Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Parveketupakoinnin kirot

03.02.2006 |

Onko kohtalotovereita: Tulossa lämmin, aurinkoinen kesäpäivä. Odottavana äitinä päätän viettää kiireettömää aikaa parvekkeella aamulehteen syventyen. Jo partsinovella petyn. Töpäkkä tupakansavu pakottaa palaamaan sisään; enhän halua vartavasten masuasukkiani myrkyttää.

Pesen vauvannuttuja. Veisin ne aurinkoon kuivumaan, kuivuisivat nopeammin. Ei onnistu! Samainen tupakansavu saa minut kantamaan pyykkitelineeni takaisin pesuhuoneeseen. Entäs asunnon- ja petivaatteiden tuuletus? Jää meillä haaveeksi. Alakerran naapuri pitää ketjupolttamisella huolen, ettei meidän parvekkeella oleskella.

Ostamme riipputuolin lasten iloksi. Se jää lähes käyttämättä, sillä hekään eivät viihdy savussa. Valitetaan huonoa oloa ja päätä särkee.

Saamme vieraita ja joku ehdottaa grillailua. Sähkögrilliherkut maistuvat entistäkin kehnommilta kun pureskelemme niitä savuisella parvekkeella.

Sisään siirryttyämme astmaatikkoystävämme siemaisee piippuaan ja taas henki kulkee.

Talven tullen vauvamme syntyy. On muutoin kiva ilma, mutta raaka tuuli pakottaa jättämään vaunulenkin tekemättä. Jospa nukuttaisin pienokaisen parvekekärryihin?! Jo babymonitoria hakiessani haistan sen; tupakkaa. Joudun taas nukuttamaan lapsen sisälle. Samalla harmissani mietin:miksi meillä ylipäätään on parveke, kun sitä ei koskaan pääse käyttämään.?!?

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen naapureilleni sanonut, että saa käydä huomauttamassa, jos esim. tuulettavat asuntoa tms., jolloin voin kyllä olla muutaman tunnin polttamatta. Koskaan ei ole tullut huomautuksia, jotenka oletan, ettei savuni ole ollut häiriöksi. Ja jos on ollut häiriöksi, niin ei ole minun häpeäni, jos kukaan ei käy ilmoittamassa.

Vierailija
22/60 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yrität nätisti puhua savuttavalle naapurillesi, niin vetää herneet nenäänsä ja oikein intoutuu savustamaan lapsiperhettä ulos

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseään saa toki savuuttaa. Oman terveytensä sillä tuhoat, vaan onko sinulla oikeus pelleillä muiden terveydellä?

Tupakoitsijoita on maailman vähemmistö, että eiköhän ne vois mennä valta virran mukana. Rööki pois partsilta ja ulos reippaasti sauhuttamaan metsäpolulle. Lenkillä samalla kunto kohenisi ja kestäisi tupakkayskänkin ehkä paremmin!?

Vierailija
24/60 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä sanoit, että tupakoitsijan kanssa keskustelu on turhaa, mutta luehan vielä viestini nro 24. Nimenomaan olen käynyt naapureille sanomassa, että saa tulla sanomaan, jos savu häiritsee. Ja useamman vuoden olen naapurini tuntenut, joten varmasti he kehtaisivat tulla sanomaan, jos häiritsisi.

Sinä et voi minun tupakointiini vaikuttaa, ja ihan noin helppoa se lopetus ei ole, että naps vain. Kun kerran on aloittanut, niin lopettaminen on vaikeaa.

Muiden terveydellä toki on väliä, enkä halua savuttaa tahallani toisten sisätiloihin. Kuitenkin jos menisin polttamaan parvekkeen sijasta esim. alaovelle, niin silloin 1. kerroksen asukit saisivat savua sisälle. Jos menisin vähän kauemmaksi polttamaan, sitten olisinkin jo toisen talon pihassa -ja tuskin hekään haluavat savua sinne. Eli poltan siksi parvekkeella.

Jessian:

Itseään saa toki savuuttaa. Oman terveytensä sillä tuhoat, vaan onko sinulla oikeus pelleillä muiden terveydellä?

Tupakoitsijoita on maailman vähemmistö, että eiköhän ne vois mennä valta virran mukana. Rööki pois partsilta ja ulos reippaasti sauhuttamaan metsäpolulle. Lenkillä samalla kunto kohenisi ja kestäisi tupakkayskänkin ehkä paremmin!?

Vierailija
25/60 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jessian:

Tupakoitsijoita on maailman vähemmistö, että eiköhän ne vois mennä valta virran mukana.

Niinpäniin! Eli siis suomalaisten tulisi hyljätä kristinusko, sillä tämä uskonto on maailmalla vähemmistö. Lisäksi suomenruotsalaisten tulisi opetella puhumaan suomea, kun ovat vähemmistö. Oikeastaan myös suomalaisten olisi järkevintä opetella äidinkielekseen mandariinikiina tai englanti.. Lisäksi kasvissyöjien tulee opetella syömään lihaa, vammaisten opetella liikkumaan ja puhumaan sekä ulkomaalaisten tulee muuttaa pois Suomesta -kun ovat vähemmistö, ja tulisi mennä valtavirran mukana!

:DD Loistavaa, Jessian.

Vierailija
26/60 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tämän sillä olen itse lopettanut.

Täytyy vaan päättää että nyt se todella loppuu.

Minua ei haittaa jos joku polttaa, paitsi jos tekee sitä parvekkeeni alapuolella....

Onneksi sentään baareista tulee pian savuttomia!!!

Vierailija
27/60 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettamispäätöksen tulisi lähteä itsestä, muuten se lopetus ei onnistu. Believe me, on kokeiltu. Eli turhaan siellä väität, että helppoa on kaikille, vaikka itsellesi olisi ollutkin. Jos se kerran on niin helppoa, mistä syntyvät markkinat mm. Nicorettelle?

Mutta onnittelut silti, että olet saanut lopetettua :)

Perästä tullaan joskus, toivottavasti.

Vierailija
28/60 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi näin.

Vierailija
29/60 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi on terveydelle vaarallista, myös passiivinen tupakointi. Tuskin lapsesi kärsii, jos alakerran partsilla istuu kristitty, mutta sauhuttelija kyllä voi aiheuttaa lapsellesi terveysriskin.

Joidenkin on pakko asua pääkaupunkiseudulla, vaikka olisi lapsiakin. Tiedättekö paljon´ko omakotitalot täällä maksavat? Lapsia siis ei saisi syntyä pääkaupunkiseudulla asuville opettajille, sairaanhoitajille, kaupanmyyjille, lastentarhan opettajille...

Vierailija
30/60 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin tupakoitsijoista?? tai ainakin yhtä paljon.jos parveke tupakointi kielletään ja sen myötä joskus koko tupakointi niin siinä vaiheessa pitäisi ylipainoisetkin lopettaa.ja jos parveke tupakointi kielletään niin alan polttamaan sisällä,sääliksi käy vaan lapsia siinä vaiheessa.

Vierailija
31/60 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos enemmistö haluaa, voidaan parveketupakointi kieltää talon järjestssäännöissä.

Vierailija
32/60 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurissa poltti niin naapurin iäsntä, emäntä kuin heidän poikansakkin. joten lähes koko ajan oli joku tupakalla. Parvekkeiden välissä oli vain sellainen kovalevyseinä joka ei ollut edes kattoon asti ulottuva. Meidän olohuoneen ikkunan alla olevan patterin takana oli tuuletusräppänä jota ei saanut kiinni kokonaan, joten savu tuli sisälle.

Vierailija
33/60 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua, että naapurini savuttaa minun lapseni, kun en sitä itsekään tee. savuttakoon sitten mieluummin vaikka omansa, vaikka surullista sekin on niiden lasten kannalta.

Tupakoinnin lopettamista pitäisi kaikin keinoin tukea ja tupakoinnin imago pitäisi saada niin huonoksi, että kukaan nuori ei haluaisi aloittaa.

Ja kun tupakointikieltojen ansiosta sauhuttelu kävisi vaikeasksi, voisi olla motiivia lopettaa.

Vierailija
34/60 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi vain, mutta lienee suhteellisen hyödytöntä valittaa asioista täällä. Toimikaa asian hyväksi jotenkin!

Vierailija
35/60 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kannatan parveketupakointia lämpimästi.

Naapurimme polttavat sisällä ja haju tulee rappukäytävän kautta meidän huoneistoomme, kuten myös muihinkin samassa kerroksessa oleviin.

Eteisessämme haisee niin voimakkaasti, että voisi luulla jonkun tupakoineen siinä juuri ja tietysti haju leviää myös muihin huoneisiinkin.

Vierailija
36/60 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mä poltan partsilla ainakin niin kauan kun se on sallittu. Sitten kekkaan jotain muuta, lopetan tai jotain.

Mun puolesta voitte valittaa niin paljon kun sielu sietää mutta, toistaiseksi tupakkaa saa polttaa parvekkeella, ja sen teen. En ajattele todellakaan teidän neniänne tai petivaatteita, ei kiinnosta.

Vierailija
37/60 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakokaasut ja kaupunki-ilma yleensäkin pienhiukkaspäästöineen, grillaus ja grillatut ruuat, säteily ja magneettikentät (UV, kännykät, solariumit, ja eritoten sisäilman radon, joka aiheuttaa Suomessa satoja keuhkosyöpiä vuodessa), marjojen, sienien ja kalojen raskasmetallit, jne..

Toki tupakointikin lisää syöpäriskiä, mutta jos esim. näillä pakkasilla liikut kaupungilla, kun pakokaasut leijailevat paikallaan, niin huomaat, että ei ole tupakka ainoa, joka keuhkoihin jäämiä aiheuttaa. Itse astmaatikkona en edes voi lähteä ulos näillä pakkasilla.

En puolustele tupakointia sinänsä, se on inha tapa ja valitettavaa, että jotkut sitä harrastavat. Kuitenkin kuuluttaisin tässä nyt sen verran maalaisjärkeä, että silloin tällöin haistamasi tupakka ei vielä sinua syöpään johdata. Rohkeasti vain ottamaan asioihin kantaa (huomauta ystävällisesti tupakoitsijoille!) ja vaatimaan taloonne tupakointikieltoa.

Vierailija
38/60 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulle kun syöt epäterveellisesti... pakotatko naapurisi syömään myöskin epäterveellisesti...

Siis jos kerta asut kaupungissa, niin taitaa nuo pakokaasut olla pikkasen pahempi juttu kun joku tupakansavu.....

Vittu mikä idiootti!

Vierailija
39/60 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä muitakaan ihmisiä.eikä naapurissa asu ylipainoisia. t:33.

Vierailija
40/60 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että missä voi häiritsemättä käydä vetämässä ne tupakat,JOS se parveke tupakointi kielto joskus tulee voimaan??? t:33