Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löysin nimikirjasta nimen Adele. Mitä mieltä? Ei kai vain ole vielä muotinimi?

Vierailija
03.02.2006 |

Niin, ja ruotsalaisen sukunimen kanssa tulisi :-)

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystäväpiirissäni on kaksi Adelea, yksi Adelina ja yksi Adalmina.

Lisäksi on yksi Ada ja yksi Aada.

Kaikki ovat minusta melkein samanlaisia ja tämän minun ystäväpiirini perusteella, kyse on jo vähän muotinimestäkin.

Vierailija
2/9 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin voit antaa Adele. Nimimuoti vaihtuu vuosittain eikä yksikään nimi ole kestosuosikki siinä määrin kuin Sanna, Minna jne aikoinaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta ihana nimi! kaikki nimethän nykyään on jollain tapaa muotia!

Vierailija
4/9 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä se oo kyllä mikään muotinimi. Aika harvassa ne Adelet on.

Ja onko sillä sitten loppupeleissä merkitystä onko nimi muotia vai ei. Jos nimi tuntuu omalle lapselle sopivalta ja siitä ei pääse yli eikä ympäri, niin sehän se on annettava, oli muotia tai ei.

Vierailija
5/9 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alexandrojakin on vaikka kuinka, ja se on mielestäni paljon ukomaalaisempi nimi kuin Adele.

Kaunis nimi.

Vierailija
6/9 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tytöllä on Adéle just näin heittomerkillä kirjoitettuna toisena nimenä mun ukin äidin mukaan. Meidän mielestä on tosi hieno nimi ja sopi kahden muun nimen keskelle täydellisesti. Kolmas nimi on taas minulla, äidilläni ja hänen äidillään toisena nimenä.

Ruotsista on ukin suku tullut Suomeen aikoinaan, joten kaipa se on ruotsalainen nimi alunperin. Meidän suomalainen sukunimi av:laisten mielestä " pilaa" tytön nimeä, mutta sopii meidän mielestä hyvin. Etunimikin on harmi vaan näköjään nousemassa muotinimeksi vaikka silloin kun me nimi annettiin oli kyseisiä nimiä käytössä vain 361 kpl..

Pitemmittä puheitta siis: Hieno nimi on!

Vierailija
7/9 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina ihmetelly miks tytöllä ei saisi olla ulkomaalainen etunimi ja suomalainen sukunimi. Moni menee kuitenkin isona naimisiin ja haluaa miehen sukunimen, silloinhan Anderssonistakin voi tulla Möttönen. Miehelle miettisin ehkä tarkemmin kuinka nimi sopii sukunimeen esim Lauri Laurila olisi aika kamala. Vaikkakin nykyään miehet ottavat yhä useammin naisen sukunimen kuin ennen ja naiset taas pitävät omansa tai ottavat yhdistelmänimen. Ja eihän se nimi miestä pahenna...

Vierailija
8/9 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Niin, ja ruotsalaisen sukunimen kanssa tulisi :-)

Vierailija
9/9 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulusta löytyy liuta Adeleja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi