Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi KAKSOSTEN äidit on niin herkkänä imetysasioista?

Vierailija
06.02.2006 |

Kyllähän jokainen ymmärtää, ettei kahden vauvan täysimetys ole mikään helppo juttu eikä ainakaan selviö!

Itse täysimetin kaksoseni puolen vuoden ikään saakka ja jatkoin imetystä kunnes he saivat suoraan rasvatonta maitoa 11kk iässä. En silsi pidä sitä minään jokaisen äidin must-juttuna, kukin tekee niin kuin omille voimilleen sopii. Silti tuntuu, kuin olisin oikein luopio, kun vain uskallan mainitakin imettäneeni...

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä siis puhdas veikkaus. Itsellä ei mitään kokemusta kaksosista, mutta yhden vauvan imetyksestä. Osittaisimetys tyssäsi kahteen kuukauteen. En ymmärrä, miten kahta sitten kukaan pystyy täysimettämään.

Vierailija
2/15 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä tuntee itsensä oikein rikolliseksi mainitessaankin asiasta.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnen paljon kaksosten äitejä, eikä kukaan ole herkkä tuossa imetysasiassa. Johan tuon nyt sanoo vähäisinkin järki, ettei kaksosia niin vain täysimetetä. Jotkut siinä onnistuu, harvemmat kuitenkin!

Mahdat itse olla herkkä jostain asiasta ;)

Vierailija
4/15 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet itsekin pulloäiti? Tai vain yksösten äiti?

Alemmuudentuntoa heillä tuntuu piisaavan kun heidän kanssaan keskustelee - etenkin näin netissä, nimettömänä.

ap

Vierailija
5/15 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse täysimetin kaksosiani 3kk, sitten osittaisimetystä reilu kuukausi ja sen jälkeen siirryttiin korvikkeeseen.. En ole tosiaan huomannut kaksosten äideillä mitenkään erilaista suhtautumista imetykseen, kuin äideillä yleensäkään..

Vierailija
6/15 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

M.O.T.

Vierailija
7/15 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka paikassa kun kerrotaan että rintamaito on parasta ravintoa lapselle (jopa Neocate-purkissa) ja nettipalstoilla haukutaan imettämättömät äidit laiskoiksi. Kyllä niitä " hyvä äiti imettää lapsiaan ja kaikki jotka eivät imetä ovat surkeita äitejä jotka eivät ansaitse lapsiaan" tyylisiä juttuja tulee tällekin palstalle säännöllisesti.

Vierailija
8/15 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

päinvastoin.

Kovinkaan moni tuplaäiti ei ole etukäteen kamalasti miettinyt imetyksen onnistumista. Asenne on lähinnä ollut sellainen, että imetetään se mikä onnistuu kohtuullisella vaivalla, silää työtä on muutenkin paljon.

Itse olen imettänyt keskoskaksosia pitkään, muttä täysimetystä en ole voinut kokea ravintolisistä johtuen. Tuntuu että olen kuitenkin se poikkeus, sillä suurin osa tuntemistani tuplaäideistä imettää vain hetken ja senkin osittaisesti.

Vierailija
9/15 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Joka paikassa kun kerrotaan että rintamaito on parasta ravintoa lapselle (jopa Neocate-purkissa) ja nettipalstoilla haukutaan imettämättömät äidit laiskoiksi. Kyllä niitä " hyvä äiti imettää lapsiaan ja kaikki jotka eivät imetä ovat surkeita äitejä jotka eivät ansaitse lapsiaan" tyylisiä juttuja tulee tällekin palstalle säännöllisesti.

Itse olisin halunnut KOVASTI imettää pitempään kuin 2 kk, mutta se ei onnistunut. Arvaa miltä tuntuu, kun jopa parturissa kysytään onko maito riittänyt ja vanhemmat sukulaiset syyttää huijauksesta, kun annan pullosta. Tosi kivaa ja mieltä ylentävää! Samoin se oli TOSI mieltä ylentävää, kun lapset vaan huuti rinnalla kuin hyeenat, se se oli niitä äitiyden huippuhetkiä! Itse olen tosi onnellinen niiden puolesta kenellä maito riittää, onhan se parasta ravintoa vauvalle. Kukapa äiti ei haluaisi lapsilleen parasta, minä " huono ja surkea äiti" voin antaa vain sitä toiseksi parasta. No, aina ei voi voittaa.

Vierailija
10/15 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo sinun kommenttisi numerolle 5. " taidat olla itsekin pulloäiti" kertoikin sinusta kaiken tarpeellisen.

Terveisin kaksosten äiti, jolla on epäonnistumisia lastensa kanssa, mutta ENEMMÄN niitä onnistumisia

Vierailija
11/15 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli selvä heti alussa etten voi/halua imettää keskosina syntyneitä keskosia. He eivä tolisi jaksaneet rintaa imee ja tuskin olisi imetys onnistunut enää siinä vaiheessa kun se olisi ollut mahdollista. ylpeä pulloäiti olin/olen! pääasia että vauvat kasvoi ja heistä tuli terveitä.

Tuskin imetän seuraavaa tulokastakaan... Pullotus on helpompaa minun mielestä.

Vierailija
12/15 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kaksoset ja imetin heitä osittain n. 3kk. En ollut osannut murehtia imetyksestä juuri etukäteen, kun muita lapsia ei ollut. Laitoksellakin aika pian tarjottiin lisämaitoa lapsille ja koin imetyksen todella hankalaksi ja raskaaksi. Kyllä siinä herkästi koki itsensä aika huonoksi äidiksi, kun tyhmänä vertasi itseään yhden vauvan äiteihin, jotka onnistuivat imetyksessään melko leppoisasti ja jopa nauttivatkin siitä. Mutta en kyllä sanoisi, että olisin törmännyt tuollaiseen asenteeseen kuin sinä kerroit. Mielestäni monikoiden äiti kyllä tarvitsee kaiken mahdollisen henkisen tuen äitiydelleen, mitä vain voi antaa, sillä kahden tai useamman vauvan hoitaminen ei todellakaan ole aivan yksinkertaista - ja hyvin herkästi kokee epäonnistumista ja huonoutta, kun millään ei voi asiat sujua niin luontevasti kuin yhden kanssa, etenkin jos ovat ekat lapset tai on vähänkin jotakin erityistä hankaluutta (esim. koliikki, allergioita tms.) Ainakin monikoiden äitien tulisi ymmärtää kannustaa ja tukea toisiaan kaikin tavoin, vaikka aina kaikki ei menisikään taiteen sääntöjen mukaan.

Vierailija
13/15 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää en kehtaa kertoa kerhoissa, että olen täysimettänyt kaikki lapset 7 kuukauden ikäisiksi ja vieroittanut vasta 2 vuotiaina ja ei ole ollut koskaan mitään ongelmaa.

Ihmeen huono itsetunto pulloäideillä kun suuttuvat ja heille ei saisi kertoa imetyksen eduista.

Vierailija
14/15 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sori,mut se vaan nyt tuli ensimmäisenä susta mielkuvaksi : )

Vierailija
15/15 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ehkä siksi, että ovat halunneet onnistua imetyksessä yhtä paljon kuin yhdenkin äidit mutta käytännössä homma on aivan eri ja kaksosäideille todella kertyy tuota huonommuuden tunnetta asiassa kuin asiassa väkisinkin...

Toisaalta itse kaksosäitinä olen sitä mieltä että kohtaamani asenne on päinvastainen eli kaksosäidit ovat vähemmän herkkiä asiassa ehkä siksi että asenne on todella niin realistinen ja suhteellisuudentajuisempi alusta alkaen kun kaikki vaatimukset meinaa mennä vähän yli resurssien...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan