Lue keskustelun säännöt.
Alue: Aihe vapaa
K-HKS:n Riihimäen yksikön lapsettomuustutkimukset/hoidot?
05.02.2006 |
Onko kenelläkään tietoa kuinka pitkät jonot ovat kanta-hämeen keskussairaalan riihimäen yksikköön lapsettomuustutkimuksiin/hoitoihin? Kuinka pitkälle meneviä hoitoja ko. ykiskössä tehdään, tehdäänkö keino/koeputkihedelmöityksiä vai pitääkö niihin mennä Hämeenlinnaan tai Tampereelle?
Kaikki kokemukset hoidoista ja tutkimuksista ko. paikassa tervetulleita, ja jos joku osaa neuvoa jonkun lapsettomuuteen erikoistuneen gynen täältäpäin niin sekin tieto kiinnostaisi!
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Riihimäen aluesairaalassa on vain naistentautien ylilääkäri Anita Kanerva, joka tekee näitä tutkimuksia ja hoitoja. Jonoja ei juurikaan ole eli luultavasti 1-2 kk:n kuluessa lähetteestä pääset tutkimuksiin. (loma-aikoina hoidoissa on taukoja). Hän tekee ultrat, munatorvien aukiolotutkimukset yms. Lisäksi hän määrää lääkitykset ja seuraa hoidot sekä insseihin että ivf:ään. Inssi toimenpiteenä tehdään Hämeenlinnassa eli sperma viedään sinne aamulla ja puolen päivän maissa se siirretään sulle. Ivf:n punktio ja alkion siirto taas tehdään Tampereella Taysissa, mutta kaikki seurantaultrat yms. ovat Riksussa.
Itse olen ollut hänen potilaanaan insseissä, ivf:issä ja polyypin poistossa ja olen saanut mielestäni hyvää palvelua, joten voin suositella. Kiireinen hän on aina, mutta muuten mielestäni ok.
Onnea tutkimuksiin ja hoitoon!