***syysSÄTEET viikonloppuna***
Kommentit (31)
Huomenta kaikille! Pikainen pinoutuminen ennen aamupalaa ja siivousta.
Joku kyseli miksi menin lapsivesipunktioon...no menin np-ultran lisäksi seerumiseulaan ja sieltä tuli tulos kohonnut riski kromosomipoikkeavuuteen. Riski oli niin suuri että päätettiin miehen kanssa mennä, vaikkakin keskenmenon riski pelotti suuresti. Silti halusimme tietää, että voisimme varautua tulevaan, jos tulos olisi huono. Siinä samallahan selviää sukupuoli, tai ne kertoo sen jos niin haluaa ja me haluttiin (oltais muutenkin rakenneultrassa sitä yritetty selvittää).
Kyselikö joku myös miten se tehtiin...? (äh tätä muistia). Minulle se tehtiin naistenklinikalla. Ensin saatiin paljon infoa, tätsy kertoi mitä tämä kaikki tarkottaa. Sitten tehtiin rakenneultra, jonka jälkeen lääkäri (koko ajan ultraten) pisti piikin kohtuun asti ja otti lapsivettä. Ei sattunut kovin, tuntui vain erittäin ilkeältä.
Minulla ei ollut tarkoitus täällä tästä paljon puhua, koska tiedän että on niitä jotka ei tälläistä hyväksy ollenkaan, eivätkä ymmärrä että tämä on jokaisen oma asia ja ratkaisu. En siis halunnut negatiivisia kommentteja pahoittamaan mieltäni tähän muutenkin niin raskaaseen aikaan.
Eilen siis tuli tulokset ja kromosomien ja parin muun sairauden osalta meille tulee terve tyttö. Muita sairauksiahan punktio ei kerro.
Jos jotain hyvää tästä kaikesta etsii, niin se on se että olen päässyt jo kahteen rakenneultraan ja pääsen vielä yhteen viikolla 20, olen siis saanut katsella pientä tyttöämme aika usein. Lisäksi minulla on varattuna rakenneultra äitipolille, mutta sen taidan perua koska ihan turhaa mennä sinne kun naikkarilla kerran ultraavat vielä kerran.
Sori tämä omanapainen kirjotus, en nyt muista mitä piti kommentoida.
nellariina 17+6
[/quote]
Nellariina, on kyllä varamsti ollut tuo vastausten odottaminen piinaavaa aikaa. Mutta hienoa, ettei poikkeavuuksia löytynyt.
Nuo seulontajutut on sellaisia, että jokainen on omaa mieltään niistä, mutta tärkeintä on, että kunnioitetaan muidenkin ratkaisuja. Me oltiin päätetty ennen np-ultraa, ettei haluta sitä seerumiseulaa otettavan. Ja tuohon päätökseen ollaan oltu tyytyväisiä. Mutta tämä siis vain meidän tapaus. :)
Ulkona on -23 astetta pakkasta. *hrrr*
mallariina taas
Ihanaa, väsymys alkaa mennä ohi! Eilen en enää ollut tajuttoman väsynyt heti yhdeksän jäkeen vaan alkoi olla ihan normaali olotila. Myötätuntoni muille, jotka vielä alkuraskauden väsymyksestä kärsitte! No, voihan se toki minutkin vielä yllättää..
Tammikukka:meillä taitaa olla samat rv:t eli tänään rv 10+3. Mulle tuo näiden sivujen laskuri antaa LA:ksi 31.8. mutta neuvolassa on sanottu (ja kaikilla muilla laskureilla) LA on 30.8.
Ja nyt imuroimaan..
venla
[color=navy] Minähän se uteliaana kyselin noista tutkimuksistanne. Kun olen ihan ummikko näissä kaikissa termeissä ja jutuissa. Ihanaa kuitenkin, että pienen (suuren?!) säikäyksen jälkeen tulos oli se kaikkein paras. [/color]
[color=#006400] Jatkan vielä tällä kyselyikäisellä linjallani, eli tuo np-ultra, onko se juuri se niskaturvotus-juttu? Miten se tehdään? Ilmeisesti se tehdään kaikille, ainakin kaupunkimme kotisivuilla lukee että se tehdään ainakin täällä.
Eli toisin sanoen tuleeko noita ultraääniä 2 kpl, tuo np-ultra ja rakenne-ultra? Ilmeisesti. Mahtaa mulla olla paljon kysyttävää siellä ekalla neuvolareissulla, kun jo nyt on näin paljon :) Tai sitten mulla ei oo enää silloin mitään, kun saan kaiken tiedon ongittua jo täältä, hih. [/color]
[bold] Joka tapauksessa pirtsakkaa pakkaspäivää kaikille ja hyvää oloa!! [/bold]
[color=Red] -Olivia rv 8 + 2 (laskurin mukaan) [size=5] ♥
Ihanaa kun aurinko paistaa vaikka onkin niin kylmä, etten ulos lähde.
Olivialle ensin onnittelut, en ole tainnut muistaa sinua onnitella plussasta! Ja toiseksi np-ultra on se niskaturvotus ja toinen ultra on rakenneultra. Silloin katsotaan tarkemmin että sisäelimet, aivot, sydän ym. että rakenne olisi kunnossa. Meillä tosin jo tuossa np-ultrassa katsoivat ja näkivät tosi tarkkaan (jorvissa) kun oli hienot ja uudet laitteet.
Olen samaa mieltä Mallariinan kanssa, että jokainen tekee omat päätökset mitä haluaa tietää ja niitä tulisi toisten kunnioittaa. Kyllä minäkin haluaisin tietää tarkemmin jos mahdollista, jos olisi epäilyjä poikkeaman suhteen. Osaisi sitten paremmin varautua tulevaan. Sen takia haluan mennä siihen 4D ultraan, joka antoi ainakin viimeksi yli 99% varmuuden terveestä lapsesta.
Oltiin aamupäivä huonekaluja katsastamassa ja sen jälkeen koko perhe Hesessä hampurilaisella. Meillä tosi harvoin syödään roskaruokaa mutta nyt jo tehnyt pidempään mieli kun telkkarissa tulee aina se herkullinen hampparimainos. Niin meidän pikkuneiti 1,5 v. söi ensimmäistä kertaa pari ranskalaista ja oman hampurilaisen. kyllä oli söpöä.
Löydettiin myös aivan ihana lastensänky, juuri sellainen joka minulla oli mielessä. Ei vielä ostettu, mutta aiotaan ostaa jo valmiiksi kaksi, siis myös tälle tulevalle lapselle. Jos sitten nukkuvat samassa huoneessa niin onhan sitten samanlaiset. Vähän ehkä huvittavaa ostaa jo nyt, kun tarve on reilun kahden vuoden päästä mutta sitten niitä tuskin saa.
Mallariinalle liikkeistä, minäkin vasta 19-20 viikolla tunsin ensimmäisessä raskaudessa liikkeet joten ei sinulla siihen enää pitkää aikaa ole :)
Täällä moni esikoisen odottaja on kirjoittanut siitä kärsivällisyyden puutteesta / kärsimättömyydestä. On ollut hauska lukea mietteitänne, koska itsekin olen ollut / olen edelleen kärsimätön mutta kyllä sitä on lapsen myötä kärsivällisyys kasvanut aivan valtavasti. Ja samoin mietin silloin esikoisen raskaudessa että täytyy sitä omaa kärsivällisyyttä parantaa :)
Olen alkanut haaveilla että lähdettäisiinkin koko perhe Kanarialle maaliskuussa, olisi niin kiva päästä lämpöön ja pikkuneiti pääsisi uimaan. Lähdetään jos saadaan joku tosi kiva hotellli halvalla :) Olisikin kiva kuulla Kaisan matkakuulumiset joka muistaakseni oli Kanarialla. Me oltiin siellä vuosi sitten ja silloin " vannoin" ettei enää Kanarialle. Mutta eipä oikein talviaikaa ole kauheasti kohteita, joihin inhimillinen lento eikä aikaeroa paljoa.
Jätän vähän tilaa muille :)
Matleena rv 16+1
Kuka niistä viikoista kyseli, itse katson aina täältä http://www.oys.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=111
Eilisiltanakin taas sammuin kuin kynttilä, piti kerrankin viettää vähän" laatuaikaa" miehen kanssa, on niin hektistä ja kiireistä tämä elämä, että viikolla korkeintaan hyvää yötä (kirjaimellisesti ;-) ehditään sanoa, tänä iltana nyt uudella yrityksellä!
Mies kävi kaupassa ja minä raivasin kämpän kuntoon, ihanaa kun tavarat paikoillaan! Meillä siis remonttia ollut tammikuun ja tämä siivouspuoli jäänyt vähälle-en todellakaan ole jaksanut!
En muista, että ed.raskaudessa olisin ollut näin väsynyt, vai kultaako aika muistot?! Siitä nyt siis jo 6v. aikaa. Oksentelin silloin aikasta paljon, nyt ei vielä mitään kummempia oloja ole ollut. Varmaan osittain senkin takia tämä raskaus tuntuu niin epätodelliselta, kun on jotenkin toisenlainen kuin edllinen. Vaikkei niitä voisi verrata, niin vertaan silti.
Kathyn innoittamana varasin eilen alkuraskauden ultran, hinta sen satasen (pois Kelan korvaukset), aika ensi perjantaina. Saisi jonkunlaisen varmistuksen, että siellä masussa nyt joku on ja omalla paikallaan. Periaatteessa olisi kai pitänyt jaksaa odotella sinne NP-ultraan, mutta tuo kuukausi olisi itselle ollut turhan piinaava. Mutta siihen siis viikko vielä aikaa...
Nyt pizzan ja filmin hakuun-mukava viettää koti-iltaa pitkästä aikaa! Nyt kun kaikki muut paheet poissuljettuja, niin onneksi on tämä syöminen ;-D
G: Vielä ei mitään mielitekojakaan ole tullut!
Mukavaa viikonloppua kaikille tasapuolisesti!
Päätetään nyt sitten vaikka niin, eli meillä on venlan kanssa sama laskettuaika, kun olen myös 10+3 tänään.
Ongelmalliseksi tuon la:n laskemisen noilla eri laskureilla tekee mun pitkän pitkä kierto (60pv) ja se, että ovulaatio ei tapahtunut kp14. Eli ainoa keino oli mennä ultraan, mutta jostain syystä sanoivat vain viikot. Olisi sen kai voinut kalenterista laskea, mutta työlästä olisi ollut.
Kiitos kun autoitte :)
Näin juuri kuvia meidän esikoisen serkkuvauvasta, joka syntyi eilen. Tuli tippa silmään ja nauratti, kun näki lapsessa isänsä piirteitä niin selvästi. Ihanaa.
Kärsivällisyydestä sen verran, että mulla on kyllä paljon kärsivällisempi olo tässä raskaudessa kuin ekassa, silloin tuntui että viikot matelivat. Toisaalta aika käy kyllä varmaan tukalaksi vielä, mutta nautitaan nyt niin kauan kuin siltä tuntuu. Lisäksi tuli kain varaslähtö tähän raskauteen, kun olin jo 4vk raskaana ennen kuin saimme tietää.
Uusi oire on tullut: hermostun ihanalle miehelleni ihan tyhmistä jutuista. Esimerkiksi eilen siitä, kun hän oli vedenkeittimen vieressä lukemassa lehteä, ja pannu pihisi höyryä, eikä hän ottanut sitä pois seinästä (vanha malli joka ei ite mene pois päältä). Piti pyytää anteeksi, hävetti mokoma kimmastuminen.
Täällä on sateinen ja myrskyinen päivä, joten ulkoilemaan emme lähde. Kevättä tuo sade vain tietää, hyvä hyvä!
Ps. olin alkuraskauden ultrassa viikolla 9+2 ja silloin jo näkyi pieni vauva, joka heilautti pientä käden tynkää. Ihanan elävä!
Nyt taas muistaa miltä se kunnon väsymys tuntuu. Meillä tyttö on nukkunut pari viimeistä yötä aika kehnosti ja eilen illalla sitten olikin jo selkeästi kipeä. Kuumetta ja räkää piisaa. Viime yönä sitten nukuin joitain tunteja huonosti ja tuntuu, ettei tänä yönä nukuta sitäkään vähää:(
Tyttö ei ole voinut tänään nukkua edes päiväunia, koska aina kun menee makuulle niin limaa menee kurkkuun niin paljon, että alkaa yskimään ja kakomaan. Ruokaa ei ole syönyt tänään ollenkaan ja nyt ei oikein enää suostu juomaankaan kun neste saa sitten limat liikkeelle ja tyttö on jo pari kertaa oksentanut limaa ja sai siitä varmaan kammon. Tätä menoa kun jatkuu niin se on huomenna lääkärireissu, kunhan ei olisi sitä rs-virusta...
Mieskin lähti kaverinsa varpajaisiin ja palannee vasta aamuyöstä, joten yksin saa nyt pärjätä. Että sellaista tänne tänään. Onneksi pikkarainen on tänään ollut aktiivinen ja antanut merkkejä itsestään, että jotain positiivistakin.
Olivialle taidettiinkin jo vastailla noista ultrista ja tällä kertaa tuli siis omanapainen valitusvirsi kun en muista oliko muuta kommentoitavaa.
Mutta ehkä tämä tästä vielä iloksi taas muuttuu, poistun viihdyttämään alati kitisevää väsynyttä ja kipeää vauvaparkaani:)
Jaja ja pikkarainen rv 16+5 sekä kipeä tuleva isosisko kohta 1v2kk
Eli taas vuotaa verta, tosin johtunee tuosta saunareissun jälkeisestä urheilusuorituksesta, mutta silti. Apua. Onko kenelläkään vuotanut ilman huonoja seurauksia?? Nyt jos tästä vielä kunnialla selvitään, niin täytyy kyllä jättää nuo urheilut vähän vähemmälle (miesparka).
Mietimme juuri päivällä, että emme varaa aikaa alkuraskauden ultraan, mutta tiedä vielä mihin tästä joudutaan :(
-Pelästynyt Olivia-
Olivia@: Kyllähän sitä vuotoa tuntuu olevan aika monellakin ja kuitenkin on raskaus edennyt ihan normaalisti. Olen kuullut joskus (en tiedä onko totta vai tarua), että seksiä tulisi välttää parin ensimmäisen raskauskuukauden aikana silloin, kun menkkojen pitäisi normaalisti alkaa ellei raskaana olisi. Silloin kuulemma keskenmenon vaara on suurempi. En muista mistä olen kuullut, joten voi olla kyllä ihan legendaakin... Yritä olla murehtimatta, vaikka vaikeaahan se varmasti on.
Jaja: Voimia sinne pienen hoitoon. Toivottavasti helpottaa pian. Meilläkin on molemmat pojat räkäisiä ja yskäisiä ja lämpöäkin ollut vähän molemmilla. Viime yönä heräiltiin, muttei onneksi tarvinnut valvoa kuitenkaan. Sen verran kuitenkin oli rikkinäinen yö, että päätä särki herätessä.
Äitini oli tosiaan meillä viime yön ja käytiin sen kanssa shoppailemassa eilen ja tänään. Ostin saapikkaat ja Lindexiltä löysin äitiyspaidan ja kaulahuivin. Pikkuhousuja ostin kanssa kolmet kokoa 42/44... :-o Ei meinaa enää nuo entiset stringit oikein sopia tuon mahan kanssa. Nyt ostin kolmet hot pantsit ja totesin ne tosi hyviksi raskauspikkareiksi. Suosittelen! Pojille ostin kans housut, gollegepuvun yms. Kiva ostella nyt ku on niin mahdottomat alet. :) Miehellekin voi sitten perustella, että kuinka paljon sitä taas tulikaan säästettyä... =D Tänään reissulla tarttui mukaan sitten hiusväripurkkikin ja samaan syssyyn värjäsin pitkästä aikaa kulmatkin. Nyt on ihan uusi olo! =)
Nyt pojat iltapalalle, että pääsee nauttimaan miehen kanssa kahdestaan lauantai-illasta. ;) Äiti näköjään jätti jääkaappiin yhden lakkasiiderin, niin tiedä vaikka pistäs elämän niin risaiseksi, että jois sen pois! Yhtään siideriä en oo vielä tälle raskaudelle juonutkaan. Uskaltaakohan tuota edes juoda... =D
Viikonloppuja!
mirju ja pikku-pööpöti 20+6 + räkänokat -02 ja -04
Kyllä täytyy myöntää, että vähän säikäytti. Nyt ei auttane muu kuin toivoa, että olisi harmitonta vuotoa, ja että ei jatku. Nyt tuntuu jo, että vuoto ei ainakaan nyt juuri jatkuisi, mutta katsellaan... Voi olla että varaan joka tapauksessa maanantaina sen alkuraskauden ultran, ei se nyt paljoa maksa siitä tiedosta, että selviäisi tämä pienoinen epävarmuus. Sinne ekaan neuvolaankin kun on vielä niin pitkä aika.
Jajalle ja Mirjulle myös tsemppiä lasten kipeilyyn, voimia!! Ja toivotaan että flunssat/nuhat ei äidy kovin pahoiksi!
Täällä jatketaan oman tilanteen jännäämistä... on tämäkin vaan omalla tavallaan kauhistuttavaa aikaa, vaikka tätä niin on odottanut. Näin nopeesti mullekin tais selvitä se tosiasia, ettei se plussaaminen vienyt mennessään murheita, nythän ne murheet vasta alkaa. Ja sitten kun on vauva sylissä, niin sittenhän sitä vasta huolesta ymmyrkäisinä ollaan. Eipä siis auta muu kuin elää päivä kerrallaan onnellisena juuri tästä hetkestä! Huomisesta kun ei voi tietää, vaikka kuinka sitä miettii :)
Hyvää yötä, palaillaan asiaan huomenissa!!
minulla oli alkuraskaudessa vuotoa (rv.5+5 taisi olla). Lauantaina aamulla vuosi niin paljon, että aattelin että peli menetetty. Lauantaina illalla muuttui ruskeaksi tuhruksi, jota sitten riitti. Maanantaina meni työterveyslääkärille, joka suositteli gynekologille menoa. Siinä päivän sitten odottelin, että millon sitä sinne kaavintaan mennään. Gynekologi sitten kyseli oireet ja sanoi, että katsellaan ultralla tilanne ja sitten jutellaan tulevasta. Ja siellä sitten oli masussa sikiö, jonka sydän löi!!! Olin äimänä, kun luulin että mitään vauvaa ei ollut. Lääkäri sanoi, että alkuraskaudessa on kovin yleistä tuollaiset vuodot, varsinkin siihen aikaan jollon olisi kuukautiset. Myös istukan kiinnittyminen voi aiheuttaa vuotoa tai sitten sellanen tilanne, että on hedelmöittynyt kaksi munasolua ja toinen menee kesken. Jos vuotosi ei ole runsasta ja siinä ei hyytymiä, en vielä heittäisi kirvestä kaivoon. Voithan soittaa ja kysellä, pääsistkö ultraan tarkistamaan tilanteen. Ja siulla niin paljon noita viikkoja, että varmasti näkyy onko kyydissä joku.
Yritä todellakin olla stressaamatta, vaikka se vaikeaa. Todellakin tää raskaus ei mitään " herkkua" ennenkun on päässyt pidemmälle ja kaikkeahan voin sattua sillonkin. Eli kuten sanoitkin, nautitaan hetkestä!Halauksia täältä ja toivotaan että kaikki kunnossa!!!!!!!!!
Jaksamista Jajallekin kun pikkunen kipeenä! Meillä myös pojalla taas nuha ja yskä kova. Annoin yskänlääkettä illalla ja ei ainakaan vielä ole yskinyt.
Nyt kutsuupi sänky....
Huomiseen, Kidelma rv. 17 ja risat
Hei, ja kiitos Kidelmallekin omista kokemuksistasi, tai siis että jaoit ne kanssani. Täällä tilanne hyvä, eli vuoto loppui melko pian jo sen alettua, ihan pieni hyytymä oli mukana, muuten ihan kirkasta=vetistä. Luulen, että ainakin toistaiseksi selvisin säikähdyksellä. Sinänsä ihan hyvä, nyt ainakin tulee oltua entistä varovaisempi kaikessa mikä pikkaraista voisi vahingoittaa. Hyvät ja pitkät yöunetkin takana, joten eiköhän tämä taas tästä... arvatkaapa muuten näinkö vain ja ainoastaan vauva-unia :)
Nyt aamulenkille koiruuden kanssa, hitsi vaan kun on kylmä (-22) menee taas pukeutumiseen aikaa, kun kaikki mikä mahtuu niin pitää päälle vaan laittaa :)
-Olivia ♥
[color=#FF00FF]Pitkät yöunet takana ja vaihteeks nukuinkin aika hyvin. En siis herännyt kuin kerran vessaan, tavallisesti ainakin kolme kertaa tai useamminkin.
Illalla tyllerö oli vauhdissa, voi että tuntui ihanalta kun hän pitkän aikaa hyöri ja pyöri oikein kunnolla, pari hentosta potkuakin tuntui.
Jajalle tsemppiä tytön kanssa, toivotaan että tauti menee äkkiä ohi. Saitteko nukuttua yöllä?
Olivia, sehän on selvää että raskauden aikana kysymyksiä tulee ja silloin pitää kysyä :) Onneksi vuoto meni ohi, tosiaan kuten muutkin on sanoneet,
raskauden aikana saattaa esiintyä ihan harmitonta vuotoa. Sekin on totta ettei ne huolet plussaan lopu, siitähän ne vasta alkaa. Mutta päivä kerrallaan, niin on mentävä. Hulluksihan sitä tulee jos vaan murehtii :)
Täälläkin on pakkasta -17, mutta pakko mennä ulos vähäksi aikaa kun eilen tuli oltua sisällä koko päivä, mitä nyt shoppailemassa käytiin.
Miehen kanssa päätettiin eilen että kerrotaan kaikille tästä raskaudesta sitten vkon 20 ultran jälkeen. Vaikka mua himottais vielä ettei kerrottais kun vasta kesällä sukulaisille, nehän asuu kaukana eikä niitä ole pakko nähdä ennen kesää, sen puolesta onnistuis hyvin. Mutta ei ole kuulemma oikein jos kaverit ja muut " ei sukulaiset" tietäis ennen lähisukua. Kai mun pitää antaa miehenkin välillä päättää jostain :) ja onhan tätä kertomista jo venytetty.
Mutta jos nyt sinne ulos...
nellariina rv 18
Olivia: onpas hyvä, että se vuoto näyttää olevan ohi! :) Voin vain kuvitella miten paljon se säikäyttää!
Ihana, kun ystävä lähti, saa olla taas rauhassa väsynyt. Teki eilen ihan kipeää valvoa koko päivä! Illalla jyskytti päätä ja väsytti ihan sikana. Esitäppäs siinä pirtsakkaa kaveria. Ja toinen ehdotteli baariin menemistä... Oli siinä taas mielikuvitus laitettava liikkeelle tekosyitä keksimään! Eilen käytiin myös shoppailemassa, kuten joku muukin oli tehnyt. Ostin vähän isomman neulepaidan, joka passaa sitten, kun maha vasta vähän pullottaa. (Vaikka sinne on minulla vielä aikaa...) Se oli vaan niin kamalan, halpa, joten päätin ostaa sen jo nyt. Ja sitä voi pitää vaikkei maha pullottaisikaan... (Selityksiä, selityksiä...) ;)
Mutta nyt minä menen tuonne miehen viereen, kun koko viikonloppuna ei oikein ole ehtinyt viettää yhteistä aikaa! Kaunista pakkaspäivää!
toivottelee, Hippis rv 5+2
Kiitos kaikille myötätunnosta:) Kyllä tuota jokusen tunnin sai nukuttua, mutta kyllä tuo tyttö on nyt kovasti kipeä. Illalla sain hänet 3 oksennuksen ja supon jälkeen nukkumaan ja yöllä yhden aikaan piti taas laittaa suppo, kun kuumetta oli varmasti ainakin 40 astetta, niin tulikuuma kekäle oli. Tänään olen onneksi saanut menemään maitoa ja velliä pullosta ettei pääse ihan kuivumaan ja saa vähän energiaa. Nyt aamulla ei ollut kuin 39 astetta enää kuumetta... Huomiseksi sain ajan lääkäriin, jos ei nyt tänään ala tauti helpottamaan.
Olivialle tsemppiä: Niinkuin jo kuulitkin, niin noita vuotoja esiintyy aika paljon alkuraskaudessa ja voi esiintyä myöhemminkin. Minulla tuli kakkosta odottaessa rv 24 pikkaisen vuotoa lääkärin sisätutkimuksen jälkeen. Nuo limakalvotkin kun raskauden aikana " verestyvät" niin paikallinen ärsytyskin voi aiheuttaa pientä tuhruamista.
Nellariinalle piti sanoa vielä noista seuloista, että meilläkin otettiin np-ultran lisäksi veriseula, mutta onneksi kummassakaan ei ollut mitään ihmeellistä. Olisin varmaan mennyt itsekin lapsivesipunktioon jos tarvis olisi ollut.
Mirjukos se oli käynyt shoppaamassa? Olisi kyllä ihanaa käydä katselemassa vaatteita nyt itselle (kun joitain mammavatteita tarvitsisi) mutta täällä meilläpäin ei ole Lindexillä, eikä H&M:llä mamma osastoa ollenkaan. Erityisliikeistä en viitsi vaatteita ostaa kun ovat niin hirmu kalliita.
Hippikselle ja muillekin alkuraskauden väsymyksen kourissa oleville voimia:) Kyllä se siitä pikkuhiljaa helpottaa.
Kohta kun saa nuo isot likat kotiin isältään niin pitää yrittää itsekin mennä päikkäreille. Saa mies vahtia tyttöjä. Kolmatta yötä ei jaksa enää valvoa ilman kunnon unia:)
Jaja ja pikkarainen 16+6
eilen illalla alkoi vaaleanpunainen limamainen vuoto jota tuli vain pyyhittäessä..nyt päivällä sitten alkoi tulla jo siteeseen jonkin verran ja muutama pieni hyytymäkin on tullut..menkkamainen olo mahassa..
Tais meidän öttiäinen jäädä kyydistä nyt..tänään ois rv10+0
Menen takaisin lepäämään ja ilmoittelen asiasta kun muutoksia tulee ja jaksan tänne tulla..
Jonzu
Voimia teille!!! Toivotaan, että vuoto on vain normaalia alkuraskauden vuotoa, eikä keskenmenoon viittaavaa!!! *halaus* Pidetään peukkuja että pikkuinen voi hyvin ja pysyy kyydissä!!!!
Hippis rv 5+2
Jonzulle ja Olivialle! Tuo vuoto on kyllä todella kurjaa, toivottavasti teillä kuitenkin kaikki menee parhain päin.
Itselläni oli rv5+ veristä vuotoa, ensin tuli kipuja selkään ja vatsaan oikein kunnolla ja sitten tunsin kuinka oikein veri lirisi housuihin. Vuotoa tuli kahtena päivänä ja päivän mittaa oli tullut siteeseen ja pyyhittäessä tuli oikein kunnolla. Kuten olette jo kuulleet, se voi olla ihan normaalia. Itselläni jäi epäselväksi vuodon syy, mutta mahdollisesti oli alkanut kaksoisraskautena. Mutta tsemppiä kovasti teille!! Tiedän tunteen..
Ja Jajalle voimia sairaan lapsen kanssa. Toivottavasti menisi pian ohitse!
Käytiin äsken ulkona pikkaisen aikaa ja oltaisiin haettu tämän talven matkaesitteet kun niitä äkkilähtöjä olen katsonut mutta eihän niitä enää ollut, pelkkiä kesäesitteitä.
Kuten moni muukin, olin eilen shoppaamassa. Tai mukaan ei oikein tarttunut mitään, olisin halunnut niitä HM:n ihanan pitkiä mama t-paitoja mutta ei niitä ollut, harmi.
Hei te jotka olette olleet aikaisemmin raskaana, pullottaako teidän maha jo heti tuosta rintojen alta? Minulla on alkanut tällä viikolla pullottaa eli nyt olen tasaisesti paksu, " mukava tunne" . Vaikka se vauveli on vielä tuolla alhaalla ja sieltä maha on ihan kova niin silti tuo yläosa joka viimeksi jo venyi pullottaa nyt. Ei minulle ekalla kertaa näin ollut.
Valvoin viime yönä 3.30-06.00 ja siellä se pikkuinen kovasti liikkui masussa. Meinaan puhua siitä pikkuneitinä ja typynä kun on niin sellainen olo, että tyttö on.
huomenna taas maanantai....plääh!
Matleena
On muuten varmaan suuri osa syyskuisista rantautunut tälle puolen ja löytänyt syyskeijujen (?) listan, kun ei ole meidän pinossa noita eksyneitä juurikaan pomppinut.
Tammikukka; saat sen LA:n selville esimerkiksi täältä Vauvan sivuilta kohdasta Odotus ja synnytys ja sieltä Vauvalaskuri. :) Linkkiä en edelleenkään osaa tehdä...
Näin muuten viime yönä unta, ettei masulaisen sydänääniä saatu kuulumaan. Olin aivan suunniltani , mutta sitten kuitenkin tunsin liikkeitä ja kuunneltiin uudestaan ja ne onneksi kuuluikin. Jotenkin siitä doplerilta sitten näkikin masuun ja siellä vilahti aivan selvästi pippeli! Poikaolo siis senkun vahvistuu. :)
Onpa kaunis pakkaspäivä ulkona. Taidanpa kuitenkin aloitella tämän lauantain rauhallisella aamiaisella ja lehtien luvulla, pyykkikoneen sain jo pyörimään.
Matleenalle vielä onnittelut liikkeiden tuntemisesta! *vähän kateellisena* ;)
Ihanaa viikonlopun alkua säteet!
mallariina ja masulainen rv 16+5