Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

60-luvun Esikot: viikko 6

06.02.2006 |

Pakkasaamu, mittarissa täällä -21. Keittelen kahvia ja suunnittelen töihin lähtöä.

Kp 18/23 ja piinaviikko aukesi. Kenestäkäs taas sainkaan piinailuseuraa? Unohtuu kunkin vaiheet, kun välillä kirjoitellaan muutakin asiaa.

Olo on täysin normaali tähän kuun vaiheeseen: paleltaa ja tissit kipeät. Ei mitään raskausoireita. Kova työviikko edessä.

Jaksamista koko porukalle! -paide-

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on taas mukavasti saatu uusi viikko käyntiin ja tosiaan täälläkin se piinaviikko, jos niin tätä voi kutsua.

Tajusin muuten tuossa perjantaina, että taidan olla ainut joka kirjoittelee täällä teidän esikoiden kanssa, jolla on lapsia. Olihan meitä muitakin mutta mihin lie taustalle kaikki kadonneet. Toivottavasti kuullaan teistä viikon aikana taas. Tämä porukka tuntuu niin mukavalle ja mahtavalle ja lisäksi tuo yhteinen ikäluokka tekee meistä ihan oman porukan. Yritin joskus pinoutua johonkin keijuihin mutta ryhmä ei tuntunut omalle. Joten jos vain sopii niin kuumeilen täällä teidän kanssa tosi mieluusti.

Paide, minusta saat kaverin kuumeiluun tälle viikolle. Täällä menossa kp 25/28-30, joten aika samoissa mennään. Lupaavia nuo sinun oireet. Kyllä se palulu ja tissien kipeytyminen niitä ovat. Minullahan oli loppuviikosta alavatsa kipuja mutta lauantaina nekin loppuivat. Aavistuksen rinnat painaessa arat ja mahaa turvottaa. Joten jännätään kierto loppuun.

Nyt on tehtävä vähän töitä, mutta palaillaan. Kuinkas muut kuumeilijat?

Vierailija
2/42 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä mittari näyttää -24 eli on jo lauhtunut eilisestä ku eilen aamul oli -32 et kyllä kylmää pitelee,

varmaan siksi myös palelee koko ajan.

samoissa mennään eli myös mulla on loppukierto taas käsillä kp 25/26 et keskiviikkona pitäis tätin tulla toivotaan että ei tule.

luulenpa että ei ovis tässä kierrossa ole ollut edes ku ei normaalia tissikipua ole ollu ollenkaan et nyt vain menkkoja odotellaan ja seuraava kierto tuo tullessaan kaksi vuotta yritystä.

hyvää alkuviikkoa kaikille.

t. äippä_67

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä tässä taas mitään ihmeempiä. Vuoto on onneksi nyt loppunut, nyt sitten vain odotellaan ja ihmetellään milloinka se täti tulisi kylään. Tämä kierto kun on nyt vain sitten sitä odottelua... Mutta ilmeisesti raskaushormonit on laskeneet ja limoista ja haluista päätelleen tässä oli ehkä ovis viikonloppuna tai on käsillä. Joten km/tyhjennyksen käynnistyksestä laskien mennään ehkä jossain kp 18 tai 19.

Ulkona on kyllä kaunista, mutta kylmää... Lauantaina tuli käytyä ihan tyttöporukassa syömässä ja tällä viikolla menen taas perjantaina illalliselle ja drinksulle vanhan kaverini kanssa, on muuttanut tänne takaisin ihan äskettäin. Että sosiaalisilla menoilla tässä täytetään nyt kalenteria.

Pietullakos se nipisteli vatsastta? Minullahan oli silloin ivf-plussakierroksessa vatsakipuja joskus 4-5 päivää siirron jälkeen (6 päivää hedelmöittymisestä) joten ne oli varmaan kiinnittymiskipuja. Että onpa hyvinkin mahdollista...

Nyt pitääkin mennä tästä palaveeraamaan. Palaillaan taas.

Vierailija
4/42 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pietu ja Äippä! Sonjaemmallako oli vielä se venttailukierros menossa?

Joo, varmaan voi paleltaa ja tissit vihloa siinäkin tapauksessa, että on raskaana, mutta varsinaisia raskausoireita ne ei mulla ole: näin käy aina, kun on ollut ovis. Odottelenkin, että olisiko joku asia ERI TAVALLA kuin aikaisemmissa kierroissa, mut eipä ole ollut. Että hissun kissun hiivitään. Peukutan muille! -paide-

Vierailija
5/42 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä työnteko meinaan. Aurinko paistaa ja pakkasta -20. Keli on tosi kaunis, tekisi mieli olla ulkona....

Paide, noista oireista. Minä tikutin viime kierrossa oviksen, mutta sen jälkeen ei oireen oiretta, ei edes rintojen aristusta. Joten yhteenvetona tein, etten edes ovuloinnut tuossa kierrossa. Nyt on tuota ribntojen kosketusarkuutta ollut ihan erilailla, niin kuin niissä muutamassa aiemmassa kierrossa joita en kylläkään tikuttanut. Niissä taisi touhuilut kylläkin osua liian aikaisin. No tässäkin kierrossa minulla oli vain kerran se tasavahva viiva ja sekin niin että aamulla oli vielä haaleampi kuin kontrolliviiva, samana iltana yhtä vahva ja jo seuraavana aamuna oli takaisin haalea. Ja se " lempi kukki " vasta seuraavana iltana kun tuo vahva viiva oli, joten jos niitä oireita on niin taitaa olla taitavasti mielikuvituksen tekemiä sellaisia....tosin ne mahanipistelyt taas palasi joten jännätään nyt. Mutta äipällähän on tosi mukavat ja jännät päivät edessä, peukkuja kovasti sinne.

Päiväkahvit kutsuu, joten palaillaan.

Vierailija
6/42 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

venttailukierros on menossa täällä suunnalla.

Vilkaisin noita viime viikon lopun viestejä ja onkos täällä vähän kaikki painon vartijat sortuneet herkutteluun. Minä tunnustan myös sunnuntain runebergin tortun nyt sitten samatien. Ja kävin illalla vaa' alla ja taas on kilo tullut takaisin kun oli lähtenyt pari. Mutta viikonloppuna onkin tullut taas syötyä tavallista enemmän, eilenkin poro-aurajuusto-kerma-pataa, nam!

Ikävää että Emmin miehellä on ollut alkuhankaluuksia. Toivottavasti se on nyt vain välivaihe. Niinhän se taitaa vähän mennä kun muuttaa vieraaseen maahan niin ensin on se alkuinnostus kun on kaikki vähän uuttta, sitten tulee se turhautumisen vaihe kun on vaikeaa ja kun alkaisi muuten sopeutua niin sitten joku asia tökkii. Kunnes sitten lopulta sinnikkyys palkitaan ja elämä alkaa rullaamaan tai toteaa että ei sittenkään. Sanoopi nimimerkki paluumuuttaja eli mulla kesti aikoinaan ulkomailla käytännössä vuoden että tunsin olevani jollain tavalla kotonani. Mutta siis pitkäjänteisyyttähän se vaatii. Suomessa tuo kieli on aina tosiaan vähän hankala, vaikka periaatteessa englannillla melko hyvin pärjääkin. Toivotaan että teillä alkaa elämä sujumaan, kohta tulee kevät ja kesä =).

Vierailija
7/42 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa kuumeilijat olla kiireisiä tai nauttia talvipäivästä. Jospa nuo lämpötilat alkaisi normalisoitumaan.

Minä tässä jouduin vaihtamaan istumapaikkaa töissä joten nyt on pakko vähentää nettailuja, ettei jää kiinni...

No eipä tässä ihmeempiä kuulukaan. Eilen jomotti vähän alavatsaa/alapäätä ja tuli pyyhkiessä vähän limaa (sori, yök) jossa seassa pikkaisen punaista. Liekö jotain jämiä vai oisko ollu ovis?

Mitäs piinailijat, eikös ainakin äippä ja pietu olleet ihan piinoissa?

Vierailija
8/42 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä ollaan vielä mukana, mutta niin kuin sanoit sonjaemma, kiirettä pitää. Olen puolesta päivästä istunut kokouksessa ja nyt ollaan sitten posket punaisina. Oli nimittäin niin huono ilma, että meinasi happi loppua.

Olisiko nuo limat sonjaemma ovulaation merkki? Minulla ne ainakin tulevat suht´selvästi silloin kun se on ajankohtainen ja silloin kun yleensä ovuloin. Ja eikös sinulla ollut jo vuotokin ohi? Sorry, meni yksityiskohtiin.

Omaa tilaa täytyy äkkiä kommentoida(on nimittäin kotiin hirvittävä kiire) eli täällä kp26/28-30. Alavatsaa pistelee,polttelee, en oikein löydä sopivaa sanaa kuvaamaan tunnetta. Ehkä kuitenkin vähän niin kuin menkat alkaisi. Rinnat aavistuksen vielä arat. Muita oireita ole vaikka kuinka yrittäisi. Tuossa illalla saunassa käydessä yritin harrastaa itsetututkiskelua ja katselin rintoja, huomasin että nännipihoihin ylsi isoja verisuonia. Eipä ole aiemmin noin tarkkaan tullut katseltua, tiedä vaikka ne olisivat siinä olleetkin aina. On tämä tuskallista, kaikista pienistä muutoksista yrittää luoda itseen uskoa että olisi raskaana. No suotakoon se tässä vaiheessa kiertoa.

Kuinkas muut piinailijat?emmi,teti,trattis,marikko....mitä kuulu äipän ja paiden piinaan????

Nyt on mentävä. Huomiseen!

Vierailija
9/42 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja totaalisen mielenkiinnoton kierron alkupäiviä jotain.

muutenkin viikonloppu meni (menkka)ärtymyksen vallassa, tiuskin ja vihoittelin. kaikki on tylsää, mitään mistään ikinä tule, tätä samaa sitten vielä kakskyt vuotta jne.... töitä riittää, vaan ei niissäkään mitään uutta kivaa. että sillee.

mutta pietun rintaoireet kuulosta hyvältä! kuten joku aiemmin totesi, niin mulla ainakin noin viikkoa ennen siirrytään " vajaavaiseen riisipussiin" eikä mitään aristuksia tms. etenkin se verisuonijuttu oli hyvä, eikös se ole ihan suoraan oirekirjasta?!

ja äipällähän on ihan piina parhaimmillaan.

ja todistettukin on että oireettomuus voi olla ihan parhaita oireita, paide!

Vierailija
10/42 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan kerrankin hyvissä ajoin jo töissä. Tämä aamuaika töissä on ihanan rauhallista, sitten tuossa yhdeksän kahvin aikaan alkaa hirvittävä pölinä ja askeleet käytävällä kiihtyy.

Noista rintaoireista vielä; on se outo juttu niitä kun päivän tässä istuessa silloin tällöin painelee ja tutkailee onko ne arat,niin arvatkaa onko ne illalla hellät, on. Ja kyllä niissä kaiken suuruisia suonia näkee kun oikein haluaa niitä nähdä. Jotenkin tuntuu että minulla on vain niin suuri halu ja tarve raskautua, että nämä tekevät tässäkin kuussa inhottavan tepposen. Otin joskus kierron alkuvaiheessa yhtenä aamuna aamulämmön, se oli alhainen,oletetun oviksen jälkeen, lämmöt oli koholla ja tänä aamuna, lämmöt oli tippunut tuosta oviksen lämmöistä alemmaksi. Kyllä se odotuksen viikonlopusta veti matalaksi. Täällä odotetaan sitä ruokatuntia, että saa sitä lohtusuklaata.... Alavatsa oli vielä yölläkin herätessä kipeä, se on outoa. Minulla ei ole koskaan ollut kipuja oviksen jälkeen, vain päivä kaksi ennen kuukautisten alkamista nippaa mahaa, joten se pitää vielä sitä toivonkipinää yllä. Piinaillaan nyt kierto loppuun tuonne viikonloppuun ja katsotaan sitten jatko.

Mutta kuinkas muiden kierto menee? Onko paide saanut uusia oireita? Täällä pidetään peukkuja pystyssä koko porukalle.

Vierailija
11/42 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päällimmäisenä painaa väsymys: heitin eilen kellon ympäri kestäneen työkeikan ja se rasittaa vieläkin. Nousin jo tänään kerran ylös ja söin aamupuuron, mutta ruumis oli väsymyksestä ihan turta ja piti mennä vielä uudestaan loikomaan. Nyt on uusi töihinlähtöyritys edessä.

Kp 20 ja oireet ovat entiset: aamulämpö edelleen koholla, rinnoissa arkuutta, paleltaa. Mahassa tuntuu harvakseltaan menkkamaista kipua, mikä tietysti ei ole välttämättä hyvä merkki. Siitä on hyvä mieli, että kierrosta näyttää tulevan nyt jokseenkin normaalin mittainen. Viimeksihän se jäi ihan tyngäksi.

Joo Pietu, mulla on runsaasti kokemusta siitä, miten suurissa toiveissaan kehittää kaikenlaisia tuntemuksia ja oireita. Olen tullut niin kyyniseksi, että en usko mitään, ennenkuin on viiva tikussa! Mutta tietysti toivo elää, minkäpä sille mahtaa.

Miehellä on flunssaoireita, mikä tietysti tietää sitä, että mullekin tulee. Tai sitten voi käydä jopa niin kuin viimeksi, että miehellä on alkuoireet, mutta hän voittaa ne valtaisalla vastustuskyvyllään ja varsinaisen flunssan saan minä!

Mutta nyt- töihin mars! -paide-

Vierailija
12/42 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli myös minä vielä " piinailen" tänään olis se tädin vierailu päivä vielä ei näy mutta nythän onkin vasta aamu.

oire rintamalla ei mitään erikoista paitsi iltasella alkava palelu ukkokin nauroi että ei voi olla noin kylmä ku täys vaatevarustus ja pari vilttiä päällä ku on aivan jäässä siis sisältä päin oikein värisyttää, rinnoissa ei juuri mitään ja voi hyvin olla että tämä kierto on ovuloimaton kun tuo rintavarustus ei ole kipeytynyt kuin aina oviksen jälkeen.

olispa ollu kiva ku olis aikaisemmista odotuksista merkinny etes jotain ylös niin vois nyt verrata edellisestä ku tulee kohta 13 vuotta niin ei just ole muistissa muuta kuin että molemmista olen yökkinyt jo pelkästä kahvin hajusta puhettakaan et olis joutunut keittämään kahvia mutta sitäkään en muista oliko heti plussan jälkeen vai miten.

toivotan oikein plussa rikasta viikkoa meille kaikille

t. äippä

Vierailija
13/42 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kun pääsisi taas piinailemaan... vaikka minä nyt en enää omalta osaltani luomuplussaan uskokaan. Täällä vai kärvistellään edelleen ja odotellaan menkkoja tulevaksi, siihen kun saattaa mennä vielä viikkoja... Piinailen sitten hirveästi teidän puolesta ja painostan oikeita tai kuviteltuja oireita tuntemaan ;).

Työteho on kasvanut huimasti tällä viikolla kun olen vaihtanut työpistettä. Ei voi enää surffailla niin paljon kun monitori näkyy ovelle...

Kummasti tuo paino heittelee, viikonlopun jälkeen oli sunnuntai-iltana kilon enemmän kuin tänä aamuna. Pitäisi vain mittailla kerran viikossa samaan aikaan. Ja tietysti aamulla tyhjällä vatsalla =).

Kohta on lounas ja sitten ollaan taas tällä viikolla voiton puolella.

Vierailija
14/42 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mullakin totuuden hetket edessä viimeistään. Tosin ovis oli aikaisin, saattaapi siis lorahtaa jo ennemminkin. Toivotattavasti päästään viime emtreille kimpassa, Pietu! Äippähän voisi testata jo vaikka tänään, jso tätöstä ei näy!

Onko kelleen tullut mieleen, että emitä ehkä paleltaa, koska on niin kylmä ilma. Nimimerkillä inhorealisti...

Sonjaemmalle kärsivällisyyttä, vielä sä piinaamaan pääset taatusti ihan kotitarpeiksi!

Mulle ei työt maistu... -paide-

Vierailija
15/42 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas kerran kaikki kirjoitusvirheet. Mä en ymmärrä, miksi en osaa tänne kirjoittaa kunnolla, vaikka töissä tuotan tekstiä joka päivä!

-paide-

Vierailija
16/42 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä viikko menee ihan harakoille. Koko ajan kuulostelee itseään, tapahtuuko mitään muutosta. Jos ei tapahdu niin ainakin uskottelee tapahtuvaksi. Minä kun pidin itseäni cool-tyyppinä, niin kaikkea muuta. Niin paide, sen palelun minäkin sain itselleni uskoteltua ja armottoman väsymyksen. Olen mestari luomaan näitä, oikein välillä itseäänkin naurattaa. Ai niin se pahaolo vielä puuttuu....

Kyllä on vielä vahän aikaa jaksettava näyttöä katsoa ja sitten pääsee onneksi kotiin ja syömään.

Kuinka muut kuumeilijat näin keskellä viikkoa?Sonjaemmalle; yhdyn paideen,kohta sinäkin pääset tähän piinailijoiden riviin tosissaan. Toivotaan vain että se jää yhteen kiertoon ja tärppi tulee heti.

Huomenisiin.....

Vierailija
17/42 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla täällä paha ongelma!!!!

Tein viime su 5.2 testin ja sain haamun. Tein eilen ja tänään uudet testit ja nyt niissä ei näy mitään. Kp on nyt 41/29-36.

tää on ihan outoa. Siis menat ei ole alkanut, ei kyllä oikeastaan mitään raskauteen viitaavia oireita, paha olo vaan, mut sekin on iltasin.

Ens to 16.2 on kyllä neuvola, mut pitäisköhän soittaa jo huomenna kysellä mistä voisi olla kyse?

Vierailija
18/42 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

testasitko joka kerralla samanmerkkisellä testillä? Eri testit näyttävät vähän eri tavalla. Muttta toisaalta sun kp-päivillä raskauden luulisi jo näkyvän testillä kuin testillä...

Soita ihmeessä neuvolaan ja kysy, kuka tuollaista epätietoisuutta kestää!

Vierailija
19/42 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas! Mitenkä voitte, piinailukamuni Pietu ja Äippä? Entä muut?

Itsellä kp 21/23. Sikäli tilanne on heikko, että rintojen pinkeys ja kipeys hävisi aivan yhtäkkiä eilisillan aikana. Senhän tietää siitä, että kun pitää alkaa oikein koetella, että ovatko ne nyt kipeät, niin sitten ne eivät enää ole oikeasti kipeät... Tosipinkeys tuntuu kokeilemattakin! Tämä plörähtäminen taas on minulla eka merkki siitä, että menkat ovat tulossa.

Päivä on harmaa ja kylmä ja oma olo samanlainen. Mutta peukkuja pidän teille muille! -paide-

Vierailija
20/42 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aamu alkoi apealla mielellä. Testasin taas aamulämmöt ja laskussahan ne olivat, joten kp1 täällä tulevaksi odotellaan. Alavatsa kivutkin ovat sellaisia kun ne tähän aikaan kierrosta ovat eli nippailut ei ole sellaisia kun ne viikko sitten olivat. Rinnat ovat vielä arat mutta taitavat olla tuosta ainaisesta tökkimisestä kun tulee kokeiltua olisiko ne nyt viidessä minuutissa tulleet yhtään täyteläisemmiksi. Kyllä ne samat entiset puolityhjät riisipussit ovat. Ja ne suonet rinnoissa ovat varmaan peruja aikaisemmista raskauksista. Eipä ole tullut kovin tarkkaan itseään aikasemmin tutkailtua. No nyt senkin tietää.

Mutta toisaalta aina katsotaan kierto loppuun ja sitten kohti uutta taistoa. Asiahan olisi helppo ratkaista kun kävisi hakemassa testin mutta jotenkin sitä on mukavampi piinailla ilman mahdollista negaa ja jännätä loppuunsaakka. Eipä nuo testit näytä aina niin helpoksi asiaa tehdä, kuumeilijallakin tuntuu olevan melkoiset piinat käsillä. Toivotaan että se plussa sieltä tulee. Kuinkas äippä, joko olet testin tehnyt? Voi joku edes saisi sen plussan näkyviin. Mitä emmille,tetille trattikselle,sonjaemmalle.....kuuluu?

Täällä pakkasta -18 ja aika navakka tuuli, mutta jospa se viikonlopuksi lämpeneisi ja voisi ulkoilla.

Torstain toivoa etsiskellen-pietu-.