^^LOKALAHJOJEN PERJANTAIPÖLINÄT^^
Kommentit (144)
ei päästä täälläkään ulos...hulluks tulee sisällä. onneks aamulla oli perhekahvila jossa käytiin autolla...jos sää tiedotuksia on uskominen päästään ulkoilemaan vasta tiistaina. kukas kirjoittikaan et -13 astetta ja ei pääse ulos? itse olen pitänyt pakkasrajana -15.
meillä vm 2000 volvo diesel farmariauto ja vm 1988 mazda...molemmat hyvässä kunnossa ja hyvin lähtee käyntiin tällaisilla pakkasillakin:)
miulla askeleita kertyy päivittäin 7000-13000...nyt kun kovat pakkaset eikä pääse lasten kans ulos on tosiaan vaikee saada 10000 täyteen. käyn kyl sit aina illalla kun olen saanut lapset nukkumaan koiran kans pitkällä lenkillä:)
itse olen lähihoitaja ammatiltani ja kaupasta myyjän tehtävästä äitiyslomalla. laitoin kuntaan hakemuksen jos vaikka voisin elokuussa aloittaa perhepäivähoitajana...kaks lasta saisin omien lisäks ottaa hoitoon...pitääkähän peukkuja et onnistais...olis kiva kun sais olla kotona ja nähdä samalla miten omat lapset kasvaa ja kehittyy:)
neiti muuten nukkui eilen ekan pätkän klo 20-01.30...taitaa alkaa maissivelli tehoomaan:)
iltapäivällä on tulossa yks kaveri kylään ja huomenna lähdetään käymään siskon luona kylässä...hänellä 2, 6 ja kohta 8v pojat...joten hulinaa siellä riittää.
hauskaa viikonloppua kaikille!
-äiti 24v, poika 1½v ja tyttö 3kk1vko2pv.-
Esikoinen haettu päiväkodista (käy x 3 viikossa leikkimässä muutaman tunnin), imuroitu ja pesty pari koneellista pyykkiä, niin ja lumityöt tehty, siinä ja vaunujen työtämisessä kuluukin kaloreita tossa lumessa. Päiväkotiin on noin 1,5 km matkaa, lunta about puoli metriä (no ehkä mä vähän liiottelen, mut silti) koira repii yhteen suuntaan, esikoinen toiseen ja Iida parkuu vaunuissa. Eipä ehtinyt paleltaa pakkasesta huolimatta, enemmänkin hikeä pukkasi. Nälkä vaivaa meikäläistäkin jatkuvasti ja paino vaan tippuu, niin kävi esikoisenkin imetysaikana. Ihanaa kun saa mässäillä ihan huoletta.
Autogalluppia, eli meillä on Seat toledo vm-04 ja Renault megane -01. Kovasti mies farmarin perään haikailee, katsellaan...
Työhönpaluusta sen verran, et aion olla kotona siihen kun Iida täyttää sen kolme. Meikäläinen on perushoitaja, kuten muutama muukin täällä, joten tässäpä teille kollegat vinkki, itse ilmoittauduin eilen työvoimapalveluun, tarkoituksena tehdä omaan työpaikkaani silloin tällöin viikonloppuisin keikkaa. Esikoisen hoitovapaalla tein samoin aikanaan ja silloin tuloni olivat paremmat kuin koskaan. Tietysti pyhäpäiviä kannattaa kahmia mahd. paljon, niistä se raha tulee. Tämä on oiva ratkaisu jos haluaa välttää pikkuisen tarhaan viennin alle kolmevuotiaana, ainakin meidän alalla, jossa nykyään työtä riittää.
Mukavaa viikonloppua kaikille!
täällä on vauvakuume mut voi olla et meille ei enää sitä kolmatta tuu...ainakaan viiteen vuoteen...mut vannomatta paras:)
meillä on VW Passat TDI -00, farkku.
sain hoitovapaalla ollessani 240 euroo käteen...ei paljon juhlittu:(
Nyt alkaa tavarat olla koossa ja poika nukkuu toisia päikkäreitä, joten on hetki aikaa.
Mutu kyseli et mitä annetaan kiinteinä: no meillä aloiteltiin vasta eilen joten itse tehtyä perunaa menee. Tänään jouduin kyllä hieman laittamaan sekaan perunaporkkanasosetta et sai edes jonkin verran menemään. Ilmeisesti aika rakeiseksi jää vaikka kuinka yrittää soseuttaa hienoksi.Meinasi olla aikamoista taistelua (yökki välillä) kun pojalla oli niin valtaisa nälkä. Kerran päivässä annetaan ja yöt poika muutenkin nukkuu hyvin (syömättä) niin ei ainakaan viimeyöhön vaikuttanut milläänlailla.
NikkeH:kyselit kiinteän määrästä. Kauanko teillä on kiinteitä syöpötelty? No meille th sanoi et teelusikallisesta vois aloittaa. Ja sitten kun alkaa maistua paremmin ja on testattu ettei mahavaivaa ko. kiinteästä tule voi antaa enemmänkin. Ja sitten pikkuhiljaa ottaa mukaan muita makuja. Hedelmäsoseet vasta n. 3 viikon kuluttua.
Jep, mut jos nyt oikaisis itseään hetkeksi ja alkais sitten pakkaamaan autoa lähtövalmiiksi.
Misuli ja Roope
Pojat on pihalla ja äiti pääsee taas nettiin...
KIELO: Täällä Varsinais-Suomessa on sellainen nurkka, jossa ei paljon pakkaset pauku, vesisateessa ollaan suurimman osan talvea... Nyt olis kiva pakkasilma, se -9, mutta tuntuu reilusti kylmemmältä, kun tuulee aika kovin!
MUTU: Lievää vauva-/raskauskuumetta on ilmassa... Keskiviikkona olisi kuitenkin tarkoitus mennä laitattamaan kuparikierukka joksikin aikaa. Kolmosta toivon kuitenkin parin vuoden sisään (ja miehenkin olen jo melkein vakuuttanut asiasta). Näin viime yönä ikävää unta siitä kierukan laittamisesta ja nyt ei huvittais se kyllä yhtään...
MISULI: Sinähän pähkäilit sitä perunan soseuttamista. Mä olen saanut sileää sosetta (mutta ei liisteriä) kun olen lusikalla pusertanut perunan metallisen siivilän läpi. Sitten vaan sopivasti nestettä joukkoon eikä tarvitse paljon sekoittaa niin on hyvä sose! Muutakin kuin perunaa olen siivilän läpi laittanut, kun olen pelännyt kokkareita jääneen.
Oliko se myös Misuli vai kuka, kun ihmetteli että pitääkö välttämättä olla silikonilusikka? Ei mun mielestä ole mitään syytä, miksei tavallinen lusikka kävisi, jos vauva siitä syö. Silikonilusikkaa meillä ei ole koskaan ollutkaan, mutta hyväksi ensilusikaksi olen havainnut sen punaisen muovilusikan, jonka sai Pirkan Napero-kerhosta liittymislahjaksi. Se on kivan kokoinen pieneen suuhun ja lisäksi vaihtaa väriä, jos ruoka on liian lämmintä. Tallessa on vielä esikoisenkin saama lusikka, joten kyllä se ihan hyvin kestääkin, kovassa käytössä on ollut!
Kävin äsken varaamassa teatteri- ja hotellipaketin itselleni ja miehelle huhtikuun loppuun! Silloin varmaan jo raaskin jättää vauvankin yöksi hoitoon. Kahdenkeskistä aikaa toki kaipaisi jo aiemminkin mutta nyt on ainakin jotain mitä odottaa. Mennään Hämeenlinnaan katsomaan Teuvo-musikaalia (joka siis on tehty Leevi and the Leavings-biiseistä), kuvittelisin että on sellainen mistä molemmat tykkää.
Poistun taas vähäksi aikaa...
mietiskelin että seuraava tapaaminen voitas järjestää meillä vaikka nyyttäri-idealla,jos vaan on innokkaita?aattelin että vois olla mukavampi kuin jossain kaupungilla..päivä vois olla joku to tai pe,kun meidän kakkonen ja kolmonen tarhailee.
mitäs ootte mieltä?
Kiva kuulla että Treen tapaaminen ainakin oli onnistunut :)
Kuvia sitten odotellaan nähtäväksi!!
Moniko [b]laihislainen[/b] aikoo tänään ratketa?? Mä ajattelin.... :D Tuun sitten illalla hillumaan eväineni tänne, jotta ratkeatte muutkin ;-P
Kyllä tää perjantai on sellainen päivä että on [b]pakko[/b] vaan herkutella (+ huomenna, ja sit taas alkuviikosta parina päivänä... ;D)
Huooooh... tälle illalle on vielä tiedossa kauppareissu. Että mä inhoon kaupassa käyntiä (paitsi että sieltähän niitä herkkuja saa....!!)
Omppu *etsii kaiffareitaan....*
minä ainakin ratkean tänään,vaikken" laihislistalainen" olekaan..
(vaikka ei kyllä yhtään huonoa tekisi siivu pyllystä pois..)
mulla on lakujätskiä pakkasessa,namipussi,kinder-suklaata..*kuola valuen*ootan vaan hetkeä jolloin saan lapsilta salaa maistaa.. :P
t:herkkupylly nasuli
Nasuli;en tiiä mikä ammatti kiinnostas,joku EI istumatyö ja palkka sais olla kyllä reilusti päälle kahentonnin:)
Ne alat mitkä tähän asti kiinnostanu,oma ammatti mukaanlukien on niin pienipalkkasia että no thanks...ei ainakaan montaa vuotta enää...
Nyt huutaa taas Julius tuolla äitiä...on nukkunu tänään päikkäreitä jopa 1,5 tuntia..on ihan jonkunverran kiukkunen!!!Ja äiti kaksinverroin!No mies tulee kohta ja sit tää tyttö häippäsee pikkasen shoppaamaan!!!
Ja varmaan sorrun tänään herkuttelemaan!!!
Prrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrkle mikä päivä! Että mulla joskus meinaa mennä hermo, tai siis ei ihan niin joskuskaan :(. Ette voi kuin kuvitella, mimmosen mökän tuo jätkä pitää kun on yliväsyny ja tekee mieli imutella jotain ja se jokinhan on tissi ja kun ei ole nälkä ja sieltä tissistä tulee maitoa....Huuuuh *hengähtään syvään* Onneksi se nyt kuukahti hetkeksi! Ja tuohon väliin kun tytölle sattuu vahinko ja se itkee sitä niin avot! Elämä on....
Mulle meni järki ja älli johonki tuonne mäelle, että en yksinkertasesti pysty mihinkään visteihin mitään vastaamaan.
Kiitti kun sain avautua, jo helpottaa...
*poistuu pikkasen huojentuneena..*
Taidetaan olla kohtalotovereita tänään ;).....
Tökkiikö muilla nuo *erkeleen yhteisön sivut? Ja *aatana mainitsen nyt kyllä ne ****** ***** piiiiip.... **** ja piiiiiiip *******.
Että silleen :D
Mutta Puhisa se ei näy vaikka syö mailin lakua ja 6 tonnia suklaataa....
Elikkäs kotona ollaan. Tapaamisen jälkeen käytiin vielä kaupassa. Kivaa oli tavata muitakin äityleitä ja vauveleita. Se Koskari oli hälyinen paikka ja mua ainakin häiritti koko ajan ohikulkevat pällistelijät. Ja sitten vielä yksi mun työpaikkani asiakkaista jäi siihen höpötteleen. Great!
Puhe oli, että pidetään uusi tapaaminen jossain vaiheessa. Ja yritetään ajoittaa se ajankohtaan, jolloin Ä3 olis taas sukuloimassa. Jos silloin kävis myös muillekin pitkänmatkalaisille. Tuo Nasulin ehdotus, että heillä tavattaisiin, olisi ihan kiva. Mutta me ei ainakaan voitaisi silloin tulla, ellei ajankohta olisi joskus kesällä. Ite oon nimittäin ihan tajuttoman allerginen eläimille. Enkä vielä tiedä tuon pojan allergioista. Mutta suunnitellaan ja pohditaan ajankohtaa ja paikkaa.
T:nuuskis
Ja ei kai ne minussakaan enää näy....yx makkara lisää ja kuka sitä näitten läskien lomasta enää erottaa?!
taidan jättään maanantain vaakailun väliin..
;-P
MISULI: Olin kyllä viimeKIN yönä hereillä tuohon aikaan, valvoin jopa kelo 2 asti..mutta en vaan saanut aikaiseksi avata masiinaa :) Harmi. Olen muuten oikeastaan AINA klo 24 jälkeen vielä hereillä ja sitten harmittaa niin paljon, kun EN saa aikaiseksi avata pinoa. No, jospa ens yönä? *muistuttaa itseään, että on NETISSÄ JUST SILLOIN*.
Sorry, kun en just nyt ehdi pinoa lukemaan, luen tän jälkeen, sopiiko? Ja jos tulee joitai uusia galluppeja, niin vastailen vaik sitten ens yönä :)
Riialla joku ihme rytmi taas, valvoi jo kolmantena yönä 2 tuntia, siis viime yönäkin klo 2-4..tosin heräsi sitten vasta puol 12. Että niin se meillä " aamu" sitten lähti käyntiin, klo 12!! Voikohan tuolle tehdä mitään?
Täällä pakkasta nyt jotain -20, ja Oulussa on tämä vinkka niin kylmä, niin YRITÄN nukuttaa Riiaa sisälle..Jos Riia nukkuu sisällä, niin on oikeastaan tapanaan, että nukkuu eka tunnin, sitten syö 70-100 ml ja sitten nukahtaa taas...tai TOIVOTTAVASTI. Just meinaa kävin antaan Tuttelia, on nimittäin huono nukkuun sisällä. Nytkin TV1 päällä, että ees jotain ääntä kuuluis. Pyykkikoneen tai tiskikoneen ääneen nukahtaa helposti..kuten äitinsäkin.
No just kävin antaan loput Tuttelit pullosta..saa nähä, nukkuuko?
Mies lähti puol tuntia sitten jääkiekkotreeneihin. Pitäs pölytki pyyhkästä, ennenku ysk ystäväni, Riian kummi tulee kyläileen. Laiskuttaa. Eilen imuroin. Ja ai niin, askartelin ahkerasti, tein kiitoskortit Riian kummeille, mummeilla ja papoille ja Ystiskortit. Enää ei tarvi ku laittaa kuuoriin ja postiin. Paitsi toisille mummille ja papalle viedään ihan itse ensi keskiviikkona, kun tää perhe lähtee Lappiin lomaileen.
Mitäpä muuta. Hain tuossa kahvia Myy -mukiin. Kerääkö kukaan muu muuten noita Muumi -mukeja? Minusta ne on niin ihania ja laadukkaita. Ajattomia. Kävin muuten lisään kuvia yhteisöön. Minusta ja Riiasta on tulossa vielä parempikin kuva, sellainen yhteiskuva tässä varmana ensi viikolla.
Mutta eipäs muuta, mukavata viikonloppua toivottaa
meritähtönen ja Riia tänään tasan 3 kk!