Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**LOKALAHJOJEN TIISTAI**

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko monta tuommosta vähän isompaa pikku-ihmistä tulossa??

Mun tyttö ainaki ja Messamin tyttö tai poika (lahopää ei muista!) ja sulla itsellä oli kaksi, mutta onko muilla????

HALUAA TIETÄÄ HÄN! ;)

Vierailija
22/76 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin ittekki tuossa suihkusta tullessa...

Meillä(Waimo72) kaks isompaa ja vauva

Sulla(Vallu) yks ja vauva

Messam yks ja vauva

Oliko muita??? Siis että on lahopää =)

Niin tietty meille saa tulla isommatki muksut! Täällä on iso leikkihuone ja kaks innokasta leikkikaveria ;)

Waimo72

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hohhoijaa,on taas päivä jolloin tuntuu ettei saa mitään aikaiseksi..

en mitenkään erityisen väsynytkään ole,mutta mihinkään ei viitsisi tarttua..paitsi ehkä pätkis-kakun tekoon! ;)

COPPOLAlle ja muille valvoneille jaksuja!

ite oon ihan ihmeissäni kun jatkuva kitinä ja itkustelu on korvikkeen myötä poissa,nyt kun aurora vihdoista viimein oppi sitä pullosta juomaan tissin päälle.nukkumaan menokin käy illalla ilman mitään ongelmaa ja omaan sänkyyn!(anteeksi hehkutus,mutta on pakko kun on niin uutta meillä..)saa nähdä kuinka kauan jatkuu..*koputtaa puuta*

ITKUN SIETÄMISESTÄ:siedän ihan hyvin,siis hermo ei mene auroran itkuun,mutta isompiin kyllä!ne kun osaavat jo kiitettävästi tuon kiukuttelun taidon..kyllä tietysti auroran itkukin alkaa ahistaa,jos oikein huutaa ja ei tiedä mikä on.

koskas ÄITIKOLMELLE palaa kuvioihin?ROOIBOSia minäkin olen kaipaillut ja onkos TIIKERIKALAstakaan kuulunut aikoihin,tai SEILORIsta...nyt pukkaa taas nimiä päähän urakalla.kaikki kadoksissa olevat siis kehiin!! =)

BLACKAn fyssa ja jalkahoito kuulosti ylihyvältä!tahtoo myös!

nyt täytyy alkaa siivoilemaan..palaan taas!

-nasuli

Vierailija
24/76 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Ainakin nämä.

Meillä tyttö ihan intona tuolla odottaa, että " IHANAAAAA lähtään kerhoon!" ;D Ja vaikka kuinka yritän sanoa, ettei se ole kerho, niin ei se anna periksi :D.

Mutta nähdäänpä puolenpäivän maissa :)!

Vierailija
25/76 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdyn vaikeassa vaiheessa olevien vauvojen äitien valitteluketjuun! Täällä myös sylissä, hyppyyttäen, kanniskellen, huonoilla päikkäreillä... loppuis edes nuo pakkaset niin pääsis tuulettuun ja läskejä karistamaan. Meillä -25 edelleen.

Täällä ei olla vielä nautittu muuta kuin rintamaitoa, tuo Nasulin (hieno juttu, onnittelut teille!) kertomus kitinöiden vähentymisestä korvikkeen annon myötä vähän laittoi miettimään että jospa se Juhonkin kärttyisyys on nälästä...Toisaalta, ei ala syömään kuin kolmen tunnin välein kunnolla, huikat kyllä ottaa jos vaan tarjoan. Äh kun ei oikein tiedä...

Mutta on tuolla ulkona kaunista! Vaikka onkin kylmä. Puut huurussa ja aurinko paistelee. Jospa huomenna jo olis vähän leudompaa, toivoopi

Päippy

Vierailija
26/76 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.yle.fi/top40/arkisto.shtml?cat=1&year=2005&x=23&y=6

toivottavasti toimii... tähän siis haettu valmiiksi vuosi 2005 ja sieltä sitten valitset millä viikolla vauvanne syntyi (eli viime vuoden kalenteria vain etsimään!).

Vierailija
27/76 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä taas yritetään nukkumattia tavoitella päikkäreille ja kyllä aika hiljaselta tuolla sängyssä nyt kuulostaakin :)

Muuten semmosta kyselisin et kuinka moni teistä olis Espoosta jos joskus vaik mekin nähtäis??? Kiinnostaisko ketään???

Muuten on menny ihan ok neiti syö hyvin ja tuntuu kasvavan liiankin nopeesti :(

Tahtoo jo ulos...pakkasta vaan on liikaa ja meil on kyl juur alettu oppia nukkumaan päikkäreitä ihan omassa sängyssä :)

Palailen myöhemmin lueskelemaan juttujanne :)

Vierailija
28/76 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millassia vauvakirjoja teette?? Ihan tyhjästä vai onko joku pohja (siis valmis kirja) ??

Vierailija
29/76 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ku en pääse sinne oululaisten tapaamiseen. Voi kökkö!!! Mutta toivottavasti otetaan tavaksi tällaiset tapaamiset et pääsisin sitte toisella kertaa mukaan.

Vauvan itkun sietäminen: Jos en tiedä itkun syytä menetän itsekin hermoni melkosen pian, ja yleensä vielä alan itsekin itkemään. Tai noin oli ainakin silloin alussa ku Roope itkusteli masuvaivojaan. Ehkä sitä nykyään on jo vähän turnauskestävyyttä noiden itkujen kans tullut :)

Blacka: meilläkin menee jo perunaporkkanasosetta sellanen ruokalusikallisen verran. Ja tänään ajattelin antaa vielä illallakin pikkumaistiaiset kun ei mitään maha-tai ihovaivoja ole tuosta soseesta ilmaantunut.

Eilen sitten koitin metsästää kaupoista perunaporkkanavelliä. Ihan hyvin varmaan vois sitä antaa iltasella kun jo sosettakin syö. Mutta, käymässäni kaupassa sitä kyllä oli, mutta vanhentuneella päivämäärällä. Tokaisin sitte vihaisesti kassalla et kantsii varmaan poistaa ne sieltä ettei kukaan osta vahingossa.

Nyt seuraakin kysymys et mitä sosetta seuraavaksi kannattaa pojalla maistattaa? Maissia? Perunaa ja parsaa? Perunaa ja kukkakaalta? Tohon maissiin on mulla pakkasessa perunasosetta laittaa joukkoon. Kertokaapas viisaammat.

Tänään taitaa olla mulla sellanen harmitusten päivä, siis kaikki harmittaa! No täytyyhän sitä näitäkin päiviä vissiin olla.

No nyt poistun takavasemmalle... harmittelemaan noita p**keleen auton romuja!!!!!!!!!!! *tälle mammalle ois tosiaan tehny hyvää nähdä muitakin ihmisiä*

Misuli ja Roope

Vierailija
30/76 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on eka kerta kun rohkenen kirjoittaa tänne. Olen seurannut sivusta jo pitkään. Olen vain kuvitellut että teille on tullut oma rinki johon ei ole uskaltanut sysäytyä. Mutta nyt rohkenin.

PÄIPPY71 Onko se pakkanen ruvennut hellittämään siellä Särkärissä? Täällä nepalissa tuntuu siltä kun ulos astelee ,että jäätyy siltä seisomalta.

Mut nyt pitää lähteä katsomaan kun paavo tuntuu olevan vauhdissa, syleskelee lattialla leluilleen...

T.Höde_82 & Paavo 4kk

Vierailija
31/76 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa joukkoon mukaan :) Ainahan tänne mahtuu uusia :)

T: Pulina ja Mimosa 12pvä 4kk

Vierailija
32/76 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Höde_82 joukkoon, täällä mukava porukka koossa :)

Yöllä sattui ihme juttu nimittäin; poika oli nukkunu jo 1,5 tuntia kunnes aivan yhtäkkiä ilmeisesti havahtui unestaan ja alkoi itkeä aivan mielettömästi!!! En kyllä vieläkään ymmärrä mistä se saattoi johtua. Säikähtikö jotain(mies kävi sammuttamassa ulkovalot tuolloin eteisestä) vai näkikö kenties jotain unta??? Säikähdin itsekin vaikka en vielä unessa ollutkaan. No rauhoittui sitten kun sai vähän maitoa ja loppuyön nukkui kuin tukki. Mihin lie liittyy tollaset yhtäkkiset heräilyt ja itkut...

Maidon juonti pojalla on muuten alkanut olla melkosen vastahakoista. Nytkin aamun ensimmäinen puteli oli melkoista taistelua, vaikka oli ollut hereillä miltei tunnin. Voiko olla ettei pojalla yksinkertaisesti ole nälkä? 7,5 tunnin syömättömyyden jälkeen voisi kuvitella et nälkä ois jo kovastikin. Ei kyllä nälkäänsä itkenyt kun alettiin ruokailemaan, vai vaikuttaako nuo kiinteät kenties asiaan?

taas on tyhmä itsekseen ajatustensa kanssa *ai miten niin huomaa* :)

Misuli taas

Vierailija
33/76 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta vaan kaikille! Siellähän Oululaiset kohta tapaavat toisiaan. Pitäkäähän hauskaa!

Eihän tuo meitin kottero suostunut sitten ollenkaan käynnistymään eilen eikä sen puoleen tänäkään aamuna. Noh, ei voi mitään. Tänään mies yrittää saada jostain korjaajaa sille. Kiva vaan lähtee hinaileen sitä kun ei jarrut eikä puhallin toimi. Heh! Onneksi kummipojan äiti lähti käyttään meitä kaupassa.

Tyttilii kun kyseli noista vauvan syömisistä, niin meillä aloitettiin lauantaina antamaan velliä. Lauantaina ja sunnuntaina laimensin maissivellin suhteessa 50ml velliä ja 100ml maitoa. Kaksi kertaa päivässä olen antanut maitovelliä. Eilen illalla ja tänä aamuna annoin sitten jo 75ml velliä ja 75ml maitoa. Ja ihan höpönä tuo ukkeli se naatiskelee. Ikinään ei oo maito niin nopeesti ja sellasella ruokahalulla mennyt alas. Eilen ostin myös maissisosetta valmiiksi. Kun ajattelin, että voisin sillä alkaa maistattamaan noita kiinteempiä. Kun onhan tuo poika ainakin siihen maissin makuun jo tottunut. Vai onko se aina oltava peruna se ensimmäinen kiinteä? Vai käykö maissi? (En jotenkin itse osaa aatella vellejä kiinteänä.)Neuvolasta en edes viitti kysyä, kun sen tätsyn mielestä ei sais antaa muuta kuin maitoa alle 4kk, vaikka se syöminen ei niin kovin hääppöistä ole.

Pulina: meillä on käytössä tollanen Lapselliset-niminen vauvakirja. Lisäksi olen sitten säästänyt pojan syntymäpäivän ja seuraavan päivän Aamulehden sekä Hesarin, että näkee sitten joskus, mitä silloin on ollut ajankohtaista. Ja kiitos Puolukka(?) vinkistä, tulostanpa tuon listan kanssa.

Mitähän vielä? Nyt lyö pää tyhjää. Ai niin, ostin minäkin eilen niitä Marianne Snackeja, älyttömän makeita. Ei mun makuun yhtään.

T:nuuskis ja nukkuva mörrimöykky

Vierailija
34/76 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itkugalluppiin. Itse siedän aika hyvin tytön itkua. Mies ei läheskään niin hyvin. Varsinkin illalla kun pitäisi käydä nukkumaan niin sylissä pidetään sellaista parkua että, mutta jaksan kyllä kärsivällisesti vain heijata ja kohta on itku ohi. Yöllä ei väsyyneenä ihan niin paljon kärsivällisyyttä ole.

Puolukka: Kiitos ideasta. kävin kopsaamassa listan wordin ja editoin siellä ettei tarvii printata niin montaa sivua.

Pulina: Mulla siskolta saatu nalle-puh vauva-kirja, jossa on kuvien paikkoja ja päivämääriä mm hampaille, kääntymiselle jne ja muuta vauvan kehityksestä. Lisäilen sinne tarroja ja jotain muuta kivaa väliin muistoksi, kuten tuo lakakuisten syntyneet listan. Lisäksi tuolla kaapissa on kuivattuna osan tytön saamista kukista. Oon ajatellu laittaa sellaisen laatikkokehysten sisään jossain vaiheessa.

misuli: miellä tyttö kanssa rupeeaa välillä kesken unien itkemään ihan sydäntä särkevästi. Näkeekö unia vai mitä?

joskohan tänään uskaltautuisi ulos. näyttääpi mittari nyt -13.

j+beibi

Vierailija
35/76 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja laittais mulle linkin viimesimpään päivitettyyn lokalahjojen syntyneet/synnäri listaan?? Yritin etsiä mut en löytäny (tyhmä kun olen) :(

Kiitos etukäteen oikein paljon!!

Vierailija
36/76 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkeksi taas tänne piti piipahtaa.

Joku kysyi, että miten toiset jaksaa kukkua illalla niin pitkään hereillä. No, mulla se ainakin johtuu siitä, että nukutaan aamulla tosi pitkään. Tänäänkin noustiin koko perhe vasta 9.30, kun miehelläkin on vapaapäivä. Akselin kanssa oltiin kyllä tissillä n. 6.30 ja 8.15 mutta kun poika sammahti tissille, päätti äitikin jatkaa vielä uniaan... Iltaisin tulee valvottua usein siitä syystä, että odotan miestä iltavuorosta, en osaa oikein ennen nukkua kuin on kotona. Akselikin menee yöunille yleensä vasta klo 23 aikoihin. Isoveli kyllä sitten nukkua posottaa iltayhdeksästä lähtien ja usein kellon ympäri.

Kiitos Puolukka vinkistä, täytyykin käydä katsomassa sitä listaa, tykkään laittaa vauvakirjaan tuollaisia " ekstrajuttuja" . löytyisköhän sieltä niin vanhoja listoja että saisi isoveljellekin (5v) omansa?

Ja kukahan niistä vauvakirjoista kyseli... Akseli sai ainakin ristiäislahjaksi sellaisen vauvakirjan, jota täytellään. Siinä on Anne Geddesin vauvakuvia ja tosi hyviä otsikoita ja sivuja ja tilaa myös valokuville. Meillä on sen lisäksi kyllä myös pojilla omat valokuva-albumit, joita yritän ylläpitää ja myös tekstittää kuvat. Aikamoinen homma olisi edessä, kun nyt on taas kertynyt kuvia monta rullallista ja niitä pitäisi alkaa sijoittelemaan kolmeen albumiin (" koko perheen albumi" +poikien albumit) ja jotain jättää vauvakirjoihinkin.

Akseli on naureskellut ääneen jo noin 2kk:n iästä lähtien, aluksi kun kutiteltiin ja nyt jo vaikka hassuille ilmeille. Isi on erityisen naurettava...

Meillä on pari viikkoa maisteltu peruna-porkkanasosetta, ei kuitenkaan joka päivä. Eilen meni jo ehkä teelusikan verran alaskin mutta sitten pari tuntia myöhemmin tuli oikein iso pulppu (yleensä ei pulppaile ollenkaan) että en tiedä olisiko merkki siitä että maha ei vielä oikein kestä. Eihän ikääkään vielä ole kauheasti päälle kolmen kuukauden. Taidetaan jättää vähäksi aikaa kokeilu kun ei sillä mitään kiirettä ole. Tuntuu kasvavan kovaa vauhtia rintamaidollakin.

Unohtui, oliko mulla muuta mielessä, kun piti välillä pohtia miehen kanssa kauppalistaa. Katsotaan ehdinkö myöhemmin tänään jatkaa.

Ninnuli ja nukkuva Akseli

Vierailija
37/76 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi kappaletta, lahjaksi saatuja.

Lapsuuden onnelliset vuodet ja Ihania vauvamuistoja.

Esikoisella on joku ilmaiskirja jostain lehdestä, ja sitten Elämänpuu - Rakkauden puu

En ole niitä ahkerimpia kirjojen täyttelijöitä ja kipsivalutkin pitäisi ottaa jalasta ja käsistä vielä kiiruusti, ennenkuin on työmiehen kouraksi kasvanut tuo pojan käsi jo, niin isolta se nyt jo näyttää kun kasvaa niin kamalaa vauhtia... Kuvia on otettu jonkin verran, mutta ei liikaa todellakaan.

Itkut: olen harjaantunut kestämään kahden mahavaivaisen äitinä, ja pieniä kitinöitä en edes huomioi välttämättä, siis reagoin jos on oikeasti hätä ja sylin tarve, toki kanniskelen paljon päivittäin, enkä turhaan huudata. Mies on puolestaan kypsynyt kitinöihin eikä kestä sitäkään vähää mitä esikoisen vauva-aikana. Toki minultakin menee välillä väsyksissä yli ja kovasti jos on pelkkää huutoa, ja yleensä vielä molemmat lapset yhtäaikaa huutaa jotain, ja sitten itkettää itseänikin, ihan voimaton olo..

Vierailija
38/76 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips-kuk-kuu!

Täällä saan juosta kymmenenminuutin välein ulkona kurkaamassa vaunuihin, kun kuluu itkua. Ihan unessa on, mutta silti jokin vaivaa. Lämmin on niskasta ja vaunut tuulelta suojassa. En ymmärrä. Taitaa olla ne 3-4 tunnin päikkärit taakse jäänyttä elämää!

Mä täytän kans kahta vauvakirjaa (lahjaksi saatuja). Lapselliset-kirja on kans meillä ja sen aion jättääkin meidän vanhempien kirjaksi ja toista Kulta pieni-kirjaa täytän neidille. Kova homma siinä on, mutta itsellänikin on oma vauvakirja, jonka äitini on tehnyt tosi huolella. Se on ihana ja viime aikoina paljon selattu:)

Hyvä idea Puolukka77! Täytyypä tulostaa virallinen lista. Iltapäivälehtien lööpitkin otin nettiarkistosta. Mattihan se siellä syyskuisessa lööpissä...heh! Taas tapellu...tietenkin!

Tässä linkki lapsen horoskooppiin:

http://www.mtv3.fi/helmi2005/kuudesaisti/artikkeli.shtml/392253?kuudesa…

Vähän hymyilyttä toi vaakalapsi;)

Lainaus horoskoopista:

" Siis kun pienokaisesi seuraavan kerran saa hermoja raastavan ja äänivalleja murtavan kiukkukohtauksen juuri siellä missä ei pitäisi, anna sen ajatuksen helpottaa otsalohkosi tykytystä, että hän ei suinkaan siinä turhanpäiten kiukuttele, vaan toteuttaa kosmista tehtäväänsä Sinun opettajanasi! "

NIIN-PÄ!

Vierailija
39/76 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto täällä on kylmä=( Meillä 29 astetta pakkasta....inohottavaa kun ei tyttö nu kuin ulkona hyvin ja nyt siis sinne ei voi mennä paapimaan=(

Meillä kiinteitä syöty jo melkein kuukausi. Alotettiin tavallisella perunalla, mutta kun se ei tuntunu maistuvan niin sekotettiin siihen luumua ja ruusunmarjasosetta vuoroperään. Nyt vaihdettiin perunamaissisoseeseen ja eilen ekaa kertaa syötiin myös porkkanaa. Aluksi oli tosi vaikeaa tuo homma, itkuksi meni, mutta nyt tyttö syö jo melkein koko sosepurkin yhdellä syötöllä, eikä tarvii enää höystää luumulla tai muilla makeimmilla soseilla.

Itkuista: Luulin etten kestäisi, mutta hyvin kestin sen kolme kuukautta mitä tyttö huuti 24 tuntia vuorokaudessa...melkein! Kolmen neljän tunnin huutojaksot (täyttä kurkkua huuti, kunnes ilma ei enää kiertäny) olivat raskaita, minäkin aina itkua turistin välillä. Mutta nyt meillä rauhotuttu ja siis jaksan itkut ihan hyvin!

Lokaäiti-05: miten aijot tuon kipsikuvan toteuttaa? itse ajattelin samaa, halusin jo raskausaikana kipsauttaa mahani, mutta se jäi. Mistä saa tollassai kipsi aineita ostaa ja miten ne toimii?

Nyt tyttö heräs...

Hansu... ja Opri