**MAANANTAIHIN KESÄKERTUT**
Kommentit (35)
Tytteli-83: En tiiä miten muualla on, mut täällä ainaski saa rautatabletit neuvolasta ilmaseks... Spartocine-merkkiset sain ja esikoistaki oottaissa oli samat.... ei mitään oireiluja mahan kans.
Tää hyvä tuuli jatkuu vaan, oiskohan mulla sittenki ollu jonkun sortin masennusta. Moneen kuukauteen en oo näin hyvällä tuulella ollu! Tavallisesti tympii armottomasti ku mies iltavuorossa, mut nyt ei... Tieten asiaan vaikuttaa et sain aamulla tehtyä ruokaa, leivottua ja siivottiinki... Mut siis IHANAA... joko oon liian pirtsakka....? tai sit toi aurinko-armas on herättäny mut kevääseen...
Poika päikkäreillä, nykyään pitää keskustella hirveen tarkasti kaikki asiat sen kans ja kauan tuskailema iltanukutuski on taas muuttunu ihanan helpoks. Siis pahimmillaan nukutin sitä illalla toista tuntia! Nyt enää iltarukous luetaan ja herra jää itekseen unta oottamaan...
Mä taijan tänään vainota täällä liiakski asti... :)
Suhmura TAASEN
Viikon ainokaista vapaapäivää tässä yritän vietellä... Kävin aamupäivällä uimassa ja nyt tekisi ihan älyttömästi mieli tuoretta pullaa... tai ruuneperin torttua :p
Soitin neuvolaan noista pahenevista liitoskivuista ja lonkan nuljumisesta ja sain neuvon mennä fysioterapeutin ensiohjaus-käynnille. Tukivyötähän olen jo käyttänyt, mutta jospa saisi vielä jotain apua että pystyisi edes töissä käymään. Pahan päivän jälkeen kun ei tahdo pystyä edes vessanpönölle laskeutumaan.
Oli puhetta synnytyspeloista... Itse pelkään eniten että joudun leikkaukseen, enkä saakkaan synnyttää alakautta. Muuta sitten en osaakkaan eniskertalaisena pelätä... mennään siis tilanteen mukaan ja otetaan se vastaan mikä tulee eteen.
G: Meidän perheeseen kuuluu minä 27 ja mies 29, kaksi rotukissaa ja pikkuruinen chihuahua-tyttö...(joka muuten näillä pakkasilla ei kerkeä käymään kakilla ulkona kun varpaat jäätyy ennen kuin ehtii löytää oikean paikan :( Ollaan asuttunut nyt 6 vuotta omassa pikkuruisessa talossa Espoossa... ja hyvin on viihdytty :) Mies on tuotepäällikkö ja itse olen sairaanhoitaja.
Huomenna onkin sitten rakenneultra :)
Ninni rv 19+5
[color=brown]
venähti vähän nuo aamu hommat taas...ja kello on taas hirmuisesti ennen kun pääsin tänne uudestaan...
minä voisin pitää itteeni iltaihmisenä...voisin kukkua aina ihan yömyöhään ja nukkua sitten 12 asti...
nyt rytmi muuttunut täysin kun tuli nuo lapset...nykyään heräillään viimeistään 7.30 (olis ollut ennen ihan liian aikaista mulle)...no nukkumaan menen siltikin vasta kahentoista aikaan
♥
ihana raskausaika?...tämäkin on varmasti hirmu yksilöllistä...ite tykkään kun masuani ihastellaan ja kun ihmiset kyselevät kaikkea :) (taidan olla huomion kipeä) :D
♥
Lapinmamma: onneksi kaikki oli hyvin. ja toivottavasti lapsivettä ei ala tihkuilemaan...mitä lie tuo ollutkaan :/
♥
tuossa kun on katellut muitten odottajien pinoja, on siellä syntynyt pieni paketteja jo viikoilla 24... ja siellähän mekin pian aletaan olemaan...toivottavasti ei nyt kukaan vielä innostu haluamaan ulos yksiöstään.
Mrs Marple: katsohan tarkkaan että kuuluiko tuo hyttysverkko kauppaan ja pidä kiinni siitä että saat sen ilmaiseksi jos kuului! noissa kun on niin monesti noita onkelmia!
jaahas...kuopus heräs...nyt täytyy taas lopetella keskenkaiken :/
krisse,tytöt ja Alli/u rv21+2
Onkos Suhmuralla ollut kaamosmasennusta? Kun kerran aurinko piristää. Täytyy myöntää, että piristää auringonvalo kyllä täälläkin, vaikka ei niin tuo pimeys niin masennakaan. Jotenkin vain jaksaa paremmin.
Olin sitten unohtanut työkaverin syntymäpäivän.. *huokaus* Tai siis muistin viikonloppuna kun hankin kortin, unohdin aamulla vain ottaa sen mukaan.
Pitää varmaan illalla käydä kääntymässä, että ehtii oikealle päivälle.
Vielä tunti ja kotiin!
Hyttysverkkoa ei erikseen mainittu tarjouksessa, mutta se lukee kyseisen vaunun käyttöohjeessa. Eli siinä joka tuli vaunujen mukana ja siinä mikä löydettiin Emmaljungan sivuilta. Pitäisi olla kiinni kuomussa, vetoketjun takana. Eli luulisi että on vakio..
Mies lupasi kuitenkin soittaa sinne ja hoitaa asian, kuulemma tälläiset asiat nostaa liiaksi mun verenpainetta. Hermostun kyllä aina runsain mitoin jos esimerkiksi laajakaistan laskutuksessa on toimittaja sekoillut (viimeisen kolmen laskun aikana mm). Eli on joissain asioissa tapana tehdä kärpäsestä härkänen..
Kauniin näköistä ulkona mutta niin hiton kylmää!
Lapset alkaa tulla mökkihöperöiksi kun joutuvat olla sisällä niin paljon ja kun menin vielä lätkäsemään pleikka/tietokone pelikiellot molemmille lauantaina kun palo pinna jatkuvasta pelaamisesta, niin tässähän sitä " keksitään" puuhaa ja kaikilla alkaa olla hermot piukalla.
Tytön kanssa käytiin taas aamulla " kutistajalla" , meillä on nyt 5 kerran putki käydä psykologin juttusilla kun se puheterapeutti laittoi lausuntoonsa että meidän 6v.3kk neiti on 3v. tasolla? Noh, tähän asti ainakin psykologi on kyllä sitä mieltä että ihan ikäisensä normaali lapsi kyllä on kyseessä....Kaikenlaisia testejä nyt käydään läpi. Puheterapeutti epäilee dysfasiaa, mutta tuskin se kovin vaikealaatuista voipi olla kun kun nyt vasta ovat sen keksineet? Eli tod. näk.lievää, mutta toki ennen koulun alkua on hyvä saada tietää mistä kiikastaa puheen tuoton epäasteisuus.
Huomenna aamulla on mulla se rakenneultra, vähän jännittää että mitä siellä on, onko kaikki ok!
G: Minä 34v., mies 38v., poika 7,5v. ja tyttö 6v3kk. Koiria mulla on aina ollut, kunnes tuo meidän neiti syntyi ja oli todella vaikea koliikkitapaus niin koira lähti silloin tilapäisesti anopille hoitoon ja sille tielle se jäi. Välillä ollaan yritetty ottaa takaisin/hoitoon meille mutta kyllä se mummon lellittely taisi viedä koiran sydämen. Nyt koira onkin jo sen verran vanha ja raihnainen ja narttuna jo aika höperö, ei meinaa kestää lasten riehuntaa niin eipä enää yritetäkään ottaa sitä takas vaan saa asustella anopin kanssa hemmoteltuna. Labbis on meillä " ostoslistalla" kunhan tämä vauva syntyy ja arki alkaa rullata. Labbiksia mulla on ollut jo 3kpl ja en suostu muuta rotua yrittäämään. mies on enemmän snautseri ihminen mutta taipuu tavalliseen tapaansa mun tahtooni :/. Toi anopilla asuva koiramme on muuten labbiksen ja mäyräkoiran sekoitus, lienee aika harvinainen lajissaan. On aika veikeen näköinen...Ostettiin se puolivuotiaana koirien turvakodista josta se löytyi niin laihana ja pahoinpideltynä, tupakalla poltettuna jne., todella surkea tapaus se oli ja kesti pitkään ansaita luottamusta. Eikä sille kyllä ns. järkeä ikinä ole saatukaan, todella omapäinen ja kova haukkumaan, mutta niin ihanan reppana, että siihen ihastuttiin heti vaikka menimmekin ostamaan turvakodista ihan toista koiraa...
Me asutaan Itä-Vantaalla, mies rakensi meille tämän 150m2 omakotitalon vajaa kaksi vuotta sitten. Mies siis on alalla muutenkin joten on näppärä käsistään, ilmastointiasentaja ammatiltaan. Mä olen matkailu-merkonomi ja oon ollut töissä matkatoimistoissa, ja nyt tällä hetkellä lentoasemalla ärisen hiton vuorotöissä, ei kivaa!! Onneksi kohta pääsee kodin rauhaan lasten kanssa eikä kiirettä töihin tosiaan ole tällä mammalla. Kunhan nyt jotenkin rahallisesti pärjätään, saas nähdä!
Tietääkö kukaan muuten paljonko vantaa-lisä nykyään on? Ja maksetaanko sitä enää vain 2v. asti?
t. mariadee 19+3
Heips vaan kaikille täältä Turusta! Vastaanpa heti siihen gallupiin: minä 23v ja mies 26v. Asutaan tosiaan Turussa, kerrostalokaksiossa vuokralla. Omaa kämppää ollaan katseltu, mutta meidän perhe on ollut sellaisessa käymistilassa viimeisen puoli vuotta että nyt päätettiin jättää se haave ainakin vuoden päähän. Katsellaan sitten mihin päin lähdetään kun töihin paluu on ajankohtaista. Valmistuin joulukuussa toimintaterapeutiksi ja syventävissä opinnoissa oli kohteena neurologisesti sairaat lapset. Töissä en ole ollut vielä, mutta parin viikon päästä pitäisi mennä tekemään sijaisuus Hämeenlinnaan vanhusten pariin. Mies on baarimikko. Perheeeseen kuuluu myös 4v kollikissa, joka ei tiedä olevansa kissa.
Tänään olinkin vanhassa koulussani käymässä loppuun koulutuksen lasten leikistä terapiassa. Pitihän se käydä, kun sai syventäviin opintoihin ilmaiseksi 700 euron kurssin. Pientä vaihtelua siis työttömän arkeen.
Eilinen päivä oli rankka, koska lähdimme aamulla 6.38 junalla Helsinkiin sukujuhliin ja palasimme vasta klo 23 Turkuun. Minä (horoskooppimerkkiin ominaisena leijonana) nautin, kun ihmiset ihastelivat vatsaa ja kyselivät kuulumisia. Kovasti tuo miehen suku odottaa meidän huhtikuun häitä ja sitten tulevaa vauvaa. Hukutaan varmaan lahjoihin! Hih! Pari veikkasi mahan mallista että tyttö olisi tulossa. Mutta pidetään kaikki jännityksessä kesään saakka. Illalla olikin sitten vatsa oikein piukeana päivän seisoskelusta ja istuskelusta.
Nyt rupean odottelemaan että kaveripariskunta soittelee että laiva on satamassa niin saadaan heistä yövieraita! Huomenna sitten rakenneultraan!
Venla82 ja Eppu 19+6
Tänään kävin taas kontrollissa yksityisellä. Eilen illalla alkoi kauhea kipu vasemmalla puolella kohdussa. En sitten voinut nukkua yhtään. No lääkäri sitten tänään ultrasi kohdunkaulan/suun munasarjat ja istukan,kohdun sisällön sekä tietty vaavin. No positiivista oli se että kohdumkaulan pituus oli mennyt parempaan suuntaan 6mm ja kohdun suu oli kiinni ja puhdas. Vaavilla oli kans kaikki hyvin ja rakenteet täsmäsivät ja vaavin mitat täsmäsivät 150 vrk. Taas sitten tuli eri aika vaavin syntymään,mutta se on noin 4-5 viikon sisään niin ei viitti sitä hirveesti muutella. Kaikkilla lääkäreillä ja neuvolalla on oma taulukko. Yksityisellä mennään sen taulukon mukaan ja neuvolassa neuvolan taulukon mukaan. Eli syntymä arvio on nyt sitten toukokuun 19 päivän ja kesäkuun 15 päivän välissä. Mä en viitsi enää stressata noita päiviä olkoon!
Huonoja uutisia oli se että vaavi oli potkinut niin kovasti istukkaa,että sielä oli ollut tod.näk. viimeyönä verenvuoto. Mikä tosin oli jo tyrehtynyt. Eli tämä tarkoittaa sitä,että liikkumista rajoitetaan entisestään ja kauppareissut pitää vähentää 1xviikossa,eikä mitään saa kantaa. Edelleenkin kaikki puuhastelu kodin ylläpitämiseksi on kieletty. Mutta hegenvaaraa ei vaavilla kuulemma ole ja äidin pitää nyt vain malttaa maata eikä murehtia turhia,että saataisiin viikot kriittiset kasaan.Elikkäs ne olis ton lääkärin mukaan 30 ja siitä ylöspäin kaikki on plussaa. Itselläni olis tavoite 38 viikkoon.
No nyt pitää mennä laittaa kiltisti maate niin kuin lääkärisetä käskee,että päästää turvallisesti oikeille viikoille!
Lilli81 23+4 (neuvolatätin mukaan)
sokuri:
Käykö täältä kukaan yksityisessä neuvolassa, miten poikkeaa kunnallisesta? Toisaalta tuntuis ehkä tyhmältä maksaa verenpaineen mittaamisesta ja punnituksista, kun sen saa kerran ilmaiseksikin..
Minä olen käynyt rv:stä 8 yksityisellä seurannassa. Ei muuten eroa mitenkään muuta kuin,että saa parempaa palvelua ja asiantuntevaa lääkärinpalvelua. Kaikki kivut ja sen sellaiset selvitetään perinpohjin ja aina saa soittaa sinne jos tulee jotain hätää. Parhaassa tapauksessa pääsee lääkäriin jo samana päivänä. Sekä vaavi ultrataan joka kerta ja tarkistetaan rakenteet. Olen käynyt yleensä noin 2.5-3 viikon välein. Mutta tämä johtuu lähinnä varmaankin riskiraskaudesta. Mutta periaatteessa pääsee niin usein kun on tarvis.
Samalla olen käynyt myös kunnallisessa neuvolassa ihan perjaatteesta kun se on kerta ilmainen. Ja että saan sitten varmasti äitiyskorvausta/pakkauksen.
Eli hämärtyvää maanantaita täältäkin suunnalta pitkästä aikaa!
En sit viimeviikolla ehtinyt käymään täällä muutakun viikoloppu pinon lukemassa ja sekin oli vaihteeks aika mahtavan pitkä!
Eli tänään G: Mä täytän tälle vuodelle 23v ja mies 36. Molemmat ollaan yrittäjiä, minä (yllätys yllätys) parturi kampaaja ja mies autoilija. Asustellaan 10km päästä keskustasta metän keskellä miehen tekemässä omakotitalossa, joka valmistu viime toukokuussa. Sitten meijän perheeseen kuuluu vielä 8kk kollikissa (jolta lähti tänään pallit,aika reppana on). Mun harrastukset on kuivunut kokoon sitten aktiivisen kilpaurheilun loputtua ku perustin reilu vuosi sitten ton liikkeen ja tuntuu etten nykysin oo muutakun töissä vaan. Eli kilpakävelin aika tosissaan ja vedin noita kansalaisopiston jumppasia ja nyt YRITÄN käydä tavallisilla kävely lenkeillä ja vähän uimassakin. Mies pelaa jääkiekkoa, laskettelee ja käy punttiksella.
oma(.): Tänään oli rakenneultra ja ei kaveri näyttänyt kumpaa laatua on! Mies sano hyvin matkalla ultraan et hän haluis kyl tietää mut jos ei nii sit jännitetään loppuun asti ja toivotaan et on terve ja vakio mallia ettei mitään viritettyä versiota (on aikast autohullu kaveri). =D
Oon tosiaan yrittänyt lyhentää tota työpäivää lääkärin käskystä mut viimeviikolla en sit jotenki muka onnistunut ja kärsinkin noist supisteluista aikalailla ja kun mainittin asiasta tänään neuvolassa (joka oli siis kans tänään) nii joudun viikonpäästä jo lääkäri kontrolliin et OIKEEN katotaan sinne alapäähän, niinku th asian esitti. Saa nähä tuleeko noit kontrolli käyntejä sit jatkossa lisää.
Mun piti jonkun juttuun jotain kommentoida mut unohdin sit täysin ku oon täsä kirjottamisen lomassa laukannu koko ajan tuol kylppärin puolella kattoos tota meijä karvasta vauvaa ku hän siel viel nukkuu lääketokkurassa. Noh ehkä jossain vaihees tulee uusiks mielleen. Joku oli viime viikolla kysynyt jotain jumppa liikkeitä ja selkään joku oli vastannutkin mut en muist mist muust kyseltii... tai sit vaan sekoilen. (sori toi mun joku sanan käytön yleisyys mut nimi muisti on äärettömän lyhyt!)
Odottavaparturi ja 19+3
p.s. jos toi mun viikkojen jälkeen esitetty +päivä vaihtelee oikeen pali ni se on vaa mun muistamattomuutta, en tiä kui se on nii hankala muka muistaa. Hyvä et noi viikot kuitenkin muistan. :)
Jos Venla teidän kissa ei tiedä olevansa kissa, niin mikäs se luulee olevansa?
:D Nauratti kun lueskelin viestiäsi, oma äitini syöttää kissalleen koiranruokaa, odotellaan tässä että koskakohan se alkaa naukumisen sijasta haukkumaan..
Mies oli ollut aktiivinen ja surffannut netistä, hyttysverkko-ongelma selvisi. Eli tämä sama vaunumalli on ollut aiempinakin vuosina, mutta tän vuoden malliin muutos on, ettei enää ole hyönteissuojaa. Joten se selittää miksi ei löydy kuomusta vaikka niin lukee kokoamisohjeessa. Niin ja sitten lisänä edellisvuoden malliin tässä on hoitolaukku.
Olen lueskellut listaa jo jonkin aikaa ja esittelypinoon käynyt tietoni laittamassa, mutta nyt kun tämän päivän gallupissa noita esittelyjä oli, ajattelin lyhyen esittelyn minäkin ensimmäistä kertaa laittaa.
Itse olen 32v., mies myös 32 v. ja perheeseen kuuluu myös tyttö melkein 7 v. (tämän kuun lopussa) ja poika 5v. (1/01). eli kolmas raskaus on menossa, huomenna viikkoja 21. asutaan Tampereella omakotitalossa, itse olen opettaja ja mies DI/ projektipäällikkö. Kovasti isommat lapset jo odottavat uutta tulokasta, varsinkin tyttö, joka toivoo eritysiesti pikkusiskoa. tulokkaan sukupuolesta ei ole tietoa, mutta itsellä on tyttöolo. Laskettu aika osuu ennen juhannusta, 20. päivä, mutta aikaisemmat ovat menneet yli, ensimmäinen 11 päivää ja toinen käynnistettiin kun oli 2 vkoa yli. eli jotenkin sitä ajattelee, että kyllä tämäkin sinne kuun vaihteeseen voi venyä. Saas nähdä.
Talvisin terveisin Tampereelta
Vaaksa sekä vaaksanheimolainen Tuutikki 20+6
Hei! Jos vaikka vaihteeksi taas kirjoittelisi kuulumisia... Tänään käytiin nimittäin rakenneultrassa ja vauvalla oli kaikki hyvin (äiti tosin meinasi pyörtyä jännityksestä...). Pippeliä ei näkynyt ;), mutta lääkäri ei vielä uskaltanut sen tarkemmin lähteä veikkaamaan sukupuolta. Kuukauden päästä on uusi lääkäriaika ja sitten tirkistellään jalkojen väliin vähän tarkemmin ;)
Joku kyseli yksityisestä neuvolasta... Me käydään yksityisellä ja tosi tyytyväisiä ollaan oltu! Aina sama lääkäri ja kätilö, ystävällinen palvelu, aikaa reilusti (ekoilla kerroilla taidettiin lörpötellä melkein parisen tuntia...), mahdollisuus ultrata joka kerta jne. En ensisynnyttäjänä voi kamalasti verrata kunnalliseen (vaikka aika ikäviä juttuja olen oman alueen neuvolasta kuullut...), mutta mielelläni olen tuosta hyvästä yksityisestä ja yksilöllisestä palvelusta maksanut! Ja samat Kelan edut saa yksityisen neuvolan käyttäjätkin (joku taisi vähän epäillä... :))
Oli tosi miellyttävä kokemus. Meitä palvellut naisihminen oli miellyttävä, sekä paikka oli oikein kotoisa ja mukava. Oli kuin olisi mennyt sen naisen kotiin. Vauva ultrattiin ajan kanssa ja huolellisesti. Selvästi nähtiin kuinka vaavi imi sormia ja heilutteli jalkoja. Haarojen välissä oli kuulemma selvästi pippeli ja pallit =) Ilmapiiri oli kiireetön. Suosittelen! Ainakin ilmainen tutustumiskäynti kannattaa käyttää hyväksi, uskon että sitä ei tarvitse katua.
Täti siellä kertoi myös että käydä voi ilman minkäänlaisia sitoumuksia. Jos haluaa käydä vain yhdesti äitiysneuvolakäynnillä tai pelkässä ultrassa, se onnistuu. 30min. ultran hinta (ei rakenneultra) on ainoastaan 25e!!!
Tällaisia ultratunnelmia täältä =)
Annamiina, poika 03/02 ja turo rv 21+4
Kirjoittele ihmeessä neuovolakuulumiset, kiinnostaa kovasti : )