Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostaisiko teistä kukaan enää tänäpäivänä vanhaa taloa

Vierailija
04.02.2006 |

(rakennettu joskus 50-70 luvulla) kun nyt elämme tätä hurjaa talopaketti aikaa :) ??

minä en.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin mielelläni ottanut sellaisen yli 100 vuotiaan, mutta kun ei ollut tarjolla.

Vierailija
22/33 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan vanhaa etsimmekin. talopakettia en huolisi mistään hinnasta. Ja vanhat asuinalueet sijaitsevat lähempänä keskustaa.

Edellinen omistaja teetätti täydellisen kuntotarkastuksen, ja myyjähän on vastuussa ensimmäist viisi vuotta, jos talosta löytyy jotain yllättävää. Teimme täydelliset remontin, kaivoimme vanhat lautalattiat esiin, otimme kakluunit käyttöön jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon " maalaistalon" , jossa myös ulkorakennukset tallella! Talopaketit ovat kaikki samanlaisia laatikoita ilman tunnelmallisuutta. Vanhassa hirsitalossa on sitä jotain.

Vierailija
24/33 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talon arvo nousi kiinteistövälittäjien (arviot kahdesta eri liikkeestä) mukaan lähes 40.000 eli jos päätetään tää myydä niin ihan kivasti jäätiin plussalle..! Ja nyt saadaan asua omantyylisessä talossa joka on täysin remontoitu mutta kuitenkin tässä on sitä jotain mitä vanhoissa taloissa on... henkeä? kodikkuutta?

Vierailija
25/33 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jos myisimme talomme nyt pois (edellyttäen että olisimme asuneet tässä sen 2 vuotta) niin

talosta saamamme hinta - ottamamme talolaina (=remonttirahat + naurettavan pieni hinta talosta) = 40.000 euroa käteen myyntivoittoa.

Vierailija
26/33 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole remonteilla pilattu=tehty homepesäksi. Olen rakennusinsinööri ja asun ukkini itse rakentamassa talossa.

Vierailija
27/33 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää ei edes kasva sellaisia puita, joista 1900-luvun alkupuolen talot on tehty. Kunnollista hirttä ei saa mistään.

Me maksoimme talosta euroissa n. 90 000, peruskorjaukseen ja remonttiin laitoimme n. 30 000 euroa.

Juuri kävi pankin puolesta kiinteistönvälittäjä arvioimassa talomme ja arvo on nyt 230 000 euroa!

Tosin hinnatkin ovat tässä neljän vuoden aikana nousseet jonkin verran.

Vierailija
28/33 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa tuhlausta sellainen, että kaikki talot pitäisi rakentaa johonkin kertakäyttöasumiseen.

Itse tahdon talon, joka on seissyt mieluummin jo 100 vuotta. Sellaisen, jolla on historiansa ja oma tunnelmansa. Vanhempani asuvat 40-luvulla rakennetussa, kauniissa talossa, enkä tajua mikä siinäkään olisi vikana - se on suuri ja valoisa ja aidoista materiaaleista rakennettu, suuren tontin keskellä (puutarhassakin puilla ollut aikaa kasvaa), ammattimiesten remontoima, mikä ei nyt mitään maltaita maksanut kuitenkaan. Ei ole kosteutta eikä hometta eikä muutakaan ongelmaa.

Vierailija
29/33 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta niistä pyydetyt hinnat on niin naurettavia, että olemme päätyneet rakentamaan.

Vierailija
30/33 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ehkä sitten jos ed. omistaja on sukua tai muuten tuttu pitkältä ajalta. Totta on, että myyjä on vastuussa 5 v:n ajan, mut ettehän voi tietää esim. myyjän taloudellista tilannetta. Meidän taloon oli edellinen tee-se-itse(vaikka-et-tiedäkään-mitä-teet)remppamies tehnyt omia virityksiä joita nyt tässä omaan piikkiin korjataan. Sitten kun myyjä viimein löytyi, selvisi ettei sillä ole sentin latia. Kaikki viat ei välttämättä selviä kuntotarkastuksessakaan!

Vierailija
31/33 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin, jos on jonkun " itse rakentama" . Vaikka olisi pakettitalokin, niin tässä maassa on monen monta Taunoa, jotka kuvittelevat, että sähköhommat sujuvat kyllä mieheltä kuin mieheltä...

Kannattaa vaan satsata mahdollisimman perusteelliseen tarkastukseen.

No, ehkä sitten jos ed. omistaja on sukua tai muuten tuttu pitkältä ajalta. Totta on, että myyjä on vastuussa 5 v:n ajan, mut ettehän voi tietää esim. myyjän taloudellista tilannetta. Meidän taloon oli edellinen tee-se-itse(vaikka-et-tiedäkään-mitä-tee t)remppamies tehnyt omia virityksiä joita nyt tässä omaan piikkiin korjataan. Sitten kun myyjä viimein löytyi, selvisi ettei sillä ole sentin latia. Kaikki viat ei välttämättä selviä kuntotarkastuksessakaan!

Vierailija
32/33 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostimme kaksi vuotta sitten 100 vuotta vanhan talon ja olemme rempanneet hirsitalomme viimeisen päälle kuntoon ja täytyy myöntää, että olemme aivan rakastuneita taloomme. Luulemme myös, että talon arvo on kohonnut remonttien myötä, koska saimme talon niin älyttömän halvalla. Tosin ei ole tarkoitustakaan muuttaa pois, kun talo on riittävän iso perheellemme. Meillä ei olisi ikinä ollut vara ostaa uudempaa taloa pääkaupunkiseudulta. Jos sattuisi niin ikävästi käymään, että tulisi vesivahinko tms., meillä on vakuutukset ja vara ottaa lisälainaakin korjaukseen, kun nykyinen lainamme on niin pieni. En minä ymmärrä mitä pelättävää tässä vanhassa kuntotarkastetussa talossa on. Enemmän minua pelottaisi olla sidottuna kolme tai neljä kertaa isompaan lainaan. Lisäksi talomme ja tonttimme ovat aivan hurmaavan kauniita ja persoonallisia.

Vierailija
33/33 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

(rakennettu joskus 50-70 luvulla) kun nyt elämme tätä hurjaa talopaketti aikaa :) ??

minä en.

Ostimme äskettäin 50-luvulla rakennetun (ja 90-luvulla rempatun) talon. Rakastuimme taloon ensi silmäyksellä, se oli kuin meidän perheelle tehty ja sijaintikin oli loistava. Emme olisi voineet saada enemmän " omaa" edes itse rakentamalla.