Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ELOisat torstaina***

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas ollaan loppuviikossa, vaikka eipä noilla päivillä näin kesäisin ole niin suurta merkitystä. Täällä Turussa alkaa tänään Keskiaikamarkkinat (to-su) ja mies on koko loppuviikon töissä, sesonkiaika parhaimmillaan.Ilmat näyttävät suosivan tapahtumaa koko rahan edestä. Minä olen siis loppuviikon yksinhuoltaja, mies käy vain kotona nukkumassa ja palaa sitten taas töihin. Toivotaan, että ensi viikko olisi hieman rauhallisempi.

Pinossa on ollut säpinää. Valmistautuminen vauvan tuloon on jokaisella hieman eri vaiheessa. Minulla alkaa olla kaikki tulokasta varten valmiina, vaatehankinnat ovat kyllä tekemättä. Vanhoja vaatteita on vielä muutamia jäljellä, joten ei mitään paniikkia. Muutaman potkupuvun ostoon on vielä runsaasti aikaa. Sairaalakassia en ole edes ajatellut! Minulla on tupannut nuo synnytykset käynnistumään niin hitaasti, että ehdin sitten keräillä tavarat. Vauvan kotiintulovaatteetkin lykkään vasta sitten turvaistuimeen, kun olen lähdössä sairaalaan vauvanhakureissulle. Kaiken mitä unohdan mies tuo tullessaan myöhemmin.

Matkustelusta viimeisillä viikoilla oli juttua...Minulle lääkäri sanoi, ettei suosittele enää pitempiä reissuja, sillä suonikohjut ovat toisessa jalassa niin pahat, että tukoksen vaara on aina olemassa. No mihinkäs sitä lähtisikään...Mies on koko kesän töissä ja itsesuojeluvaistokin sanoo, ettei kannata lähteä yksin tällaisen revohkan kanssa kesähelteillä minnekään. Olen esittänyt vienon toivomuksen miehelle, että lähtisi elokuun alussa appiukon ja kolmen lapsen kanssa mökille Ivaloon. Lapset olisivat niin iloisia, jos pääsisivät isän ja vaarin kanssa reissuun.

Kokoarviosta oli juttua...Meillä kokoarviot tehdään viime kädessä äitiyspolilla, jonne minäkin olen menossa tuossa rv 36 mitä ilmeisemmin. Ultrataan ja tutkitaan käsikopelolla. Voipi olla että rv 34-36 ultrataan myös äitiysneuvolassa ensin.

Jaaha nyt on pakko mennä, kansa täällä vaatii aamiaista. Palaan...

Opemamma ja vimpula rv 31+2

Vierailija
2/23 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehdään ulkovaraston remonttia, että se saadaan lämpimäksi ensi talveksi..

Eilisestä uktrasta sen verran, että vauva ei ole liian iso, eikä liian pieni..Nyt oli ultralla paino 2367g ja jos loppuun asti mennään, niin olisi samoissa, kuin esikoinen oli, eli 3200g.Kaikki hyvin siis..Vielä on kuitenkin kontrolli 3 viikon päästä..

Ja kysyimpä sukupuolenkin..Se on TYTTÖ!!!Ihan kuin olen sanonutkin alusta saakka..Ei se mitenkään esitellyt itseään, mutta lääkäri sanoi, että jos tästä pitäisi nyt jotain sanoa, niin tytöltä näyttää..

Mies ei halunnut tietää, joten en aio sitä hänelle kertoa!!Enkä ole kertonut sitäkään, että itse tiedän..

No, nyt pitää taas mennä, kun miehet huutelee..

Olisi muuten todella ihanaa päästä siellä Turussä käymään nyt, kun on ne keskiaikaismarkkinat..Monena vuonna olen sinne halunnut..Mutta en pääse tänäkään vuonna..Harmi!!!

pikku_ruu & tytsy(?) rv35+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs opemamman mies tekee työkseen??

Meillä kans ukko töissä kaikista viikonlopuista juhlapyhiin..Mitä suurempi sesonki sen parempi ja mies on AINA töissä..Meidän perheessä tuntuu siltä,. että julhapyhätkin siirtyy arkeen oikeiden pyhien jälkeen..

Vierailija
4/23 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on parhaan kaverinsa kanssa henkilöstövuokrausfirma, joka on keskittynyt ravintola-alalle. Mies tekee itse keikkaa koko ajan, sillä kesä on tunnetusti alalla kaikkein kiireisintä aikaa. Työajat ovat mitä ovat...Toimistotyötkin täytyy hoitaa sitten, kun heräilee yöuniltaan puolen päivän jälkeen ja sitten saakin taas lähteä töihin...

Näin meillä...

Vierailija
5/23 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lähdetty sinne mökille ja särkänniemeen vaan käytiin tiistaina ihan vaan linnanmäellä ja nyt on sitten tän kesän reissut heitetty.

Synnytystä varten en oo pakannut vielä mitään ja ensimmäiseenkin lähdin niin et mukana oli vaan lompakko ja puhelin. Toiseen samalla lailla koska äitipolikäynnillä vaan sanottiin et nyt käynnistetään...=)

En oo meikkaava ihminen ollenkaan niin luulen et tällä kertaa jos jotain pakkaan niin imetysliivit, liivinsuojia, jotain luettavaa ja vauvalle kotiintulovaatteet. Toisaalta noi kaikki on kyllä sellaisia joita ukko voi tuoda jälkeenpäinkin.

Tiistaina oli mulla neuvola ja kysäisin tädiltä et tehdäänkö mulle sitä kokoarvioo kun oli se sikiön kasvuhidastumaepäily puolivälissä. Täti sanoi et seuraavalla lääkärikäynnillä on mahdollisuus mahdollisesti ultrata, mutta käsin hän sitten kopeloi hieman pidempään tuota mahaa ja purskahti nauruun sanoen että: Ei tää mikään pieni oo...

Alkoi pelottaa...=)

Mutta onhan mulla toi sf-mitta tosissaan jo siellä tapaamisessa ollut siinä mitassa mitä oli kun esikoista lähdin synnyttää, ja omat tuntemukset vauvan koosta on saanut mut ajattelee et tuskin se tosissaan keskimääräistä pienemmäks jää.

Miehellä alkaa taas ens viikolla työt ja jos oikein muistan niin on kolme viikkoa töissä ja jää sit pitää lopun kesäloman, toiveena et voisi siitä suoraan jäädä isyyslomalle.

Ai ja vauvan tarvikkeista piti sen verran sanoa et nyt ollaan sentään saatu makkarissa jo tavarat järkättyä niin et pinnasänky mahtuu sinne. Pinnasänkykin saatiin raahattua jo makkariin asti, ruuveja etsitään vielä...=)

Kaukalo on hommattu ja jonkun verran vaatteita, sekä jo puolessa välissä raskautta tilaamani mobile ja sitteri. Hoitopöydästä sen verran et tiedän minkä haluan, mutta se odottaa vielä kaupassa, ja vaunuista en edes tiedä saatikka ole kovasti katsellut joten arvoitus vielä sillä suunnalla.

Ja kai se pitäis jotain vaippoja ja rasvoja ym myös alkaa hommailee valmiiks.

Hoitopöytää en meinannu ensin haluta mut sit tulin siihen tulokseen et täällä asuu kaksi liian vikkelää pikkumiestä joten uskon et hoitopöydällä voin vaihdella vaippoja ilman et tarvii samalla jollain mailalla torjua ilmassa lenteleviä pikkuautoja ym.

Meinasin hommata sellaisen seinään kiinnitettävän mallin niin vie vähempi tilaa ja kun tason nostaa ylös käytön jälkeen niin jää sitten rasvapurkit ym sinne piiloon ja pois tuon nuoremman ulottuvilta.

Onkos muuten jollain vaikka joku linkki jonnekkin sivuille missä olis selkeitä kantoliinan sidontaohjeita, mulle tuli postissa tuo liina jonka sai kaupan päälle vauva-lehden tilatessaan mut en saa noista ohjeista kunnolla tolkkua, ja toisaalta tuo mun " harjoitus" kannettava ei kahden ja puolen vuoden innollaan meinaa olla kovin yhteistyöhaluinen tän liinan ja mun kanssa. Naapureil olis varmaan hauskaa kun näkis kun mä juoksen vikkelän penskan perässä ympäri kämppää ison mahan kanssa ja yritän sitä edes lassoamalla saada tulemaan koekappaleeks...=)

Mut nyt katoan leikkimään erotuomaria... Ihanaa...

LEM 34+4

Vierailija
6/23 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myö viihdyttiin niin hyvin mökkeilemässä, että kotiuduttiin vasta tiistaina. Juhannuksena tuli uitua, saunottua ja syötyä oikein olan takaa. Eilinen meni pyykkiä pestessä ja aleostoksilla. Nyt on meille kuivausrumpu ostettu!! Toivottavasti se saadaan toimintaankin ennen vauvan syntymää.

Mie en oo pakkaillu sairaalakassia enkä vielä hankkinu vaippoja ym., mut oon jo miettiny niitä ja varmaan viim. ens viikolla puuhastelen niitä. Eilen kasattiin sänky ja nyt se varttuu lakanoita ym. Pikkuhiljaa alkaa olla valmista vauvan saapua maailmaan. Miehen loma alkaa puolessa välissä heinäkuuta ja siiheks haluun kaiken valmiiks. Jos miun kunto sallii niin sit ois tarkotus mökkeillä ja tehdä pari vähän pitempää päiväreissua. Meiän molemmat muksut on syntyny 12 vrk yli la:n ja synnytykset on käynnistyny suht rauhallisesti, joten mie luotan siihen et vähän pitemmältäkii johonkin sairaalaan ehtii.

Miulla on sen yhden epilepsiakohtauksen takia (niitä ei oo onneks tullu enempää..huh!) ens viikolla äitipolilla ultra. Sillon varmaan saan kokoarvion. Sukupuolta en taida kysyä, vaik senkin varmaan sais jo tietää.

Kerttukasperi mietti calmetterokotusta. Myö asutaan Imatralla ja mie aion ottaa lapselle sen. Mie oon myös hoitoalalla töissä. Lisäks hyvin monet tutut ramppaa rajan takana bensan ostossa.

Mietit myös seisomalautaa. Meillä on isommilla lapsilla 3 vuotta ikäeroa ja lauta oli kesällä oikein kätsä. Talvella käytettiin pulkkaa.

Nyt ruokaa tekemään ja mansikkakkua..nam!

Hipsuhiiri ja Pipana 34+4

Vierailija
7/23 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

OPEMAMMA JA MUUT ASIASTA TIETÄVÄT: Keskiaikamarkkinat kiinnostavat -mitäs siellä on ohjelmassa ja kuinka pitkälle kestävät sunnuntaille? Me lähdetään sunnuntai aamusta ajelemaan Turkuun, tarkoitus yöpyä siellä ja maanantaina sitten suunnataan Muumimaailmaan. Ehditäänköhän nähdä noista markkinoista mitään vai täytyyköhän startata jo aamuyöstä :)?

Eilen oltiin tutustumassa Jorviin (esikoisen synnytin Hyvinkäällä) ja mä nähtävästi heräsin nyt vasta todellisuuteen.. siihen, että kohta sitä ollaan taas siellä äheltämässä niissä mahdottoman kauheissa tuskissa. Ja näin ollen en sitten nukkunutkaan viime yönä kunnolla, vaikka väsytti vietävästi. Surffailin netissä pari tuntia, kastelin kukkia kolmen aikaan yöllä jne. Arvasin, että mun synnytysmöröt nousee vielä tuolta suljetusta muistilohkosta ennemmin tai myöhemmin. Etenkin synnytyssaliin astuminen sai olon surkeaksi, vaikka iloinen tapahtuma vauvan syntymä on. Voi kun tämä toinen syntyisi nopeammin ja helpommin. Ja voi kun sitä voisi hypätä sen pitkän avautumisvaiheen ohi, ponnistaa sen pari kertaa ja vauva olisi siinä. Voi voi... no ehkä tämän mamman tie vie pelkopolille tässä vielä. Esikoista synnyttymään lähdin jännittyneenä, tätä toista lähden tämän hetken tuntemusten mukaan pusertamaan peläten.. ei kiva. Tieto lisää tuskaa.

Mies koittanut lohdutella ja tsempata ajattelemaan sitä kipua positiivisena juttuna.. mutta kun minä en saa siitä mitään positiivista irti, vaikka lopputulos on maailman paras. Ja hyvähän se on miehen sanoa, hemmetti soikoon...!!! Kiitos, kun sain valittaa.

Ja voi niitä pieniä vastasyntyneitä tuolla osastolla, tippa linssiin tuli kun näin. Taitaa olla muutenkin tämä olo aika herkkä.

Mulla vauvanvaatteiden pesurumba jatkuu, kolmas koneellinen pyörimässä. Talvella vein keräykseen pari äp-laatikollista vauvan vaatteita ja nyt kun kävin taas ne kaikki miljoonat potkarit ja bodyt läpi, sain laatikollisen taas täyteen, joka pitäisi kiikuttaa keräykseen. Sitä on vaan säästänyt noita vaatteita ajatuksella, että jos sitä ehkä joskus käyttäis, mutta ei sitä ehdi käyttää kaikkia, kun ne on jo pieniä. Ja kun ei tätä säilytystilaakaan niin hurjasti ole. Mies kokosi eilen lipaston vauvan vaatteille, koitan kohta mennä fiilistelemään sen täytön kanssa.

AuroraM 35+3 ja pelko persiissä :)

Vierailija
8/23 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi elokuulle odottava lyöttäytyy mukaan!! Taustalla olen alusta asti lueskellut teidän turinoita, päätin sitten itsekin lopulta kirjoittaa muutaman sanasen!!

Olen -75 syntynyt Kymenlaaksolainen. Kolmatta odotellaan syntyväksi elokuun 22 päivä, eli mennään viikolla 33. Raskaus ollut fyysisesti paljon helpompi kuin kaksi edellistä, vaikkakin henkisesti on sitten ollut paljon rankempaa, mies parka on saanut kärsiä mielialanvaihtelut ja räyhäämispuuskat, ihan on välillä säikähtänyt, niinkuin itsekin, kun tuntuu olo ihan vieraalta, normaalisti olen oikein rauhallisuuden perikuva enkä suutu mistään, mutta nyt, hyvä ettei ole kaulin heilunut!! rakenneultran mukaan olisi tulossa tyttö kahden pojat jatkeeksi, vaikkakin olen itse koko ajan odottanut kolmatta poikaa ja tunne on erittäin vahva sinne suuntaan vieläkin! En ole siis mekkoja juossut ostamaan, niin skeptisesti suhtaudun kuitenkin ultraus tuloksiin noilla viikoilla. Kunhan saisi aikanaan pienen terveen vauvelin käsivarsille, se on tärkeintä!! Kiloja on tullut nyt noin 9, ensimmäisestä tuli kaiken kaikkiaan 26 kiloa ja toisesta 17, kuitenkin olen itse pieni, normaalisti reilu 50 kiloinen, saas nähdä nyt sit loppulukemat! Öisin on erittäin vaikea nukkua, vessattaa ja kolottaa koko ajan! Normaalia kait jo tässä vaiheessa :)!

Olo alkaa olla jo erittäin tylsä ja toivoo vain pääsevänsä äkkiä synnyttämään, käyvät vaatteet ovat vähissä eikä viitsisi uusia ostaakaan enää eli vanhoissa rytkyissä mennään sitten loppuun asti. Synnytys jännittää, ei kuitenkaan pelota, pääsis vain äkkiä tosi toimiin!! Olo tuntuu kaikkea muuta kuin hehkeältä, lähinnä kömpelöltä virtahevolta, hävettää oikein lylliä miehen edessä, tämä on hänen ensimmäinen lapsensa ja ensimmäinen läheltä seurattu raskaus!

Eilen sain vihdoin silitettyä vaatteet vaaville valmiiksi. Sänky pitäisi hakea vielä siskolta ja vaunut ostaa ja jotain hoitotarvikkeita, sitten olisi kaikki valmiina, toivottavasti silloin myös itsekin!!

Itse en enää uskalla kamalasti matkustella saati autossa istuskella, supistuksia on ollut senverran ettei tee mieli tietentahtoen lisätä niitä, ehtiihän sitä sitten kun on taas normaalissa kuosissa eikä ole olemassa riskiä että joutuu pökäämään ipanaa jossain hevontuutissa!!

Mulla oli erittäin kivulias ja kaikinpuolin kamala synnytys kun esikoista pusasin, vannoin etten enää milloinkaan halua lapsia, tunsin lähinnä kuolevani ja lapsen näkeminenkään ei helpottanut olotilaa, meni pari viikkoa etten halunnut koskeakaan pieneen vauvaani... Se tuntuu näin jälkikäteen surulliselta, koska vauva oli kaikinpuolin täydellinen! Toista synnyttämään mennessä tiesin jo ettei se tule olemaan helppoa! Kuitenkin asennoiduin toiseen synnytykseen kuin naarasleijona ja päätin etten anna kivulle valtaa, hyvä ystäväni opetti hyvän hengitystaktiikan jota noudatin aina supistuksen alkaessa sen loppuun asti, uskon sen auttaneen tuossa toisessa synnytyksessä, molemmat lapseni olen synnyttänyt kuitenkin ilman mitään kivunlievityksiä! Niinpä kolmatta synnyttämään mennessä aion toimia niinkuin toisessa jos suinkin mahdollista, vaikka eihän tuohon synnytyksen kulkuun voi juurikaan vaikuttaa! Jännitystä ilmassa, toivoen että kaikki menee hyvin!!

Tässäpä jotain oli pähkinänkuoressa, jätän tilaa myös muille :)!!!

Miisku

Vierailija
9/23 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aamusta lääkäri ja sielä tehtiin painoarviokin! =) Kaikki oli pikkuisella hyvin! Painoo on kaverilla nyt noin 2,4kg! =) Jotenkin se yllätti, että vauveli on tosiaan jo ton kokonen! Itselle on painoa tullut n. 500g/viikko! Hemoglobiini oli 127 ja verenpaine 130/72! Oma olo vaan heikkeni oikein kunnolla, kun siinä selälteen pötkötteli! =( Pelästyin oikein kunnolla, kun alkoi heikottaan ja meinasin oksentaa ja pyörtyä...! =( Mutta sitten olo alkoi helpottaan, kun nousi seisoon! Lääkäri sanokin, että varmaankin vauveli painoi jotain valtimoo/suonta ja se sitten aiheutti ton!

Tulipas nyt oma napainen sepustus...! Mutta nyt on mentävä pyykkäämään vaaville vaatteita ja hiukan siivoomaan, kun kaveri tulee kylään! =)

-Mömmeli06 rv34+6-

Vierailija
10/23 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta päivää,

Tänään käyty labrassa testaamassa veriarvoja ja samalla käytiin miehen kanssa aamuisesta kaupassa. Ostin suomalaisia mansikoita ja herneitä :) NAM. Terveellisiä herkkuja siis, kun vähän pelästytti se viimekertainen painonnousu. Eli liian rajuilla muutoksilla ei halua vauvaa liikaa kasvattaa, kun näillä viikoilla ne sitä massaa herkästi vissiin kerää. Me ollaan molemmat myös pitkiä niin voi vauvalla senkin takia olla ison vauvan geenit...Vaikka pituushan ei sillä tavalla ole ihan yhdestä geenistä kiinni vaan voi vaihdella aika paljon eli ei mene ihan automaattisesti vanhempien mukaan.

Kivalta kuulostaa Turun markkinat. Tänään tuli lehti noista Kauklahden asuntomessuista kotiin ja tekisi kovasti mieli mennä sinne katselemaan. Olen monesti niitä taloja jo siellä pällistellytkin ulkoapäin, mutta sisälle olisi kiva päästä. No katsotaan miten vointi on viimeisillä viikoilla tai voiko ihan pienen vauvan kanssa mennä, jos päättääkin syntyä jo vaikka heinäkuussa.

Pia 35+x

Vierailija
11/23 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurora: Katso www.keskiaikaisetmarkkinat.fi Noin klo 16 asti ainakin on sunnuntaina ohjelmaa ja markkinatori klo 18 asti. Itsekin ajattelin siellä joku päivä poiketa.

Tällä viikolla on miehenikin saanut lomailla, ja alkuviikko on mennyt nopeasti. Olimme risteilyllä turku-tukholma ja ainakin tuli syötyä laivalla hyvin. Eilen olimme kesäteatterissa.

Täälläkin kyllästyttää rajoitettu vaatevalikoima. Sopivia paitoja kyllä löytyy kaapista, mutta alaosista käy vain 2 hametta ja vain yhdet housut on sellaiset, jotka ei ahdista. Ja ne sopivat housut on mustat, olisi kiva käyttää jotain kevyitä vaaleita pellavahousuja, mutta sellaisia ei löytynyt mistään järkevän kokoisia. Vaikka aika pieni olenkin, ei ollut toivoakaan että housut kokoa xs olisi mahtuneet. Joku toinenkin täällä kommentoi samaa.

Odotan ja jännitän ensi tiistaita, silloin on vihdoin ultra pienen sf-mitan takia. Mitähän sieltä mahasta löytyy, ja miten päin siellä ollaan... Rakenneultrasta on kohta jo 15 viikkoa, aika eri näköinen möhkäle siellä nyt on. Toivottavasti kaikki hyvin! Nyt pitäisi keksiä jotain kivaa puuhaa, että saisi ajatukset muualle. .

Vauvavalmistelut on täällä ihan kesken, mutta onhan tässä vielä aikaa! Kunhan nyt parin viikon sisällä saisin ne vaatteet pestyä ym, niin loppuodotuksen voisi vain rentoutua ja odottaa.

Palailen viimeistään ultran jälkeen, Mantse 33+4

Vierailija
12/23 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla oli taas äitipolikontrolli. Kaikki oli hyvin. Kohdun suu edelleen kiinni ja puolipehmeä ja kaulaa jäljellä 1,5 cm

Nyt on jo 4,7 kiloo vauvoja masussa. Eli A:n painoarvio 2,4 kg ja B:n 2,3 kg. Mukavan kokoisia kaksosiksi. Alkaa jo ollakin kantamista mahassa. Ei muuten tullut ultrassa huono olo, kun heti alussa laitettiin kiilatyyny toisen kyljen alle, eli makoilin puoliksi kyljelläni ultrauksen ajan. Kannattaa kysellä tuollaista tyynyä, jos selällään olo tekee tiukkaa.

Synnytys lähenee, saas nähdä koska. A istui edelleen tiukasti reijän päälle, perätilassa ja kuulemma ei enää mahdu kääntymään. Kahden viikon päästä sitten synnytystapa-arvio, jossa päätetään sektiopäivä. Mukana kuulemma anestesialääkärit ja kaikki. Kaksostenkin suunniteltu sektiopäivä annetaan kuulemma viikolle 38 tai 39, saas nähdä pysyykö vauvat mahassa siihen asti. Jos lähtevät syntymään aikaisemmin, niin sitten päivystyssektio, johon miestä ei päästetä mukaan.

Tuplarattaista oli puhe, me ostettiin Teutonian Team S4. Niissä on runsaasti tilaa sisämitoissa verrattuna moniin muihin. Tosin ison tilan vievät autossa jne, mutta pitäisi kulkeman huonosti aurattuja teitä pitkin jne.

Tän mamman kesämatkustelut on tehty, korkeintaan parinkymmenen kilometrin päähän enää meinasin mennä. Vaan menee se yksi kesä kotosallakin.

Eipä tässä kummempaa, teen tilaa muillekin.

Babybel ja muksut rv34

Vierailija
13/23 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tälleen pikaseen että onkos teillä muilla yöllä hankalan nukkumisen lisäksi pauketta luista? siis mä herään joka kerran kun käännyny siihen ku häntäluun tienoilta kuuluu kauheet naksumista :S kait se on sitä paikkojen löystymistä??.

nyt taas lepäämään,mua on alkanu vaivaa väsymys,vaikka rautaakin syön..palaillaan..

k.h.p ja tärppi 31+4

Vierailija
14/23 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olo on pari päivää ollut pirteämpi, eiköhän se hg ala nousta =)

VAUVAN KOTIUTUSVAATTEISTA

olin ajatellut myös jotain kevyttä bodya ja potkareita, mutta muistinkin että esikoisellamme oli alhainen ruumiinlämpö (lähtöpaino 2700g) ja oli lämpimänä lokakuun alun päivänä puettu myös villavaatteisiin sairaalassa. Tosin viikon parin ikäisenä alkoi painoa jo olla ja omaa lämpökerrosta kertyä.

HANKINNOISTA

meilläkin on vielä vaatteet pesemättä, turvakaukalo sekä liina hankkimatta, joten vaiheessa ollaan...tosin mielelläni laittaisin kaikki valmiiksi hyvissä ajoin, mutta hankinnat odottavat rahatilanteen parantumista ja vaatteet ajattelin pestä vähän myöhemmin kunhan saa vauvalle lipaston tyhjennettyä esikoisen tavaroista.

LIINAN SIDONTAOHJEITA

löytyy ainakin www.kantoliinakava.fi/sidontaohjeet. Esikoisella käytettiin ensin kietaisixkehto -sidontaa, jossa vauva on siis makuullaan kuin sylissä. Myöhemmin kietaisux2 -sidontaa, sidoin liinan aina ensin valmiiksi ja pujotin lapsen vasta sitten sisään.

Kamalia muuten noi sidontojen nimihirviöt ;)

nyt pienet tirsat ja sitten mansikoita välipalaksi, slurps! =)

petraelena 32+6

Vierailija
15/23 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasto on paria hyllyä vaille valmis..Jos pian pääsis sit kuskaan tavarat takaisin sisään tuolta takapihalta..

HANKINNOISTA meilläkin on vielä hommaamatta kaukalo, sänky on vielä 1-2 maalikerrosta vailla, samoin syöttötuoli.Kylppäriin täytyy ostaa pöytälevy pesukoneen päälle ja iskee se vielä seinään kiinni..Jouluna ostan kuivausrummun.Vaunut täytyy käyttää pesulassa, tai ainakin kuomu..Itse kun en uskalla lähteä pesemään, ettei värit haalistu..Itkuhälytin pitää ostaa..Siinä ne suurpiirteittäin tais olla..Täytyykin oikein tehdä pian lista, että mitä puuttuu..

KOTIUTUSVAATTEISTA mulla ei ole hajuakaan..Sairaalakassia ajattelin tässä kohta suunnitteleen..Ja olla tälläkerralla paremmin varustautunut, kuin viimeksi..Esikoista synnyttäessä huomasin, että liki puolet tärkeistä ja tarpeellisita asioista puuttui..Omia alushousuja pitää ostaa lisää ja niitä aion varata mukaan useammat, sillä ne sairaalan verkkohousut on KAMALAT!!!!!!!!

No nyt menen niille päiväunille jo...

pikku_ruu jälleen..

Vierailija
16/23 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko tulla hetkeksi sisälle, kun alkoi tuo kuuma ulkoilma jo ihan heikottamaan. Meillä on aivan ihana oma terassi, mutta välillä se tuntuu aivan liian kuumalta kun tuuli ei siihen juurikaan ota. Täytyy siirtyä pohjoiselle etupihalle miehen avuksi pihahommiin (eli lähinnä neuvomaan mitä pitää tehdä:D).

VALMISTAUTUMISESTA

Esikoiselta on kaikki tavarat valmiina, joten mitään uusia hankintoja emme ole vauvalle tehneet. Jos uusi tulokas osoittautuu pojaksi, niin silloin varmaan täytyy hankkia poikamaisempia vaatteita, mutta onneksi nuo pienimmät vaatteet ovat lähinnä valkoinen-beessi-linjalla. Pinnasänky pitäisi jossain vaiheessa siirtää meidän makuuhuoneeseen, mutta voi olla että neiti menisi siitä vielä enemmän sekaisin kuin nyt on vauvan tulosta, että taidan suosiolla jättää senkin viime tippaan.

MATKUSTELUSTA

Moni aikoo vielä uskaltautua pidemmille reissuille, mutta me taidamme pysytellä suht lähellä kotia, mökillä ja läheisessä huvipuistossa ehkä käymme. Niin kuin sanottu, esikoinen syntyi 3,5 tunnissa ja kätilöt varoittelivat, että toinen syntyy todennäköisesti parissa tunnissa eli liian kaukana sairaalasta ei parane olla kun synnytyksen aika koittaa...

PIKKU RUU,

Onnittelut tyttöuutisista! Miten ikinä pystyt pitämään asian salassa mieheltäsi??!:)

AURORA M,

Kannattaa varmaan ottaa pelot puheeksi neuvolassa, jos ne alkaavat kummitella mielessä etkä saa öitä nukuttua. Se on kyllä niin totta, että tieto lisää tuskaa! Kun tietää mitä on odotettavissa niin osaa jo pelätä synnytystä, ensimmäinen meni lähinnä jännittäessä mitä tuleman pitää. Toivottavasti pääset käymään pelkopolilla!

Onko teillä muilla muuten ollut ongelmia nivusten/jalkojen kanssa? Musta tuntuu, että välillä toinen jalka menee alta, se ei siis kanna ollenkaan ja nivusissa tuntuu kipua eikä jalalla pysty astua. Neuvolatäti meinasi, että vauva saattaa painaa jotain hermoa ja sen takia jalka tuntuu pettävän alta. Liitoskivut alkavat myös olla pngelma, varsinkin öisin, jolloin kyljen kääntäminen aiheuttaa kipeitä vihlaisuja hapyluun paikkeille.

Nyt minä painun vielä hetkeksi ulos. Aamulla taas uudelleen neuvolaan tarkistuttamaan pissa ja verenpaine, kun viimeksi oli paineet nousseet.

Pantoufle 35+3

Vierailija
17/23 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselemässä..

MANTSE: Mikä on " pieni sf- mitta" ? Mulla oli esikoisen aikana rv 31 29cm, ja en kyllä muista että miltä viikolta alkaen käytiin kans kasvukontrolliultrissa. Mutta varmaan kahden viikon välein oli ultra.

Nyt oli rv 3+2 neuvola, ja sf-mitta 27 cm, eikä mitään maininnut et ois liian pieni tai mitään??!! Miks nyt ei saatu lähetettä mihinkään?

Jollain muullakin oli pienen mitan takia ilmeisesti kontrolleja, mitkä teillä on ollu noi mitat?

huolestunut calathea rv 31+3

Vierailija
18/23 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt ihan 3+2 ollu viikkoja.. Eilen oli siis neuvola ja 31+2 viikkoja. ja sf-mitta siis 27 cm.

Vierailija
19/23 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikasemmin jo täällä pyörähdin mutta tyttö heräs päikyiltä ni oli pakko olla kommentoimatta mitään...

LEM: sidontaohjeita on tosiaan tuolla kantoliinakanavalla ja trikoiselle liinalle paras sidonta minun mielestäni on tuo kietasux2... kunhan muistaa sitten sen että sidonnan tulee olla napakka, liina venyy yllättävän paljon kun vauvaa kantaa...

K.H.P. Kuulostaa ihan nivelten löystymiseltä. Miula kuuluu kamala napse tuolta ihan alaselkärangasta kun kävelen.

MATKUSTELU: nyt viikonloppuna pyörähdetään kuopiossa, muuten meidän matkustelut on sitten 50km säteellä kotoa (ja synnytyssairaalasta).. eka synnytys käynnistettiin ja se kesti 4h 50 min, ei voi verrata normi synnytykseen, mutta tuskin se kovin paljoo hitaampi olis ollu... joten kauaksi en sairaalasta lähde :)...

Jännä muuten odottaa sitä, että käynnistyykö tämä synnytys ihan itekseen vai mitä, ja jos käynnistyy ni mimmosta se sitten on, olo on melkein kuin ensarilla, varmaan ei voi ymmärtää jos ei ole itse kokenu vastaavaa.. Mutta minnuu siis todella jännittää, että miten kestän kotona ne kipeet supparit ilman kivunlievitystä ja missä vaiheessa sitä pitää lähtee ja mitä mie sanon kun mie sinne menen ja tuleeko se lähtö yöllä jne jne jne :) :) :) *outo*

jaahas, pyykkikone on taasen pyöriny... eli hommat kutsuu!

hanneli ja natikka 34+4

Vierailija
20/23 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon miettiny samaa,ku esikoinen sektiolla tuli ni mulla ei oo mitään tietoo kivuliaista suppareista,saatika mistään muusta...:S

jännää et jos synnytystapa arviossa sanovat ett normaalisti vaan ni iskee kyllä paniikki et mitä jos kaikki alkaa yöllä,mihkä esikoisen saa hoitoon,koska en todellakaan yksin halua synnyttää!!! tai jos en tunnista et millon pitää mennä ja alkaa syntyy kotiin jne..:D

noh,ehkä kaikki selviää aikanaa..