***SYYSKEIJUT PERJANTAINA***
Kommentit (21)
Nää aamut on ihan kummia, kun tuntuu että energiaa riittää.
Aamulla herääminen ensin todella vaikeaa. Ei meinaa herää mihinkään ääneen ja muksujen melkein pakko tulla repimään mamma ylös laittamaan aamupalaa. Sitte istutaan 15min. sohvalla (onneksi lapset jo tottuneet rytmiin) ja laittamaan aamupalaa. Siitä se sitten lähtee. Hyörin ja pyörin kotona, heti ekana tiskit, sitten eka pyykkikoneellinen käyntiin, telineen tyhjennystä ja sitten mietitään mitä seuraavaksi... Tiedän kuitenkin että tämä kostautuu joskus kolmen aikoihin, kun en enää jaksaisi pitää silmiä auki =( Ihan outoa...
Päiväuniakaan en voi nukkua, sillä isommat menee pihalle kun pienin on päikkärillä, niin pitää niitäkin välillä ikkunasta vahtia ja kuunnella jos jommalla kummalla on jotain asiaa. Sitten kun tulevat sisään, pitää hyssytellä koko ajan kun innostuvat jostain... Ei auta itku markkinoilla!
Illalla taas sinnittelen kahdeksaan, laitan muksut nukkumaan ja sitten ei väsytäkkään enää ollenkaan ja kukun kahteentoista.... Kunpa saisi edes jotain rytmiä tähän!!
Nyt stressaan jo maanantaista neuvolaa. Sinne on ihan helppo mennä mutta takaisin tuleminen on todella hankalaa, kun kaikki bussit on täynnä =(
Meillä on siis pojan 5v. ja tytön 3,5v. neuvola.
No toki ne on ne kaikista kivoimmat neuvola ajat, kun saa hämmästellä että mitä kaikkea ne jo osaakin!
Esim. viimeksi pojan 3,5v. neuvolassa jätkä yllätti oikein kunnolla ja piirsi ihan oikean ihmisen, tai siis pääjalkasen, mutta en tiennyt että hän osaa! Poika ei ole koskaan ollut yhtään kiinnostunut piirtämisestä, joten en ole viitsinyt pakottaa, mutta oli jotenkin niin ihanaa nähdä se pojan tekemä suloinen pääjalkainen, jolla oli silmät, suu, kädet ja jalat =)
Tietääkö kukaan muuten mitä siellä 5v. neuvolassa tehdään??
Tiedän että siihen kuuluu ainakin lääkärin tarkastus, mutta meillä se on vasta 6.3. kun halusin tytön 1,5v. lääkärin samalle kertaa!
Baby, kolmikko & Keiju 7+1
Ensin Seirenalle kiitokset eilisestä vastauksesta. Meillä ei tosiaan taida olla suomessa käytössä tuota työkieltoa, ainakaan en ole sellaisesta ikinä kuullut. Täällä se taitaa olla yksinkertaisesti sairausloma. No niin, tulihan sekin selväksi.
Noilla moottoripyöräonnettomuuksilla on aika ikävä kaiku meidänkin perheessä, mieheni nimittäin ajoi prätkällä päin isoa kiveä viime toukukuussa mökillä, kuukausi meni Töölössä ja oli luu-ja ihonsiirtoja ja ties mitä leikkauksia, nyt on mies jo töissä mutta liikkuminen vieläkin kankeaa. Oli muutenkin rankkaa aikaa, itse sain keskenmenon miehen sairaalareissun aikana ja muutenkin kaikki tuntui menevän päin p....ttä.
Mutta sitten tästä raskaudesta; kaikki vieläkin jotakuinkin niin kuin eilenkin, ei tuhruja, selkää särki taas yöllä mutta taisi olla sellaista lihasperäistä enemmän, luulisin. Näin unta että aloin vuotaa verta, ja hypinkin sitten yöllä pari kertaa vessassa tarkistamassa ettei näin ollut oikeastikin, ei onneksi ollut. Taitaa kuitenkin olla iso pelko takaraivossa koko ajan.
Huomasin muuten että täällä oli espoolaisia muitakin, mistä päin espoota? Itse olen Mikkelästä, alunperin olen Kivenlahden tyttöjä mutta mieheni raahasi minut tänne Espoon Keskuksen liepeille, hän itse on paljasjalkainen Kirstinmäkeläinen.
Tinah 9+6
ja pahoittelu sekä isot halit niille, jotka eivät saakaan pientä nyyttiään syyskuussa!
Täällä on tänään pitkästä aikaa parempi päivä pahoinvoinnin suhteen, ihanaa:) Jaksaa paljon enemmän touhuta lastenkin kanssa, kun ei koko ajan kuvota. Ja ihanaa, että on taas viikonloppu tulossa ja mies kotona auttamassa lastenhoidossa.
Sunnuntaina esikoinen on menossa kaverinsa naamiaissynttäreille ja ostettiin pojalle sellainen Ninja Turtles-asu. Poika odottaakin sunnuntaita jo kuin kuuta nousevaa...:)
Joku muuten kyseli, oliko täällä listalla tammikuisia -05, minäkin ilmottaudun! En tosin ihan loppuvaiheessa enää palstaillut niin paljon.
Mutta eipäs täältä sen kummempia, jaksuja kaikille!
Pojat 06/02 ja 01/05 sekä rv 9+3
Eli tutummin siis Kauniaisten ja Tuomarilan välissä. Kirsikka muistaakseni Sunasta?? Ketä muita?
Ulkoiltu on viihdyttiinkin yli kaksi tuntia. Kyllä tälle äidillekerkes kylmäkin tulemaan, mutta sitten lapioimaan parkkipaikkaa tyhjäks niin johan taas lämpeni. Nyt on sitte punaset posket äidillä ja tyttärellä!! :)
Juu, Sunastahan minä olen. Paljasjalkaiseski espoolaiseksiitseni luen, vaikka olen käynyt kääntymässä helsingisä (1kk) ja vantaalla (vuoden). Mutta tänne se veri veti takaisin. Mies olis muuttamassa vaikka heti tonne Lopelle, landelle, kun on sieltä kotoisin, mutta minä pistän vielä hanttiin. Ei tunnu yhtään siltä ettäkö siellä 50 asukkaan kylässä viihtyisin.
Nyt syömään.
Näytti olevan pino sekä syyskeijuille että syyssäteille..ööh...? Pistänpä nyt kuitenkin tähän, kun keijuiksi nimitettyjen pinoon olen tavannut kirjoitella :D
Gandalfille tervetuloa, muistankin nimimerkkisi :) Ja tervehdys myös Tillille ;) Meistä viime vuoden tammiksista Ninnu on täällä jossain myös. Unohdinkos jonkun...
Pahoinvointi on hitusen helpottanut, mikä on positiivista. Tosin se on siirtynyt enimmäkseen iltapuolelle, mikä on vähän rasittavaa, kun iltaisin pitäisi tehdä yhtä ja toista.
Mieluhalut vaihtelee, välillä tekee hirmuisesti mieli jotain suolaista, välillä makeaa :)
Vaan eipä tässä tämän kummempaa, töitä on niin hirvittävä määrä, että pakko yrittää taas jatkaa. Tytöt vaan roikkuu välillä äidissä niin, ettei meinaa tulla mitään.
Porenn ja Pimpula rv 9+3/11+3
Porennko se oli, joka ihmetteli tuota syyssäde-nimeä? Minä olen ymmärtänyt, että syyssäteet ovat porukka, jotka ovat aloittaneet yrityksen syyskuussa 2005. Korjatkaa, jos olen väärässä! Ja tämä syyskeijut olisi se porukka, joilla kaikilla on LA syyskuussa 2006.
Tänään puhuin norjaa somasti posliinipuhelimeen aamulla n. 5 min. Kun mahassa ei mitään ollut, ei sieltä myöskään mitään ulos tullut. Huh, mikä olo!
Raahauduin särkylääkkeen avustuksella töihin, täällä on yhtä tylsää kuin aina ennenkin, ja kun juuri nyt ei oo hirveän kiirekään, passivoidun tän tietokoneen ruudun ääreen pieneksi möykyksi. Ryhtiä pitäis kyllä hurjasti parantaa! Onneks huomenna on vapaapäivä.
Ei muuta tällä erää. Jännittyneenä odottelen virtsanäytteen tuloksia, josko mulla on jokin pöpö päässyt sinne, joka selittäisi kuumeilun.
Terkuin Rizzu rv 8+6
Ensiksi, osanottoni surullisten uutisten saajille, välillä elämä antaa ja välillä se ottaa. Kaikki on otettava vastaan mitä tarjotaan.
Tänään kuitenkin minä sain iloisia uutisia. Mullahan oli viimeviikolla ultra jossa olisi pitänyt löytyä 6+4 ikäinen sikiö, Ei löytynyt vaan sikiökaiku joka vastasi viittäviikkoa. Sain uuden ajan tällepäivää, ja pyydettiin varautumaan että jään samalla reissulla kohdun tyhjäykseen.
Kuten jossain jossain pinossa kerroin, viimeviikon aikana raskausoireet vain lisääntuivät, tuli kuvioihin etova olo ja väsy.
Ultrassa sitten tänään löyty sikiö joka vastasi 6+5 ja selvä syke. Eli raskaus hyvässä alussa. Sain reseptin ja aloitan jokapäiväisen itseni piikittämisen huomisesta lähtien. Laskettua aikaa ei muutettu vielä vaan jos parissa seuraavassa ultrassa mitta toistuvasti on eri kuin menkoista laskettu niin sitä hilataan noin viikolla eteenpäin.
Iloisissa tunnelmissa pääsemme viikonloppuna juhlimaan esikoisen yksivuotisjuhlia, Täyttää kyllä vasta tiistaina vuoden.
Mahdollisesti kerrotaan synttärivieraille uutisia. Nämä vieraat ovat sellaisia ihmisiä joille on edelliset keskenmenot aina kerrottu. Muuten ulkopuolisille kerrotaan vasta kun alkaa vatsa näkymään.
Tälläisilla fiiliksillä on kiva aloittaa viikonloppua.
Toivon epätoivossa eläville jaksamista ja kovasti toivon onnea jatkoon.
Ompa omakin raskaus vielä kovasti alullaan joten mitä vain voi sattua vielä, niitä vähemmin etukäteen murehtimatta yritetään mennä eteenpäin.
Hyvää viikonloppua kaikille
Leahki, STT 1-v ja alku 7+5 (6+5)
[color=purple]Ja ihan ensiksi... joo säteet on syksyn 05 aikana aloittaneet vauvakuumeen, itse olen " aktiivinen" säde :)
Ja sitten kauan odotetun ultran kuulumisia.... tsadaa... IHANA pikku sydän ♥ siellä sykki ja Viuhti (uusi nimi :) ) siellä viuhtoi ja heilutti käsiään, ah tätä tunnetta, kyllä vierähti kivi sydämeltä! Ja yksi vaan oli.. hieman jännitti kun tutkittiin kohdun joka kohta. Kaikki hyvin ja kohtu kuulemma oikein täydellinen ja kohdun suu napakka. Veren vuodon oli aiheuttanut istukan olo liian lähellä kohdun suuta eli fiksu kohtu kun mulla on niin se oli sitten siirtynyt vähän ylemmäs turvallisempaan paikkaan. Kokoa oli huimat 19,6mm ja vastasi kooltaan rv 8+6, laskettu aika olisi ultran mukaan 13.9. Mukava täti ja maksettavaa jäi 60.50¿, pieni hinta tästä tunteesta ja kuvakin saatiin mukaan :) Että sellaista... *yhtä hymyä*
Toivon että kaikille epätietosuudessa oleville tulisi yhtä hyviä uutisia ultrasta, en muista kenellä muulla se ultra tänään oli. Mutta Onnea! Kaikille muille joilla pyyhkii hyvin ;) oikein mukavaa viikonloppua ja syökäähän hyvin ;)
Niin joo ja minä olen Vantaan puolelta ja mies Espoolainen syntyjään, Vallikalliosta ;) Läheltä liippaa.. :)
Terkuin Kathy ja Viuhti rv 8 + ♥ ♥ ♥ ( ultran mukaan 8+6)
Minähän se olin jolla oli ultra, muistelin kans että jollakin muullakin oli jännitys ultra tänään. Onnea sulle!!
Taidettiin näpytellä äsken viestiä yhtä aikaa.
Siellähän meidän pieni joululahja makoili ja sydän sykki, jopa viikot täsmäsivät. la olisi 15.9 ja viikkoja tasan 8+0.
Saisinko linkin yahoo-ryhmään. Nyt jo uskaltautuisin kirjoittelemaan sinnekin.
karpalo rvk 8+0
[color=red]Ihanaa että Leahki ja Karpalo teilläkin hyviä ultrakuulumisia! Eiköhän nyt vaan aleta uskoa tähän ja ruvetaan nauttimaan raskaudesta, minä ainakin yritän niin!
Viikonloppuja ♥
Tulin oikein hyvälle mielelle, kun luin teidän iloisia ultra-uutisia. Itsellä piinailu tuulimunasta jatkuu ensi viikon torstaille asti. Pää tässä meinaa hajota. Onneksi kuitenkin raskausoireita löytyy, joten en ole uskoani kokonaan menettänyt.
Tuuli+ masu9+0 tai 6+6
odottelin ultraa ja pelkäsin että taaskaan lasta ei tule.
Ymmärrän tuntosi täysin ja toivon todella että saatte hyviä uutisia!!!!
[color=blueviolet] Ihana kuulla hyviä uutisia Leahki, Karpalo76 ja Kathy!!! Ja voimia vielä kaikille epätietoisille!
Itsellä joka paikka täällä repsottaa, kun ei oo voimia alkaa siivoaan. On niin huono olo koko ajan, et ajatuskin siivoamisesta ällöttää...=) Pitää huomenna patistaa mieskin siivamaan niin ei tarvitse itse kaikkea tehdä... Nukuttiin taas päikkärit pari tuntia, viime yö oli aika levoton kun neitokainen on vieläkin kuumeessa... Raukka pieni. Se on ollut nyt kyllä niin sylivauva että senkään puolesta en kyllä mitään pysty tekemään. No, ehtiihän sitä.
Ystävä soitti äsken, oli käyny eka neuvolakäynnillä ja siellä oli sydänäänet kuulunu. Tuli malttamaton olo itellä, et äkkiä mäkin haluan! Vielä ois odoteltava kuitenkin melkein kolme viikkoa...
Hyvia vointeja kaikille!
Mutsi-82, neito 8,5kk ja masuasukki 6+4
Hienoa kuulla Leahki, että kaikki on hyvin!!
Tinah_: Tuollaisen onnettomuuden seurauksia ei tosiaan voi kunnolla ymmärtää, ennenkuin itse/perheenjäsen sen on kokenut. Tulleet vammat on tosiaan 24h läsnä ja rajoittaa sitten elämää, vaikka kuinka normaalisti yrittää elää.
Minä olin tänään shoppailemassa! :) Paikallisessa H&M:ssä ei ole äitiysvaatteita, pitäisi ajaa 1.5h Müncheniin, jossa niitä olisi. Toisessa kaupassa oli mammavaatteita, mutta oli aivan hirveitä! Itku meinasi tulla, kun niin kovasti olen odottanut shoppailemaan pääsyä ja sitten huomasin, että mammavaatteet onkin ihan hirveitä.. Onneksi löysin pienen mammapuodin, josta löytyi aivan ihania mammavaatteita!! On niitä siis kivojakin! :) Tosin maksavat sitten omaisuuden, pitänee katsoa jos internetistä löytää. Ainakin housut tarttis... Siellä oli mm. Christoffin housuja, tunnetteko? Tosi siistejä, mutta päällä mukavia.
No, niitä mammavaatteita en sitten ostanut, mutta kenkiä ostin kassillisen! Sitten tuli selkä niin kipeäksi, että oli pakko lähteä kotiin ja nyt ei siivoamisesta tule mitään, kun selkä on ihan hajalla.
Minä olen kanssa Espoosta! Tapiolasta. Alunperin siis, nyt asun muualla.
Seirana Rv 8+2
piias: eilen kyselit minu valmistumisvuotta, elikkä olen valmistunut Joensuusta Lähihoitajaksi syksyllä 2003 lukiopohjaiselta linjalta, olemme varmaan olleet yhtäaikaa koulussa ainakin.
Muuten täällä väsyneenä kirjoittelen, pitkän työpäivän jälkeen.
vauva06 rv7+4
lumista ja kylmää perjantai-iltaa kaikille! Ihania uutisia teiltä jotka olette olleet jo ultrassa =) Itselläni maanantaina eka neuvola, oliskohan ultra samalla kertaa? aikaisemmista raskauksista on ollut samalla kertaa myös lääkärin tarkastus ja ultra, joten toiveita elättelen.
Uskoisin, että kaikki on kuitenkin hyvin, kun on edelleen ällötystä ja vatsa on kasvanut pieneksi palloksi!! =D aiemmissa viesteissä olenkin kertonut ettei housuista mene enää napit kiinni, mutta en ole vielä saanut aikaiseksi ostaa äitiyshousuja. Kohta niitäkin tarvitsisi.
Hitsi, kun toisaalta tekis mieli kertoa jo työnantajalle, hän kun jatkuvasti teetättää mulla lisää töitä. Asiakkaat kuulemma haluavat juuri minut niihin tehtäviin ja itse en osaa oikein kieltäytyä ja kohta olen aivan piipussa!! Hyvähän se on että tykkäävät ja töitä riittää, mutta väsymykseltä on kohta työnantajalle kerrottava raskaudesta...
ettei enempää tarjoaisi......
Anoppi jo silmäilee vatsaani, muttei tohdi sanoa mitään ;D ihan taitaa kysymys olla jo kielenpäällä! Kysyisi niin pääsis piinasta. Itse ei kerrota (ilkeämieliset!)
Mutta nyt taas paimentamaan lapsia...
*tiitiäinen, masu 8+2*
Aattelin tulla keromaan oman mielipiteeni siitä B-vitamiinista.
Eli eilen otin päivällä ja tänään jo aamusta moni B-vitamiini tabletin joka sisältää kaikkia kahdeksaa (8) B-vitamiinia 100% päivittäisestä saantisuosituksesta ja tuntuu ihan kuin ei ois se ello-olo tullut. Ja pitäisihän ton B:n vaikuttaa myös vuodenajan aiheuttamaan (ja miks ei muuhunkin) väsymykseen poistavasti.
Vesiliukoisiahan ne ovat niin ei kai niistä mitään haittakaan ole? Vai onko jollain muuta tietoa.
Ja täytyy sitä kai neuvolassakin vielä kysästä. Se on 8.2, eli ens keskiviikkona.
Niin sitä piti kysyä, että kenellä teillä on ultralaite neuvolassa?
Täällä meillä sitä ei ole (tai ei ainakaan vuosi sitten ollut, tuskin nytkään).
Mielestäni se pitäisi saada joka neuvolaan. Sitä mieltä oli viime vuonna sekin täti jolla kävin, eikä niitä sydänääniä saatu enää kuulumaan. :(
Olis saanut varmuuden heti, jouduin silloin ajamaan Jorviin. Onneksi en ojaan ajanut, koska kyllä tiesin jo ettei niitä sielläkään kuuluviin saada.
Mies ja tyttö jo kerkis saunaan,taidan hipsiä perässä.
masukki 7+1
Lueskelin tossa eilistä pinoa läpi, kun eilen oli niin väsy ettei yksinkertaisesti jaksanut konetta avata.
ANDOLINISKA: Noista vanhemmista ihmisistä...
Käveltiin viime syksynä tytön (just 2v. täyttänyt) ja koirien kanssa metsässä.
Tyttö jäi kiinnostuneena seuraamaan traktoreita viereisellä rakennustyömaalla. Olitiin siinä jo n.20min seisoskeltu ja olin yrittänyt kaikkeni että tyttö tulis eteenpäin. (oltiin lenkistäkin kävelty vain n 10metriä) Loppujen lopuksi nappasin tytöltä lapion kädestä ja käänsin menosuuntaan ja sanoin että tonne päin mennään. Niin eikös vastaan tullut juuri joku vanha akka joka totesi että, " ei lapsta kohdella noin, näkeehän sen naamasta ettei se ole onnellinen" !!!
Mulla kyllä päässä kilahti ja käskin eukon pitää huolta vain omista lapsistaa/lapsenlapsistaan (jos niitä edes on).
Ja tämä kypsään ikään ehtinyt nainen sitten fiksuna näytti minulle vielä keskisormea.
Aattelin silloin että jos joskus vielä törmään siihen naieen niin usutan koirat kimppuun :)
No johan tuli pitkä...
Minulla suurin oire on edelleen väsymys. Tuntuu siltä ettei ois vuoteen nukkunut kunnolla. Ei oo kivaa. Varsinkin kun mulla on väsyneenä todella lyhyt pinna, niin hermostun tytölle ihan turhista asioista. Ja tyttökin vaistoaa äidin hermostuneisuuden niin oikein koettelee rajoja.
Voimia ja jaksamista kaikille epätietoisuudessa oleville!! Paljon voimahaleja *rutistaa*
Puuron syöntiin. rv7+1