***syysSÄTEET viikonloppuna***
Kommentit (31)
että kivennäisvedet ovat nyt olleet aivan must!! Saa masulainenkin vähän kuplintaa. :)
sama mallariina
Yritähän nyt lepäillä. Sinuna kyllä lähtisin käymään päivystyksessä, että saisin selvyyteen masuasukin voinnista. Toivotaan, että säikähdys on aiheeton! Voimia sinne!
Jajan neidille parantumisia ja sulle itsellesi makoisia yö- tai edes päiväunia!
mirju ja pikku-pööpöti 21+0
Kävin kans kattomassa plussaneiden iloa kuumepuolella! :) Onnea kovasti Villiseepra, kuumeilija-69 ja himppu77!!!! Tervetuloa tällekin puolelle turinoimaan! Ja loputkin tänne mars mars...
Mallariinako se toivotteli meidän lapsille paranemisia...ovat onneksi jo paranemaan päin. Pientä kuumeilua oli flunssan aluksi, mutta nyt on enää nuhaiset nenät ja yskä. Yökin nukuttiin jo ihan hyvin.
No mutta nyt menen häiritsemästä... ;)
mirju taas ja samat ärveetkin edelleen
Tulin lasten kanssa mummolareissulta ja täällä mies oli leiponut torttuja :o) Kohta päästään herkuttelemaan!
Jonzu ja Olivia, toivon todella että vuodot on niitä alkuraskauden vuotoja!
Itse olen jo pikkuisen totuttautunut ajatukseen, että raskaana ollaan. Perjantaina piti vielä tehdä uusi testi, ihan vain kaiken varalta :o) Ja plussaahan se näytti. Vielä välillä on sellanen fiilis, että kyllä se täti on tulossa sittenkin. Mutta onneksi nuo itselle niin hienot " raskauden tunnistajat" eli tissit, on alkaneet kipeytyyn ihan kunnolla. Eli kait tämä raskaus etenee :o) Tympäisee vain, että eka neuvola on vasta viikolla 10. Miten ihmeessä jaksaa odottaa sinne asti!!! Edellisessä raskaudessa eka neuvola oli viikolla 8 ja silloin joka kerta tarkasteltiin vauvelia ultralla. Ihan kiva, kun siitä vauvasta tuli niin konkreettinen. Vaan toista se on taas, kaksi ultraa ja that' s it.
Kävin kans, tutkailemassa tuolla kuumeilupuolella ja siellähän oli jo 4? plussannut. Ihan kiva :o) Meitä mahtaa olla monta joitten laskettu aika on lokakuulla?
Joku kertoi käyneensä 4D ultrassa, missä sellaisia tehdään? Itse olen täällä Oulun seudulla joten ois kiva tietää tehäänkö täällä niitä :o)
Mutta nyt mies huutelee tortuille. Palaillaan!
-Haaveilija rv 4+5
Nyt sitten vuotaa jo kunnolla ja " tavaraa" tulee jo niin että ei tämä ole muuta kuin keskenmeno..päivystykseen rupean tässä soittelemaan ja kysymään jatkosta...
Tarrasukkia teille kaikille oikein kovasti!!!
Sekavin mielin Jonzu
Peukkuja pidän kuitenkin, josko kaikki olisi kunnossa! Eräällä ystävälläni juuri vähän aikaa sitten runsas vuoto johtui kohdunsuulla olevasta istukasta aika lailla sun viikoilla, ja paha pelästys oli sittenkin turha. Mutta tosi surku, jos asiat ei olekaan hyvin. :((
Pienestä alkuraskauden vuodosta olen käsittänyt (Olivialle) että se on kyllä tosi yleistä. Itselläni tiputteli viikolla 5, uudestaan 6-8 ja viimeisen kerran vk 14. Kamalaa se huoli aina oli, mutta niistä kaikista siis selvittiin...
Matleena kysäisi matkakuulumisia. Kiitos, oli yllättävänkin mukavaa, vaikka meille vähän sattui ja tapahtui. Satoi aika paljon vettä ja sairastuin ekaa kertaa elämässä kunnon turistimahatautiin. Älytöntä tietysti, että se sattui juuri tuolla, mihin mentiin muka niin varman päälle, mutta sain nopeasti lääkärin paikalle ja lääkkeet vaivoihin. Vauva potki koko ajan, kun makasin kuolemankielissä sänkyssä, joten pienestä ei onneksi tarvinnut olla niin huolissaan. Maisemat tuolla oli kivoja, vuokrattiin auto päiväksi, ja vaikka välillä satoi, niin lämpö teki kyllä hyvää. Eli kyllähän lomailu aina kannattaa, ja äkkilähtöjä on tosiaan nyt aika hyvin tarjolla. ;)
Mitäs omaan napaan? Vauva on alkanut potkia ahkerasti ja kyllä sitä odottelinkin. Tunnistin liikkeet selvästi vasta varmaan viikolla 20. Se tekee odotuksen uudella tavalla todellisemmaksi, ja nyt vauvaankin osaa suhtautua jo ihan eri tavalla. Se on jo ihan perheenjäsen, vaikka sen syntymäpäivään on vielä neljä kuukautta. ;) (Toivottavasti ainakin suunnilleen!)
Ensi kertaan,
t. k@isa rv 23+1
mä olen ihan kamalan pahoillani. *halaa*
En mä saa muuta sanottua.. :(
JONZU, en osaa minäkään muuta sanoa kun olen pahoillani! Halauksia ja voimia teille! Menetys on suuri ja mitkään sanat eivät voi auttaa. Päivä kerrallaan, enempään ei ole pakko. HALAUKSIA!
MATLEENA, minulla maha ei vielä ala noin ylhäältä vaan vähän navan yläpuolelta. On kuitenkin jo isontunut lähi aikoina kummasti. En kyllä muista oikein että miten iso pojasta oli.
KAISA, ikävä että sairaus iski reissulla ja jouduit vatsataudissa olemaan. Onneksi koko reissu ei mennyt pilalle, vaikka kyllä toikin oli harmittava juttu.
Väsynyt olo, kun viime yönä nukkumiset meni pipariksi, kun poika yski niin paljon. Piti käydä yskänlääkettä antamassa ja siinä menikin sitten valvoessa monta tuntia. Pakko varmaan tilata lääkäri aikaa kun nuha ollut hällä jo monta viikkoa ja nenä vaan valuu. Oma olo on jo parempi, vaikkakin aika tukossa välillä oon.
Mutta nyt ukkokullan kainaloon ja huomenissa taas kuikuilemaan tänne.
Kidelma rv.17+6
Jonzu, olen todella pahoillani. :( En minäkään osaa oikein muuta sanoa. Vakavaksi vetää. Voimia sinulle ja perheellesi!
mirju
Jonzun puolesta. Sitä toivoo ja uskoo, että kaikki menisi hyvin ja silti sydänalassa nakertaa pelko varmasti meillä jokaisella. Voimahalaus sinulle.
Matleena: En ole vielä kuin rv 10 + 6 ja tänään juuri sain ekat silmäykset vyötärön seudulle tutulta. Sanoin sitten, että odotan, johon hän totesi, että katselikin juuri, että ei tuo vatsa ollut tuolla lailla pönäkässä pari viikkoa sitten. Myöskään yksi tavallisesti hyvin istuva paitapusero ei mennyt vyötäröltä tänä aamuna kiinni, joten heitin sen kaapin perälle. Sellaista... onkohan tämä ihan normaalia, että näin nopeasti alkaa turvota? Tämä on toinen raskauteni. Olen ihan hoikka, 160cm ja 50kg normaalimitoiltani. Enkä kuvittele tätä mun vatsan paisumista, vaan mieskin juuri eilen totesi, että kamala miten nopeasti se on alkanut kasvaa. Varmasti tämä on turvotustakin, mutta painoa ei ole kyllä tullut yhtään lisää.
Miten teillä muilla toisen tai kolmannen tai.... odottajilla on vatsa alkanut kasvaa?
Mies oli meille tortutkin hommannut, joten ollaan herkuteltu! :b
Olivialle ja Jonzulle paljon haleja. *rutistaa* Toivotaan, ettei olisi vakavaa ja pikkuiset pysyvät kyydissä. Paljon sympiasäteitä lähetän teille. ~~~***~~~
Kyllä tämä koko raskausaika taitaa tosiaan olla melkoista pelkäämistätai huolehtimista, että meneekö kaikki hyvin. Eikä se taida siihen synnytykseenkään loppua. ;) Taitaa olla luonnon valmisteluja äidiksi.
Varsinainen plussa-aalto tuolla kuumeilupuolella taas pyyhkii. Kävin kurkkaamassa ja kolme oli tänäänkin plussannut. Hienoa, valiojoukkomme senkun kasvaa vaan! :D
Toivottavasti Jaja ja Mirju teidän lapset alkavat jo olla terveitä.
Nyt menen vatkaamaan marjapuuron.
Mukavaa sunnuntai-iltaa,
mallariina ja masulainen rv 16+6