Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isovanhemmat! Tykkäättekö OIKEASTI ottaa lapsenlapsia usein hoitoon?

Vierailija
30.08.2015 |

Vai tuntuuko se teistä hyväksikäytöltä? Sanotteko "Joo, tottakai meille sopii" vaikka oikeasti tuntuisi siltä, että "Ei taas! Eikö tässä saa hetkeäkään olla rauhassa"?

Mikä on liian usein teille? Mikä on sopiva väli nähdä lapsenlapsia ja ottaa heitä hoitoon?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 23:20"]"Kärsisikö oma parisuhde? Kun talossa on teini, joutuu seksin aikaa ja paikkaa miettimään jonkun verran ja jos siellä vielä on se taaperokin . Seksi on aikuiselle kuitenkin aika iso juttu ja jos on taapero siinä vieressä katselemassa, niin ei kiva. Toisaalta harva lapsi haluaa nukkua yksin toisessa päässä taloa. Hankala yhdistelmä. Niin ja en aio luopua seksistä siksi, että joku tulee yökylään. Kun haluaa niin haluaa, ei kukaan voi ajatella niin, että lapsenlapsi menee isovanhempien läheisyyden ja hellittelyn edelle"

Nuoret vanhemmat eivät näytä ymmärtävän, että myös heidän vanhemmillaan on seksielämää (nautintoja) tai heidän pitäisi hoitaa omaakin parisuhdettaan. Lapset lykätään mummolaan, kun se oma aika ja parisuhde on niin tärkeä ja mihinkä ne lapset muuhun tulevat kuin mummin ja ukin sänkyyn.
[/quote]

Sairasta!
En ymmärrä tätä ollenkaan!
Samaan sänkyyn mummin ja ukin kanssa?!
Hyi helvetti. Meillä on nukuttu omissa sängyissä synnäriltä asti. No broblemos!

Vierailija
42/50 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tyttäremme 8-v. poika oli nyt kesällä kanssamme 3 viikkoa mökillä kun vanhemmat olivat töissä. He tosin viikonloppuina mökkeilivät kanssamme. Kouluaikana poika tulee meille koulusta (asumme lähekkäin) pariksi tunniksi niin ei tule niin pitkä iltapäivä yksikseen kotona. Tekee meillä läksyt ja syö välipalaa. Noin kerran kuussa on viikonloppu kylässä. Poika on ainoa lapsenlapsemme ja ainokaiseksi jäänneekin. Jos lapsenlapsia olisi enemmän, emme ehkä näin paljoa jaksaisi hoitaa. Tosin nyt kun poika on jo tuon ikäinen, ei hänen kanssaan olo tunnu oikeastaan hoitamiselta. Puuhaillaan kotitöitä yhdessä ja tietenkin jonkin verran myös pelaillaan ja luetaan yms. Tykkäämme oikeasti viettää aikaa hänen kanssaan."

Jos lapsenlapsia on vain yksi, niin silloin se on helppoa, mutta jos omia lapsia on esim. kolme ja lapsenlapsia 5-7, niin viikonloput eivät tahdo edes riittää, kun vanhemmat haluavat omaa- ja parisuhdeaikaa. Ja monet vanhemmat eivät edes ymmärrä, kuinka tuollaisen lapsilauman hoitaminen on rasittavaa, kun eivät edes itse pärjää 1-2 lapsen kanssa. Ja sitten vielä puhutaan, kuin isovanhemmat eivät anna tasapuolisesti aikaa lapsenlapsille tai ole oikeudenmukaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 22:19"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 22:12"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 22:05"]En tykkää. Ja sanon sen ääneen. On kiva, kun käyvät koko perheenä, viipyvät tunnin  tai pari (asutaan 3 km päässä pojan perheestä), mutta en halua lapsenlapsia hoitoon oikeastaan ikinä. Olen vielä töissä samoin kuin mies, perheessä on 15v teini harrastuksineen ja minulla vastuulla lähes 80v vanhemmat. Elämä on täyttä ja hyvää näin, en halua univelkaa lastenlasten yökyläilyistä. [/quote] eikä sinun tarvitsekkaan!

[/quote]

Kymmenen on jo ehtinyt alapeukuttamaan. Olen sanonut miniälle, että lapset voi tulla viikonloppuna yökylään, jos hän vastaavasti käy vanhemmillani torstaina siivoamassa ja lauantaina käyttää heidät kaupassa ja tarkastaa lääkkeet. Kuulemma ei ehdi. Minulla on vain yksi elämä, en ehdi minäkään kaikkea.

[/quote] ihan oikein oot sanonut, pidä vaan pintasi

Vierailija
44/50 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 22:56"][quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 22:52"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 22:39"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 22:34"]

Ymmärrän 4:sta hyvin. Hän on jo kovin raskautettu, koska työ, oma teini ja omat vanhemmat. Ei yhden ihmisen rahkeet riitä kaikkeen. Kukaan ei hyödy siitä, jos hän polttaa itsensä loppuun. Raja on vedettävä johonkin, yleensä se tehdään niin, että hoidetaan ne kaikkein pakollisimmat.

[/quote]

Mietin sitä, että pitäisikö se teini ohittaa ajankäytössä ja ottaa lapsenlapset hoitoon silläkin uhalla, että silloin etääntyy siitä omasta lapsesta? Harva teini ilahtuu siitä, että kotona on taaperoita tekemässä tuhojaan tai siitä, että vanhemmat ei pääse katsomaan matsia, kun niille osui hoitovuoro. Eikö sen oman lapsen pitäisi mennä lapsenlasten edelle?

[/quote]

En usko, että jos muutaman kerran vuodessa otat lapsenlapsesi yhdeksi yöksi kerrallaan hoitoon, että teini siitä kovasti kärsisi

[/quote]

Kärsisikö oma parisuhde? Kun talossa on teini, joutuu seksin aikaa ja paikkaa miettimään jonkun verran ja jos siellä vielä on se taaperokin . Seksi on aikuiselle kuitenkin aika iso juttu ja jos on taapero siinä vieressä katselemassa, niin ei kiva. Toisaalta harva lapsi haluaa nukkua yksin toisessa päässä taloa. Hankala yhdistelmä. Niin ja en aio luopua seksistä siksi, että joku tulee yökylään. Kun haluaa niin haluaa, ei kukaan voi ajatella niin, että lapsenlapsi menee isovanhempien läheisyyden ja hellittelyn edelle.
[/quote] Et voi olla panematta parina viikonloppuna vuodessa?

Vierailija
45/50 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 23:46"][quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 22:19"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 22:05"]En tykkää. Ja sanon sen ääneen. On kiva, kun käyvät koko perheenä, viipyvät tunnin  tai pari (asutaan 3 km päässä pojan perheestä), mutta en halua lapsenlapsia hoitoon oikeastaan ikinä. Olen vielä töissä samoin kuin mies, perheessä on 15v teini harrastuksineen ja minulla vastuulla lähes 80v vanhemmat. Elämä on täyttä ja hyvää näin, en halua univelkaa lastenlasten yökyläilyistä. [/quote] eikä sinun tarvitsekkaan!

[/quote]

Kymmenen on jo ehtinyt alapeukuttamaan. Olen sanonut miniälle, että lapset voi tulla viikonloppuna yökylään, jos hän vastaavasti käy vanhemmillani torstaina siivoamassa ja lauantaina käyttää heidät kaupassa ja tarkastaa lääkkeet. Kuulemma ei ehdi. Minulla on vain yksi elämä, en ehdi minäkään kaikkea.

[/quote] ihan oikein oot sanonut, pidä vaan pintasi
[/quote]

Minä annoin yläpeukun ja ymmärrän tilanteen, mutta miksi ihmeessä vain miniän pitäisi auttaa vanhempiesi hoidossa eikä myös poikasi? Miksi se on aina naisen tehtävä käydä siivoamassa ja auttamassa?
Otat lapset hoitoon vain jos miniä tekee vastapalveluksen.

Vierailija
46/50 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä .minä ...minä ja mun tarpeet ensin................onpas itsekästä porukkaa taas eksynyt tännekin ....jos aikoo perheen perustaa.kyllä siinä joutuu itsensä unohtamaan joksikin aikaa ja passaamaan ja palvelemaan muita

Vierailija
47/50 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole itse isovanhempi, mutta seurasin juuri sukulaisperheessä tilannetta, jossa perheen tytär ilmoitti syntymäpäivänään lähtevänsä miehensä kanssa viikoksi ulkomaille. Naurahti vain äidilleen "Ja lapset (2 ja 5v.) tulee tietysti tänne. Ei siis ollenkaan kysynyt sopiiko. Isovanhemmatkin työssäkäyviä ihmisiä. 

Puppua!

Vierailija
48/50 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viidessä vuodessa käy.

Vierailija
49/50 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[/quote]

Lykkä ne taatat ja maamat vanhustentaloon. Ei se ole sinunkaan duuni kaupassa ravata ja lääkkeitä tarkistella! Sitä varten on kotihoito. Tärkeämpää on pitää lapsista huolta kuin puolikuolleista. Prioriteetit kuntoon nyt.

Vierailija
50/50 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitavat maamat ja taatat olla ehtoopuolella nykyään. 10 vuotta sitten aloitettu. Mutta tosiasia on, että vähemmällä pääsee, kun käy kerran viikossa siivoamassa ja lääkkeet tarkastamassa, ku muun elämän lisäksi viikonloppuna ottaa yökylään lapsia. Se oma napa on oikeasti tärkein. Minä hoidan välillä omaa vanhempaa ja meillä on myös lapsenlapsi. Ei meidän oma aika kaikkeen riitä.