Te synnyttäneet, joiden veriryhmä Rh-, olis kysymys!
Mun veriryhmä on A Rh-neg. Neuvolassa sanottiin ennen synnytystä, että mulle annetaan synnytyksen jälkeen joku piikki(?)
Mistä sainko sellaisen? Käsitin, että jos vaikka seuraava raskaus menee kesken, ilman tätä " piikkiä" olis joku riski?
Sekava selostus, mutta ymmärsikö joku mistä on kyse?
Kommentit (16)
Miehen veriryhmää eivät kaikki kai tiedäkään, kun ei lapsen isältä oteta näytettä raskauden aikana.
synntyksen jälkeen piikki sekä raskausaikana otettu verikokeita ettei elimistö rupea kehittämään vasta-aineita sikiötä vastaan. Enempää mäkään en kyllä asiasta tiedä vaikka mulla takana kolme synnytystä. Mikään vaarallinen juttu tuo siis ei ole :-)
ette edes voi saada rh+ lapsia. Eli et tarvitse mitään piikkiä.
Sitten en tosiaan mitään piikkejä tarvitse. En vaan tiennyt, miten nää hommat menee. Tuli asia vaan mieleen, kun yritetään pikkukakkosta.
ap
Mutta jos se on rh- (kuten teillä nyt siis tulee olemaan), ei tätä pistosta kai anneta.
Hoitopapereista näet oletko saanut rokotteen.
Meillä molemmat vanhemmat rh- samoin ovat siis lapsetkin. Ja aina otetaan noita verikokeita... Siitä hyvästä olen kohta piikkikammoinen.
Olen rh-, minulla oli pari vuotta sitten keskenmeno, (ihan raskauden alussa) en käynyt missään. Olemme yrittäneet vauvaa siitä asti, köyhin tuloksin. Nyt taas minulla meni alkuvuodesta raskaus kesken, kävin sairaalassa ja sain piikin.
Eli jos tämä " hoitamaton" keksenmenoni on saanut aikaan vasta-aineiden muodostumisen, ovatko ne nyt tuhotut?
mutta eiköhän riski ole hyvin pieni ihan varhaisessa keskenmenossa.
ja hänelle tuli TODELLA paha raskausmyrkytys, johtuuko siis siitä että minä olin plussa ja hän miinus???
Vierailija:
ja hänelle tuli TODELLA paha raskausmyrkytys, johtuuko siis siitä että minä olin plussa ja hän miinus???
jos piikkiä ei anneta voi seuraavassa synnytyksessä tulla komplikaatioita. Oma veri alkaa hylkiä vauvan verta.
Toinen lapsemme olikin sitten - eikä piikkiä annettu.
Pidä huoli siitä, että raskauspapereissasi lukee kissankokoisilla kirjaimilla, että olet rh-, ja että synnytyssairaalassa ovat asiasta tietoisia. Tämä on oikeasti elintärkeä juttu.
voi tulla seuraavassa raskaudessa komplikaatioita, päättyipä se sitten keskenmenoon, aborttiin tai synnytykseen. Googleta rhesus-tekijät.