Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***SYYSKEIJUJEN MAANANTAI***

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös aamuisin aivan tukossa joka rööri ja sitten kun koittaa yskiä limaa ylös, niin oksuhan sieltä tulee :( Muutenkin päivät menee kyllä yökötyksen kourissa. Täytyy ajatella positiivisesti, eipähän pääse paino vielä nousemaan hirveesti, kun noita edellisen raskauden kilojakin on vielä muutama jäljellä ;) Pittäis vaan muistaa juua tarpeeksi, ja sehän meinaa unohtua.

Tässä joku päivä joku, jonka nimimerkkiä en nyt muista, kyseli onko tulossa pienillä ikäeroilla lapset... En silloin kerinnyt vastaamaan, mutta meillä esikoinen nyt 7,5kk ja ikäeroa tulee siis tähän uuteen tulokkaaseen noin 1v 3kk.

Juuri on viikonloppu vietetty vilttiin kääriytyneenä, kun niin paleli aivan koko ajan... Muutenkin olen vilukissa, mutta nyt näymmä kaksinkertaistunut tuo paleleminen. Sitten kuljetaan miehen kanssa peräkkäin kun minä vääntelen patterit täysille ja mies parka hikeä valuen vääntelee ne pienemmälle. Mulla on jo pattereihin koskemis kieltokin päällä ;) Tuota hiustenkuivaajaa en olekaan kokeillut, täytynee testata ;)

Nyt täytynee lähteä laittamaan tytsylle potut pöytään ja alkaa keksiä jotain sisäpuuhia, kun ulos ei viitsi tuonne pakkaseen kyllä lähteä :( Oikein raikasta pakkaspäivää kaikille!

rv 8+3 (ei ole vielä työnimeäkään vakiintunut, vaan rakkaalla lapsella monta nimeä)

Vierailija
22/31 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=purple] Ensinnäkin, oon vaihtanu käyttäjänimeä, eli oon entinen Mutsi-82. Kyllästyin jo siihen ja piti saada vähän vaihtelua...=)

Mulla on alkanu aamu aika hyvin, appelsiinimehulla oon saanu pidettyä pahimman ällötyksen pois. Ja kun mieskin on lomalla tämän päivän, niin sain nukkua vähän pidempään, eikä ole lapsenhoidostakaan tarvinnut mitenkään osallistua, olen saanut levätä koko aamun. Ihanaa! Ois aina kaikki aamut tällasia =).

Siitä palelusta, itse oon kans jonkin aikaa jo nukkunut sukat jalassa, pitkähihainen pusero ja kalsarit jalassa... =) Sillain tarkenee jotenkin. Ja flunssa mulla oli samoihin aikoihin kun plussasin, mut ei enää oo nenä tukossa ollenkaan.

Me ollaan kerrottu raskaudesta muutamalle kaverille ja pari sisarusta tietää myös. Kohta varmaan pakko kertoa muillekin kun tuo maha pullottaa jo niin kamalasti että kaikki huomaa jo pian... Järkyttävää, miten iso se voi jo olla! Ja kuitenkin niin vähän vasta viikkoja...

mamao, neito 8,5kk ja masuasukki 7+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis maanantaiaamu täällä. Pitäisi askarrella kiitos kortteja häävieraille, siihen menee varmaan koko päivä.

Minullakin oli tosi kylmä raskauden alussa ja satoin hyvinkin mennä nukkumaan yöpuvulla, villapaidalla, verkkarihousuilla ja sitten peitto ja kaksi päiväpeittoa päälle. Sitten oli hyvä! :) Ja yön aikana sitten potkin peitot ja riisuin heräämättä vaatteet pois...

Nyt pariin viikkoon ei ole enää ollut kylmä, päinvastoin, öisin hikoilen ihan kunnolla. Mitään valkovuotoja ei vieläkään ole, eikä vatsan nipistelyjä, ei pahoinvointia, ei flunssaa, ei pakkohaluja eikä muutakaan.

Joku kirjoitti tänne meetwurstista. Munkin tekisi sitä mieli, olin 5 vuotta kasvissyöjä ja nyt sitten on kiva syödä ruoka-aineita, joita en ole piiitkään aikaan syönyt. Raskauden alussa sitä söin, mutta sitten aloin itse epäillä, että se kuuluu ns. ei suositeltaviin ruokiin, koska on siis ns. raakaa lihaa. Ja eilen kaveri (jolla 3kk vauva) kanssa sanoi minulle, ettei meetwurstia kannata syödä. En itse ole kovin tarkka siitä mitä syön ja en syö, mutta tietenkin voi hiukan katsoa mitä suuhun laittaa. Sukulaisilla on sen verran keskenmeoja ja ei terveitä lapsia, että itse haluaa tietenkin tehdä kaiken mitä vaan voi, että kaikki menisi hyvin.

Minun mies oli paikalla plussatessani eikä kumpikaan alettu hyppiä sängyllä kiljuen kuten olin etukäteen kuvitellut. Sitä ei vain uskonut siinä tilanteessa! Perheille kerrottiin jo tokan ultran jälkeen, taisi olla kaksi, kolme viikkoa sitten. Eilen piti kertoa mummille, mutta jäi sitten kertomatta. Ehkä ensi kerralla. Ekat kaverit kuuli asiasta eilen, itse olisin vielä odottanut, mutta mies oli niin malttamaton... Toisaalta mun puolesta kaikki vois vaikka heti tietää, mutta sitten toisaalta olen keskenmenon saaneilta kuullut, että he toivovat etteivät olisi niin monelle raskaudesta vielä hehkuttanut.

Seuraava ultra on 22.2 ja jos siellä kaikki ok, niin sitten mun puolesta saavat kaikki halukkaat asian tietää! :)

Joku ihmetteli täällä raskausviikkojen laskemista. Tässä yksi hyvä sivu, josta voi käydä vaikka joka päivä katsomassa tilanteen, ettei pääse unohtumaan...

http://www.oys.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=111

Seirana rv 8 +5

Vierailija
24/31 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka kiinnostus on pakkasen puolella, nyt ei vaan huvittais ei yhtään.

Jaksamista kaikille!

vauva06 rv8+0

Vierailija
25/31 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekkaan päässyt koneelle koko viikonloppuna jotenka täytyykin käydä lukemassa teidän viikonlopputurinat kohta ;)

Hieman omaanapaa:Olo on aivan samallainen kuin on ollut tähänkin asti,paitsi rinnat kipeytyvät päiväpäivältä vain lisää,AUTS!!

Ensimmäinen ultra kättärillä minulla on 22.02 ja jännittää jo nyt niin pirusti ;)

Minulla ei ole ollut mitään tuollaista flunssan-poikasta ainakaan vielä tai siis mitään " limaista" oloa. Onpas kaunis kuvaus ;)

No nyt kyllä tuli melko lyhyet höpinät,mutta ehkäpä kirjoittelen myöhemmin sitten lisää!

Hauskaa maanantai-päivää kaikille keijuille!!

Nirpukka 10+3

Vierailija
26/31 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkasta on juu täälläkin. Joensuussa siis ollaan, taitaa olla meitä täältä päin useampikin. :) Aamulla kun töihin läksin mittari näytti -35. Onneksi kuitenkaan ei enää ole noin paljon. Poika on päikkäreillä, ja kotona normaalista poiketen, koska yöllä nousi kuumetta ja yskääkin on. Ei siis hoitoon ollut asiaa ja meilläkin miehen kanssa tehtiin tämä päivä töissä puoliksi.

Itsellänikin on pieniä flunssan oireita, toistaiseksi lähinnä ollut vain lievää kurkkukipua ja palelua. Viltin alla tuli minullakin suurin osa vkl:sta vietettyä. Muuten olo ennallaan. Hieman on ällöello-olo helpottunut, mutta aamuisin kun nousee ylös on pari kertaa ollut pöntön halaus lähellä. Nopsaan jotakin suuhun, niin siitä jo kummasti olo helpottuu. Minullakin rinnat ovat aristuneet viime päivinä entisestään ja eilenkin kun poika kiipeili syliin ja painoi kädellä rintaa, oli pakko ihan parahtaa kivusta. Toinen sitten ihmettelemään että mikäs se nyt äitille tuli. :)

Meillä eka neuvola on siis vasta 20. päivä. Inhottaa odottaa niin kauan, koska haluaisin kyllä varmuutta kaiken kunnossa olosta. Ei mulla mitään varsinaisia epäilyjä olekaan mutta kyllä se eka neuvola on kovasti odotettu. Ja toiveissa on että ainakin ne sydänäänet kuuluisivat ja ehkä ultraakin saisi. En ole varma onko tuossa nykyisessä neuvolassani UÄ-laite, esikoista odottaessa kävin toisessa eikä siellä ollut. Muistelen kuulleeni että tässä nykyisessä olisi ultra.

Noista himoista, mulle viime päivinä suurimmaksi himoksi on nousseet suolakeksit. Ei mikään paras mahdollinen himon kohde, kun nestettä kerää varmasti paljon mutta en voi tällä hetkellä olla niitä syömättäkään. :)

Ja sit tuosta ollaanko kerrottu kenelle, me ei olla vielä kerrottu kenellään, halutaan odottaa siihen neuvolaan ja ultraan asti. Tosin voi olla että masu alkaa kohta puoleen näkymään, näyttää jo vähän siltä. :) Eilen tosin meinasin lipsauttaa yhdelle kaverille joka paljasti olevansa rv:lla 14. Mutta odotellaan nyt vielä.

Mutta nyt oikein hyvää alkanutta viikko kaikille ja hyviä vointeja!

T: Anmari rv 8 + jotain (toisen laskurin mukaan rv 7 olis päättymässä...) Minäkin nyt olen hieman sekaisin laskuissa mutta odotan sinne neuvolaan, jos sieltä selkiytyisi.

Vierailija
27/31 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti laittaa tuosta sukupuoli-asiasta.. ekassa raskaudessa pystyin syömään suklaata yms. miten paljon vaan ja naama pysyi niin hehkeänä ettei mitään näppyjä ollut. En myöskään kärsinyt lainkaan etovasta olosta.

NYT: naamaan on ilmaantunut näppy jos toinen joka kerta kun suklaata olen syönyt tms. joka edes viittaa suklaaseen. Etovaa oloa on nyt puolestaan ekankin edestä. Ja ensimmäinen on siis poika. Oliskohan nyt sit kyseessä tytön tylleröinen... :) Nähtäväksi jää.

Ekassa raskaudessa ei edes kysytty ultrassa ja niin meinattiin vähän nytkin. Minusta se jännitys kumpi sieltä tulee oli mitä mainioin kokemus. :)

T: Anmari rv 8+?

Vierailija
28/31 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä päivä on mennytkin yövaatteet päällä...hiukan kuumeinen olo on,joten soitin töihinkin että en tule tänään!Mutta sen verran virtaa kyllä löytyi että leivoin ison kasan pullaa,ja kyllä koululaisten naamat oli yhtä hymyä kun äsken kotiutuivat!!!Ihana tulla pullantuoksuiseen kotiin,oli kuulemma hyvä tuoksu tullut jo tielle asti :)

Tänään mun sisko jo kysyi puhelimessa että odotanko vauvaa,en tiedä mistä ihmeestä sellaista saanut päähänsä,mutta heitin valkoisen valheen...Jotenkin en vielä halua paljastaa,vaikka aikasemmista raskauksista olen kertonut ihan heti juuri siskoille...nyt odotan sen np-ultran ja sitten kerron vasta!

hiukan haikea olen siitä että kuopuksen ja vauvan ikäeroksi tulee 2v10kk.Lyhyempi ikäero olisi kivempi,teillekkin niin monelle on ikäeroksi tulossa vaan vähän reilu vuosi...Mutta jotenkin olimme jo päättänyt että kuopustyttö jää viimeiseksi lapseksi,kunnes vauvakuume sitten taas yllätti.no toisaalta tyttö varmasti nauttii isosiskon roolista,on niin kova hoitamaan nukkevauvojaan!

meillä on kokemusta alle 2v ikäerosta ja yli 2v ikäerosta ja jotenkin kuitenkin lyhyt ikäero on mukavempi...meillä pojat 4,5v ja 6v ovat kuin paita ja peppu...No pääasia kuitenkin on että se vauveli on tulossa ja kaikki menisi loppuun asti hyvin!

pakkasterveisin Unelias76 ja Ujo8+2

Vierailija
29/31 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin juuri ilmottautumassa syyskeijujen listalle. LA on 2.9. ja aika kauan olen jo raskaudesta tiennyt, mutten halunnut pinoutua mihinkään ennen ekaa neuvolakäyntiä, joka oli tänään, ja LA:n selkiytymistä, se kun on joidenkin laskurien mukaan elokuun puolella. Samapa tuo, syyskuu on hyvä kuu! Olen 29-vuotias kakkosen odottaja, poika syntyi helmikuussa 2004, eli noin 2,5 vuotta tulisi näille ikäeroa. Asutaan täällä ihan pohjosessa, tarkempi paikka jääköön anonymiteetin vuoksi kertomatta, on niin harvaan asuttua seutua tämä ja odottajiakin vähän!

Pakkasta ja flunssaa piisaa täälläkin päin. Alkuraskauden oireet alkaa mulla olla jo takanapäin, oli tuota kuvotusta kellon ympäri ja kamalaa väsymystä, mutta nyt vaivaa lähinnä se flunssa. Alkuraskaus on mennyt paljon mukavammin kuin viimeksi, jolloin se osui tukalimpiin kesähelteisiin; silloin makasin sängynpohjalla useampia päiviä ja voivottelin kuumuutta ja öklötystä. Rinnat on kasvaneet ja arat ja alaselkä vaivaa, kuten jo pitkään ennen raskauttakin. Jatkuva napostelu on ainoa, joka kuvotuksen pitää/on pitänyt poissa, ja kilojakin on kertynyt jo pari, vaikka makeanhimo onkin nollassa ja sen tilalla himo salaatteihin, hedelmiin ym. Farkut ei ole menneet jalkaan mukavasti enää viikkoihin, maha turvoksissa, mammafarkut juuri tilasin. Viimeksi maha posahti esiin tosi aikaisin ja kilojakin kertyi enemmän kuin laki sallii, mutta niinpä ne suli poiskin.

Terveisiä siis kaikille syysvauvan odottajille ja paljon onnea matkaan!

Njoammil 10+3

Vierailija
30/31 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipas keijukaiset valahtanu alas viestilistalla, täytyy ihan nostaa meitä!

Siis miten voi pahaolo aina vaan paheta? Monet täällä jo kehuvat päässeensä pahimman yli ja meikäläinen vasta alottelee, surkeeta :(. Tänä aamuna piti ihan tosissaan amiettiä, pääsenkö tästä töihin vai jäänkö kotiin potemaan. Eikä olo ole kummosesti helpottanu päivän mittaan. Ihan sama syönkö vai enkö ja mitä syön, lopputulos on ihan sama; pahaolo. Vielä en ole oksentanu sentään.

Ja palelee ihan järjettömästi.

MIetin just tuossa näistä sukupuoliarvailuista, että kyllä mullakin on sellanen poikaolo. En tiedä mistä se on tullu ja kääntyykö se vielä, mutta en osaa tyttöä nyt kuvitella. JA edellisissä raskauksissa tuo oma intuitio on pitäny paikkansa molempien kohdalla. Itseasiassa pojasta kysyin KOLMESTI ultrassa (Mulla on molemmissa raskauksissa ollu sen verran häikkää, että ultria on kertyny jopa 7 matkanvarrelle) että onkohan siellä poika ja sain joka kerralla tylyhkön vastauksen, ettei täällä sellasia katota, mutta mie vaan olin niin sata varma, että siellä on heppu hei. Ja olihan siellä :)

Minjuska 9+6 (huomenna paukkuu kympit!)

Vierailija
31/31 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vasta pääsen sepustamaan päivän tapahtumat! Onkin ollut muka kiireinen päivä, kun huomenna on miehen synttärit...

Tänään kävin ekassa neuvolassa ja sain sen kauan kaivatun äitiyspassin ;) hoitaja sanoi että heidän koneensa mukaan olisi nyt rv.7+6 vaikka itse laskin että 8+5 ja samaan hengenvetoon se lisäsi, että voisi kyllä olla jopa tuo rv.12+ kun mun menkkojen kierto oli 28-60 päivää, niin nyt ei sitten tiietä varmaa laskettua aikaa.

Elellään kuitenkin tuota rv.7+6 ennenkuin asia varmistuu paremmin lääkärin tekemässä ultrassa.

Hoitaja teki myös ultran, mutta vain sen verran että nähtiin sydämen syke ja että kohdussa asuu joku =) Aluksi säikähdin pahasti, kun hoitaja ei sanonut piiitkään aikaan mitään ja katseli vain monitoria silmät kurtussa. Lopulta sanoi ettei löydä sydämen sykettä sikiöstä. kyllä meinasi itku tulla, mutta paikalle pelmahti joku muu hoitaja ja sekin katsoi niin kappas, löysi heti pienen terhakkaan sydämen!!!

Kyllä nyt olen niiiin liikuttunut, vaikka kolmas lapsi onkin..

Mutta nyt iltapalalle ja nukkumaan

*tiitiäinen79, masu 7+6 la 19.9 eli sama kuin MUN SYNTYMÄPÄIVÄ!!!