauantaina töitä ja kaupassa. Sitten mentiin pariks tunniks neuvolan vauvakerhoon katsomaan muita äitejä ja vauvoja. Ja Aada nautti olostaan.
Ä3:lle: Kiitos kysymästä, meillä oli oikein onnistunut reissu. Junamatkat meni niin hyvin, että siitä innostuneena lähdetään ens viikon lopussa junaillen Mikkeliin. Niin ja Tampereen aktivoiva ilmasto sai Aadan innostumaan kääntyilystä ja masullaan puuhailusta tosi paljon. Ja oppi se siellä päristelemäänkin..eli kokonaisuudessaan antoisa reissu:)
Vakuutuksista: Meillä on Tapiolasta otettu syntymättömän lapsen vakuutus (tai onhan tuo nyt syntynyt..) Eli yksityisellä käydään ja kuitteja postitellaan kerran vuodessa.
Tänään saatiin vauvauintipaikkakin ja aloitus olisi 4.3. Täytynee suunnata uikkarin ostoon. Ja sieltä opastettiin myös, että Aadaa tulisi nyt odotellessa käyttää suihkussa ja kylpyveden lämpötila pitäisi laskea asteittain 32:een. Onko muilla vauvauimareilla vastaavia kokemuksia?
Suihkusta tuli mieleen suihkuaiheinen kysymys siitä veden korviin menosta. Meille sanottiin jo sairaalassa, että suihkussa vettä ei voi mennä korviin niin ettei se sieltä tulisi pois, joten ei tarvitse erikseen varoa.
Jaahans, mutta nyt tuo kuolanassu alkaa kiihtyä sitterissään, joten paras mennä ennenkuin pärähtää.
Huomenna jos vaikka jo ulkoilemaan pääsisi..
Illanjatkoja,
MariJo&Aada (tasan 4kk)
Mä en jaksa tuota meidän kitinäkallea, mikääään ei ole hyvin ja kaikki keinot kokeiltu. Aamupäivät menee hyvin, mutta joka iltapäivä alkaa kamala kitinä ja venkoilu...ei viihdy lattialla, sitterissä, tai sylissä...pitää ravata asuntoa ympäriinsä ja siitähän jo on tullut jännetupentulehdus kun kaveri ei niin kevyt enään.
Huomenna aamulla 4 kk neuvola, ans kattoo kuinka paljon yli 7 kg jo ollaan.
Tais imasta tapaminen Waimosta mehut!? *otin sitte unoset ruuan jälkeen*
Waa olihan hauskaa tavata Oululaisia!!!!! *Kiittää ja Kumartaa vielä kerran!*
Meillä lapset kimpoili sokerihumalassa siihen asti kunnes pakotettiin ne aikonaan petiin =)
Me kun rajoitettiin joulun jälkeen sokerin ym. herkkujen saantia ihan minimiin.
Hanna nukkuu jo yöunta!!! *tais neitiki saada maksiannoksen kateltavaa =)*
Pjuu ,ja dieetti män persiilleen *ukko vahtiki sitte iltakaffeella etten ota Vallun tuomia munkkeja PAH!*
Ja nyt oottelemaan elämän eläimiä ja sitte vaakatasoon ;)
Aamulla mua oottaakin kaupunki reissu =) Jippii! Pääsen shoppailemaan YKSIN (äitini kanssa) kauppoja!
Waimo72 *lähes pirtee ku peipponen*
PS: Uusiksi otamma tapaamisen..JOOHAN?!
Me ollaan oltu mummolassa päivä, joten nyt vasta siksi koneella.
Ä3:lle tervetuloa takas:) *halaus*
Oululaiset, ihania kuvia teidän tapaamisesta! *tahtoo kans mukaan*
Hienoa että pääsitte kokoon, ja Misulikin sitte ens kerralla ;)
Jaahas, nyt menoksi.....
Eemis, ootko langoilla??
Pulle
Olin jo sänkyyn matkalla, mutta olihan se pakko poiketa ;).Meillä onkin vallinnut kahdeksasta saakka ihana hiljaisuus kun lapset menivät nukkumaan. Nyt kun kerrankin pääsee itsekin ihmisten aikoihin, on tilaisuus ehdottomasti käytettävä!
[b]EMBBURAITZE:[/b] Niin se juttu oli kuin arvelin olevankin ;)....
Mutta hyvää ja RAUHALLISTA yötä mammat, nut tää nakkaa per' silmän kallelleen!
*Läski-WaL*
Piru kun joka paikka vaan jökkii.... ' se-mistä-ei-saanu-puhua' ja tämä Vauva... *aaaargh*
[b]Pullis:[/b] Nyt oon langoilla :) Tuon tökkimisen takia ei oo paljoa näkyny meikäläisestä, ja nyt sit illalla on ollu puhaa noiden pirpanoiden kanssa. Mistä päin sä muuten olet, kun en yhtään tiedä :-O Laita vaikka meilinä jos et tahdo sitä täällä paljastaa :) Ja tämä ihan vaan mielenkiinnosta, kun ei oo missään tullu esille moinen seikka!
[b]Waldemar:[/b] Ei oo todellista!! Niinkö se tosiaan oli sitten??! *pyörittelee päätään*
[b]Ä3:lle[/b], mä en etes huomannu että sä olit poissa :D Tervetuloa kuiteskin takaisin :D Ihmekös onkin ollu pitkän aikaa outo olo --> kun en oo sulle mitään kommentoinu!!
[color=darkvioilet][b]Eemis kera nukkuvan Piimiksen :D
Pikainen pinoutuminen ennen illan 4D-dokumenttia.. Saa varmaan taas varata nessu-liinoja käden ulottuville :(
Tytsikin nukahti jo puolisen tuntia sitten, näinköhän meinaa jo yöunia vedellä :)
COPPOLAn pieni-herra kuulostaa ihan samanmoiselta kuin meidän neiti :) Yhtään ei malteta olla yksin vaan aina täytyy jonkun olla viihdyttämässä. Välillä tosiaankin raskasta ja väsyttävää, mutta eihän tämä aika kauaa kestä. Kohta pääsevät jo itse tutkailemaan paikkoja ja ovat varmasti enemmän kuin tyytyväisiä äidin silmän välttäessä ;)
Mars Mars hampilääkäriin SINILAINEN! Itsekin pitäisi tilata aika rtg-kuville, jotta näkisivät onko reikiä hampaiden väleissä. Reiät kävin paikkauttamassa raskaana ollessa, olivat jo menneet isoiksi ja vihloivat niin pirusti poratessa :(
Vauvan itkun sietämisestä oli puhetta.. Täällä jaksetaan kuunnella yllättävän rauhallisesti, mutta väsyneenä itku kuulostaa raastavalta. Mies ei itkusta hermostu lainkaan ja hymyillen aina yrittää vauvelia lohdutella.
TYTTILII kyseli kiinteiden aloittamisesta.. Täällä aloiteltiin 3,5 kk:n iässä ja ja nyt makustellaan jo perunaa-maissia-porkkana-luumua-persikkaa ja päärynää. Meillähän nuo maitomäärät meni pitkälti yli litran ja neuvolasta suositeltin mieluummin kokeilemaan kiinteitä kuin vellejä. Hyvin ovat maistuneet ja ongelmia ei ole tullut. Meillä syödään kiinteitä klo 11-12 sekä klo 17-18 aikoihin ja aina vaihdellen hedelmä kasvissoseita.
HÖDE_82:lle tere tulemast joukkoomme!
" Mutta hyvää ja RAUHALLISTA yötä mammat, nut tää nakkaa per' silmän kallelleen!" VALENCIAlla on kyllä sanat kohillaan *nauraa kippurassa*
Jokohan siinä olisi taas pulinaa. Tämä mamma lähtee nyt istumaan silmänsä päälle ja katselemaan dokkaria..
- Minski & Sanni -
Siis MIKÄ " se-mistä-ei-saanu-puhua" ??????? Kertokaahan ny, on ihan ulkopuolinen olo :(
4D-dokkari katottu, samalla silitin mielettömän pyykkikasan, huah. Lotta nukahti 9 aikaan, taitaa olla nyt tapana hällä nukahtaa yöunille tohon aikaan, on ollu jo pari viikkoa, jeah! =) Välillä saa kyllä antaa tuttia tai hörpyt tisusta. Huomenna lääkärineuvola kello 10, jännittää niin kovasti paljonko on painoa tullut, meneeköhän 7 killoo rikki??!!
Huomiseen kamut! Nelliina
Nyt vasta pääsin koneelle... Kauheeta kun olin nettipimennossa koko päivän tai siis lähes koko päivän.
Uusille tervetuloa (nimimerkkejä en muista... Tsori).
Mistähän kaikesta pitikään kommentoida, mun aivot ei tunnu toimivan... Lyö tyhjää : )
Itkun sietämisestä taisi olla puhetta... No minä siedän vaihtelevasti, riippuu siitä miten olen itse saanut nukuttua. Elias itkee kyllä melko vähän. Mutta välillä kun on väsynyt niin kyllä sitä äidiltäkin tulee itku ja vähän " hermostuu" vauvan itkuun.
Tuota pätkiskakkua olen joskus tehnyt töihin, ja hyvää oli. Pitää tehdä joku päivä kotonakin tuota kakkua...
Meillä kiinteitä syöty kohta 2 viikkoa. Ja porkkanaa sekä peruna-porkkanaa on syönyt. Nyt vaan tuo kakkaaminen on hieman vaikeutunut... Työn takana oli tänään : ) Annoin sitten luumusosetta... Mitäs sitä pitikään antaa kun vatsa ei oikein toimi ? Oliko joku mallasuute vai ? Eli millä saan vatsan toiminnan normalisoituvan ?!
Kiva että oululaisten tapaaminen sujui hyvin ;) Itse odottelen tuota itiksen tapaamista eli onko se sitten pääkaupunkiseudulla asuvien ?! Ja vähän pidemmältäkin taisi muutama tulla : )
No nyt täytyy lopetella... Huomiseen : )