Niksit jäätävän kovan hammassäryn helpottamiseen?
Sain ajan vasta huomiseksi, yksityiseen ei olr varaa.
Kommentit (27)
Itselläni auttoi porkkanan pureskelu, niinkin omituiselta kuin se kuulostaa. Hammassärky oli vetänyt koko naaman lihakset kireiksi, joka aiheutti kipukierteen. Helpotti kummasti kun sai porkkanan pureskelulla poskilihakset vähän rennommiksi.
Minulla auttoi kylmä. Pidin suussa niin kylmää vettä kun hanasta tuli.
Purskuttele kylmää vettä. Kylmä autto mullakin.
Panadolia tai Buranaa, kylmäkin saattaa auttaa. Voimia!
parasetamoli-ibuprofeiini, eli vaikka panadolia ja buranaa samanaikaisesti.
Kunnon särkylääkkeet. Joku tietty pään asento voi myös helpottaa. Kylmää kannattaa kokeilla, paina jääpalaa kipeään kohtaan tai purskuttele jäävedellä. Onko särky tietyssä, helposti paikannettavassa kohdassa? Eli tiedät mistä särky tulee? Sitten voisi vanupuikolla painaminenkin auttaa. Dippaa vanupuikko johonkin (esim. kirkkaaseen viinaan) ja paina suoraan kipeään kohtaan.
Luontaistuotekaupasta tai apteekista NEILIKKAÖLJYÄ. Se on samaa kamaa, jota hammaslääkärit käyttävät pintapuudutusaineena. Sitä sivellään topzilla särkevään kohtaan. Kyllä kipu lähtee. Neilikkaöljyn tappava yliannostus on 3.752 grammaa per ihmisen painokilo.
Ei siihen auta oikeastaan mikään. :( Paitsi se kylmä ja sekin aina vain sen aikaa, kun sitä kylmää siinä on. Jos siis on tulehtunut.
Mutta osaisiko kukaan sanoa, että mistä johtuu, kun mulla ihan yhtäkkiä loppui paha hammassärky? Jos on tulehtunut, niin voiko silloin särky itsestään loppua? Mulle on kerran juurihoito tehty ja silloin se kipu ei kyllä loppunut ennen kuin hoitoa sain ja silloin oli siis se tulehdus.
600 mg burana kolme kertaa päivässä
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 13:37"]
Ei siihen auta oikeastaan mikään. :( Paitsi se kylmä ja sekin aina vain sen aikaa, kun sitä kylmää siinä on. Jos siis on tulehtunut.
Mutta osaisiko kukaan sanoa, että mistä johtuu, kun mulla ihan yhtäkkiä loppui paha hammassärky? Jos on tulehtunut, niin voiko silloin särky itsestään loppua? Mulle on kerran juurihoito tehty ja silloin se kipu ei kyllä loppunut ennen kuin hoitoa sain ja silloin oli siis se tulehdus.
[/quote]
Yhtäkkiä kipu loppuu, jos hammasjuuressa on ollut tulehdus ja sinne on kertynyt painetta ja mätää visvaa, joka sitten on päässyt purkautumaan ulos esim. ikenen ja hampaan välistä. Tosin visvan kertyminen yleensä sen jälkeen jatkuu ja paine kasvaa ja myöhemmin taas särkee. Mutta mutta, neilikkaöljy...
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 13:44"]
[/quote]
Yhtäkkiä kipu loppuu, jos hammasjuuressa on ollut tulehdus ja sinne on kertynyt painetta ja mätää visvaa, joka sitten on päässyt purkautumaan ulos esim. ikenen ja hampaan välistä. Tosin visvan kertyminen yleensä sen jälkeen jatkuu ja paine kasvaa ja myöhemmin taas särkee. Mutta mutta, neilikkaöljy...
[/quote]
Tarviiko sellaisessa tapauksessa tehdä juurihoitoa? Vitsit, kun ei innostaisi se ollenkaan taas...
Auringonhattu uute eginaforse auttaa kun kurlaat sitä suussas.
Hammastahna, polttaa kyllä ikävästi ikeniä mutta helpottaa särkyä hampaassa.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 13:39"]600 mg burana kolme kertaa päivässä
[/quote]
Tämä ainakin tuplana, et kuole yhden päivän takia jos reippaasti ylität annokset.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 13:46"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 13:44"]
[/quote]
[/quote]
Tarviiko sellaisessa tapauksessa tehdä juurihoitoa? Vitsit, kun ei innostaisi se ollenkaan taas...
[/quote]
Syytä olisi. Itse en teettänyt juurihoitoa ja hammas kuoli niille sijoilleen ja mureni pari vuotta myöhemmin pois.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 14:09"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 13:39"]600 mg burana kolme kertaa päivässä [/quote] Tämä ainakin tuplana, et kuole yhden päivän takia jos reippaasti ylität annokset.
[/quote]
Ei siihen kuole, munuaiset vaan mätänee.
Viinaa tai murskaa särkylääke hampaan päälle