Voinko mennä avoimeen päiväkotiin vaikka poika on räkäinen,ei siis muita oireita ollutkaan?
Kommentit (32)
Ei tarvii olla töistä poissa kun olen kotona! :)
22
onkos se käynyt pienessä mielessäsi?
T: astmaatikkojen äiti
Useimmissa kerhoissa ja avoimissa päiväkodeissa on sellainen linja, että nuhainen lapsi SAA tulla mukaan, jos oman vointinsa puolesta jaksaa. Olen nimenomaisesti kysynyt tätä sekä kaupungin että MLL:n kerhoista.
ei ainakaan seurakunnan kerhoihin ja perhekerhoihin saa mennä sairaana..
Jos pelkän nenän vuotamisen takia pitää jäädä kotiin niin minä ja kolme lastani saisimme olla kotona koko talven!
olen tuota asiaa kysynyt eri paikoista ja tuon vastauksen olen kaikkialta saanut.
36
vanhemmat eivät voi jäädä kotiin töistä pelkän nuhan takia.
vanhemmalla luulisi olevan sen verran kykyä ajatella, miltä itsestä tuntuu, kun lapsi saa kerhossa toiselta tartunnan. En ole minkään monen viikon karanteenin kannalla, mutta joku raja sentään on oltava. Jos on juuri sairastunut, niin tokihan se tarttuu.
Mutta jokainen ottaa eräänlaisen riskin viedessään lapsensa kerhoon. Kyllähän moni sairaus tarttuu silloinkin, kun se ei ole vielä puhjennut eli voi olla taudin kantaja, vaikka itse ei vielä ole siihen sairastunut.
taudin alkupäivinä kerhoon, vaikka he saisivatkin sinne henkilökunnan mukaan mennä. Lähemmäs viikon tuhisseina vien ilman muuta, jos ovat kuumeettomia ja virkeitä. Mekään emme käytännössä voisi koskaan käydä missään, jos nenä ei saisi tippaakaan vuotaa kenelläkään. Varsinkin kuopuksen nenä vuotaa valehtelematta parikin kuukautta flunssan jälkeen.
Ja miettikääpä siltäkin kannalta, että tuskin ne avoimen päiväkodin täditkään saikkua hakee joka ikisen pikku aivastuksen takia...
36
minusta kuitenkin " karanteeni" vuotavan nokan takia on hätävarjelun liioittelua!
Meilläkin kyllä saatais olla yhdenkin lapsen kanssa lähes aina kotona. Flunssan jälkeen nenä saattaa vuotaa viikkoja.
mitäs yhestä nuhasta. Ei siihen kuole!