Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

^^LOKALAHJOJEN PERJANTAIPÖLINÄT^^

03.02.2006 |

Huomenta kaikille tasapuolisesti :)

Kommentit (144)

Vierailija
21/144 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiiän mitä testasin= TIIÄN MITÄ [b]TESTASIT!

Vierailija
22/144 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siis Juho tänään tasan 4 kk. Keskiviikkona oltiin neuvolassa; lääkärin tarkastus. Strategiset mitat; pituus 67,5 cm ja paino 7330g muistaakseni. Lääkäri sanoi että ei voi muuta kuin kehua; kaikki ok ja hyvin kasvaa....

Siellä on paraikaa tampereen lokamammat tapaamisessa; perhanan hammaslääkäri.....

Autogalluppiin vastaan: meillä oli aiemmin Mazda 6 farkku vm 2004, mutta laitettiin se vaihtaen tila-autoon Mazda 5 vm 2005. Meille kun noita isoja koiria on siunaantunut pari kappaletta ja sit auton kyytiin pitäis mahtua vielä vaunut niin kutosessa ois tehny tiukkaa. Ja itse asiassa on paljon kivempi laittaa turvakaukaloa autoon, kun ei tarvi kyyristellä pelätä koko ajan että lyö päänsä......auts!!!

Mutta nyt valmistautuun hakeen esikoista koulusta ja sitten hammaslääkäriin.

Lokakuu-05 ja Juho 4 kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/144 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nasuli;oon juu lähihoitaja...mutta en tiiä voinko suositella kellekään...ihan mukavaa työtä on kyllä,rankkaa tietenkin mutta se mikä itteeni on ruvennu tökkimään on palkkaus!Työ on tosi vaativaa ja rankkaa ja palkka on totaalisesti perseestä!!!!!!!!Sen takia siis ite oon nyt ruvennu miettimään josko lähtis hoitovapaan jälkeen kuitenkin oppisopimuksella lukemaan jotain muuta ammattia,miesvaltaista niin sais joskus rahaakin:) Vakipaikkahan mulla on siellä kotihoidossa että on kuitenkin sit työ mihin palata jos ei muuta keksi...

Nyt pitää lopetella kun Juliuksen leikkikaveri tulee kohta:D

Vierailija
24/144 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höppänöitä ootte juu :D

Vierailija
25/144 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aion olla kotosalla siihen saakka kun Pinja täyttää 3v. Se olis plusmiinusnolla, jos töihin menisin. En siis sais mitään järisyttävää palkkaa, vaikka enemmänhän se ois kuin kotihoidontuki, mutta sit menis taas hoitomaksut muksuista jne.. Espoossa muuten taitaa olla kaikista suurin se kuntalisä ;-P

Vierailija
26/144 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko _emppu testannu *hih* no ei taida vissiin siitä olla kyse, vaan jostain inside jutusta...

Mä täällä yritän pakkailla (josta ei tuu mitään) ja ulkona pakkanen senkun kiristyy, nyt on jo -24 astetta. Kävin äsken laittamassa auton jo lämpöön ja kaivamassa poies lumihangesta, kyl oli näpit niin jäässä ku olla vaan ja saattaa.

Poika nukkuu edelleen kodinhoitohuoneessa. 1,5 tuntia jo nukkunut, ja ruoka-aikakin meni jo...

No, saa pottua sitten kun herää ja maitoa päälle.

Ööh, johonkin galluppiin oli vielä vastaamatta... Niin se Bumbo juttu: me taidetaan saada se istuin siskolta, se aikoinaan osti tytölleen sen, mutta aika vähille käytöille tais jäädä.

Vierastaminen: ehkä jotain pientä on ilmassa, välillä menee ihan suu viivaksi kun mummo tai joku hiukan oudompi jututtaa. Ja eilen näytti siltä ku hain sen kylvystä, et ois vierastanut muakin :( Mut nää vain hetkellisiä eikä tosiaan ala itkemään

Mut nyt meen jatkaan sitä pakkaamista ja ootteleen pojan heräämistä

Misuli

Vierailija
27/144 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

,,et Jesse nukkui viime yönä klo 21-06 ilman syöttöjä. Kerran laitoin tutin.Edelliset yöt siis heräilty 2-3h välein. ens yönä pitää koittaa kans tarjoilla ekax tuttia,jos vaikka ikeniensä takia heräilee...

YÄK! Herra itse on täs toisen käsivarren varassa ja turautti sellaset pierut, et tais tulla varren kanssa. Ei tätä hajua kestä kukaan...=/

Palaillaan!

Vierailija
28/144 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai siis jäi opinnot kesken kun paksuksi pamahdin. Erikoistumisvuosi olis vielä jäljellä. Joo mun on kyllä yhdyttävä BLACKAN sanoihin siinä että palkkaus k*see ja pahasti!!!! Siis suorastaan tympii että ihmiset jotka tekee niinkin tärkeää työtä kuin hoitsut, saa jotain minimipalkkaa melkeen :/ Mua kyllä kiehtoo itse ammatti, mutta palkkausta miettien tekis mieli juosta karkuun ja lujaa!!!! Sitte jotkut tietokonevipunappi-insinöörit vetelee jotain 5-tonnin palkkoja! Haistakoon sanonko mikä *vihaisena heristää nyrkkiään*

Että sellainen purkaus:) Tosin hae NASULI ihmeessä jo siltä tuntuu. Onhan se kuitenkin tärkeää tärkeää työtä. Jospa joskus se palkkauskin paranisi!!!!

Vauva-aiheetta tällä kertaa täällä...

Vierailija
29/144 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi voi kun minä oon väsynyt.Oiskohan jotain kevät väsymystä tai jotain.

Pitäs varmaan alottaa joku vitamiini kuuri.

Aatelkaas meillä meni aada päikkäreille omaan pinnikseen ja nyt nukkunut tunnin eikä oo kertaakaan tarvinnut mennä.Mikähän sillä on?Yleensä kun ei nuku lainkaan sisällä.Meillä tuo mittari näyttää -16,mut ei se ole este ulos viennille.Niin tosta mun pitikin kysyä neuvoa aadan kylmistä varpaista.

Kun nukkuu ulkona päikkärit niin nyt on ruvennut varpaita palelee.Ei auta vaikka kuinka laittaa villasukkia ja ne äp pakkauksen tossut silti palelee.

Mitähän noihin jalkoihin oikeen tunkis?

MISULI kyselit soseista.Mä ostin ensin yhden purkin peruna-porkkana sosetta ja nyt mä teen jo ite.Ei meinannut aadalle ensin kelvata nuo omatekoset,niin sain tällasen neuvon veljen vaimoltani ja se toimi meillä.Sama juttu myös peruna-kukkakaali soseen kanssa.

ROM:nyt on mun vuoro tsempitellä sua,erityiskiitos sulle.Koitan saada aikaseksi tänään laittaa postii tulee...

TÖIHIN paluu en ole ajatellut mennä jään siis hoitovapaalle.

VIERASTAMINEN:meillä ei vielä ole sellasia " oireita" näkynyt.Yleensä vaan naureskelee jos näkyy uusia naamoja.Ja onhan aina mielenkiintoisia ja uudet jutut..

No niin neiti siellä huutaa,ei olis pitänyt mainita koko päikkäristä mitään...höh!Just kun piti vielä hörpätä kahvia...

Palaillaan taasen myöhemmin.

johannu ja aada-neiti

Vierailija
30/144 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli pari päivää vieraita enkä oikeen tänne kerinny...oli kyl kivaa kun oli pitkästä aikaa seuraa mut oli kyl outoo kun ei tänne päässy...Nyt oon sit ihan pihalla! :D

Neea nukku viimeyönä tosi levottomasti *huoh*

kai se vähän kakkaa panttaa.On kyl kakkinu päivittäin mut vaan vähän

(tooosi mielenkiintosta varmaan teistä :) )

ja sit tietty viimeyö oli aikamoista ähellystä!

Nyt laiton sen ulos nukkuun.Pakkasta täälä on -15...toivottavasti nukkus hyvin eikä palelis :) Mä kyl taisin laittaa sille liikaa päälle...eli varmaan herää siihen et on liian kuumissaan!

Tarttee varmaan lähtee lukeen eilistä pinkkaa!

[color=limegreen]Spica+Neea[/color]

Vierailija
31/144 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikaisesti tulin kirjoittamaan kun mies tulee kohta töistä.on näin perjantain kunniaksi aina työpäivän lyhennys.

Mobilea ei meillä ole.ja olen jostain kuullut että ei suositeltaisi sängyn päälle kun vauvalta voi mennä yöunet seuratessa lelua.mutta ne on kuulopuheita.

Meillä ei muutenkaan ole vielä hirveesti leluja.jumppalelu,keinusitteri jossa roikkuu jotain ötököitä ja pari helistintä.

Auto gallup:meillä volvo v50 -05 ja miehellä työmatkoilla volgswagen caravelle -93 diesel.halvepi ajella toi pakettiauto.meillä muutenkin pitää olla farkku kun on kaksi koiraa.

Kaikille jotka ovat kipeitä niin pikaista paranemista ja tulen myöhemmin lukemaan Tamperelaisten tapaamis kuulumiset.

Nyt mies tuli joten HEISSAN.

Vierailija
32/144 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsi että nää pakkaset piti tulla takaisin, olisi nyt se kevät vaan alkanut! No ei täällä Helsingissä ole kun -12 astetta mutta silti!

Meillä on ens viikolla lääkäri sen moro-heijastuksen takia, meidän Eliaksella on sitä varhaisheijastusta... No katsotaan onko vielä ens viikolla kun mennää lääkärille. Meillä edelleen kädet tosi paljon nyrkissä ja sain neuvoksi että availen niitä sormia (laitoinkohan tästä jo eiliseen viestiin ? Laho pää...)... Nyt on taas enemmän yritystä kääntyilyyn, mutta vielä ei ole onnistunut.

Meillä ei vierasteta, mutta jos mennää jonnekin kylää niin sillon saattaa vähän huutaa. Mutta rauhoittuu hetken kuluttua.

Kiinteitä on meillä maisteltu, en ole kauheesti uskaltanut antaa. Mitenhän varovasti pitää aloitella ? Vai voiko jo tietyn ajan jälkeen antaa jo niin paljon kun poika syö ? Ettei vaan tulisi noita masuvaivoja... Maisteltu vasta porkkanaa ja maissia, laiska kun olen niin kaupan soseita ollaa nyt maisteltu : ) Mutta bataattia olen ostanut, joten tarkoitus olisi tehdä siitä itse sosetta...

Niin ja siitä autosta... Meillä on Toyota Avensis -03 ja farmari. Ostettii se just ennen Eliaksen syntymää kun ei oltais vanhaan mahduttu vaunujen kera... Tyytyväisiä ollaa tähän autoon oltu.

Meillä on huomenna esikoisen 3 vuotis synttärit : ) Joten huomenna en taida keritä tänne...

Mukavaa päivää kaikille!

T: NikkeH ja Elias 4kk1vko

Vierailija
33/144 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun tuli taas talvi! Meiltä ainakin suli välillä kaikki lumet pois ja oli tosi kurjan näköistä ja märkää. Nyt on taas ihana lumisateinen pakkaspäivä. Meillä tosin pakkasta vain -9 astetta, musta ihan sopiva.

Tunsin itseni ihan tyhmäksi, kun en tiennyt mikä on BUMBO ja pitihän se asia heti googlella tutkia, ompas hassun näköinen " istuin" ! Potta tulee mieleen... ei mulle kyllä tulis mieleen tuollaiseen rahoja pistää. Nykyään Akseli istuskelee sitterissä tai turvakaukalossa ja sitten kun oppii kunnolla istumaan niin eihän siihen enää erityisiä istuimia tarvita... Nyt muuten Akseli on oppinut ottamaan itse vauhtia turvakaukalossa (Rock-a-tot) lattialla kiikkuessaan ja se onkin hänestä tosi hauskaa!

No nyt hän heräilee tuolla, täytyy mennä, yritän ehtiä myöhemmin jatkamaan!

Ninnuli ja Aksu 3kk 1vko

Vierailija
34/144 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MARIJO77 onko sulla synttärit huomenna? Paljos tulee lasiin?

SINILAINEN toivottavasti ne asunnonkatselijat " tarttuu koukkuun" ja saatte hyvän tarjouksen asunnosta! *bd*

NASULI paranemista teidän lapsille! Jokos teidän kireä ilmapiiri on helpottanut? Me saatiin illalla sovinto aikaiseksi :) Me ollaan tällaisia, että ollaan riitelemättä useampi kk, sitten räjähtää, riidellään pari pv kaikesta mahdollisesta ja sit sovitaan..

LOKAÄITI-05 onnea ryömiskelyistä :)

NINNULI missä päin Suomea on vain -9 pakkasta? Meillä täällä Oulussa -23 :(

TYÖHÖNPALUU.. taidan jäädä hoitovapaalle kunnes tyttö täyttää 2v, ei vielä tarkempia suunnitelmia.

no nyt tuli känkkäränkkä kylään! voi itku kun ei voi laittaa uloskaan *noituu*

Vierailija
35/144 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

SINILAINEN:kuulostaapa lupaavalle,taitaa tulla pikaiset kaupat.hyvä,hyvä! :)

BLACKA:joo sehän se että palkka on kyllä tietysti miinus siinä lähihoitajan hommassa..tuntuu vaan että se olis mulle passeli ala,en oikein keksi mikä muukaan vois olla..ravintola-alalla oon ollu aikaisemmin,mutta en aio palata.rupes tympiin pitsan ja kaljan kantaminen jo! ;)

mitäs itse oot ajatellu,mikä vois olla sun juttus uudelleen koulutusta aatellen?

KIELO:sama juttu,mekin tehtiin sovinto eilen!tai ei meillä mitään riitaa varsinaisesti ollutkaan,muuten vaan kireä ilmapiiri..noh,eilen sitten sujui jo paremmin.kiva että teilläkin!

VALLU:niin minäkin aattelin että vien auroran lekuriin jos vielä tänään on yhtä tyytymätön..nyt onkin nukkunut ulkona vällyissä jo monta tuntia.taidan viedä yksityiselle jos tarvis on,jos vaikka osaisivat katsoo " paremmin" korvat noin pieneltä.

JOHANNULLE jaksuja,kyllä se väsymyskin väistyy kun kevät pikkuhiljaa hiipii..ainakin itse toiveita elättelen! ;)

aurorallakin on usein viileet varpaat vaikka olisi monet sukat..en tiedä millaiset untuvatossut pitäis olla!ehkä noin pienillä ei veri kierrä niin hyvin tai jotain..?

MARIJO:meillä täällä toinen varsinainen kuolakalle!

(hih,kutinakallesta kuolakalle.. :D )

no mutta nyt ruokkimaan esikoista,tuli koulusta ja on kauhee nälkä!!

-nasuli

Vierailija
36/144 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tuli tuo yhteisöön siirtymishomma täällä valloilleen, en jaksanut enää kirjoitella, vaikka muuten olenkin tasaisen säännöttömästi kirjoitellut eli sillon kun olen jaksanut, vaikka kaiken joka päivä luenkin...vitsi mikä lause! Päin prinkkalaa.

Itse joskus alunperin syksyllä ehdotin pääkaupunkilaisten tapaamista ja joku (muistaakseni äiti3lle) siitä innostuikin. Sit loppukin omat rahkeet. Enkä siis nytkään ole ehtinyt olla kiinnostuneempi tapaamisesta =(

Ja niin, vauvasta...maanantaina tulee täyteen 4kk. Hätähousuna annoin eilen pottumaistijaisia, vaikka olin vakaasti päättänyt imettää niin pitkään ku maitoa riittää. No, keittoa tehdessä päätinkin piruuttani ottaa pottupalan syrjään ja testata kuinka uppoaa. Hyvin meni ja päätinkin jatkaa haroituksia joka päivä kertaalleen ihan pikkuruisella määrällä. Imetän kuitenkin aina päälle, joten imetyskerrat eivät siitä vähene, vähän opetellaan vaan ;) Odotan jo niitähedelmäsosehymyjä, kivahan se on potun jälkeen joskus saada suu makiax.

Meillä käännyttiin kax viikkoo sit masulleen ja sen jälkeen joka päivä. Välillä pitää muistuttaa mitä se olikaan se kääntyminen tai et niinkin voi tehdä ku akaa nyppimään.

!!! Mitäs te muut jo annattekaan pienokaisillenne kiinteinä? Vai annattekokaan? Kuinka usein ja onko vaikuttanut yöuniin milläänlailla? !!!

Onnittelut ryömijälle - ajoissa olet! Kipeille parantelusäteitä, väsyneille päikkärimahkuja jne. Kaikille vaikka sitten vaan iloista päivää!

ONKO KELLÄÄN VAUVAKUUME? (mul on...ehkä raskauskuume)

Voikaa hyvin, Mutu

Vierailija
37/144 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kotiuduin äskettäin Tamperemammojen tapaamisesta. Ja olipas mukava nähdä " luonnossa" nämä paikalle saapuneet äidit :)

Harmi kun Nasuli ja Annu ette päässeet tulemaan, mutta sovittiin, että järjestetään uusi tapaaminen jossain vaiheessa.

Mukavasti tultiin juttuun ja kolme tuntia tuli oltua. Tietysti ois ollu mukavampi esim.jonkun kotona tai muualla rauhallisemmassa paikassa olla ja jutustella. Mutta hyvä näinkin.

Mutta mä en kerkee nyt enempää. Poitsu oli tikkana hereillä tapaamisessa ja ei oikein ole nukkunut... Täytyy siis lähteä yrittämään saada poika uudelleen päikyille.

Paremmalla ajalla tulen uudestaan.

Hemulii_i

Vierailija
38/144 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielo: Joo, synttäriä pukkaa..29 on tuo maaginen luku..Ens vuonna jos vaikka vähän juhlistais:) Tosin vuos sitten ukkokulta järkkäs mulle yllärisynttärit ja täydellinen ylläri olikin, kavereita tuli pitki Suomea. Ilta menikin ihmetellessä että miten olen ollut niin helposti hujattavissa enkä ole huomannut mitään..(melkein suutuin:))

Ninnuli: Meilläkin rock-a-tot vai miten se nyt kirjoitetaankaan, on todellinen rokkipenkki kun Aada kiihdyttää hurjat vauhdit.

Niin ja siitä äitiysloman jälkeisestä elämästä: Sitä ei ole, eli töihin..:) Mulla on palkallisen opintovapaan johdosta vielä puolisen vuotta " pakkotyötä" kaupungille ja teen ne jaloista pois heti äitiysloman päätteeksi.

Tänään piti leipoa ja siivota, mutta vielä en ole saanut muuta tehdyksi kuin imuroitua puolet näistä 80 neliöstä...laiskuutta, laiskuutta..niin tai sitten sitä vanhuutta.

Mutta joo, jospa nyt jatkaisin..

T: Silmissä vanheneva MariJo ja kuolan kastelema Aada

Vierailija
39/144 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin ehtiä ekana takaisin sieltä treelaisten tapaamisesta. Ei sillä siis, että kiire olisi ollut, mutta lähdin 1,5 tunnin jälkeen kun Luka alkoi kiemurrella sylissä. Osasin siitä päätellä, että väsyttää ja huuto alkaa, jollei lähdetä vaunuttelemaan takaisin kotiin. Hemuli, Äitikolmelle ja Nuuskis taisivat olla ne, jotka vielä jäivät vauvoineen jutskailemaan. Suzu ja Pupu lähtivät samaan aikaan kun me. Eli sellaisella remmillä oltiin ja oikein mukavia mammoja kaikki! Tapaan kyllä mielelläni toistekin. Ä3 räppäsi kuviakin, jotka varmaan ainakin yhteisöön päätyvät näytille. Ja suloisia vaaveja!

Jaha, nyt alkoi kiukkuaminen. Täytyy palata myöhemmin.

Vierailija
40/144 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 ja rapiat pakkasta ja poika lumeulkona makkarissa nukkumassa. Aina vähän päästä saa käydä hyssyttelemässä, että jatkais vielä uniaan... mietin jo pitäiskö sittenkin lähteä viikonlopuksi tuonne maalle, missä ois kylmä eteinen (n. 0 astetta), jossa tosi hyvä nukuttaa kylmälläkin ilmalla. Menee nääs illat ja yökin ihan päin persusta jos ei saa kunnolla nukuttua päivällä!! :-/

Sitten taas kyseilyihin...

Meillä autona Honda Civiv -96. Melko pieni, mutta kuitenkin niin tilava ja muutenkin hyväkuntoinen, että on toistaiseksi pärjätty vaikka vaihdostakin aina välillä haaveillaan.

Aukusti ei vielä vierasta. Joskus väsyneenä on vähän säikähtanyt vieraita ihmisiä jotka tulee kovin lähelle, mutta ei muuten. Lapsiperheissä vierailut on kyllä hankalia, kun pelkää niitä ääniä - pitäis varmaan itekin ruveta pitämään hirveää mekkalaa kotona, että tottuis!! :D Suloisin oli Aukusti serkkupoika 2 v. joka huusi pojan itkiessä suoraan hänen korvaan: " ÄLÄ PELKÄÄ, AUKUSTI!!!" ;-) Voitte kuvitella lopputuloksen...

Mobile meillä roikkuu hoitopöydän yläpuolella ja on ollut huippusuosittu alusta asti. Sängyn päällä ei ole, kun en ole oikein hoksannut sen merkitystä..?

Jalka on ovenvälissä yhteen työhön, joka alkaisi kesäkuussa... jos sen saan, mies tulee kotiin vanhempainvapaalle. Se ois kyllä ihanaa, ois niin kiva päästä jo töihin kuuden vuoden opiskelujen jälkeen!! Kyseessä ois vain äitiysloman sijaisuus, mutta tyhjää parempi sekin, varsinkin ekaksi varsinaiseksi työpaikaksi.

Kestovaippailijoille kysymys - miten saisin huijattua miehen suostumaan siihen, että tilaisin taas lisää vaippoja??? :D Ihastuin yksiin vaippoihin, joita tilasin 3 kpl ja siitäkin tilauksesta tuli jo riita... mutta vielä pitäis saada lisää, kun kuivuvat niin hitaasti ja kun eihän 3 riitä mihinkään (siis 15 huonomman lisäksi)... Ideoita? :)

Eipä muuta tänne... hyvää viikonloppua!

-Miumau