Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MAANANTAITA SYYSVÄKI-04!! :-)

06.02.2006 |

Aloitanpa vaan pinon, kohta lähdetään kerhoon..

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa ongelma on, että kuka maksaa hurjan takuuvuokran :-/ Niin, jos se asunto on siis hyvä! Aamulla oltiin kerhossa ja oli mukavaa, meille riittää noi pienet matkat pakkasella. Mulla itsellä käy pakkasilma niin ikävästi henkeen, että en siellä pysty kauaa olemaan. Miehen sairasloma jatkuu ainakin vielä ens viikon puoliväliin, Nea on iloinen kun isi on kotona.

Eilen sitten Nea hokas, miten noustaan potalta seisomaan, mut ihan on vielä tehnyt mallikkaasti kakat ja pissat pottaan. Nyt on kävellyt silleen, että mä pidän sormea sen selässä, eiköhän se jossain vaiheessa uskalla mennä ihan itsekseenkin..

Nyt on hieman hellittänyt Nean lahkeessa riippuminen. On taas alkanut katselemaan kirjoja itsekseen, ihanaa! Vaikka saa niitä silti olla koko ajan lukemassa. Miehen toive oli, et kirjakorit siirrettäis pois olkkarista Nean omaan huoneeseen, et edes hetken sais istua sohvalla rauhassa!

Voi pienia sairastelijoita, tulkaa pian terveeksi! Ja Väkkärällekin paranemissäteitä! Kunpa jo hellittäisi!

Aavis, pulmalliselta kuulostaa nukahtaminen! Meillä oli toi vaihe, et millään ei meinattu illalla nukahtaa ja aina meni myöhäiseksi, vaikka rytmi olikin säännöllinen. Nyt onneks helpotti ja avainsana oli aikaisin nukkumaan! Ollaan nyt sitten kynsin hampain pidetty kiinni siitä, että päiväunilta ylös viimeistään klo15 ja iltatoimet aina klo 19.30 alkaen iltapalalla, siitä sitten maito, pesut ja sänkyyn klo 20.30 iltakirjan ja iltarukouksen jälkeen. Nyt nukahtaa kuin unelma, mutta seuraavia kauhun öitä odotellessa, kun uusi hammas saapuu..

Mies tossa mun olan yli äsken vilkaisi palstaa ja ihmetteli, et miten ketään voi kiinnostaa meidän asunnon katsominen! Selitin, että me ollaankin ystäviä täällä keskenämme! :-) Mies uhkaili leikillään, et kirjautuu palstalle nimimerkillä Enkelin mies ja alkaa heittämään omaa läppää ja kommentoimaan muiden juttuja :-D

No mutta, nyt alkaa pää tyhjentyä ajatuksista. Jatu, soitan sulle ku Nekkis herää!

Enkeli1 ja Nea

Vierailija
22/33 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Enkelin Mies! :-D Nyt pakko päästää oma mies työntekoon koneelle..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa että vapaa-aikalaisilla on ollut lystiä :)

Pönksylle, Kukkaselle ja Väkkärälle parempaa vointia.

Voi yökkö, ostin tänään (epätoivoinen painonpudottaja) Nutrilet-patukan, muka toffeen makuinen. Siis meinasin ihan yökätä kun sitä söin. Se ei maistunut varsinaisesti pahalta, mutta se oli sellasta ihme töhnää ja jos oikein kuvitteli siitä mausta löytyi aavistus toffeenmakua.

Maha siitä kyllä tuli " täyteen" sillain ettei tee mieli syödä.

Kohdunlainaus hm... voisin harkita jos sellainen tilanne tulisi. En tiedä haluaisinko lasta ihan lähipiiriin, tuntuisi oudolta nähdä minun kantamaa ja synnyttämää lasta, joka ei kuitenkaan ole oma.

Jos lapsi menisi tuntematomalle, niin varmaan kaivelisi se että onko lapsi hyvässä kodissa. En tiedä, vaikea asia.

Munasolun luovuttamista olen miettinyt ihan vakavissani, olikohan vaan niin että yläikäraja luovuttamiseen on 30 vuotta. Jos näin on niin kiire tulee, 30 pamahtaa mittariin elokuussa.

Tealle on peukut pystyssä seuraavalla kierrolla :) meillä meni viisi kiertoa Lintsun alulle saamiseen.

Mukavaa viikkoa sisaret :))

Hilu

Vierailija
24/33 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän aika tarkkaa rytmiä yllä kello kädessä.

Esim päikkärit, Lintsu menee päikeille 13-14 riippuen mihin aikaan aamulla herätty.

Herätys päikeiltä on 15.15 eli jos Lintsu nukkuu vielä tuolloin niin lempeästi herättelen.

Illalla menee nukkumaan 21-21.15. Kahdeksan aikoihin syödään iltapala, sen jälkeen Lintsu vielä puuhailee omiaan vähän aikaa. Sitten on pesut ja vaipanvaihto. Hampaat harjataan ihan vähän ennen sänkyyn menoa, se on Lintsulle ikäänkuin merkki että nyt mennään nukkumaan.

Aamulla heräilee 8.30-9.15, kello mulla yleensä soimassa ysin aikaan ettei pidempään nukuta (yleensä ollaan herätty), muuten menee liian myöhäseksi päikkärit ja yöunille meno.

Tämä toimii meillä loistavasti, vaikka vähän säätelen paikkäreiden kestoa.

Yhden puistotutun tyttö lopetti päikkäreitten nukkumisen jo 1 1/2 vuotiaana ja jotkut nukkuu vielä 5 vuotiaana, eli aikamoista vaihtelua on päikkäreiden tarpeessakin.

Teako tätä mietiskeli.

Hilu

Vierailija
25/33 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aavis: musta ei apua ole, niinkuin tiedät Typy ei mene mielellään nukkumaan eikä nuku pitkiä yöunia. Joskus kyllä nukkuu selvästi varastoon :-)

Meillä on niinpäin, että yöunille saa helpommin kuin päikkäreille. Vaikka kuinka " varoittelen" , että nyt leikitään enää vähän, kohta on päiväuniaika niin aina alkaa hillitön itku, kun sänkyä kohti mennään. Rauhoittuu kyllä aika nopeasti ja vaikkei nukahda heti niin kellii / pyörii sängyssä suht tyytyväisenä ennen nukahtamista.

Tällä mammalla puolestaan ei ole oikeastaan koskaan nukahtamisvaikeuksia, mutta ne aamuyön tunnit on peestä.

Mä olen niin herkkä heräämään ja sit uni ei tuu. En ole koskaan nukahtamislääkkeitä kokeillut, mutta tietääkö kukaan meneekö ihan pöppärään, jos sellaisia nappaa neljän aikaan aamuyöllä?

Tällaisellaan kun on kuitenkin kuolemanväsynyt olo, mutta uni tulee uudestaan vasta kuuden-seitsemän maissa...

miettii Keilin

Vierailija
26/33 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, Enkeli sen sanoikin: Ajoissa nukkumaan. Ennen meillä pienet meni petiin yhdeksän maissa (usein venyi melkein puoli tuntia), nykyään ovat sängyssä välillä jo kahdeksalta, kuitenkin puoli ysiin mennessä. Nukahtaminen on helpottanut kummasti.

Päivärytmi pääpiirteittäin Väkkärällä: herää aamulla 7:30-8, hetikohta puuro. Lounas viimeistään klo 12 ja sitten nukkumaan. Unet kestää keskimäärin 2½ tuntia. Herättyä välipala, iltaruoka kuuteen mennessä ja puoli kahdeksan aikoihin tai pian sen jälkeen alan laittaa taas puuroa.

Anteeksi, unohdin toivottaa muille sairastajille paranemista... Toivon terveyhtymistä tasapuolisesti kaikkien syyslapsosten koteihin - pysyvästi vaikken aina mainitsekaan :)

Vierailija
27/33 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitoin niitä kukkaisa, huijasin oleen kotosalla että muka mamma tulee hakeen ompelukonetta. Meinasi vaan mennä pieleen kun oli ollut autotallissa eikä kuullut ovikelloa mutta oli onneksi ihmetellyt käyvää autoa pihalla. Kovin oli otettu tulppaaneista ja saimme puhuttuakin asioista aamusella.

Nyt lapset hakeen ja kotiin arkea pyörittään ja jos sitten sitä hellyyttäkin koittaisi antaa toiselle. Kuinka sitä äkkiä turtuukaan siihen ettei läheisyyttä saakaan kuin harvoin. On kuin kämppis :(

Kiitos Ayap ja Keilin *halit*

Tuttis

ps. kun ois niin kivaa kommentoida muidenkin juttuja,vaan ei ehdi...kun ehtisi ees lukee kaikki huolella...

Vierailija
28/33 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan mun Imovaneja ei voi ottaa noin myöhään yöstä enää. Olikohan sääntö, että 5 tai oliko se 6h ennen heräämistä ei enää pitäis ottaa sitä. Kyllä se kuitenkin mulle on apuna aamyöstäkin, vaikka illalla otan. Eli jos tosiaan on paha ongelma, niin suosittelen kokeilemaan.

Tiedättekö muuten, että huonosti nukkuvalle äidilleni (kohta 60v) oli sanonut lääkäri, että hän on liian nuori saamaan nukahtamislääkkeitä:) Pyörii myös yön tunteina paljon hereillä.

T: Ynis

Vierailija
29/33 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös samat kokemukset kuin muutamilla täällä eli ajoissa nukkumaan. Myös minä pidän aika tiukasti kiinni tietystä päivärytmistä. Näillä eväillä tyttö nukahtaa hyvin. Tämä toimii siis meillä. Tyttö kyllä nukkuu muutenkin tosi hyvin ja paljon. Meillä ei juurikaan ole nukkumisasioiden kanssa ollut ongelmia - ellei tyttö ole kipeä tms. Minä siis en lähde tässä neuvoja antamaan, en ole varmastikaan oikea ihminen tässä kohden :)

Meidän rytmi kuulosti hyvin samalta kuin Ayapilla ja Hilulla. Jos päiväunet joskus tuntuvat venyvän liikaa, myös minä herättelen tytön. Päiväunet ovat meillä joskus vain 1½ tuntia ja joskus saatta vedellä jopa 3 tuntia. Aika paljon riippuu siitä, että miten on lounaalla syönyt. Jos ei halua syödä paljoa, herää aiemmin nälkäisenä välipalalle.

Illalla tehdään asiat tietyllä rutiinilla ja tiettyyn aikaan, ei ole telkkari päällä ja muutenkin yritämme rauhoitella oloa, silloin luen / katselen kirjoja tytön kanssa sylikkäin, ja muuta tämän tyyppistä. Sitten 19.30 alkaen puuro, pesut ja iltalaulu/rukous. Tyttö jää omaan sänkyyn ja välillä nukahtaa melkein heti, välillä juttelee itsekseen tai " lauleskelee" unilaulujaan hetken ennenkuin nukahtaa.

Enkeli, toivottavasti asunto olisi hyvä! Onnea hankkeeseen!

Ynikselle kiitos ehdotuksista, ajattelin itsekin tuota kirjaa :)

Kaikille sairastaville pikkuisille paranemisia, pian!!

Alli

Vierailija
30/33 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leanna. Kiva, että laitoit kuulumisia. Mietinkin, että mihin oot kadonnut. Tässä on saanu taas pikkunelosta tutuille selittää, niin on meinannu tulla orpo olo. Kiva, että saitte vauvaprojekstille päivämäärän sovittua. Tervetuloa vaan suurperheodottajiin!

Kohdunvuokraukseen ei minustakaan varmaan olisi. Kovasti pitäisi ainakin asiaa miettiä ja olla eriysisen hyvät perustelut.

Tea. Harmi, ettei tärpännyt, mutta uuden alkuhan on taas, että ei kun hommiin vain.

Tsemppiä Tuttikselle! Hyvä, että kukat toimi. Mum mies ei kukista perusta. Ja toivottavasti saatte asiaoita selvitettyä ja ehdit välillä tännekin.

Muakin on alkanu tämä kylmyys tympiä. Pekkaa en oo jaksanu ulos pukea, paitsi päikkäreille, joita oon vähän myöhästäny pakkasten takia. Posket on kylmän takia silti niin rohtunu. Onneks Ceridal Lipogeeli näyttäis auttavan.

Tsemppiä Tealle myös miehen työasiassa!

Paranemisia sairaille!

Aavis. Kyllä Pekka välillä syliin kipuaa: siinä on tietysti kiva istuskella ja haaveilee aina, että jos sais napattua äitin lautaselta jonku makupalan. Mutta on istunu jo pitkään ite pöydässä. Meillä on pirttikalusto eli penkillä istuu (ei selkänojaa), mutta kerhossa ja kylässä myös tavallisella tuolilla.Mä istun kyllä pääasiassa ite vieressä. Häissäkin istui ite isolla tavallisella tuolilla ja popsi kädellä ja isolla haarukalla ruokia suuhunsa.

Päiväunet on periaatteessa kyllä vielä tärkeitä lapselle tosi pitkään. Lepohetki auttaa kehittyviä aivoja myös sulattamaan näkemäänsä/ kokemaansa. Mutta jotku lopettaa päikkärit tosi aikaisin. Meillä on nukuttu pitkään, vaikka siinä välillä on työmaata ollutkin. Ja päin vastoin, jos päivällä ei nuku, yöunille nukahtaminen voi olla vielä vaikeampaa, kun on liian väsynyt. Meillä on venyny tuo illalla nukkumaan meno nyt, kun mä oon kotona, kun en sitten taas itekään jaksaisi kovin aikaisin aamulla nousta. Eli 21-22 mennään nukkumaan ja kasin aikoihin noustaan. Päikkärit puolilta päivin ja annan nukkua niin kauan kuin nukuttaa.Paitsi keskimmäiseltä avaan kamarin ovea, jos yli kaksi tuntia tai klo15 aikoihin vielä nukkuu. Joskus iltapäivän /illan ulkoilu auttaa nukahtamaan paremmin illalla.

Alli. Ynis antoi ihan hyviä lahjavinkkejä. Ja voithan ostaa esim autokirjan tai -palapelin, kun kerran autot kiinnostaa. Duplo-legot on myös kivoja ja niistä löytyy paljonkin vaihtoehtoja, kun katsoo minkä ikäiselle on tarkoitettu.

Nyt pitää kyllä saada nuo isommat pihalle ja kohta varmaan mies tulee hiihtämästä, niin käväsen sitten itekin kävelemässä.

T@hti ja p torstaina 6v, t 3v9kk, Pekka 1v5kk-1pv ja rv 17+1

Vierailija
31/33 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

;) Hei Enkeli ja Enkelinmies; meillä mies kutsui eräänä päivänä meikäläistä Saamuskaksi...Aloin vakavasti epäillä, että on ukkorahja käynyt sivuilla kurkistelemassa.

Ihanaa, Leanna! nimim. pieni kateudenpistos melkein täälläkin.

Hyvikset kaikille, mentävä katsomaan leffaa!

♥Saamus

Vierailija
32/33 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut Enkelistä meille " naapuria" :-( Ehkä arvasittekin...Niinkuin Ayapille sanoin et jos hän tuohon lähelle muuttaa nin kyllä sitä kuulutetaan...

No asunnon katsomisesta tuli sopiva katko päivään ja samalla ulkoiltiin hetkonen.

Typy ollu tosi kärtty..ja tottelematon.kamalasti saa kieltää uudestaan ja uudestaan ja kamala huuto tulee kun kielletään.Seuraa pitäs olla kokoajan,onneks on roikkunu myös pojassa ;-)

Huomenna poika tarhaan ja me muskariin..Jos yö ei ole aivan kamala!!!

Typyn kanssa nukahatamiseen auttaa ehdoton iltarytmi...tai kyllä se vielä nukahtaa mut poikkeavuus illassa esim.viertaat aiheuttaa itkusen yön.Luulen että tulee niitä vaiheita kun lapset yrittää jättää päikkäreitä pois ja jotkut vaan jättää..Pojankin kanssa taisteltiin mut kyllä se melkein 3oli ennenku kokonaan jäi pois.Poika kyllä nukkui yöt jo sillon tosi hyvin...Mäkin olen lukenut tuosta että aivojen kehityksen kannalta päikit on tarpeen,ainakin se lepohetki.JA luulen että näin pienillä ilman päikkejä tulee väsynyt ja levoton ilta ja nukahtaminen..

Voisko auttaa jos yrittäis saada päikit mahd.aikaseen niin että iltaan jäisi kunnon valvomis aika?

Kissa tahtoo ruokaa,minä myös...

Miestä taas odotan.On ostanu itellee uuden kännyn..

munki alko tekee mieli..Onko kellää samsungista kokemusta????Tekis sellasta mieli,mut en tiiä uskallanko nokiasta pois vaihtaa..

Unta paljon joka pollaan!!!

jatu

Vierailija
33/33 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietiskelin pitkin päivää, että mikä siinä voi olla, että 1-vuotias muka valvoisi 22 asti ja ylikin. Päikkäreillekään mennessä ei oo yhtään väsyneen oloinen, mutta kun siinä on ihan selkeä rytmi ollut jo pitkään niin nukahtaa tosi nätisti max 15 min höpöteltyään. (nukkuu n. 13 alkaen reilun tunnin)

Päättelinpä siis, että kyllähän rytmin on illallakin toimittava. Iltatoimet kuten aina: kylpy, puuro, hampaidenpesu. Uutena juttuna vähennettiin valaistusta jo 19.30 ja siivottiin kaikki lelut pois lattialta. Ja niinpä kävi, että typy oli untenmailla 20.40! Ihanaa. Oltiin myös ulkona yli tunti, pakkasesta huolimatta, sekin ehkä auttoi. Kovimmilla pakkasilla jäi ulkoilut liian lyhyiksi, tämä 15 astetta näemmä on vielä ihan ok ulkoilukeli kun typykkä touhuaa eikä ehdi tulla kylmä.

Ihan ihmeellistä kun on ollut yli tunti omaa aikaa. Minority reportin oisin katsonut, mutta menee liian myöhään ja on niin jännäkin, että parempi vaan mennä itsekin kiltisti nukkumaan. :)

Tuttikselle ja miehelle rakkaussäteitä ------------->

Sairastelijoille paranemista -------------> (influenssa on muuten tullut Suomeen, viime viikolla muutama tapaus Espoossa)

Ai niin, typyli on ruvennut laulamaan. Oma keksimä " pappaijjaa, tättäijjää, mummoijjaaa, nanneejaa" raikaa pitkin asuntoa tämän tästä ja uusimpana " muumiiiaittaa" (=ei muumitaloa lukita yöksi). Esitykseen kuuluu myös tanssi, jossa pyörii ympäri samaan suuntaan kunnes alkaa pyörryttää ja kaatuu ja nauraa päälle :D

Mutta nyt sinne nukkumaan. Onhan tuo itsellekin kovin tärkeä tuo rytmi, uni tulee 22 tai 24, ei sillä välillä.

-t-