Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***SYYSKEIJUJEN MAANANTAI***

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ei kait haittaa?!

Olen yövuorossa ja nyt just ei oo muutakaan tekemistä, kun tänne kirjottaa. =)

Sunnuntain pinossa oli puhetta siitä, että kelle on raskaudesta kertonu vai onko kertonu kellekkään. Me kerrottiin heti samana tai seuraavana päivänä lähimmille ihmisille eli molempien porukoille, sisaruksille, miehen siskolle, kummitädilleni ja 2 hyvälle ystävälleni. Sen jälkeen muutama muukin on saanut asiasta tietää.. Melkeinpä kertominen on menny niin, että niille kertottiin joiden kanssa jaettiin lapsettomuushoito jututkin.

Me ollaan menossa alkuraskauden ultraan ens keskiviikkona ihan sen takia, että halutaan varmistaa, että pennienni on ylipäätänsä olemassa ja on oikeessa paikassa. Ja tietysti varmistamassa että pikku sydän sykkii. Ja jos raskaus menee toivotulla tavalla =), niin neuvolan ultrien lisäksi ollaan suunniteltu menevämme 3/4D-ultraan myös.

Oireista: Kamala vilu on ollut viime päivien aikana. Eilen illallakin lämmitin itteeni hetken aikaa hiustenkuivaajalla, kun oli niin kylmä. =) Luin sitten lehdestä, että se saattaakin olla raskausoire. Aika yllättävää.. enpähän aikasemmin ole moista kuullut.

Tuntuu väsyttävän koko ajan... yleensä tässä vaiheessa yövuoroo oon ihan virkee, mutta nyt vaan tekis mieli nukkumaan. Kurjaa.

Nyt parin päivän aikana on tullu mielihaluja ruokien suhteen... kaikki suolaset pistää veden kielelle. Esim. tapparan pelissä oli ihan pakko ostaa hotdog, illalla teki mieli nakkikeittoo, jne. Päivällä heräsin kesken unien siihen, että teki ihan sairaasti mieli tuplaa - siis sitä suklaapatukkaa. Mietin puoliks hereillä ja puoliksi uneissa, että mistähän lähimpänä sais ostettua tuplia?! =0) Ja sitten nukahdinkin taas.

Eipä kait muuta. Hyvää viikonalkua kaikille!!

Burde & Penni-Enni rv 7+2

Vierailija
2/31 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

burde: Eipä sitä öisin ole oikein muuta tekemistä tosiaankaan. Sama väsy painaa. Kuinka pitkään ajattelit tehdä yövuoroja? Mä meinasin jossain rv20 lopettaa öiden teon kokonaan.

Muuten jakselen ihan kivasti. Mulla on myös muutamana päivänä ollut tuota palelua. Oikein pisti hymyilyttään tuo burden kirjoitus siitä, että on hiustenkuivaajalla lämmittänyt itseään kun on paleltanut. Itse olen lämmittänyt sänkyä hiustenkuivaajalla ennen nukkumaanmenoa, ettei lakanat olisi olleet niin kylmät.

Torstaina menen ultraan katsomaan, että onko kaikki ok. Kirjoittelen sitten miten kävi. Ehkä olen jopa lasketun ajan suhteen viisaampi sitten.

Tuuli+ masu9+3 tai 7+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosta kenelle on kerrottu keskustelusta. Mä soitin tietty heti plussattuani ensin miehelle ja heti perään omalle äidilleni. Äiti oli juuri edellisenä päivänä sanonu että älähän hätäile, kyllä sä huomaat jos menkat ei ala, ettet tuu pettymään. Mutta enhän minä malttanut odottaa. Samana päivänä sai tietää myös isäni ja miehen vanhemmat. Mummolleni kerroin seuraavana päivänä. En sitten tiedä onko tieto levinnyt suvussa, soittoja ei ainakaan oo tullu. Pihan muut äidit tietää myös. En mä saa tämmöstä asiaa pidetyä omana tietonani. Ja jos jotan sattuu niin sitten surraan kaikki yhdessä.

Se on kumma miten nopeesti ihminen rupee sopeutuu uuteen tilanteeseen. Mä en oo pitkään aikaan herännyt vaikka miehen kello soi aamulla enkä siihen ku tyttö kömpii yöllä väliin, niin nyt sitten mieli jo varautuu uuteen vauvaan, kun oon taas ruvennu heräileen, siihen kelloon ja muihin äänin.

Ihanaa kun tänä aamuna ei kerinnyt ello-olo yllättää ollenkaa, kun mies oli keittänyt puuron ja minä pääsin suoraan sängystä syömään.

Hui kuinka kylmä siellä taas on. Meillä täällä espoosa on -27.4 tällä hetkellä. Kuinka sinne tarkenee taas koiria ulkoiluttaa.

Mut se on ihanaa kun pimein aika on ohi. Mulle ainakin pahinta aikaa on talven pimeys. Heti kun rupee taas valostumaan ni tuntee itsensäkin taas vähän energisemmäksi.

Joo, mutta kai sitä täytyy ruveta päivän hommiin.

kirsikka rv 7+4 ?

Vierailija
4/31 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä palelen kanssa iltaisin ja käytänkin villasukkia nukkuessanikin. Mulla oli jo parina iltana suonenvetoakin niin laitoin säärystimet lämmittämään pohkeita ja nyt nukun nekin jalassa kun ne lämmittää niin mukavasti.

Meillä on poika oksennustaudissa. Ollaan miehen kanssa puoliksi tämä päivä pois töistä. Kuinkakohan nopeasti oksennustauti tarttuu jos on tarttuakseen???

rv 10+0

Vierailija
5/31 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä säikähdin kun luin Kirsikan82 viestiä: Espoossa -27.4 astetta pakkasta. Juoksin heti mittarille tarkistamaan... no enää ei ole kyllä kuin -20. (kylmää tosin on sekin). Lupasin eilen nimittäin,että tänään käydään kuopuksen kanssa isotädin luona kahvilla. Sillä kun ei niitä vieraita niin kauheasti käy, ja näin pakkaspäivänä en kyllä itse halua lähteä tuonne ulos paleltumaan, joten lähdemme sitten kyläilemään.

Tosin sitten ennen nukkumaan menoa muistin, että tänään onkin minun ensimmäinen neuvolani, joten emme sitten kovinkaan kauaa kerkiä kahvia hörpätä.

Tämä väsymys kun helpottaisi, niin sitten olisi kaikki hyvin. Voi olla, että " ikäkin" alkaa jo tekemään temppujaan... sillä en ainakaan muista, että kymmenen vuotta sitten kun esikoista odotin, että ihan näin paljon olisi väsyttänyt.

Tästä raskudesta ensin ajattelin, että pidämme tiedon ihan oman perheen sisällä, mutta enhän minä voinut olla kertomatta " lähisukulaisille" (minun suvussani ihan varmasti jo kaikki tietävät) Mutta, mies ei ole kertonut vielä kenellekään. Hieman vaikeaa on välillä, kun olemme miehen veljen vaimon kanssa ihan hyviä kavereita, ja soittelemme melkein päivittäin puolin ja toisin. Nyt hän on alkanut kovasti miettimään jo tulevia sulkavan soutuja... (olemme niihin osallistuneet) että ketä on tänä vuonna kenenkin pari. No, minähän en siihen soutuun tänä vuonna osallistu, mutta en ole mitään voinut sanoa, kun mies ei ole veljelleen kertonut. Onneksi niihin soutuihin on kaveripiirissä sen vertaa tunkua, että tilalleni on helppo löytää tuuraaja.

Ihanaa maanantai päivää kaikille syysodottajille!

Vierailija
6/31 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

näyttää kyllä vieläkin -27.6 astetta. Me asutaan kyllä tämmösessä kuopassa. Eiköhän se meilläkin rupee kohoomaan kun tuo aurinko pääsee vähän tuolta kallion ja metsän takaa kurkkaamaan.

Joka tapauksessa lähdetään nyt ulos!

Vierailija
7/31 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

väsymystä ja vilua täälläkin piisaa, vaikkakin nuha yllätti niin en tiedä johtuuko osittain siitä, että ois kipeeksi tulossa, kuumetta ei kylläkään ole. Oletteko kuulleet että raskauden aikana likalvot turpoaa, joka voi aiheuttaa nuhamaisia tuntemuksia/ nuhaa? Minulle tuo asia oli täysin uusi juttu.

Liberon sivuilla rv11 kohdalla:

Äiti:

Lisääntynyt verimäärä turvottaa elimistön limakalvoja. Valkovuotoa esiintyy enemmän kuin tavallisesti, ja nenä voi tuntua tukkoiselta.

rv 9 oireistoa (Liberon sivuilla):

Lapsi:

Lapsen vartalo alkaa suoristua, ja kaula erottuu selvästi. Kädet ja jalat pitenevät, ja kyynärpäät voidaan havaita. Nyt pikkuiset sormet ja varpaat näkyvät selvästi. Silmäluomi peittää lähes koko silmän, ja huulet ovat kehittyneet. Jos sikiö on poika, hänellä on jo kivekset, jotka alkavat tuottaa miessukuhormonia.

Koko: Sikiöpussin läpimitta on n. 3,5 cm. Yhdeksännen raskausviikon alussa sikiön pituus on n. 1,5 cm ja lopussa n. 2,0 cm.

Äiti:

Sinun verenkiertosi huolehtii nyt istukan ravinnonsaannista. Verimääräsi kasvaa aina viikolle 30 saakka. Tästä syystä sinua saattaa huimata tai kuumottaa, ruumiinlämpösi nousee puoli astetta ja hemoglobiinisi saattaa laskea. yö terveellisesti ja juo paljon vettä.

Ylättävä minulle myös tuo kives juttu, kun alkavat jo tässä vaiheessa tuottamaan miessukuhormonia.

vauva06 rv8+0

Vierailija
8/31 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joensuun liepeillä pakkasta on -28,8, joten kylmää kyllä riittää.

Vierailija
9/31 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen huomannut omalla kohdallani. Joka raskaudessa on ollut varsinkin aamuisin kurkku ja nenä täynnä räkää. Ja se on jatkunut koko raskauden läpi, helpottaen kyllä loppua kohden.

Nyt se on pahimmillaan.. aamulla on pakko heti niistää ja rykiä röörit tyhjiks ku meinaa tukehtua..

Rasittavaa... mut ompahan oire :))

Vierailija
10/31 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla kyseiset oireet alkoivat vasta perjantaina ja tietenkin luulin kipeäksi tulevani, kun koko viikon hoidin töissä nuhaisia lapsia, mutta kun lämpöä ei ole ilmaantunut aloin etsiskellä oireistusta raskauskalenterista. Missä vaiheessa sinulle kirsikka82 tuli nämä nuhaoireet kuvioon mukaan? Lisäksi kun koskee päähän ja paleltaa, niin ei kovin paljoa jaksaisi/haluttaisi töihin mennä.

Eilen muuten kävi tuttavapariskunta kyläilemässä, joilla ei ole lapsia, ja jotka ei ihan lähiaikoinakaan aio niitä rueta hankkimaan. Emäntä sitten tuumasi minulle, että pitää heidän sivusta seurata miten lapsen saanti vaikuttaa mieheni ja minun suhteeseen ja että kannattaako heidän edes lapsia hankkiakkaan, sekä muutenkin sanoivat seuraavansa mielenkiinnolla meidän projektiamme. Kommentti oli minusta hieman omituinen ja vähän loukkaavakin, sillä olemme kovasti halunneet lasta ja se on saanut alkunsa rakkaudesta ja yhteisestä halusta elää yhdessä ja jatkaa sukua.

vauva06 rv8+0

Vierailija
11/31 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein lapset hoitoon ja pitäis alkaa nukkkumaan tulevaa yövuoroa varten vaan eipä se tietenkään enää väsytä yhtään. Pakkasta 28 ja Joensuun läheltä meidänkin lukemat.

Nuhaisuudesta. Mulla se limaisuus on jatkunut vuoden alusta saakka. Itse taudinkin sairastin, mut ihan selvää raskausoiretta tämä on. Yäk sentäs, miten paljon ihmisestä voi räkää irrota :(

Ite ootan mielenkiinnolla kevättä, kun koivu alkaa antamaan oireita. Nyt kun ei tablettilääkitys ole mahdollista. Pitäis vaan tajuta aloittaa silmätipat ja nenäsuihkeet hyvissä ajoin! Muita siitepölyallergisia?

Omaa napaa: paha olo varmaan hieman helpottanut, turvotus ei. Yhä palelee iltaisin. Ja jano vaivaa, pitäis vaan muistaa juoda. Väsymys on muuttunut voimattomuudeksi, ei vaan jaksa.

-piias- rv 9

Vierailija
12/31 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedossa varmaankin taas oikee hellekesä,eikös nämä vuoden lämpösummat ole jotakuinkin aina vakio...

täällä pahaolo on alkanut jo hellittämään otettaan,kyllä sitä ihan riittävästi jo olikin. Nuo jonkun mainitsemat pakastevadelmat ovat kyllä ihan in täälläkin ;) Onneksi viimekesänä niitä tuli kerättyäkin monta litraa. Muita himoja ovat appelsiinit,tomaatit ja salmiakki,vaikka sitä kyllä hinkuan aina,olin sit raskaana tai en ;)) Ja valkoinen suklaa...kuka viittis käydä ostamas mulle sitä???

Raskaudesta emme ole vielä kodin ulkopuolisille kertoneet vaikka kohtahan tuon jo näkeekin,tykkään käyttää vartalonmyötäisiä vaatteita ja kun normaalisti olen hoikka,niin tuo kumpu kyllä erottuu heti ;D

Mutsi-82:lle vilkutus ;)

H&ipanat ja Jesse 9+5

Vierailija
13/31 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen siitepöly, heinän pöly, huonepöly ja eläinpöly allerginen ja muutamista ruoka-aineistakin tulee huulien ja suun kihelmöintiä. En ollut edes vielä ajatellut tulevaa kevättä, mutta tosiaan tuskinpa sitä voi allergialääkkeitäkään popsia, sitten on kyllä varmaankin ainakin sairaslomaa tiedossa, kun lisäksi minulla on astma, joka on ollut oireettomana tosin teini-iästä alkaen eon ole päivittäin lääkitystä tarvinnut, mutta aina silloin tällöin kohtauslääketttä saatan tarvita ja etenkin siitepöly aika saattaa tehdä kohtauksia. Tableteillä oireet ovat aiemmin pysyneet poissa ja niitä saanutkin popsia yleensä keväästä pitkälle kesään kun heinät sitten alkavat kukkimaan. Mutta eiköhän lääkäri (toivottavasti) jotain keksi oireita sitten lievittämään, muuten tulee aika ankea kevät-kesä.

Oireet minullakin on oikeastaan samat kuin sinulla, paha olokin on lievittynyt, palelua, pääkipua, räkäoireita, väsymystä ja harvakseltaan nippailuja alavatsalla ilmenee. Myös himoja on. Rinnat ovat turvonneet ja vaihtelevasti arat, vatsa turpoaa yleensä iltaa kohden. Ilmeisesti nyt on nuo limakalvotkin lähipäivien aikana turvonneet, ja valkovuotoa edelleen. Sormet jatkuvasti jääkylmät.

vauva06 rv8+0

Vierailija
14/31 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatketaas tätä allergia keskustelua :)

Ite oon useampana keväänä ollut joko raskaana tai imettänyt eli tosiaan on apua ollut vain nenäsuihkeista ja silmätipoista. Kuten varmaan itekin tiiät, lääkitys on pakko ollut aloittaa ajoissa. Olikohan mulla esikon imetyksen aikaan muistaakseni tulipunaiset tulehtuneet silmät, jos oisin edes viikkoa aiemmin älynnyt aloittaa lääkityksen.. Silmätipoista oon parhaimmaksi havainnut kertakäyttöpipeteissä olevat Lomudal tipat, vahvuus tais olla 60mg. Se silmien kutina on suorastaan helvetillistä.

Mulla kans tän koivuallergian myötä (joka kyllä joka kevät tuntuu vaan jatkuvan yhä kauemmin) tullut oireita ruoka-aineista. Mm. omena, päärynä, kiivi, luumu ja pähkinä/manteli aiheuttavat huulien, suun ja kurkun kutinaa sekä äänen käheyttä. Tosin ei käsiteltyinä, esim. omppupiirakkaa mantelikuorrutteella voisin syödä. Ennen oli porkkanakin, ei enää. Mutta nykyään tulee banaanistakin oireita toisinaan. Sitrushedelmiä voin ainakin toistaiseksi syödä oireitta.

-piias-

Vierailija
15/31 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkä oireista, mulla ei oikeastaan silmäoireita ole ollut, nuhasta johtuvaa silmien vuotamista on aina ollut, elikkä yleensä minulla nuha ollut pahin oire ja muistaakseni kurkkukipuakin ilmennyt. Nuhaan minulla on lisäksi ollut nenäsuihke, nimeltään Flixonase ja lisäksi siis nuo tabletit, viimeksi käytin kestineä (oli ainoa joka ei väsyttänyt ja riitti vähentämään oireita), siis silmatippoja minulla ei koskaan ole ollut käytössä, tietysti nuo tabletitkin ovat vähentäneet oireita, joten en välttämättä senkään vuoksi ole niitä tarvinnut.

Useat hedelmät tosiaan aiheuttavat oireita, kuten omena, luumu(tuore), nektariini, kiiwi, päärynä, banaanista tuli närästystä, mutta omenaa pystyn syömään kotimaisena eikä se silloin tee mitään oireita. Mutta näistä tulee mulle oireita ympäri vuoden, ei siis pelkästään siitepölykautena, mutta jos teen vaikka hedelmä salaattia johon sotken sekaisin erihedelmiä, niin silloin oireita esim.päärynästä ja kiiwistä ei ole yllensä tullut. Ja nyt raskaus aikana Banaani ei ole enää aiheuttanut närästystä vaan olen voinut syödä sitä huoletta.

ja astman ja allergia yhteisoireista, kun saan kestämään allergia kurissa, niin ei tule astmaoireitakaan. Niin ja esim. kissasta tulee hirveä nuha ja silmäoireet ja jos en heti poistu tilasta kissan kanssa, niin seuraavana alkaa henkeä ahdistamaan. Vaikkakin nyt raskaana ollessa, kun kyläilimme eräässä kissapaikassa, oireet olivat todella lievät, pientä nuhan tunnetta tuli, mutta en tarvinnut astmalääkettäkään lainkaan. Liekkö raskaus siihenkin vaiikuttanut.

vauva06 rv8+0

Vierailija
16/31 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi se aamutukkosuus jo ennen ku plussasin, tosin niin lievänä etten sitä tajunnut vasta kun testin jälkeen. Nyt tuntuu olevan pahin käsillä. Kurkkukin tuntuu hieman kipeeltä ja vähän se punoittaakin, mutta raskaudesta varmaan vaan johtuu. Niin ja se on vielä niin että kaikki on hyvin niin kauan ku makaa sängyssä, mut pari minuuttia ylösnousun jälkeen menee kaikki röörit tukkoon. Ekassa raskaudessa se lima oli niin sitkeetä että ne muutamat kerrat kun aamulla oksensin johtui vain siitä kun yritin kakoa sen järkyn liman tuolta kurkusta pois.

Onneks ei oo vielä ainakaan niin pahasti nyt.

Allergioista. Mulla ei ole todettu mitään allergiaa. En kyllä usko moista, koska ihan selkeesti aina keväällä tulee lievä nuha koivun aikaan ja jatkuu enemmän tai vähemmän läpi kesän.

Muistan käyttäneeni jo lapsena Lomudal-silmätippoja. Ne auttaa tosi nopeesti. Nyt niitä on taas kaapissa kun tytölle niitä viimeks kirjotettiin.

Eikä sen tarvi olla ees allergiakutinaa, vaan ihan mikä tahansa ärsytys on silmässä niin kyllä mä Lomudalia siihen laitan ja aina on auttanu.

Mun äidillä on astma ja veljellä oli lapsena. Nyt niilläkin on kyllä koira.

Meillä on kaks koiraa ja aina jos tytöllä tulee pari nuhaa peräkkäin niin rupee hirvittää, että mitä jos on allergiaa. Mut nyt on onneks taas menny pitkä tovi viimeisestä nuhasta. Ei tarvi siis vielä ainakaan miettiä koirista luopumista. Olis kyllä tosi kova paikka jos se joskus eteen tulee.

rv 7+4

Vierailija
17/31 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin vauva2006:kin niin minäkin luulin että flunssa on tulossa. Mutta taitaapi kuulua nokan tukkoisuus täälläkin raskauteen. Yskä on kyllä aivan hirveä..

Täällä voidaan taas erittäin pahoin :( Kaikki mitä suuhuni laitan, tulee 10 sekunnissa ulos! Ja mikään ei todellakaan auta!! Mitenköhän selviän torstai-aamuna ultraan, kun kaikki aamut menee oksentamiseen??!!

MiaMik rv 6+2

Vierailija
18/31 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lueskelin tässä pinoa ja tuli mieleen, että mullakin oli ekassa raskaudessa aamutukkoisuutta, mutta nyt ei vielä tullut sellaista.

täälläkin on liian kylmä, -26 oli aamulla ja edelleen on yli -20. en sitten lähtenyt tänäänkään pojan kanssa ulos, kun pakkasta on noin paljon. olis oollut kiva mennä pulkkailemaan, mutta kun poitsu on vasta vähän vajaa 10kk, niin ei voi olla kuin 10-15 minuttia. olen kyllä laiskistunut, hyväähän se raitis ilma tekis mullekin. onneksi pikkumies viihtyy sisälläkin. on niin paljon uutta ja touhua on ihan non-stop.

aamulla tässä touhuttiin tuttuja rutiineja: lounas tulemaan, tiskikone päälle ja sitten pyykinkone päälle... tänään pitäs jaksaa siivotakin, kun lupasin meille huomiseksi näytön. meillä on tämä asunto myynnissä, kun ollaan touko-kesä vaihteessa muuttamassa isompaan. vähän harmittaa muuttaa tästä pois, tää on niin kiva asunto, mutta aika pieni kolmio neljälle hengelle. kyllä täällä vauvan kanssa hyvin asustaa, mutta ei enää kyllä kahden lapsen kanssa. ostettiin toi uusi jo lokakuussa, se oli tavallaan " pääsylippu" toiselle lapselle. mieheni halusi ensin lisää tilaa ja sitten vasta toisen vauvan. vaikka on kyllä ihana saada yksi huone lisää ja muutenkin neliöitä enemmän. ostaisi nyt vaan joku tämän meidän nykyisen, niin ei tarttis miettii tota kahden asunnon loukkua, mutta onhan tässä vielä aikaa.

mutta nyt me mennään lukemaan kirjaa ennen ku syödään ja sit päikkäreille.

hipsu ja lapset 10kk ja rv 9+5 (meillä ei oo vielä " työnimeä" masukille)

Vierailija
19/31 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]Täällä onneksi ei ole pakkasta kuin -21 ja uskalsin laittaa pojan ulos nukkumaan.

Raskausoireista: Kirsikka82 mulla oli esikoisesta just toisin päin tuo nenän tukkoisuus, kun olin ylhäällä ei mitään ja kun laitoin päikkäreille/yöunille nenä meni ihan tukkoon. Tässä raskaudessa ei tukkoisuutta juuri ole. Vauva2006 kiveksistä sen verran, että joillekin poikaa odottaville voi tulla finnejä just testosteronin vaikutuksesta alkuraskaudesta. Tosin voi varmaan tytöstäkin (en oo varma). Raskaus on muutenkin ihmeellinen tila, sillä silloin esim. sairauden oireet/iho oireet ym. yleensä joko paranee tai pahenee radikaalisti. Palelua mullakin on ollu tosi paljon ja se olikin yksi ensimmäisistä merkeistä mistä epäilin olevani raskaana. Tämä raskaus on mielestäni ainakin alusta ollut hieman erilainen kuin esikosta, oonki aatellu et jos vaikka oottasin nyt tyttöä...voi kyllä olla toive ajatteluakin ;)

Kertominen: Me ei olla kerrottu juuri kellekään. Mie oon kertonu kolmelle kaverille, joista 2 oli jo arvannu. Sit luulen et meän äiti tietää asiasta, vaikka en oo sille kertonukkaan. Se näki esikoisestakin jo aikasessa vaiheessa et oon raskaana. Nyt se on vihjaillu kaikkea vauvoihin liittyvää.

Omaa napaa: VAROITUS: sisältää valitusta. Tämä päivä on ollu aivan kamala, raskausoireista varmaan pahin päivä on ihmeellistä oloa ja väsymystä yms. poika on ollu aivan kamala (hampaita) ja kotikin pyörremyrskyn jäljiltä. Tämä on just niitä päiviä kun toivois olevansa lapseton. No onneks sen tietää, että tää on vain väliaikaista. Huh heti helpottaa kun saa vähän purnata. :)

Oli mulla varmaan vielä jotaki mitä en just nyt muista, mut palaan asiaan jos muistan jotain vielä!

Oona, poika ja sintti 7+1 (jee uus viikko!)

Vierailija
20/31 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä tullu ja koko ajan on tunne, että tämä lapsi olis poika, vaikkakin kumpikin on yhtä tervetullut.

vauva06 rv8+0