Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

^^LOKALAHJOJEN PERJANTAIPÖLINÄT^^

03.02.2006 |

Huomenta kaikille tasapuolisesti :)

Kommentit (144)

Vierailija
1/144 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, onpas pakkasta. Täällä oulussa -20 ja rapiat päälle. Tänään me lähdetään sitten ajelemaan pohjoiseen tuossa illansuussa. Toivottavasti Roope malttaa nukkua autossa edes osan ajasta.

Meritähtönen jätti sitten pinon avaamatta... tais joutua syöttöpuuhiin ja unohti koko asian :)

Roope onneks nukkuu vielä. Sais posottaa tonne yhdeksään saakka... No katsellaan ja pitäishän mun pakata meidän kaikkien kamatkin valmiiksi. Melkoista tavaran roikottamista tämä reissuunlähtö. Toivottavasti Roope nukkuu hyvät päikkärit niin voin sillä välin täällä pakkailla. Ainut on vaan että kun ulos ei voi nyt laittaa nukkumaan ton pakkasen takia. Jospa suostuis koisaileen tuossa hiukka vilpoisammassa kodinhoitohuoneessa.

Sattuipa eilen aika ikävä juttu, nimittäin sillon ku Roope nukku päikkäreitään ulkona, katsoin tietty ennen pukemista et paljonko pakkasta. Mittari näytti meillä -7,6 astetta. Oikea tulos taisi kuitenkin olla lähellä -15 astetta... se huomattiin vasta illalla kun tajusin mennä keittiön mittarista katsomaan. Olohuoneessa oleva mittari houri ihan omiaan. Onneks kuitenkin olin laittanu hyvin pojalle päälle ja hyvinhän se nukkuikin.

Nyt täytyy lähtä lisäileen puita pesään, ettei tämä kämppä ole aivan jääkylmä kun sunnuntaina palaillaan. Näillä pakkasilla turha toivo, veikkaan et täällä on lämpöasteita sellaset 18 kunhan tullaan. Katsotaanpa menikö oikein :)

Misuli ja uinuva Roope

Vierailija
2/144 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas taas pakkanen kiristyi, mittari näyttää -13..taitaa alkaa taas sisäelämä. Tänään mun oli vielä tarkoitus leipoa ja siivota kun huomenna tulee muutama vieras todistamaan vanhentumistani..Pitää siis vaan toivoa, että Aada nukahtaa pipo silmillä tuonne eteiseen jos pakkanen ei laske päivän valjetessa.

Meillä oli eilen lääkärineuvola, mitat 7570g ja 64cm. Muuta sieltä ei juurikaan irronnut, sen verran oli mitäänsanomaton tohtori. Terve tyttö, kasvanut ja kehittynyt hyvin..siinäpä se:)

Koko päivä menikin liikenteessä, käytiin kaupassa ja kyläilemässä. Ja miehen töiden jälkeen Aada kävi isin kanssa passikuvissa..Mainio kuva, jossa posket näyttelevät pääosaa..:) Nyt pitäis vielä viedä se passihakemus, jos vaikka lähdettäs jonnekin lämmittelemään kun miehellä on talviloma.

Eilisen pinon luin taas kerran pikaseen..mitähän siellä nyt olikaan.

Autogallupista: Meillä on mazda6 vm.2003, sedan-mallinen, mutta hyvin on peräkonttiin saatu ahdettua kaikki olennainen ja Aada ja koira takapenkille.

Vierastamista meillä ei vielä tunneta. Vieraita paikkoja neiti kyllä katselee pitkään ja hyvinkin hartaasti, mutta kaikki uudet naamat on vielä tervetulleita.

Ulkovaatteiden pukeminen sujuu muuten, mutta kypärämyssy ja pipo ovat jo liikaa..joka kerta alkaa huuto ja se kestää siihen asti että vaunut liikkuvat tai jos autolla ollaan lähdössä niin helpottuu kaukaloon vyötettäessä.

Ja kiinteistä ei siis ole kokemuksia kun täysimetyksellä mennään.

Joo mutta nyt alkaa näppis olla hyvin kuolattu assistenttini toimesta eli ei muuta kun mukavaa alkavaa viikonloppua ja kivoja tapaamisia!!!

T: MariJo ja kuola-Aada

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/144 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko totta täällä ei ole vielä muita pinoutuneita, outoa :)

Yö meni taas aika vaihtelevasti, Eelis nukkui nyt pitempiä pätkiä, mutta heräsi kolmen jälkeen valvomaan. Nukahti uudestaan puoli viiden aikaan ja heräsi uuteen päivään puoli seitsemältä (söi kerran siinä välissä).

Ostettiin eilen se Bumbo, ja hyvin näyttää poika siinä viihtyvän. Kaupassa testattiin, ja Eelis naureskeli innoissaan.

Hyppykiikuista oli juttua. Meillä on sellainen lainassa ja ollaan jo käytetty. Lastentarvikkeessa oli myynnissä yksi malli, jossa ikäsuositus oli 4 kk -> Eeliskään ei vielä osaa siinä kovin pomppia, mutta pyörii ja " kävelee" . Tykkää kovasti.

No, nyt toi jätkä känissee tuossa leikkimatollaan.

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille mammoille ja perheille! Itse en varmaan ehdi pinoutua viikonlopun aikana, kun on kavereita tulossa kyläilemään yms.

m.elli ja Eelis 4 kk 2 pv

Vierailija
4/144 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

m.elli:

Ihanko totta täällä ei ole vielä muita pinoutuneita, outoa :)

Vierailija
5/144 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia litkin ja mietin taas yötä. Heräilyä ja tissitteluä sen 500 kertaa. Eemil nukkuu tosi levottomasti varsinkin silloin kun se on mun vieressä meidän sängyssä, vaikka ennen yöt meni näin paaaaaaaaljon paljon paremmin. Nyt mun tarttee jaksaa joka syötölle nousta istumaan ja laittaa syönnin päätteeksi poika omaan sänkyyn. Molemmat nukutaan peremmin. En kyllä vielä halua poikaa toiseen huoneeseen siirtää, mun vauvaa :´). Mä haluun, että Eemil on piiiiitkään äidin oma vauva, koska meidänhän lapsiluku ois nyt täynnä - snif!

Eemil aloittaa vauvauinnin 18 päivä aikaisintaan. Katson kyllä tuossa vaiheessa, miten poika on kehittynyt yms., että siirränkö vielä parilla viikolla. Meillä esikoinen aloitti vauvauinnin 4kk:n iässä ja on melkoinen vesipeto. Kun hän viime pääsiäisenä sai putket korviinsa, piti meidän lopettaa myös taaperouinti. Putket korvissa kun ei saa sukeltaa ja meidän neiti kun ei muuta tekisikään. Hyppisi vain altaan reunalta veteen ja vieläpä syvimmän altaan. Puuh, aika pidättelemätön on ;).

Galluppeja oli eilen jos jonkinmoista, mutta nythän en muista mitään :(.

Siitä mobilesta ja muistakin leluista on ollu puhetta ja meiltä kyllä löytyy mobilea, jumppamattoa, sitterin kaarta jne. Tavaraa ON paljon ja nyt sitten olen päätynyt sen bumbon kanssa semmoseen ratkaisuun, että meille sitä EI hankita juuri tuon tavaran paljouden vuoksi. Muutenki on ahdasta! Ja kuitenkin sen käyttöikä on tosi lyhyt...meillä Eemil saa siis tyytyä noihin kamoihin mitä meiltä jo löytyy ;D.

Autosta oli myös Misuli kyselly. Meillä on Seat Cordoba farmari vm. -00 (mä sanon aina, että Seat Lada :D) ja Toyota Corolla vm. 1988. Että tuommosilla me nyt yritetään sytkytellä eteenpäin. Tuossa Seatissa ÄRSYTTÄÄ kun turvakaukaloa ei saa etupenkille ja molemmat lapset joutuu olemaan takana. Eli siis jos Eemil siellä takana huutaa ku oikohöylä, en voi mitenkään edes yrittää sitä rauhotella, vaan pakko vaan kestää - grrrrrrrrrr, ärsyttävä lada!

No mutta näin. Jäänpä peesaan muitten vastauksia, sillä minä en muista yhtään enempää kyssäria!

[b]Blacka[/b]: Käy vaan poistaan ne ja pian!!!!!!! Siellä oli vielä jokunen albumikin tyhjänä....

Päivänjatkoja!

*Vallu* (jonka ihaapuku repesi jo toissailtana :( )

Vierailija
6/144 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh MISULI...säkin olet " ihmisten aikaan liikenteessä :) Tarkoitan vaan että yleensä sulta on ollut pinon aloitus joskus aamuyön ekalla minuutilla ja nythän on jopa aamu (vai näinköhän mä taas väärin) ;) Niin ja hyvä aloitus eilen... " Hyvää kansainvälistä homojen päivää" .. repesin ihan täysin :P Hyvää matkaa vaan pohjoiseen...hyrr

TÖIHIN PALUU/ KOTIIN JÄÄNTI... mull olis toiveissa tosiaan olla kotona siihen saakka kun tuo keskimmäinen menee kouluun, mutta saa nähdä onko mahdollista. Esikoinen siis aloittaa koulun nyt syksyllä ja tuo keskimmäinen ensi syksynä. Joudutaan ottamaan nyt aika " hyvä" asuntolaina tehdäksemme mun rivari-haaveesta totta, joten voi olla että PAKKO käydä suorittamassa koulun vika vuosi päätökseen ja sitten töihin jo aikaisemin :(

VIERASTAMISESTA..meilläkään ei vielä vierasteta. Poju hyyilee yhtä aurinkoisesti jokaiselle joka naamansa lähelle laittaa. Taitaa sekin aika olla enemmän kuin lähellä tosin.

ANNU ja PIIPI juu oon kanssa huomannu että 10 000 tarttee aika paljon käppäilyä. Suorastaan liikaa meikäläiselle ;) Eli ei TODELLAKAAN tullu KYMPPI täyteen eilen...itseasiassa vaan surkeat alle 3000 *nolostuu*

G: AUTOISTA.. meillä on vm -04 VW Golf farmari... ihan hyväksi on osoittautunut ja vaunutkin mahtuu hyvin sinne peräkonttiin!! Vaikka muuten en siis autoista juurikaan tiedä...

RYPÄLEESTÄ oli kiva kuulla! Täälläkin mennään täysimetyksellä vielä eikä kiinteiden aloittamiselle vielä ainakaan näy alkua. Tosin eihän Juhana ole vielä 3 kuukauttakaan...

JOHANNU ihana kuulla että tuli terveen paperit teille! Peukut ja muut ulokkeet vissiin auttoivat :)!!!!!!

Juu ja omasta navasta vielä sen verran, että kiitoksia vaan teille jotka olette onnea toivoteleet asuntokaupoille (ainakin NASULI). No toissailtanahan kämppämme tuli nettiin myyntiin ja jo eilen kävivät ekat asukkaat katsomassa ja olivat kuulema kiinteistövälittäjän mukaan ihanstuneet ihan kybällä :) Tarjousta odotellessa siis.. *viheltelee*

Mutta yt aamuhommiin.... Sinilainen ja Juhana

Vierailija
7/144 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipa eilinen pino taas pitkä..

en jaksanut vielä ruveta lueskelemaan..

pitää sit päivemmällä ku tytöt on päikkäreillä..

täällä kainuussa on pakkasta 27 astetta..piru vie näitä pakkasia..

Auto galluppiako oli..

meillä on chevrolet chevy van vm.91, 1+9 paikkanen..

mies halunnut semmosen jo useamman vuoden ajan..kävi jokunen viikko sit hakemassa sellasen..

ja minä saan täytellä sit niitä paikkoja siitä :)

eilen oli iloinen yllätys ku kävin puntarilla..71kg näytti..

en oo ainakaan kolmeen vuoteen niin vähää painanu..vielä neljä kiloa niin olen tyytyväinen..

mutta kopsasin sen ananas muffinsien ohjeen täältä yks päivä..

aattelin tänään sit tehä niitä ja jos runebergin torttuja tekis sit samalla..

taitaa kyllä tulla ne kilot aika nopeeta takas..

taidan käydä sit uudestaan kirjottelemassa kuhan ton toisen pinon saan luettua..

äippäli& tytöt

Vierailija
8/144 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymystä pukkaa vaan entistä enempi päälle!Viime yönä taas vähän väliä sai herätä..ja aamulla piti nousta jo kasilta kun ei yks riiviö enää suostunu nukkumaan!Pikkanen *itutus päällä!

Nyt pitäs jaksaa ruveta järjestelemään paikkoja,siivota pahimmat paskat ja silittää ym...

Työkaveri eilen illalla tekstaili että tulis käymään tänään puolenpäivän jälestä...hänen poikansa on viikon vanhempi kuin Julius:)

Tosi mukava on kyllä nähdä mitä pojat tuumaa toisistaan!

Niin ja iltapäivällä sit ajelee Kuopiosta mun miehen veli tyttöystävänsä kanssa ja appiukko ja anoppi tulee sit kans pyörähtämään mut jatkaavat illalla sit matkaa olikohan se nyt Vietnamiin tms...ulkomaille joka tapauksessa..

No nyt alkaa kuulua kitinää tuolta lattialta,täytyy mennä!

Vierailija
9/144 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin ajoissa. Täällä jännitetään ja panikoidaan sitä tamperelaisten tapaamista. Tunnissa pitäis saada oma itteni ja poika valmiiksi. Ja mä vaan notkut täällä. Palailen iltapäivästä, mikäli ei tuonne pakkaseen jäädytä. Hrrr... Kylmää!!!

T:nuuskis

Vierailija
10/144 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto: Viistoperäinen 5-ovinen Mitsu meillä ja hyvin mahdutaan kaksosrattaat, tavarat, ja kaksi turvaistuinta taakse. En ole kaivannut lapsia eteen yksin ajaessanikaan, turvallisempi takana, kun edessä, kun joutuu aina pysähtymään jos jotain on, ja ei tarvitse säätää mitään. Vanhahan tuo alkaa jo olla, mutta pian ainakin velaton...

Vierastaminen: meilläkään ei vierasteta yhtään vielä. Poika on niin kuin naantalin aurinko kun joku uusi naama vaan tulee seurustelemaan ja poika juttelee ja esittelee kaikki taitonsa heti kaikille, ikää siis nyt 4kk. Ja vertailun vuoksi, esikoistyttömme vierasti jo nimiäisissään 1.5kk iässä... Poika on kiva antaa aina toisten syliin kiertämään, kun kerta viihtyy.

-20 täälläkin mittarissa, eipä ole ulos asiaa, ellei sitten kauppaan pikaisesti, kun mieskin on reissussa ja pakko olisi kai jotain ruokaa ostaa.

Vierailija
11/144 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Auto:[/b] [color=red]VW Golf -01[/color] (oikeestaan se on kyllä -02 mallia)

[b]Leluja ym:[/b] On meilläkin kaikennäköistä, sitä Bumboa (vai mikäs se olikaan) ei todellakaan hankita meillekään, tiedän että se jää niin vähälle käytölle että siihen en kyllä rahaa laita (+ että se turhaan hankittais tänne tilaa viemään). Kunhan tuo Pinja tuosta vielä vähän kasvaa, niin eihän se enää paikallaan pysy. Ei pysynyt esikoinenkaan sitterissä kovin kauaa, joten... ja parempi onkin ettei nökötä missään " tuolissa" , oppiipahan sitten paremmin liikkumaankin :)

[b]Vallu:[/b] Voisin uskoa että sua vätystää, Pinja heräs vaan kolmesti ja oon ihan ältsin väsynyt... mun on monena yönä pitäny laittaa Pinja omaan sänkyyn, mutta aina kun se nukahtaa, niin en enää uskalla siirtää sitä ettei vaan herää! Ja niin.... olkoon neiti vielä äidin vauva, vimppaa kertaa kun tässä meilläkin vauvan kanssa nyt elellään.... :´)

Nyt hommiin!! Pitäs mies ja poitsu työntää tuonne pihalle :)

[color=red]&herats;[/color] Emppu ja Pinja [color=red]&herats;[/color]

Vierailija
12/144 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui että vierastamista ei oo havaittu, ja ulkovaatteita pukiessa alkaa aivan järjetön mekkala :-/ Automatkatkin useimmiten on jotain ihan kamalaa....

Vierailija
13/144 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävinkin jo avautumassa tuonne tampereen tapaaminen-pinoon,lyhyesti siis:meillä sairastetaan taas(isommat) ja auroraakin joku pännii..epäilen korvatulehdusta edelleen,ei tainnut kuuri tehota?

sain viime yönä nukkumaan pikkutunneilla sisälle VAUNUIHIN..että tälläinen taantumavaihe meillä. =/

jaksuja muillekin valvoneille,palaan paremmin jos saan tämän kirpun joskus nukkumaan.. ;)

-nasuliini

Vierailija
14/144 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei olla ostettu vielä ainuttakaan lelua (no, sitteri ja vauvamatto ja uusi mobile) vauvallemme, esikoisen omilla vanhoilla on leikkinyt.

Ja juuri huomaan, että ei tuo poika enää pysy leikkimatollaankaan!!! :)

Oppinut yön aikana ryömimään! :)) Ja sitteriin en uskalla enää oikein laittaa myöskään, kun meina tulla pois sieltä väkisin jotain kautta, sivulle tai alakautta jos ei jaksa laittaa vöitä kiinni (ja vöissäkin keikuttaa niin kovasti että hirvittää..)

Vierailija
15/144 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinja kans pönkää sylissä koko ajan istumaan, sillä menee hermo kun ei saa olla pystyssä.

Nasulin perheelle paranemissäteitä ja paljon ~~~~~~~~~~~~~~

Vierailija
16/144 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

auroran sain nukkumaan,luulisi olevankin väsynyt kun on kukkunut kaiken yötä..isäntä tuossa yöllä kommentoikin läpi auroran kätyilyn että aurora yrittää varmistaa paikkansa lajinsa viimeisenä.mua huvitti tuo,vaikka olinkin zombie-tilassa.. :)

saa nähdä tosiaan jääkö meillä" lajinsa viimeiseksi" ainiaaksi..

harmitus kun jäi nyt multa tuo tapaaminen väliin lokalaisten kaa,mutta odotan mielenkiinnolla kuulumisia..

tuntuu että on hankala seurata auroran kehitystä ja intressejä,kun on reppana viime aikoina ollut koko ajan niin rutunen..ei oikein viihdy missään.pitikin tuo korva-hässäkkä iskeä tällekin pikkuiselle!

mutta nyt omanapaisesta valituksesta muihin.

AUTOISTA oli puhetta;meillä seisoo paska mazda 626 vm.-91 tuossa parkkiksella,mutta ei ole siis ajokunnossa tällä(kään) hetkellä..

*haaveilee tila-autosta*

TYÖELÄMÄSTÄ:mullahan ei työpaikkaa ole" odottamassa" ,joten todennäköisesti kolme vuotta vielä vierähtää kotosalla lasten kanssa..

lähihoitajan opinnot voisi kiinnostaa joskus tulevaisuudessa.

etkös sinä BLACKA ole lähihoitaja?oliko muitakin?

nyt taitaa olla pakko alkaa siivoilemaan välillä,mutta palaan taas..

-nasuli

Vierailija
17/144 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootetaan innokkaana vaikutusta!! =)

nasuli taas

Vierailija
18/144 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Pulle-Nalle-Puh:[/b] Se oli Nasu ;) Ja mitä lie enteitä nään, koska yks toinen juttu tapahtui just ennen ku testasin!! :D

Vierailija
19/144 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Töihin paluu >< hoitovapaa:[/b]

Haaveissa olisi jäädä hoitovapaalle. MUTTA paljonko sitä rahaa nyt sitten kotia saa? Tehän JO hoitovapaalla olleet taidatte nuo euromäärät tietää, joten lyökääpäs ne hurjat summat pöytään! Sehän kaupunkilisä on sitten ihan paikkakuntakohtainen. Saako muuten sen hoitorahan/kaupunkilisän päälle tienata ja jos, kuinka paljon? Eikö sisaruksista makseta kans ihan hirrrrrven paljon?

Mä haluisin ololla vapaalla syksyyn -07 saakka, mutta katsotaan nyt ensin tuonne -06 loppuun. Taidan sen nyt ekaksi ilmottaa työpaikalle, koska senhän voi sitten vielä muuttaa. Tai enhän minä sitä nyt heti ole ilmoittamassa, mut 2kk:ta ennen ku töiden pitäs alkaa. Mulla alotuspäivä olisi 3.8 eikä nappaa just yhtään :(.

Sainpahan tuostakin jaaritukset....

[b]Vierastaminen:[/b] Ei vierasta

Sain Eemilin just unille, nyt lähden laittaan tytölle Muumitalon pystyyn ja itse menen silittämään/pesemään pyykkiä.

Kahvit vois kans juokasta.

[b]Nasuli[/b]: Kannattasko käyttää Aurora vielä vaikka tk:ssa näytillä? Mä kans epäilen noista oireista päätellen, ettei ole kuuri tainnu purra :(. Nyt on vielä v-loppukin tulossa.... Parantumissäteitä ja haleja pikkupotilaalle, kaikille pikkupotilaille! :)

*WaL*

Vierailija
20/144 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiiän, mitä testasin, muta alko huviottaan tuo sun viestis. Ihan ku oisit testannu jotain muutakin :-P ----------> +

*Sekopää WaL* :D