***MAALISMUSSUKOIDEN LOPPUVIIKKO*** (pe-su)
Kommentit (49)
Moikkis vaan!!
Ilma on ihan älyttömän kaunis, mutta niin kylmä, ettei todellakaan tule mieleen lähteä vielä ulos!!!
Meillä yläkerrassa siis lattiaremontti täydessä käynnissä ja päiväuniksi pitää esikon kanssa lähteä kaverin luokse, koska täällä ei voi nukkua, vaikka hyvät unenlahjat poika omaankin!!
Täytyy kertoa hyviä uutisiakin, kun niitä on....mulla on jo 3 yötä mennyt tosi hyviä ja päivätkin suht kivuttomia, kun sain tuon tukivyön lainaan!!!! Olen ihan älyttömän onnellinen moisesta muutoksesta, koska ajattelin jo, että eihän tässä pää kestä tätä loppuaikaa, jos niin kipeä on koko ajan, kun ennen vyötä olin... :)
Huomenna mulla on neuvola, että sitten taas saan faktaa ihan oikeasti tilanteesta, mutta tuntuu, että hb olis noussut, kun ei ole enää niin pyörryttävä ja pökkeröinen olokaan.
Turvotuksesta: mulla tuli esikolta pahin turvotus synnytyksen jälkeen, niin kuin joku mainitsikin, että voi käydä. Jalat oli kuin elefantilla, kehräsluista ei tietoakaan!! Muistaakseni jonkun pari viikkoa kesti ja sitten alkoi helpottaa...Uskomatonta oli ehkä se, miten kipeät jalat oli, kun turvotusta oli niin paljon....tuli syvät empatiat mummoille, joilla on sydämen vajaatoimintaa ja aina jalat siinä kunnossa!
Meillä alkaa kanssa kummiasiat olla hanskassa, mutta nimi tai nimet on vielä vähän haussa....Ei kyllä ole helppo miettiä lapselle nimeä, joka ei olisi ihan typerä ja olisi kuitenkin sopiva vähän joka iässä....Ite tykkään kaikista vanhoista nimistä..
Jep jep...mukavaa sunnuntaita kaikille!! Urkki
ps. miten tuon tekstin värin voi vaihtaa??
[color=lightblue]täällä, -23 astetta näyttää mittari, joten saa kyllä meijän osalta jäädä ainakin aamupäivän ulkoilut väliin *brrr*.
Yö meni joten kuten, mies tuli kotiin jo puolen yön aikaan, nyt makaa tuolla sängyssä. Oottelee kuulemma olon paranemista... sitä saakin varmaan odottaa. Neiti heräili silloin tällöin nuhaisena, nyt aamun oon yrittäny opettaa neitiä niistämään, kun kurlaa tuota räkää vaan edes takasin. Eipä oo ainakaan vielä oppinut... harjoitukset jatkuvat!
Neiti lähdössä iltapäivällä kummiensa kanssa Fröbelin palikoiden konserttiin ja hampurilaiselle. Meillä ei muuta suunnitelmia tälle päivälle olekaan, joten löhöilyyn ja rentoutumiseen taitaa tää päivä mennä. Jospa sitten huomenna ottaisi niskasta kiinni itseään ja tekisi jotain odottavia hommiakin.
Omaan kasvavaan ( . ) kuului aamulla jälleen lonkkien kolotusta ja mossella oli yöllä ja vielä aamullakin ihan hirvee meno päällä. Yöllä punki pienenpienellä kantapäällään masua vasten oikein urakalla. Kun painoin vastaan, niin painoi aina takaisin. Hassua! Nytkin jyllää masussa kauheesti. Toissa iltana muuten oltiin menossa saunaan ja riisuin siinä itseäni, niin yhtäkkiä mies sanoi, että näki vissiin mossen jalkapohjan mun masua vasten... kai se voi näkyä, jos mosse kovasti punkee jalkaa masua vasten... Vai?
Rauhallsita sunnuntaita kaikille maalismammoille!
-Monkey ja mosse rv. 33+4-
[color=lightblue]Käy täältä katsomassa ohjeet värien käyttöön http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=1740065&p=1&tmode=1&smode…
-Monkey-
Hei,
Kyselin perjantaina noista vauvan liikkeistä tai paremminkin liikkumattomuudesta.. No, kävin sitten varmuuden vuoksi neuvolassa ja passittivat sitten vielä ultraan polille. Kaikki oli oikein hyvin, minulla vain sattuu olemaan niin, että istukka on aivan edessä ja se vaimentaa kaikki pienet liikkeet. ja kovin suuria liikkeitähän vauva ei loppua kohti enää mahdu tekemään. Kiitokset muuten kaikille vastauksista, aina mieltä helpottaa, kun tietää, ettei muillakaan niitä liikkeitä tunnu koko aikaa. Neuvoivat kuitenkin tarkkailemaan liikkeitä päivittäin ja menemään kontrolliin jos liikkeitä ei koko päivänä tunnu. Varsinkin kun minulla se verenpaine on koholla niin saattaa vaikuttaa istukan toimintaan heikentävästi.
Viime yönä ensimmäistä kertaa tunsin muuten jotain supistuksien tapaista. Koskaan aiemmin en ole tuntenut (enkä edes oikein tiedä miltä ne pitäisi tuntua) mutta viime yönä alaselkään koski oikein kunnolla ja ilkeitä vihlaisuja tuntui alavatsalla. Eli päättelin sitten neuvokkaana, että nämä on varmaan niitä supistuksia.
Meilläkään ei vauvan huonetta ole vielä valmisteltu. Ensi viikonloppuna saadaan varmaankin siskolta vauvan sänky ja hoitopöytä, joten eiköhän sitä sitten saada jo tuo vauvan huonekin kuntoon.
Aurinkoista päivänjatkoa,
Projekti06 + väiski
Voi kun kuulostaa kylmalta ne Suomen olot... Taalla on ollut tosi leuto talvi, ja ensi viikonlopuksi oli saaennuste jo +28.... Taitaa tulla kesa.
Masussa on kova meno jatkunut, ja kylla nakyy ulospain potkut ja kaikenlaiset kehon eri osat :) Hassun nakoista, ja tuntuista. Mulla on masu vielakin aika korkealla, eika ainakaan omasta mielesta ole laskeutunut. Tosin eihan se valttamatta laskeudu ollenkaan, kuulemma. Keuhkot vaan on aika lujilla, kun portaat ylos kiivetessa hengastyttaa, ja jos oikein innostun jotakin selittamaan!
Huomenna on taas sitten laakariaika, joten sielta varmaan saadaan lisaa infoa. Mittasin muuten vyotaron ymparyksen kun siita on ollut puhetta, ja lukemat talla hetkella 98cm. Edelleenkaan ei masua nay takaapain ollenkaan, vaan kaikki on pallona tuossa edessa.
HIKASTA on ollut puhetta myos. Pitaisikohan mun alkaa huolestumaan, kun en ole tuntenut kertaakaan????
Meilla on tanaan aika juhlalliset illalliset miehen tyonpuolesta, ja aina kun tuollaisia kekkereita on, niin jannittaa et mahtuukohan ne paremmat vaatteet viela paalle... Tuntuu etta turvotus on lisaantynyt viimeisen viikon aikana selkeasti, mutta menee onneksi viela paalle!!! Vikat viikot menee varmaan kylla kotoisesti verkkareissa...
Mutta oikein hyvaa sunnuntaita kaikille,
Browniette 35+3
Heipä!
Ulkona olis mahtava ilma tosiaan, mutta hurjan kylmä. Me kyllä silti suunniteltiin, että jos käytäis pieni lenkki iltapäivällä jossain välissä tekemässä.
Eiliset juhlat sujui ihan kivasti. Jalat tosin huusivat armoa jo parin tunnin jälkeen. Meinasin ottaa kengät jo kotimatkalla autossa pois, mutta mies pelotteli, etten saa niitä enää jalkaani ja sitten se joutuu kantamaan mut sisälle, koska enhän mä sukkahousuilla voi kävellä lumessa. :) Otin sitten ne vasta kotona sisällä pois. Tosi kipeät jalat olikin sitten, mutta mies hieroi ennen nukkumaanmenoa niitä, niin sitten helpotti.
Nap Nap taisikin mainita, että onneksi ei ole kesä, koska jalat ei mahtuis mihinkään kesäkenkiin. Mulla on sellaiset sandaalit, joilla käyn postilaatikolla ja roskiksella ym. pienillä asioilla ulkona, ja ne ei kyllä meinaa mahtua jalkaan enää millään. Jalat näyttää oikeasti vähintäänkin siltä, että olis kipsi ja sen päällä villasukka. :) Kädet ei onneksi näytä ilmapalloilta, mutta jalat tosiaan senkin edestä.
VAUVAN HIKASTA. Browniette (muistaakseni) mietiskeli, että pitäiskö olla huolissaan, kun ei vauva hikkaile. No, ei meilläkään montaa kertaa ole hikkaillut tai sitten en vaan ole tunnistanut liikkeitä hikaksi. Kai vauvat ovat tässäkin asiassa yksilöitä ja tuskin siitä kannattaa huolissaan olla. Liikeet on kuitenkin tärkeämpiä.
( . ) ei ihmeempiä. Viime yö meni suht hyvin. Vauveli oli vähän tavallista levottomampi ja möngerteli kovasti, enkä mä sitten meinannut löytää ollenkaan hyvää asentoa. Vessassakin piti käydä ainakin kerran tunnissa. Nukahtamiseen menee aina oma aikansa ja tuntuu siltä, että ehtii just viisi minsaa nukkumaan, kun taas pitää yrittää päästä sängyn pohjalta ylös.
Onko muilla muuten minkäänlaisia vaikeuksia päästä sängystä tai sohvalta ylös? Musta tuntuu, että erityisesti sängystä on vaikea päästä pois, vaikka meillä ei edes oo mikään pehmeä sänky. Tosin, meidän sänky on aika matala, kun se on jenkkisänky, joten sekin vaikeuttaa hieman nousemista. Sohvaltakin meinaa olla vaikea nousta, mutta mä yleensä menenkin sohvalla niin kummallisiin asentoihin, että ei mikään ihmekään.
Jahas.. Lenkki siirtyy ainakin muutamalla tunnilla. Anoppi soitti just, että he tulevat käymään. Pitää mennä ottamaan pullaa pakkasesta sulamaan, että on jotain tarjottavaakin. Oikein mukavaa päivää kaikille!
Lily & Nappo 36+4
Voi miten ihanaa vaipua ajatukseen kesästä...Browniette nauti lämmöstä meidänkin puolesta! Täälläkin paistaa kyllä aurinko upeasti, mutta pakkasta -17. Mies lähti pihalle laskemaan itsetehtyä mäkeä tytön kanssa ja saan hetken omaa aikaa.
Mulla kans näkyy liikkeet kokoajan ulospäin, kun maha liikkuu ja vääntyilee ja jalat ja pylly oikeen työntyy nahasta läpi. Joskus toivoo, että olispa mullakin rauhallisempi kaveri masussa...
Mittasin minäkin mahan ympäryksen ja sama 101cm oli kuin neljä viikoa sitten eli ihanaa, ettei ole kasvanut!!
Joku kyseli odotusajan päiväkirjasta ja minä olen ainakin kirjoittanut sitä säännöllisesti ja tallella on myös kirja esikoisesta, josta vertaan kokoajan lukemia jne.
NapNap kyseli lasten syntymäpainoista jne. oma tyttöni syntyi 38+6 viikoilla ja 51 cm 3370g. Siksi odotan kuumeisesti myös tämän pojan syntyvän aikaisemmin kuin la. Myös minä ja siskoni ollaan synnytty yli 2vkoa aiemmin ja lääkärissä sanottiin senkin olevan perinnöllistä.
Eipä tässä kummempaa. Illalla leffaan katsomaan FC Venus, kun kaverini on siinä pelaajana.
rv34+5
MaalisPapu (?) taisi kysellä niistä imetysliiveistä. Mulla on ollu aina ongelmana löytää tarpeeksi isoa ympärysmittaa liiveissä, kun kuppikoko ei kuitenkaan ole suuri. Olenkin ostanut liiveihin jatkopalan taakse, niin saapahan aina tarpeeksi pituutta. Jatkopaloja saa ainakin käsityötarvikeliikkeistä (esim. Singerin liike Helsingissä Marmorikujalla) ja maksaa alle 3e. Värivaihtoehtoja on musta, valkoinen ja puuteri ja leveydessä löytyy ainakin 2 ja 3 hakasen levyistä. Pätkää ei tarvitse ommella mitenkään, eli sen voi vaihtaa liiveistä toiseen tarpeen mukaan. Ja jos liivit jossain vaiheessa löystyvät, niin kiristysvaraa löytyy runsaasti. Imetysliiveissä ajattelin sitä ainakin käyttää, kun kaikki vähänkin kiristävä saattaa alkuun ahistaa... :)
[color=violet]Just siskoni ja hänen poikaystävänsä lähtivät. Neiti nukkuu ja ihana hiljaisuus talossa. Saa nähdä, mihin aikaan se mies rönyää kotiin. Saa kyllä mennä sohvalle kuorsaamaan, en halua mitään ylimääräisiä häiriötekijöitä yötäni sotkemaan. Omissa häiriöissä kun on ihan tarpeeksi kestettävää.
Huomasin tuolla vatsanympärysgallupin ja mittasinpa omaani taas näin mielenkiinnosta ja kylläpä oli masu kasvanut vajaassa kahdessa viikossa. Nyt vatsanympärys oli 103cm, kun se vielä rv. 31+5 oli 97cm.
Jaa, ei taidakaan yö ihan häiriöittä mennä... neiti on nyt tätä kirjoittaessa jo kahteen kertaan ruvennut itkemään jotain huoneessaan ja kovasti tukkoiselta neidin olo kuulosti. Laitoin just äsken nuhatippoja nenään ja korkeamman tyynyn, että saisi nukuttua paremmin itse kukin tässä talossa. Toivottavasti yö menee rauhallisesti!
Hyvää yötä!
-Monkey-