Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En pidä lapsista. Kannattaako hankkia omia?

Vierailija
16.09.2015 |

Otsikossa kysymys lyhykäisyydessään. En pidä lapsista, en vapaaehtoisesti vietä koskaan aikaa lasten kanssa. Alle kouluikäisten kanssa en osaa toimia ollenkaan. Tuntemani teinit ovat rasittavia. Ylipäätään lapsi on pahasti keskeneräinen ihminen, joka kehittyy järjelliseksi olennoksi joskus 20. ikävuoden paikkeilla. Siihen asti... ei kiitos.

Kannattaako minun silti hankkia oma lapsi? Voiko olla lapsivihaaja ja silti rakastaa omaa lastaan ja olla onnellinen vanhempana?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hanki, ennen kun sinulla on niin hirveä vauvan kaipuu että itket. Itsekään en lapsista pitänyt/pidä (paitsi niistä omista) ja olinkin alle kolmekymppisenä asennoitunut siihen että "EI IKINÄ", mutta sitten luonto hoisi homman ja vauvakuume iski tosi voimakkaasti. Tuolla asenteella, että "kannattaako hankkia?" ei hyvä seuraa, kyllä sinä sitten huomaat jos/kun kannattaa...

Vierailija
22/47 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 13:21"]

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 13:05"]

Toki monet vanhemmat omista lapsista tykkäävät vaikka muiden lapset eivät kiinnostaisikaan, mutta ei se rakkaus omia lapsiaan kohtaan ole aina mitenkään automaattista. Kysymys kuuluu, miksi haluaisit omia lapsia jos mikään lapsiin liittyvä ei yhtään nappaa?

[/quote]Ihan asiallinen kysymys. Jotkut kuitenkin hankkivat lapsia, vaikka mikään lapsiin liittyvä ei nappaa. Haluaisin kuulla, miksi he ovat päätyneet tällaiseen ratkaisuun. Ehkä siten osaan tehdä omani paremmin. -ap

[/quote]

En jaksa uskoa, että kukaan hankkii lapsia jos ei niitä halua. Sanovat ehkä jälkeenpäin niin. Olisihan se aivan järjettömän tyhmää hankkia koira, jos ei halua koiraa? Ei lapsi eroa koirasta mitenkään, ei vanhemmille tule mitään maagisia tunteita naps tuosta vain. Se on halua ja sitoutumista sekä oman tunne-elämän työstämistä. Lähtökohtaisesti voisi ajatella, että sellainen ihminen, joka ei pidä lapsista ja lapsiin liittyvistä asioista, on varmasti huonompi vanhempi kuin sellainen, joka heti pitää. Jos joudut jatkuvasti työstämään asiota ja olemaan sietokykysi äärirajoilla, ei se ole lapsellekaan kiva. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 13:31"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 13:21"]

Toki monet vanhemmat omista lapsista tykkäävät vaikka muiden lapset eivät kiinnostaisikaan, mutta ei se rakkaus omia lapsiaan kohtaan ole aina mitenkään automaattista. Kysymys kuuluu, miksi haluaisit omia lapsia jos mikään lapsiin liittyvä ei yhtään nappaa?

[/quote]Ihan asiallinen kysymys. Jotkut kuitenkin hankkivat lapsia, vaikka mikään lapsiin liittyvä ei nappaa. Haluaisin kuulla, miksi he ovat päätyneet tällaiseen ratkaisuun. Ehkä siten osaan tehdä omani paremmin. -ap

[/quote]

En jaksa uskoa, että kukaan hankkii lapsia jos ei niitä halua. Sanovat ehkä jälkeenpäin niin. Olisihan se aivan järjettömän tyhmää hankkia koira, jos ei halua koiraa? Ei lapsi eroa koirasta mitenkään, ei vanhemmille tule mitään maagisia tunteita naps tuosta vain. Se on halua ja sitoutumista sekä oman tunne-elämän työstämistä. Lähtökohtaisesti voisi ajatella, että sellainen ihminen, joka ei pidä lapsista ja lapsiin liittyvistä asioista, on varmasti huonompi vanhempi kuin sellainen, joka heti pitää. Jos joudut jatkuvasti työstämään asiota ja olemaan sietokykysi äärirajoilla, ei se ole lapsellekaan kiva. 
[/quote]

En kyllä vertaisi lapsen ja koiran hankkimista keskenään. Kaikille ei tule maagisia tunteita mutta osalle tulee! Mutta jos ei lasta halua niin ei todellakaan sitä silloin pidä hankkia!

Vierailija
24/47 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 13:31"]

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 13:21"]

[/quote]

[/quote]Ei kyse ollut siitä, hankkivatko ihmiset lapsia vaikkeivat halua niitä, vaan siitä, että jotkut hankkivat lapsia vaikka eivät pidä lapsista. -ap

Vierailija
25/47 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen aina inhonnut lapsia, mutta nyt on toinen tulossa ja rakastan omia lapsiani valtavasti.

Vierailija
26/47 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 13:53"]

Minäkin olen aina inhonnut lapsia, mutta nyt on toinen tulossa ja rakastan omia lapsiani valtavasti.

[/quote]Miksi päädyit hankkimaan lapsen, vaikka inhosit lapsia? -ap

Vierailija
27/47 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
28/47 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ap; hankitko lasta?

Vierailija
29/47 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä lapsista, koska en pidä ihmisistä, en edes itsestäni. Biologia kuitenkin sai minua haluamaan ja saamaan kaksi lasta. Toinen heistä on kuollut. En tiedä millaista elämäni olisi ilman näitä kokemuksia.

Vierailija
30/47 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä kissoista. Kannattaako minun hankkia kissa? En pidä koirista. Kannattaako minun hankkia koira?

Ei tietenkään kannata. Jos et pidä lapsista, älä hanki lapsia.

Vierailija
31/47 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas pidän lapsista, mutta minulta puuttuu vauvakuume ja se biologinen lisääntymisvietti. Se on jännä juttu kun toisille vauvakuume iskee, vaikka ei lapsista pitäisikään. Minä tykkään lapsista kunhan ne ei ole omia ts. pääsen heidän seurasta omaan rauhaani säännöllisesti. 

Vierailija
32/47 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Jos lapsi traumatisoituu, ainakin on olemassa.

Vierailija
33/47 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Mä jopa oon sen verran pitäny lapsista että oon ollut päiväkodissa töissä jo ennen kuin sain omia lapsia ja pakko sanoa että kyllä näiden omien lasten kanssa menee hermot  lähes päivittäin, töissä kuitenkin on aina kehuttu että oon lasten kanssa luonteva, rauhallinen ja kärsivällinen... 

Vierailija
34/47 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään pakko. Nauti vapaudesta.

Vierailija
35/47 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo se, että joudut asiaa analysoimaan, kertoo, että ei kannata. Tämä maailma on jo täynnä niitä lapsia, joita ketään ei ole kiinnostanut kasvattaa ja joista kukaan ei ole koskaam välittänyt, koska heidät on tehty vain tukien/statuksen/miehen ymv takia ja jälki näkyy kaikkialla ympärillämme.

Oikeasti jokaisen pitäisi oppia ajattelemaan kuten sinä, koska todella harva pärjää vanhemman roolissa ja ihmiskunta on jo vetänyt koko planeetan omiin pohjamutiinsa. Alemmas ei tarvitsisi mennä.

Vierailija
36/47 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kyllä ihmisiä, jotka eivät yhtään tykkää muiden lapsista mutta tykkäävät silti omistaan.

Se ei välttämättä tarkoittaisi, että sinun kannattaisi lapsia hankkia, mutta kuitenkin on mahdollista, että suhtautuisit omiisi aivan eri tavalla.

Vierailija
37/47 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että osaisit opettaa lapselle järkevästi asioita, oletettavasti siirtäisit hänelle näitä kummallisia kielteisiä negatiivisia käyttäytymis- ja ajattelumallejasi. Et osaisi olla hyvä esikuva.

Vierailija
38/47 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko hankit tai et. Ei siihen muiden mielipiteet vaikuta.

Vierailija
39/47 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kandee miettiä jaksaako lapsenlapsetkin kun niitä aletaan väkisin tuuppaamaan hoitoon tai kauhee poru ja haukkuminen jos ei jaksa ottaa.

Vierailija
40/47 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvakuume on myytti. Itse rakastan lapsia. Perhe-elämä on vaan niin rajoittavaa, yksitoikkoista ja tylsää ajatuksenakin. Nykyisin voi valita minkälaista elämää viettää. Lapset vain jos se tärkeintä ikinä ja on valmis uhraamaan kaiken muun vuosiksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi