Alkaa jo vähän pelottamaan nä supistukset! Viikkoja on liian vähän :(
Toissa yö meni täysin kipeiden supistuten kourissa ja eilinen ilta samoin, kipeitä supistuksia tuki 2-3min. välein.
Menin suihkuun ja laiton lämmintä haudetta vatsalle, mutta ei vaan mikään auttanut.
Sairaalaan soitin ja siellä sanottiin, että heti tänne ja osastolle joudut.
Säikähdin sitä ja ajattelin, että en mene. Menin nukkumaan ja jossain vaiheessa supistukset sitten loppuivat, kun olin nukahtanut.
Viikkoja on siis vasta 29. Jotenkin sitä vaan ajattelee, että ei omalle kohdalle voi käydä niin, että olisi edes vaaraa lapsen syntyä keskosena, tiedän sen olevan typerä ajatus, mutta harvoin sitä vaan uskoo omalle kohdalleen mitään sattuvan.
Supistuksen vaan lisääntyvät, kipeytyvät ja säännöllistyvät.
Meneeköhän tämä raskaus mihin asti...?
Pieni pelko jo hiipii mieleeni.
Kommentit (22)
Mulla on ollut parissa raskaudessa b streptokokki bakteeri... odotan nyt vauvaa viikolla 27..
Tätä edellisessä raskaudessa ei ollut olleskaan sitä.. ja ei oo viel ollut tämänkään aikana..
Nyt on alkanut tulla taas päiviä että supistelee herkemmästi yms..
Mones raskaus sulla on? Itselläni tämä on viides..
Itse sain silloin tuohon tulehdukseen useamman lääkekuurin..
Maanantaina itsellä neuvola ni täytyy varmaan taas ottaa se testi.
Koita pärjätä!
Minulla alkoi pikkusupistuksilla viikolla 27. Supparit oli kipeitä ja niitä tuli joka päivä. Kävin näytillä ja sain olla kotona. Viikolla 29+ suppareita alkoi tulla tiheämpään ja selkeästi kipeämpiä joten menin synnärille ja sieltä pääsin osastolle supistusten estotippaan. Ekaksi tosin olin 17 tuntia synnytyssalissa kun ei supparit meinanneet tipasta huolimatta loppua/laantua.
Sain kortisonit kypsyttämään vauvan keuhkoja, olin tipassa ja vuodelevossa viikolle 35 ja sitten pääsin kotiin joulua viettämään. Vauva syntyi 4pv sen jälkeen kun pääsin pois tipasta. Mikäli en olisi ollut estotipassa ja jäänyt kotiin elämään normaalia elämää niin vauva olisi syntynyt varmasti viikon 30 nurkilla.
Älä ole uhkarohkea vaan mene osastolle! Keskosvauvan saat varmimmin sillä että jäät kotiin ja annat supistellan! Sairaalassa pystyvät hyvin suurella varmuudella hidastamaan synnytyksen käynnistymistä ja ehkäisemään supistuksia. Lisäksi saat kortisonit tarvittaessa vauvan keuhkoja kypsyttämään.