60-luvun Esikot: viikko 6
Pakkasaamu, mittarissa täällä -21. Keittelen kahvia ja suunnittelen töihin lähtöä.
Kp 18/23 ja piinaviikko aukesi. Kenestäkäs taas sainkaan piinailuseuraa? Unohtuu kunkin vaiheet, kun välillä kirjoitellaan muutakin asiaa.
Olo on täysin normaali tähän kuun vaiheeseen: paleltaa ja tissit kipeät. Ei mitään raskausoireita. Kova työviikko edessä.
Jaksamista koko porukalle! -paide-
Kommentit (42)
pinoudun minäkin. eipä paista aurinko täälläkään...
mihinkäs se äippä on piiloutunut, joko on testattu, toivottavasti sukulaisvierailu ei ole yllättänyt? mutta peukutetaan edelleen kuitenkin myös paidelle ja tetille ja pietullekin!
omaa napaa, kp 7, eli viikonloppuna voisi taas kaivaa ovistikut esiin.
tuntuu että teen ihan tyhmiä päätöksiä, peruin lähtöni kaveriporukkamatkalle (ihan vaan kotimaassa) viikonlopuksi huhtikuussa kun ajattelin että jos oon silloin raskaana (ja näille en vielä siinä vaiheessa haluaisi kertoa). eli arvatkaa olenko sitten happana ko. viikonlopun kotona ei-raskaana. pitäis vaan olla ja suunnitella normaalisti ja sitten pohtia aikanaan jos pohdittavaa on.
painonpudotus ikävästi repsahti, nyt on tullut takaisin. täytyy yrittää saada itseään niskasta kiinni. se oli niin kivaa kun aina oli muutama sata grammaa lähtenyt kun vaa' alla kävi (siis tämä uusi vaaka ilahduttaa näillä tarkoilla lukemilla!)
huomenna onneksi perjantai ja viikonloppu häämöttää, mutta sitä ennen töitä riittää...
taas töistä tulla yhtään mitään! Sama vika kuin Pietulla eilen: funtsin vain koko ajan, että miltä tuntuu, vaikka ei tunnu yhtään miltään!
Tetilläkin siis piina päällä... Mitkä olivatkaan teidän piinailijoiden kp:t?
Äippä, tule nyt jo kertomaan, mikä on päivän kunto!
-paide-
täällä sama tehottomuus jatkuu kuin eilenkin. Minulla siis kp 28/28-30. Tuo 28 on siitä kun huomasin sen pienen hetken ovisplussan kp 14 iltana niin oletin että ensimmäinen kerta vuosiin tuo minun kiertoni saattaisi olla se normaali 28. Edellinen taisi olla 30 tai 32.
Kävin tuossa (aikani kuluksi) lukemassa nettisivuja ja löysin uutta mielenkiintoista raskauden mahdollisesta toteamisesta. Tämä uutta siksi että itse en vielä tähän ikään ole moista ymmärtänyt seurata, nimittäin kohdunnipukkaa. Onko teistä kukaan moista seurannut? No enpä viitsi tuonne työpaikan wc:n lähteä asiaa tutkimaan. Se kun on niin pienikin(wc siis,hehheh) että joutuisi varmaan sen verran nelinkontin taittumaan jotta onnistuisi. Mutta ihan tosissaan, onko kellään meistä kokemusta?
Ne aamulliset rintakivutkin ovat siis jo kaikonneet, maha kuin heliumilla täytetty pallo ja ajoittaiset jomotukset täyttävät tämän toiverikkaan torstain,
Täälläkin odotellaan kovasti äipän kuulumisia.....
olen minäkin noita juttuja lukenut ja koettanut tunnustellakin, mutta suoraan sanoen en ole tunnut hullua hurskaammaksi omien sisuskalujeni suhteen. Kun menkat ovat tulossa, kohdunsuu tuntuu kyllä alempana, mutta välillä koko jutska tuntuu kääntyvän melkein poikittain... Että sitä merkkiä en kyllä ole oppinut luotettavasti lukemaan!
-paide-
pikainen huhuilu ennen kotiinlähtöä. Täällähän paide ja pietu on tosi piinoissaan, hauskaa seurata =). Tänne ei mitään uutta.
Niin sitä kuumelijan viestiä piti kommentoida myös että oletko kokeillut eri testejä? ja oletko testaillu samaan aikaan päivästä? Noissa testeissä ja testituloksissakin kun on eroja riippuen testausajankohdasta, käsittääkseni. Mullekin clearblue näytti mielestäni negaa aikoinaan vaikka verikoe oli jo todistanut vahvan plussan (hcg 407). En tosin sitten testannut uudestaan enää myöhemmin joten ei ollut verrokkeja.
Oi, nyt kone kiinni ja kotiin!
Tää on nyt tätä omaa napaa, koska paljon muuta en nyt osaa ajatella...
Kp 22/23 ja olo entisellään. Aamulämpö on reilusti koholla edelleen, mutta mitään muita oireita ei oikein ole. Mutta eipä ole mitään menkkatuntemuksiakaan.
Sotasuunnitelmani on nyt seuraava: päivällä täytyy käydä kaupungilla, joten menen ihan sivumennen ja itseltänikin salaa apteekkiin ja ostan testin. Sen piilotan -edelleen ikäänkuin puolittain tiedostamatta -kotona kylppärin kaappiin. Sitten jään ihan rauhassa odottamaan, josko menkat alkavat illalla tai lauantaina. Jos eivät ala, testaan su-aamuna.
Ja miksi olen näin täpinöissäni? No siksi, että olen pöhkö ja myös siksi, että jos ovis oli niin aikaisin kuin luulin, menkkojen olisi oikeastaan pitänyt alkaa jo... Mutta luulohan ei ole tiedon väärti, mitään testiähän en tässä kierrossa tehnyt. Eikä olo siis ole sen kummempi kuin aikaisemmissa negakierroissakaan. Kunhan vouhotan!
Mitenkäs muut? Oletteko ajatelleet testailla jossain vaiheessa?
-paide-
Ihanaa paide tuo sinun sotasuunnitelma, se on juuri sitä mitä minäkin ajattelin,hih. Täällä elellään kp 29/28-30 joten tänään pitäisi sitten alkaa tai huomenna. Minäkin meinasin poiketa jossakin välissä apteekissa(jos nyt ei ala puoleen päivään mennessä) kun sattuu tuossa lähellä olemaan,mutta luulen että olen sen verran hätähousu etten malta sitä viikonloppuun jättää. Minullakin oli lämmöt aamulla taas koholla kun huvikseni testasin. Yöllä kävin vessassa niin tuli jonkinlainen pala kurkkuun, ihan kuin olisi ollut lievä vellova olo mahassa(ihan uutta minulle). Eikä aamupuurokaan niin vauhdikkaasti alas mennyt. Loistavia nämä minun oireyhtymät kun ajattelee että eilen lämmöt oli laskussa ja olen jo varautunut siihen että kuukautiset alkaa milloin hyvänsä.
Mitään oireita ei ole, ei mahassa, ei rinnoissa, ei missään. Se minun ilmapallo mahanikin hävisi jonnekin ja siksi odotinkin että olisi viime yönä alkanut. No nyt sitten ravataan veskin väliä koko aamu ja jännätään.
Tämä aamu on niin kuin paidellakin, sitä omaa napaa pelkästään mutta olisi ihana kuulla miten muilla kierto etenee. Joko äippä on testannut?
Palailehan paide kertomaan kuinka saat sen testin pysymään kassissa niin ettet käytä sitä......
-piinaileva pietu-
kun kammoan niin sen tyhjän ruudun näkemistä! Melkein kivempi olla niin kauan kuin mitään ei ole todistettu. Sitä paitsi mulla on tuo kierto=luteaaliaika niin lyhyt, ettei kai testit voi teoriassakaan ennen aikojaan mitään näyttää. Kun mulla ei nyt mitään Aconin superherkkiä tähän hätään ole saatavilla.
Mutta Pietu sä voit kyllä testailla, onhan sulla tuo kiertokin pitemmällä. Kerro sit kuin kävi! Mitenkä Tetin ja Äipän kuviot?
-paide-
tämähän kuulostaa oikein hyvältä! täällä odotellaan puolisalaa tehdyn testin tuloksia varpaatkin pystyssä, paide ja pietu! ja mitenköhän tosiaan äipän tilanne?
kohdunnipukasta vielä; itse täytyy tunnustaa että olen aina miettinyt että missä se ylipäätänsä on!? olenhan joskus aiemminkin ajatellut että menen gynelle ja se saa tussilla piirtää vatsan päälle että missä mitäkin on, niin saadaan oikea osoite nippailuille sun muille...
piinaavan pirteää perjantaita kaikille!
apteekkiin ja ostin apteekin oman testin. Minä paide en voinut olla käymättä tulla veskissä. Pienessä kopissa rapistelin paketin auki ja yritin lukea käyttöohjetta(puolet jäi lukematta), peläten koko ajan että joku kohta tulee. Testi käsipaperin sisään ja omaan huoneeseen odottamaan. Äsken aukaisin paperin(n. 5 min kuluttua) ja siinä oli kaksi selkeää viivaa. Toinen paksumpi mutta toinen selvempi kuin haamu. Aivan käsittämätöntä. Rinnat ovat edelleen pussit, ei tosiaan yhtään mahanippailuja, ei palelua, ei väsymystä, ainoa on ne verisuonet rinnoissa, jotka nekin näkyvät aika-ajoin. Nyt vain mietin kuinka yllättäisin miehen??
Aikaisemmin raskauksissa minulla kyllä nuo rinnat turposi ja väsytti jo testiä tehdessä, joten erilaista on. Ei tätä tytöt kuulkaa meinaa todeksi uskoa.No ikä tekee sen varovasti tähän aluksi suhtaudutaan ja nöyrin mielin mennään eteenpäin päivä kerrallaan.
Toivottavasti tämä valaa uskoa onnistumiseen myös teille jotka aloitatte piinailua. Ei ne oireet aina raskautta kerro, tässäkään iässä.
Kuinka muut piinailijat, äippä,kuumeilija ja paide.....
-Ruokataukoa odottava pietu-
Paljon paljon paljon onnea Pietu!!!!!!!!! Tämä tosiaan antaa toivoa meille muillekin!
Tosi kyllä, riskejä on, niinkuin tämänkin porukan kohtalot osoittavat, mutta eiköhän kannata olla iloinen niin kauan kuin kaikki on hyvin ja murehtia vasta sitten, jos todellista murheen aihetta tulee.
Ihana uutinen, iso halaus sulle!
hurjasti onnea! ehkäpä ne oireetkin sieltä tulee, jos vaikka aiemmin et ollut näin aikasessa liikkeellä. ja eihän niitä oireita kaikilla edes olekaan. tosi hienoa! nyt tyrkätään vielä paide ja teti ja äippä samaan junaan ja kaikki muutkin! veikkaanpa että pietun työtehokkuussuhde ei liene ihan huipussaan tänään....;)
Oikeassa trattis olet, ei tule mitään työteosta. Minuutti minuutilta lisääntyy " paniikki" ja ajatus, mites työt syksyllä. Tosin ei ole silleen huolta, on vaki virka ja työ johon palata mutta kuitenkin.... Vuoden työt on aika pitkälle määritelty ja nyt sitten päällikön eläkkeelle lähtö syyskuun alusta jne... Toisaalta rehellisesti sanottuna, ei vosi vähempää tänä päivänä kiinnostaa, mutta kuitenkin....
Voi juku, minä täällä odottelen kovasti plussauutisia teiltä. Pidetään varpaat ja peukut pystyssä, että niitä nyt tulee ja paljon, itseasiassa kaikille.
Palatakseni vielä tuohon minun " mystiseen" ovikseen. Niin kuin olen kertonutkin niistä minun haaleista ovisplussista, niin se vahva ovisplussa oli ainostaan silloin kp14 illalla ja kahtena seuraavapäivänä haaleat viivat. Ja yritys osui kp15 ja se on ainut mahdollisuus kun on tärppi mahdollista, sillä edellinen osui sen verran aiemmaksi seuraava niin myöhäiseksi, ettei ole muuten mahdollista. Tämän sanon vain siksi, kun ohjeissa lukee, että testata kerran päivässä. Jos olisin testannut kerran päivässä niin ohi olisi varmaankin mennyt. Edellisessä kierrossahan minulla ovisplussa pysyi monta päivää.
Nyt välillä syömään.....
Pietu ONNITTELUT, mukava kun saadaan hieman piristystä tähän meidän arkeen ja piinailuun.
Paide toivon sinulle kanssa parasta ja heti kertomaan kun testaat. Omaa napaa sen verran että nyt mennään kp22/29-30 joten minulla vielä aikaa tuohon joten jännään vaikka mitään oireita ei minullakaan ole, vaikka kuinka yrittäisi. Tuo testin ostaminen on minullakin sitten suunnitelmissa en vain ole koskaan saanut ostettua sitä vaikka tarkka päivä testin ostamiselle on mietitty, täti on aina yllättänyt ensin.
Ketäs meitä oli muita vielä jännäämässä? Lykkyä vaan kaikille etenkin nyt Paidelle joka on noin lähellä testaamista.
Viikonloppuja kaikille ja plussa onnea (peukuttaa) jännääjille.
vaikka ei uskoisi. Kohta on kotiinlähdön aika ja olisin niin mielelläni kuullut paide kuulumisia. Minä olen nimittäin viikonvaihteen nettipimennossa. Muuton jälkeen ei ole vielä uutta konetta hommattu ja vanha meni bittiavaruuteen. Nyt on sitten kärvisteltävä maanantaihin.
Leppoisaa viikonvaihdetta kaikille ja lähipäivän piinailijoille pidetään peukkuja pystyssä.
Mahtavaa!
Tässä pikainen pinoutuminen ja viikonlopun toivotukset, järkky kiire ollut ja palverista toiseen juossut taas koko päivän. Maanantai ja tiistai meneekin reissussa joten linjoilla ollaan vasta keskiviikkona.
Mutta sitten onkin varmaan jo pietulla vahvemmat viivat ja paiden piinatkin selvillä. Tästä on hyvä lähteä iloisin mielin viikonlopun viettoon.
Vielä kerran: Upeita uutisia =)!!!!!
Jotkut täältä kertoivat käyvänsä kurkkimassa välillä odotus-puolella, mutta käynpähän vastapainoksi ainakin minä silloin tällöin kurkkimassa täällä :) Nyt olen seurannut mielenkiinnolla " ovistikkukeskustelua" kun itselläni tämä raskaus alkoi heti kun otettiin tikut käyttöön - että toimiikohan muillakin yhtä kivasti.
Ja näinhän oli Pietulle käynyt - onnea!!
+++ säteitä myös muille piinailijoille!
Ja sonjaemmalle erityistsemppiä tädin odotukseen!
t äitimiia rv 23+6
ekaksi oikein paljon onnea plussasta PIETULLE olipa kiva että saatiin plussa meidän joukkoon.
oma napa paukuttaa kp29/26? ja tänään tein testin acon10 parin tunnin pidättämisen jälkeen ja puhdas nega mutta kun menkat ovat jo myöhässä niin olis kyllä pitäny näyttää edes haamua.
ei oireitakaan tätin tulosta vaan jotain ihme nyppimisiä oikealla, vasemmalla, keskellä ja muita oireita ei olekkaan paitsi tissejä kihelmöi, mut pitää toiveita elätellä vielä ja toivoa et olis vain kiinnittymis nippailuja ja hedelmöitys oliski tapahtunut myöhemmin.
tai sitte on ovuloimaton kierto ja menkat vaan viivästyy sen takia.
nyt pitää lähtä kattomaan olympialaisten avajaisia.
hyvää viikonloppua kaikille ja toivotaan että tulee lisää plussia.++++
niin siinä taas kävi että täti pirulainen saapui leveästi aamuyöllä meille. eli kierto vain venyi.
taidan minäkin ottaa ovistikut käyttöön ens kiertoon ja vielä olis resepti clomeihin niin taidan aloittaa nekin.
alkaa jo tympäseen ku kaks vuotta yritystä.
mutta ei muu auta ku uuteen kiertoon kunhan nämä alkupäivät menee ohi.
vielä plussa sädetystä muille piinailijoille.
...vaan en nyt tiiä. Jotenkin taas tuo työ rassaa niin kuin monta muutakin. Iltavuoroon olen menossa joten kerkesin tässä kuulumisa käydä katsomassa. Eilen käytiin tervehtimässä minun vanhempia sellaisella pika reissulla miehen kanssa.
Piden kanssa mennään samoilla päivillä ja harmiksi minullakaan ei ole minkäänlaisia oireita niinkuin ei ole koskaan ollutkaan. En osaa odottaa tästäkään kierrosta plussaa. Sitä kun jotenkin odottaa että se tuntuisi oikein kunnolla että on raskaana..... ei kai se aina tunnu mutta kuitenkin odotan sitä.
No tässä jotain yritän touhuta ja sitten sinne töihin jonne ei huvita mennä. On niin kylmäkin..... jospa tästä jotenkin.
Tsemppiä vaan kaikille muillekkin piinailijoille montahan meitä onkin. Sonjaemma odottelee niitä menkkoja joka on toisella tapaa odottelua kuin meillä mutta odottelua kuitenkin.
Pirteää pakkaspäivää kaikille!