+++SYYSYSTÄVIEN VIIKONLOPPU+++
LInkki Perjantaihin;
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=6353896&p=&mpage=2&tmode=…
Kommentit (29)
Vietettiin sitten eilen lapsivapaa ilta ja yökin. Käytiin katsomassa Matti leffa ja sitten parilla siiderillä. Vähän kebabia yöruokana ja sitten unille. Heräsin yöllä siihen, kun ihastelin sitä hiljaisuutta, joka hotellihuoneessa oli:)
Oli kiva tulla aamulla kotiin. Onni kuuli mun äänen ja heti sanoi " äitii" ! Ja tuli onnellisena mun syliin. Minä tietysti pelkäsin, ettei muista mua enää;)
Illalla meinas pukata stressiä tuosta lähdöstä. Onni ei syönyt iltapuuroa kun yritettiin syöttää ennen lähtöä eikä ollut syönyt päivällistäkään anopin syöttämänä. Taisi kuitenkin vaan vaistota meidän lähdön kun oli sitten syönyt maissisosepurkin ja hedelmäsosepurkin kun oltiin lähdetty ja nukahtanutkin oli heti. Mutta yöllä oli valvottanut. Ja nytkin itkee kesken päikkyjen.
Matti leffa. Oli ihan ok, tosin ne parhaiksi tarkoitetut palat oli näytetty jo miljoonaan kertaan mainoksissa yms. Pisti vaan miettimään miehen elämää, onko oikeasti ollut niin hyväksikäytetty:/
Käytiinhän me tosiaan eilen päivälläkin kaksin kaupungilla. Löysin Onnille pari puseroa. Olen sitä toista käynyt hypistelemässä KappAhlissa jo kauan sitten. Ei mikään ihmeellinen mutta semmonen hoikalle pojalle sopiva pusero, oranssi väriltään. Sopii ihanasti Onnin ruskeiden lappuhaalareiden kanssa. Ja toinen vihreä-valkoraidallinen, molemmat yhteensä 11,95e. Eli sopiva hinta. Minäkään en mieluusti maksa lapsen vaatteista paljon, koska mahtuvat niin vähän aikaa. 20e on tosi paljon paidasta. Kengät ja ulkoiluvaatteet on asia erikseen sitten.
Enkelille sanoisin, että talutelkaa vaan Neaa, kyllä se taas rohkaistuu kävelemään:) On käsittääkseni vähän Onnin tyylinen, varovainen tekosissaan. Eli pitää osata kunnolla, ennen kuin uskaltaa jotain tehdä. Varmasti melko pian rohkaistuu taas.
Parin tunnin päästä junalle. Mennään pikavisiitille Ouluun Onnin kanssa. PItäähän sitä mennä sinnekin näyttämään uutta taitoa! Saas nähdä miten junamatka menee. Nyt mennään puuhavaunullisella junalla. Tätä ennenhän olen matkustanut aina päikky aikaan mutta enää ei taitais poikaa saada unille vaunuihin. Ja kun kävelee, on matkustaminen toivottavasti vähän iisimpää...
Mutta mitenkä käy ens kuussa, kun mennään laskettelureissulle miehen työporukan kanssa - linja-autolla???!!! Onko kenelläkään kokemusta taaperon kanssa linkulla matkaamisesta? Miten saa n. 3h kulumaan linja-autossa? Hirvittää jo etukäteen, kuten yleensä:)
T-P
Väsymyksen keskeltä muutama kuuluminen omaa napaa. Pinot olen selannut, mutta muuta en nyt jaksa. Meidän yöt on aivan kamalia. Parin kolmen tunnin välein kanniskellaan tunnin Nöösää, joka itkee ensin ihan täysillä ja sitten tyyntyy vain itkemään sellaista tekoitkua unen keskellä. Koko ajan puristaa käsiään kaulan ympärille ja haluaa olla ihan lähellä. Päivisin on todella uhmakas. Nukahtamiset on vaikeita, kun kai hänelle tuottaa vaikeuksia kohdata nämä kiukun ja uhman puuskat ja nukahtaminenkin pelottaa. Siis jälleen vaihe menossa, mutta helpottanee jossain vaiheessa.
Rakennuksella olen vihdoin tyytyväinen meidän makuuhuoneeseen (tästä johtuva unettomuus on takanapäin). Olen ilmeisesti tottunut niihin rohkeisiin seiniin. Vessan seinät näyttävät kivoilta, kun ne on laatoitettu. Minusta se laatta näyttää todellakin haluamaltani turkoosilta, vaikka miehen silmissä ne on vihreät. Mutta ei vastaväitteitä. Miehen täytynee vieraille eteisessä kuiskata, että vessa on sitten turkoosi, että emännän illuusio säilyy. ;D Ensi viikolla sinne saadaan lattiaan laatat ja pesuhuonekin täysin laattoihin. Ihanaa! Katonrajassakin on jo listat joka huoneessa. Pikku hiljaa¿
Kiitos jaksuista. Lähetän kaikille voimia!
-Mimmuli ja Nöösä
oletko tutustunut huutonetin tavaraa pursuavaan maailmaan? Tässä yksi vaatepaketti, mikä mielestäni oli aika kiva. :-)
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=26786684
Ekana tärkein: menkat alkoi PLÄÄÄÄÄH!!!!!!!!!!!!!!!! No, onpahan säännöllinen kierto, kolmannen kerran peräkkäin lähes tunnilleen sama 29 p ja illalla. Täytyy ensi kuussa olla vähän aktiivisempi yrittämisen suhteen. Tämä oli nyt viides ehkäisytön kierto.
Tytsyli nukkuu. Kasattiin uusi sänkykin. Sen verran siinä on laitoja, ettei kierimällä pääse pois, kiipeämällä kyllä. Illalla aloitetaan omaan sänkyyn nukuttaminen. Tsempataan miehen kanssa toisiamme, että jaksetaan olla johdonmukaisia. Muistan, kun Ayap taannoin kerroit Pyörskyn nukuttamishommien syöneen parisuhteelta liikaa aikaa. Meillä on nyt samanlainen tilanne: mies on nukuttamassa 30-45 min iltaisin, sitten ehditään puolisen tuntia olla kahdestaan ja minä olenkin univalmis tapaus. Osittain tämä johtuu siis siitä, että typy nukahtaa niin hirveän myöhään, ihme jos ennen 21.30 on nukahtanut. Ja sitä samaa metodiakin ajateltiin käyttää, pikkuhiljaa hivuttaa nukuttajan tuolia kauemmas.
T-P, mies kävi katsomassa Matti-leffan sellaisten tyyppien kanssa, jotka hyvin tuntee tyypin (Jkyläläisiä). Sanoivat, että hyvä leffa, mutta Matin osuutta oli kyllä siinä mielessä vähätelty, ettei tosiaan ollut pelkästään uhri vaan usein isoimpana uhoajana porukassa. Eli ei ollut niin hyväksikäytetty kuin annettiin ymmärtää.
Keilin, menkää tosiaan katsomaan. Ne laulut on upeita, luin vasta äsken lehdestä että näyttelijät itse lauloi. Hienosti laulavat! Musiikki on muutenkin siinä leffassa mahtavasti pääosassa, tosi vahvana. Päätettiin miehen kanssa, että aletaan kerran kuussa käydä leffassa jos sopivia katsottavia on, niin rentouttavaa on olla hetki muissa maailmoissa. Ei se vaan oo sama telkkarista katsoa, vaikka oiskin niin paljon helpompaa kun ei tarvitsis lapsenvahteja pyydellä. Ainakin eiliset lapsenvahdit lupasivat tulla uudelleen, oli ollut hauskaa typyn kanssa.
Nyt kahville, jos ehtis rauhassa juoda. Harmi kun meni nämä päikkärit näin pitkälle, ei kannata illalla alkaa nukuttaa ennen 22. Vähintään 7 h pitää typyn olla päikkäreitten hereillä jotta nukahtaa.
- tea
Saa nähdä ehdinkö yhtään kirjoittaa,poika nukkunut pian 3h. Meillä vähän sekaisin nämä unet, yöunia poika nukkuu vaan 8-9 tuntia, herätys viikon sisällä joka aamu viimeistään klo 06. No, eipä tarvitse työaamuinakaan pitää kiirettä:)
Kirjottelinkin niistä meidän allergiaepäilyistä ja siitä että testeissä ei mitään löytynyt, jolloin palautettiin ruokavalio normaaliksi. Unohdin viimeksi mainita että ei ollut mitään vaikutusta vaikka poika oli 2 viikkoa munattomalla, maidottomalla ja viljattomalla. Tai aluksi kun uusi ruokavalio aloitettiin niin maha oli ok, mutta nopeesti meni taas ihan ripuliksi. Nyt otettiin ensin kaura takaisin ja maha ihan normaali. Mä en yksinkertaisesti ymmärrä tätä yhtälöä. Yks mahdollisuus vois olla että pojan maha ei tykännyt tattarista, sitä söi 2 kertaa päivässä uuden ruokavalion myötä. Viime viikolla pojalla oli päiväkodissa vielä tuo tiukka ruokavalio, saa nähdä mitä tapahtuu ens vkolla kun syö normaalia ruokaa. Lääkäri kirjoitti lähetteen Jorviin, vielä ei olla sitä saatu. En tiedä edes mitä siellä sitten tutkitaan. Käytiin nyt jo siis yksityisellä lääkärillä.
Mimmulille jaksuja rakentamisen ja valvomisen yhdistelmään.
Jaahas,poika heräs.
Helli
Pojat tulossa just kotii,menivät leffaa mut eivät saaneet lippuja.Ostivat jonkun dvd:n ja tulevat kotii kattoo..hmm.ois tuo leffa sopinu mulle paremmin!
Voi surku tea,menkat :-)
Mimmulille paaaaljon jaksua ja hali!!
Tuosta sängystä,typy saa oikein sängyn sit ku ei enää pysy pinnikses..Samoin oli pojalla.Sit poika oli jo ihan innoissaa ku sai isojen poikien sängyn ja siellä pysy..Typy saa tietty pojan sängyn ja poika sit enempi koululaisten jutun.Jotain sellast oon aatellu mis on alla säilytystilaa tai sit ihan sellane parvi...
Pojat tuli..syömään siis!
jatu
Tänä viikonloppuna on nähty melkein koko suku. Appivanhemmat oli koko viikonlopun kylässä, miehen veljen kanssa vaimoineen käytiin syömässä ja oopperassa katsomassa Ruusuritari (jonka muuten kehuisin maasta taivaaseen mutta eilinen oli viimeinen esitys joten kukaan ei enää pääse sitä tällä erää katsomaan) ja tänään kävi vielä minun vanhemmat, mummi ja eno kahvilla. Onpa ollut hulinaa, ja Lilli kyllä vähän arasteli ja vierastikin miehen veljeä ja minun mummia ja enoa.
Anoppi oli pärjännyt hienosti Lillin kanssa eilen, oli saanut nukkumaankin ihan ilman itkuja joten uskaltaa toistekin jättää hoitoon :-). Eilinen olikin eka kerta kun Lillin laittoi joku muu nukkumaan kuin minä tai mies. Lilli kyllä heräsi yöllä tyhjentämään mamman tissit, onneksi, koska muuten en olisi kyllä saanut itse nukuttua.
Tea, kurjaa että menkat alkoivat. Parempaa onnea ensi kuussa! Kiva että teillä oli mukavaa " omaa aikaa" .
Mimmulille jaksamista rakentamisurakkaan ja Nöösälle parempia öitä.
Ynis ja muut, laitan kyllä remontista kiinnostuneille kuvia sitten kun tosiaan alkaa olla valmista. Mutta joka kohdassa on vielä jotain keskeneräistä, listoja ei ole vielä missään ja vessasta puuttuu kattolevyt ym. joten voi mennä vielä vähän aikaa. Kiva kun olette lähettäneet jaksuja ja olleet kiinnostuneita :-)
Tuttis, joo, arvasit oikein, repsahdettu on ja totaalisesti :-( mutta nyt on pakko skarpata. Pakko! Laitetaan heti huomenna uusi kilopino pystyyn.
Nyt katsomaan unelmakämppää!
Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥
Just, just. Ei ole tätä mammaa enää luotu juhlimaan. Mies kultainen meni lasten kanssa vanhemmilleen ja minä nukuin puoli päivää. Sain sentään siivottuakin vähän. Mutta on se mielikuvitus älytön meikäläisellä. Tuntui jossain vaiheessa jo illalla, että vois vaikka lähteä kotiin. Sitten jäin kuitenkin, kun tuntui, että oli suorastaan velvollisuus olla myöhään, kun kerrankin pääsee. Tyhmä minä:)
En ole lukenut pinoa, joten tässä vain pikakuulumiset...
T: Ynis
Mistä löydätte pienille pojille kivoja vaatteita?
Meillä koko 86 käytössä, 90 lähestyy ja on todella vaikea löytää nättejä vaatteita. Siis haluan Motille kivoja värejä, sinistä, vihreää jne. mutta ei mitään tumma. Raidat ja söpöt kuviot jees, mutta ei mitään " räyhä" paitoja, joissa dinosaurus syö jotain örkkiä:) Mutta kun ei oikein löydy tai sitten maksaa tosi paljon, paitoa eilen löytyi 20¿, mikä on mielestäni lasten vaatteesta paljon. Perjantaina siivosin Motin vaatekaapin ja jouduin laittamaan pois hyviä vaatteita, jotka on syksyllä ostettu, joten halvempia saisivat olla.
Ekaa kertaa taidankin laittaa vaatteita kiertoon ystäville, on niin vähän pidetty että tuntuu tyhmälle viedä niitä vintille odottamaan hamaa tulevaisuutta. Vauvan vaatteita en raaskinut laittaa kiertoon, mutta paljon pulauttelevalla Motilla niistä tuli kyllä jo tosi käytetyn näköisiä.