Kysynpä tämmöistä. Milloin olette lopettaneet yösyötöt? Miksi?
En ymmärrä miksi vauvalle ei voisi yölläkin antaa maitopulloa, kun on siihen tottunut. Onko siitä kenties haittaa?
Kommentit (5)
Maidossa on maitosokeria joka pilaa lapsen hampaat jos lapsi saa yhtenään maitoa, sillä jokaisella maitokerralla hampaat joutuvat puoleksi tunniksi happohyökkäyksen kohteeksi ja hampaat alkavat siten helposti reikiintyä.
Meillä myös lapsi heräili yhtenään kun teki niin mieli maitoa ja sitä aina sai kun herätti äidin. Kun yösyöminen lopetettiin, lapsi huomasi että yöllä ei palvelu pelaa ja hän alkoi nukkua paremmin kuten minäkin:-)
Yösyötöt kannattaa lopettaa kun hampaita alkaa tulemaan, joskus puolen vuoden-vuoden aikoihin edellyttäen että lapsi syö kunnolla päivisin.
Päivällä lapsi oli sitten väsynyt ja niin olin minäkin. Taisi olla 8kk kun lopetin kokonaan yösyötöt. Lapsi alkoi pian nukkumaan rauhassa koko yön ja oli päivälläkin sitten pirteä ja iloinen.
Eipä enää pienet uutukaiset hampaatkaan joutuneet keskellä yötä happohyökkäyksille.. ;)
Toinen lapsi yövieroitettiin 1v3kk iässä, imetyksen lopetin sitten kun lapsi oli n. 1½-vuotias.
Ei ollut mitään kiirettä aiempaan vieroitukseen, nukkuivat vieressä niin en yleensä kunnolla edes havahtunut siihen kun tulivat rinnalle, eikä hammasongelmia ole ollut kummallakaan.
jonkin ajan kuluttua kuitenkin alkoivat heräilyt 1-2 krt yössä, olen itse antanut silloin maitoa, jotta pääsemme kaikki nukkumaan nopeammin. en ole kyllä mitään haittaa nähnyt itse ko. asiassa. olen ajatellut maalaisjärjellä.