***MAALISMUSSUKOIDEN LOPPUVIIKKO*** (pe-su)
Kommentit (49)
Jäin odottamaan monkeyn kirjoitusta, mutta ei näkynyt ainakaan vielä. Nostin tapaamispinoakin ylöspäin.
Eilen oli parempi päivä, kun ei särkenyt niin paljon. Nyt puuroa maha täynnä ja elämä hymyilee. Harmi, ettei jaksa enää pitkiä pulkkalenkkejä tytön kanssa. Ihanan paljon lunta olis!
Mitäs teette vkloppuna? Meen katsomaan oman joukkeeni salibandy matseja ja su ehkä leffaan vielä ku pääsee.
rv34+3
Täällä tuskaillaan selkäkipujen takia. Kirjoittelinkin just palstalle ja kyselin onko muilla kokemuksia vastaavasta ja onko tuohon mitän konstia vähentää kipua...
Tässä hieman tietoa ko. asiasta:
Mulla on raskauden aikana silloin tällöin öisin tullu alaselkä kipeeksi ja nukkumista ei oo voinu jatkaa. Nyt on monena yönä aamuyöstä taas alkanut kipuilu, eikä lopu. Viime yönä oon valvonut klo 2.00 lähtien tuskaillen, kun missään asennossa ei voi nukkua. Sitten kävin lämmittämässä kaurapussin selkään. Vähä se helpotti, että sain nukuttua 1.5 tuntia. Kuitenkaan ei vienyt kipua pois. Tuntuu, että kipu pahenee yö yön jälkeen. Nyt selkäkipu vaivaa päivälläkin.
Onko mitään konstia helpottaa oloa tai päästä tästä eroon edes hetkeksi?
Kait raskauden loppuvaihe lisää selkäkipua, mutta tää on jo tuskastuttavaa. Koko viikon oon nukkunu yöni tosi huonsoti ja väsymys painaa. Miehellä on ollut flunssa, joten niistoa ja kuorsausta öisin (en tod. voi nukkua, kun toinen kuorsaa) sitten vauva pyörii mahassa ja selkä on kipee. Tuntuu, että yöt ei tod. oo lepäämisen aikaa, vaan tuskastuttavaa, kun unta ei saa heti vaikka kuinka väsyttää ja kello lähenee aamuista herätystä töihin... Äitiyslomani alkaa viikon kuluttua. Silti tämä kaikki tuntuu niin tuskaiselta, vaikka viikko on vain enää jäljellä...
Mahaa on kiristellyt ja muutaman kerran supistellut eilen ja toissapäivänä. Meinasin jo mennä käymään sairaalas tarkistuttamas tilanteen, mutta tilanne rauhoittui illalla, kun lepäilin. Nyt mahassa on hyvä olo, mutta selkäkipu on kauhee... Nyt vain pitää ottaa rauhallisesti, ettei supistuksia tulisi samalla lailla. Sairaalassa sanottiin, että jos vauva haluaa ulos rv 34, niin sen annetaan syntyä. Rupes aivan jännittämään! En usko, että se vielä syntyisi, mutta kaikkeen pitää näköjään varautua. Nyt pitää varmaan ruveta jo pesemään vauvan vaatteita valmiiksi. Ompahan sitten sekin tehtynä.
Tinttu81
rv 33+1
Heissan kaikille!
Taas aikaa, kun viimeksi kirjoitellut kuulumisia. Nyt perjantain kunniaksi hieman rustailen. Täällä Itä-Suomessa pakkasta olikin tänä aamuna taas reilusti, -26 astetta näytti mittari, hrrr! Ei taida olla asiaa tänään pihalle. Takkaa lämmittelin ihan aamun alkajaisiksi.
Masun kasvu on jatkunut tasaiseen tahtiin. SF mitta oli jo huimat 38 cm. Kyllä tässä on ollut ihmettelemistä muuten näin pienelle odottajalle ja vauhti ei näytä pysähtyvän sitten millään, vaikka jotkut niin väittävät loppua kohden tekevän. Vauva on ollut kiinnittynyt jo viikosta 32 ja masu laskenut nyt jo niin alas, että mies vitsaili masun alkavan edessä samalta kohdalta kuin pyllyn takaa. No ei ehkä kuitenkaan todellisuudessa aivan. Painoa on kertynyt minulle 14 kiloa ja nyt pari viikkoa on ollut havaittavissa melkoisesti turvotusta. Ananaksen syönti aamuin illoin helpottaa turvotukseen, mutta alkaa kyllä jo tökkimään. Vauvan painoarvio oli maanantaina 2500g, joten ei meille mikään jättiläinen ole tulossa. Supisteluja on tasaiseen tahtiin, ei kuitenkaan liiaksi. Odottavalla mielellä ollaan jokainen päivä, että josko jo tänään! Pitkät pahimmillaan 6 viikkoiset odotukset tulevat, jos vaikka menee sen sallitun 2 viikkoa yli. Ensin meinasi väkisellä syntyä ennen aikojaan, mutta päättikin nyt sitten pysyä tiukasti pois pakkasista. No, hyvä niin!
Terveisiä kaikille maaliskuisille ja mukavia pakkaspäiviä!
mine + piiperoinen rv 36 + 1
Kirpsakkaa pakkaspäivää myös täältä suunnalta. Mittarissa oli aamulla -27 eikä taida paljon laskea päivän mittaan. Eli ulkoilut voi jäädä aika vähiin..
Olen hieman huolestunut taas vauvan liikkeistä. Minulla noita liikkeitä ei muutoinkaan tunnu kamalasti (viimeksi ultrassa kätilö totesi, että hyvinpäs vauva liikkuu, mutta itse en samaan aikaan tuntenut mitään..eli taidan aika huonosti tunnistaa noita potkuja) ja nyt eilen taas oli vatsan suunnalla tosi hiljaista. Pitäisikö siis olla huolissaan? En oikein tiedä mikä on normaalia ja mikä ei. Olisi kiva kun vauva liikahtelisi päivän mittaan sen verran, että tulisi mielenrauha, eikä tarvitsisi miettiä, että onkohan kaikki kunnossa vai ei... Mitenkäs muilla? Onko teillä vauvan jumppaaminen säännöllistä vai onko välissä päiviä jolloin ei tunnu tapahtuvan mitään..?
Olen kyllä yrittänyt herätellä ja heilutella mahaa, mutta tuntuu, että sillä saa aikaiseksi yhden/kaksi potkua jos sitäkään..
Projekti06 (32+6)
Tintulle piti noista selkäkivuista vastata, että ootko kokeillut tyynyn laittamista jalkojen väliin unien ajaksi? Siis niin, että se tyyny suoristaisi tuota alaselkää. Itselleni se ei auttanut, mutta isosisko taas oli sillä keinolla nukkunut paljon mukavammin loppuraskaudesta. Venyttely ja lattialla makoilu jalat ylöspäin ovat tietty kans konsteja saada päivän aikana painoa pois alaselästä, samoin ehkä kannattais kokeilla jotain hellävaraista lihasten vahvistamista, esim. kahdeksikon piirtämistä ilmaan toisella jalalla (siis seisten yhdellä jalalla). Kaikkiaan siihen lannerangan notkoon kannattaa kiinnittää tietoisesti huomiota ja yrittää mahdollisuuksien mukaan keksiä asentoja, joissa alaselkä olisi vähintään suorana (tai pyöreänä), kun se kipu todennäköisesti johtuu selän notkistumisesta. Mun alaselkäkipuihin auttoi kivasti toi tukivyö, mutta toisaalta kipu on siirtynyt tonne keskiselän tienoille, eli ei varsin kestävä ratkaisu sekään. Itse olen hyötynyt kovista alustoista ja em. jutuista, kylmäpakkausta oon pitänyt iltaisin usein kans selän alueella. Eilen katselin telkkaria " kilpikonna-asennossa" , eli polvillaan jalat leveänä niin että maha mahtuu väliin ja tyynyjen avulla ylävartalo tuettuna lattiaa vasten. Teki kans selälle ihan hyvää. No, nyt sattuu taas tietty, kun oon töissä. Ikävää, että joudut heräilemään yöllä noiden kipujen takia, mä kuitenkin saan yöt nukuttua.
Mulla on parhaillaan elämäni eka virtsatietulehdus, eilen aloitin antibioottikuurin. Oireeton se on edelleenkin, eilen tietty löysin heti oireita kun tiesin että tulehdus on :) Tänään edessä neljä tuntia autossa istumista, vähän kauhistuttaa etukäteen, mutta olen ajatellut pakata itseni mukavasti takapenkille. Eilen oli puhetta karvamahoista, täältä löytyy kans sellanen hennon vaalea karvapeite. Poikaennuste?? Muuten omaan napaan ei mitään kummia, ensi keskiviikkona on seuraava neuvola. Ja nyt töitä jatkamaan mars!
-Aranja, rv 32+2-
on siis käynnissä ja maanantaina lakaa äitiysloma. Kiva kun selkäkivut helpotti eikä tarvinnut enää sairaslomaa " hakea" .
Ihan kyllä tarpeeseen tuo äityisloma tulee, on jotenkii työpäivien jälkeen aina niin väsynyt olo että, nivusia kipuilee eniten nykyisin ja supistuksia tulee aina kun vähän reippaammin erehtyy kävelemään tai nousee liian nopeesti istumasta ylös.... edelleenkään supparit ei onneks oo ollu kivuliaita, mutta mietityttää silti et onko ne jotain saanu aikaan kohdunsuulla.... lääkäri on vasta ens torstaina !!!
Vauva on edelleen tosi ylhäällä kun istumaan ei kunnolla pysty, kun tuntuu et kylkiluut menee kasaan... varsinkin kun vauva aina välillä oikein innostuu niitä puskemaan ;)
KUMMIT on meillä päätetty, pyydetään kahta ystävä pariskuntaa eli yhteensä 4 kummia olisi tulossa. Sisaruksia ei olla ajateltu pyytää kummeiski, kun hehän ovat niin lähisukulaisia vauvalle jo muutenkin.
VIIKONLOPUKSI ei ole suunnitelmia -onneksi!!! Pakkasta lupaili Helsinkiinkin aika lailla, jos vaikka rentoutuisi kotana ja katseltaisi vaikka leffoja. Viikonloput on meillä aina leppoisia, kun molemmat ollaan miehen kanssa vapaalla aina viikonloput, viikolla mies tekee toisinaan todella pitkiä työpäiviä...
Onko kellään kokemuksia Ottobren lasten ja nuorten muoti / kaava lehdestä? Tilasin sen eilen, kun ajattelin että olishan se kiva tehhä ite joitain vaatteita vauvalle nyt ja myöhemminkin. Vaikkakin nykyisin kankaat on niin kalliita, ettei itse tekemällä rahaa kyllä säästy, mutta saa tietty sellasia vaatteita joita ei ihan jokaisella vastaantulevalla lapsukaisella ole päällään ;)
Mutta, mutta, jospa tekisin tässä vielä vähän töitäkin...
Mukavaa viikonloppua kaikille !!!!!
Fiona rv 34+5
Minusta ei ole kuulunut sitten kuukausiin mitään. Takana on (onneksi) rakennusprojekti ja muutto omakotitaloon viikko ennen joulua. Onneksi nyt ehtii jo vähän ottamaan rauhallisemmin!!
Viikot ainakin ovat menneet sellaisella suhinalla, ettei ole perässä tahtonut pysyä.
Minä myös nukun kehnosti. Vessaa ja huonoja asentoja - hyviä ei enää oikein olekaan. Päikkäreitä olen ottanut esikoisen kanssa. Meidän pitäisi häätää poika pois meidän huoneesta, jotta ehtisi tottua omaansa ennen vauvan tuloa. Miten tämän jo tehneet olette asian hoitaneet? Miten onnistui? Mitään en ole valmiiksi laitellut, alkaisi varmaan olla jo aika...
Hyviä vointeja ja viikonloppua,
Eenu ja Onnimanni 35+2
Kyllä mä oon välillä tuota tyynyäkin käyttäny jalkojen välissä ja se on ollu hyvä, kunnes... Toissa yönä selän kipu rupes heijastumaan oikeaa reiteen ja sitä kinnas niin ikävästi ja otti kipeetä. Oli vaikee löytää asentoa. Lopuksi otin tyynyn pois, joten sain nukuttua sen yön loppuun suht. hyvin.
Pitää varmaan venytellä illalla kotona ja vähä jumpata... Kiitos vinkeistä. Testaan illalla. :)
Tukivyötä mulla ei oo.
Tinttu81
rv 33+1
Eilen oli viimein kauan kaivattu viimeinen lääkäri, olen jo pitkään halunnut tietää mitäalakertaan kuuluu kun on supistellut jo jonkin aikaa napakastikin. Nooh, kaikki kunnossa. Paikat pehmeät(oli jo viikolla 27) ja kanava lyhentynyt 2:een senttiin mutta suu kiinni. Vaavi oli lähtökuopissa pää kiinnittyneenä jos muminasta oikein ymmärsin. Hyvä niin koska uudelleensynnyttäjällähän kiinnittyminen saattaa tapahtua vasta synnärillä ja silloin vesien mennessä suositellaan makuukyytiä napanuoran takia(näin setä selitti).
Kaula oli kyllä kaukana takana eli ei onneksi vissiin ole pelkoa että ihan viikon sisällä syntyisi:) Ihan oikeasti kaikesta kolotuksesta,närästyksestä ja juuri ilmestyneistä pukama-ystävistäni huolimatta en toivo vauvan syntyvän kun vasta LA:n lähellä. Saapahan pieni keuhkonsa kuntoon ja jaksaa sitten syödäkin itse kunnolla toisin kun isotkin ennenaikaiset jotka tuppaavat torkkumaan ruoka-aikana:)
Painoarvion antoi ensin käsikopelolla 2700-2800g ja ultra antoi pään perusteella joka vastasi viikkoja 36+1, reisiluun joka vastasi 36+3 ja masun joka vastasi 35+4(hoikka neitonen:) kaksi arviota 2679g ja 2799g eli aikas tarkka setä arvioimaan.. Keskiarvo siis n.2700g tällä hetkellä ja jos menee la:han asti oolisi kuulemma n.3700-3800g!
Hmm..pojat olivat 3630g(39+6) ja 3280g(38+5), taitaa tulla pikku amazonitar jos arviot pitävät paikkansa:)
Kaikki siis oikein mallillaan- syntyy kun on valmis ja on oiken tervetullut ihan minkäkokoisena vaan!
Niin, kysyin vielä kolmatta kertaa sukupuolesta.Mehän saatiin Brunolta 100% tieto tytöstä ja viikolla 27 tämä omalääkärikin veikkasi tyttöä ja taas eilen näytti kuulemma tytöltä. Olen nimittäin nähnyt unta että vauva onkin poika ja meillä kyllä kahden pojan jälkeen aikaslailla hurahdettu tytön vaatteisiin ja punaisen eri sävyihin vaaleanpunaisine lakanoineen ja tutteineen eli vähän olisi kurjaa poikaa niihin varustaa:)) Sanoinkin miehelle että sitten meille tulee poika nimeltä Päivi (laulun mukaan)-heh!
Eilen sain omaa aikaa keskustassa ennen lääkäriä ja olipas luksusta!!Kaikki lapset saivat vaatetta,vauva lakanoita ja pyyhkeitä ja minä mamma apteekista Rennietä, agiolax-rakeita ja Hädensa-rasvaa(kassa -tyttönenkin hymyili ymmärtävästi loppuraskauden ihanuuksille)-olispa ihana ostella itsellekinn joskus taas jotain KIVAA:)
Mukavaa pakkaspäivää ja alkavaa viikonloppua!
jokuli ja mönkijätär 36+1
Mulla tuossa oma maaliskuiseni ryömii täyttä häkää lattialla ja on jo hieman reilu 10 kk vanha. Tulin verestämään muistoja tänne odotus puolelle.
Viestejänne lukiessani huomasin, miten autuaasti olen unohtanut, miltä tuntuu olla raskaana. En erityisemmin nauttinut raskaana olosta, mutta pikku hiljaa on alkanut tulla tunne, että voisihan sen uudestaankin kokea.
Joku kertoi, että oli miettinyt vauvan liikkeitä ja, että onko kaikki kunnossa (unohdin jo nimimerkin). Mulla oli masussa aika hiljainen rauhallinen vaavi ja usein mietin, että onko kaikki kunnossa. Täysin terve vauva syntyi ja rauhallisuudesta ei enää tietoakaan ;). Uskoisin siis, että sinullakin on kaikki kunnossa, jos kuitenkin liikkeitä päivittäin tunnet.
Oikein paljon onnea loppuraskauteen teille kaikille ja vielä ihanampaa vauva-aikaa -kohta se koittaa
T. Vuokko ja poika s. 20.3.2005
Älä huoli vauvastasi jos kuitenkin jotain liikettä tunnet.Minulla oli ollut kovin liikkuvainen asukas koko raskauden kunnes rv 33 tuntui iltariehunnan jälkeen että kaikki liikkeet vaimenivat yhtä-äkkiä. Yhden aamuyön lietsoin jo itselleni paniikkia kun tuntui ettei mitään liikettä ole vaikka kuinka vatkasin. Sain kuitenkin jotain lopulta tuntumaan-eri paikassa kun yleensä,kaikki liikkeet ja " kutitukset" tuntuivat alhaalla eli päättelin hermoja rauhoittaakseni että vauva on vaihtanut asentoa.
Neuvola olikin onneksi seuraavana päivänä ja hienosti pikku sydän jumpsutteli. Terkka totesi että vauveli oli kääntynyt niin että selkä oli kokonaan mahaani vasten ja potkiskeli selkääni päin jota ei äiti kunnolla/ollenkaan tunne!
Sinullakin varmasti sama tilanne mutta jos huolettaa käy ihmeessä kuuntelemassa sydänäänet tai synnärillä käyrällä!
Nyt vaavi lähtökuopissa ja taas sama möyriminen tuntuu niinkuin ennenkin:)
Ps.juo kylmää ja sokerista ja painele vauvan pyllyn kohdalla kovaa-niin meillä toimi ja sain aikaan kärttyisen vastauksen vauvalta.
jokuli
[color=violet] Aamulla oli neuvola, kaikki on ok. Painoa on tullut lisää aika railakkaasti, jos tätä tahtia jatkuu, niin laskettuun aikaan mennessä on painoa tullut yli 20 kg... Turvotus-lokeroon tuli oikein kaksi plussaa! Virtsa ok, verenpaine 116/72. Hemppa on noussut 101:stä 119:n! Hyvä juttu. Sf-mitta 32cm, tasaisesti on kasvanut masu koko ajan. Ja raivotarjonnassa on edelleen, sekin hyvä juttu. Tuskinpa se enää kääntyy...?
Hyvää vikaa työpäivää fionalle!
Ja kiva kun Vuokko79 kävi kertomassa omia kuulumisiaan, varmaan mielenkiintoista verestellä melkein vuoden takaisia muistoja!
Viikonlopuksi ei ole mitään suunnitelmia. Mies on lauantaina hetken aikaa töissä. Vauvan huonetta voisi vähän laitella...
Kysymys äideille: Minkä kokoisena aikaisemmat lapsenne syntyivät? Ja minä rv:nä?
Kukakohan meistä jakautuu ekana? Mitä itse luulette, meneekö lasketun ajan yli vai ali? Mulla ei itellä ole vielä mitään hajua, mies on ihan varma, että yli menee... ehkä se vaan yrittää asennoitua siihen, että saadaan odotella...
NapNap rv35+2[/color]
Tosi jännää et mein vauvat tosiaan alkaa kohta syntyä ;)
vaikee arvioida meneekö itellä yli vai syntyykö etuajassa LA 12.3. Ollaan kyllä jotenkii koko ajan otettu huomioon, että yli saattaa mennä, molemmat kummipojat 4- ja 0.5-v meni yli sen pisimmän kaavan mukaan, ja ystävien tuskailun muistaa kyllä...
Hämmästyttävää, mutta eilen tilaamani imetysliivit saapuivat jo tänään! Olin aikas varma, että maanantaille menee kun täällä " peräkylillä" asutaan... No, nyt sitten pähkin, että pitäisikö ne sittenkin vaihtaa seuraavaan kokoon. Mites luulette te, jotka olette Carriwellin liivit tilanneet, että antaako rinnanympärys periksi käytössä? Tilasin kyllä taulukon mukaan oikean kokoiset, mutta jotenkin ne tuntuvat varsin napakoilta tuosta rinnanympäriltä... Muuten olivat kyllä ihan toimivan tuntuiset pelit :)
NapNap taisi kysellä aiempien lapsien syntymäajankohdista vs. la. Meillä meni esikoinen +10pv yli ja toinen +5pv. Että nyt pitäisi symmetrian vuoksi tulla +2.5pv yliajalla, mutta todennäköisesti kuitenkaan ei. Olen tyytyväinen, jos tulee ennen esikoista.
Ja painoissa meni siten, että esikko (tyttö) oli 3800g ja tosikko (poika) " vaatimattomat" 4560g. Tällä hetkellä näyttäisi siltä, että tämä kolmonen olisi enemmän esikon luokkaa, ainakin toivon niin! Ja mähän siis _epäilen_ ja _uskon_ että tämä kolmonen on tyttö, joten ehkä siksikin pienempi?!
Viikonloppusuunnitelmissa meillä on yhdet häät huomenissa. Sunnuntai sitten toivutaan niistä. Houkutus jättää lapset toisten isovanhempien hoteisiin on suuri, mutta kun juhliin tulee kaukaisia sukulaisia jotka eivät meidän lapsia ole nähneet, niin ei oikein voi. Olen kyllä ilmoittanut rakkaalle miehelleni, että HÄN saa juosta jälkikasvun perässä juhlapaikalla, mulla on pätevä syy ottaa vähän rauhallisemmin :)
Viikonloppuja vaan kaikille!
T. MaalisPapu rv 33+2
Minäkin taas jotain jaksan raapustella. Kyllä nää viikot ja päivät tosiaan menee hirveetä vauhtii... Musta on aika hienoo, ettei meistä kukaan ole vielä synnyttänyt (kai...), hienosti vauvat malttaa olla masussa ;o)
Omaan (.) ei uutta. Eilen käytiin neuvolassa, kaikki hyvin ja arvot kohdallaan. Painoa tullut nyt yht. 10 kg.
Eilen illalla yksi naapuri (useamman lapsen isä) oli sitä mieltä, että odotan ainakin kaksosia.... On toi maha mun pieneen kokoon verrattuna kai aika iso ;o) Kuulin juuri, että korjaamolla meidän auto on valmis ja mies saa hakea sen tänään! Kivaa, pääsee viikonloppuna vaikka hakemaan vauvan tarvikkeita.
Iloista viikonloppua jokaiselle maalismussukalle!
V+Helmeri rv 34+2
[color=green]täällä taas.. sori että pidin pienen tauon - tyhmältä kuullostaa mutta av-tyypit alkoi riepomaan ja kun samaan aikaan osui töihin kiire viikko, ajattelin tuulettaa jotain päätä;)
mitään ihmeellistä ei ole tapahtunut; sokerirasitus oli ja meni ja superhyvät arvot tuli. valmennukset on hoidettu alta pois - enää synnäriin tutustuminen pitäisi varata lähiviikoille.
olo alkaa tuntua raskaalta ja selkä kipuilee (tukivyö+tukisukat ekaa viikkoa päällä..), vaikka maha ei ole vielä laskeutunut. mukula viihtynyt alaspäin jo useamman viikon, tosin huomasin että kävi alkuviikosta reilun vuorokauden oikomassa itseään pystyssä, kunnes pää alkoi hikottelemaan taas alavatsalla.
saadaan viikonloppuna sänky ja ajattelin alkaa ensi viikolla pestä vaatteita. jos ehditään, käydään vaunukaupassa huomenna ja napataan kaukalo siinä samalla, jolloin alkaa sitten lähes kaikki tarvittava olla kasassa.
Suppareita ei vielä tule edes joka päivä, mutta on kiva käydä viikon päästä siinä viimeisessä lääkärissä kuulemassa miltä paikat alhaalla vaikuttaa. periaatteessa synnytyshän voi käynnistyä näillä viikoilla milloin vain (tosin mun äidillä molemmat raskaudet menneet pari viikkoa yli ja toinen käynnistetty, joten jos jotain samaa tulossa, tässä saadaan vielä aivan rauhassa odotella).
viikonloppua ja pukeutukaahan kunnolla - tulossa kylmääääää
:) Caddie ja Pirpana, rv 34+3[/color]
Joku sanoi viikkojen menevän nopeasti, musta tuntuu ettei ne mene enää eteenpäin ollenkaan. Tuntuu vielä niin pitkältä tämä odotus...
Samaa olen miettiinyt kuin Projekti06 useasti. Mikä on " normaalia" liikkumista ja mistä pitäisi olla huolissaan. Vastauksisista olen saanut sellaisen käsityksen, että hyvä on jos liikkeitä tuntee päivittäin.
Kiitokset myös Vuokolle vastauksesta. Osasisipa sitä olla hermoilematta. Neuvolan täti oli hieman huolissaan kun vauva ei juuri silloin liikkunut kun kuunneltiin sydänääniä...Miksi pitäisi juuri silloin liikkua?? Myöhemmin ja sitä ennen olin tuntenut liikkeitä.
Mullakin nukkuminen on ollut huonoa jo useamman viikon. Välillä sattuu lonkkiin, pissattaa usein ja välillä sitä herää vain ihan pirteänä...Koitetaan vaan jaksaa!
Hyvät viikonloput!
T. Suzy rv 34+4
Olipas kylmä aamulla kun koirien kanssa ulkoiltiin, meidän pikkuinen haukku (chihu) meinas jäätyä kun isommalla kesti kun piti touhuta lumessa, on ihan hulluna lumeen, piti ottaa pikkunen takin sisään lämmittelemään : )
Olipa pitkästä aikaa mukava saada vähän paremmin nukuttua yö, jos jaksais vähän touhuta tänään kun flunssakin alkaa vähän hellittämään ja ei oo ihan niin kuollut olo. Ja mieskin on firman kanssa iltaa viettämässä niin saan touhuta rauhassa tämän päivän. ajattelin kyllä mennä isäni kanssa katsomaan matkasänkyä kun näytti olevan tarjouksessa ja tarvitaan sitä heti kun on kastetilaisuus.
En muista kuka kyseli vauvan liikkeistä (dementia iskenyt, en nykyään muista juuri mitään), niin meillä neiti on välillä tosi hiljainen päivän tai pari et meinaa paniikki iskeä ja sit taas kova meno päällä.Hiljaisina päivinä on kyllä tosi epävarma olo ja pienikin liike on suuri helpotus.
Kummeista, Neidille on valittu 4 kummia ja ovat meidän ystäviä, yks on miehen hyvä ystävä (lapsuudesta asti) ja hänen avovaimo ja sitten minun 2 hyvää ystävää. Haluttiin läheiset ja osallistuvat kummit joiden kanssa ollaan paljon tekemisissä.
viikonloppuna meinattiin käpertyä sohvalle nauttimaan löhöilystä : )
Oikein mukavaa viikonloppua kaikille ja jaksamisia!!
Nasu rv 32+1 ja Emppu
Moneen yöhön veerrattuna viime yöstä voi sanoa jo nukkuneensä ja olokin on ihan erilainen. Jotenkin jopa hymyilyttää, kun ulkonakin on niin kaunista!
Tukivyö on alkanut osoittaa tarpeellisuutensa ja hyödyllisyytensä, sillä viime yönä en enää kipuillut niin paljon ja tänään on koko päivän tuntunut paljon paremmalta!!
Mä muistan liikkeistä sen verran, kun niitä esikkoa odotellessa kuulostelin, että kannattaa juoda tuoremehua tmv. vähän hapanta ja mennä vasemmalle kyljelle makaamaan, niin jo pitäisi masuasukin virkistyä??!!?? Ja saapi sitä siinä vähän töniäkin, josko heräilis paremmin....mulla muistaakseni silloin auttoi, kun muistan tuon vieläkin...
Nyt menen ja suon itselleni ruhtinaalliset rauhalliset päiväkahvit, kun esikkokin nukkuu niin tyytyväisenä ja koko talo on hiljainen- aaahhh!!
Palailen asiaan...Urkki 31+4
[color=deeppink]Hui, onpa taas kova pakkanen (-14). Täällä aamutoimien jälkeen valmistaudutaan ulkoilemaan miehen siskon ja hänen tyttärensä kanssa ja ulkoilun jälkeen tehdään yhdessä ruokaa. On kivaa saada vaihtelua näihin kotiäidin rutiineihin.
Omaan ( . ) ei uutta edelleenkään kuulu. Samat vaivat vaan jatkuvat... yöllä taas lonkkia kolotteli oikein tosissaan. Vessassa en tainnu käydä kuin pari kertaa tai sitten oon jo niin unissani siellä käydessä, etten ees tajuu.
Mutta nyt on mentävä pukemaan, että ollaan ees suunnilleen valmiina kun tulevat meitä ulos hakemaan. Ehkä päivän aikana vielä palaan, lukemaan ainakin!
-Monkey ja mosse rv.33+2-