Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HELMENKANTAJAT, PERJANTAITA

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä muuta tapahdu kuin kivut ja v*tutus kasvaa.....

En nähnyt aloitettua pinoa vaikka kuinka tiirasin niin aloitin sitten joko ekan taikka tokan tälle päivälle...

Onko niin että kaikilla on ollut hyvä yö vai onko useampi lähtenyt synnärille yön aikana???

Mä olen taas valvonut melkein koko yön mutta pysytellyt urheasti sängyssä että mies sai nukuttua. Kun se sitten tossa viiden aikaan heräsi niin yritin vielä hetken olla sängyssä mutta ei siitä mitään tullut. Närästää,paikkoja särkee ja uni on kadonnut aikoja sitten... Ja koko ajan tuntuu olevan ilmaa vatsassa ja pissahätä. Pitäis kai lopettaa juominen...

Mietin tässä että pitäisköhän olla synnärille yhteydessä kun jokainen vauvan liike sattuu??? Onkohan se normaalia?? Vai odottaako kysymyksensä kanssa neuvolaa joka on iltapäivällä??

Mutta nyt on paikat niin kipeät yön jäljiltä että ei tässäkään voi istua!!! HAen vähän jogurttia närästykseen ja alan miettimään ulkoilua koiran kanssa,jospa se sais taas mamman jäykkyydet laukeamaan!!!

Viikonlopun alkua kaikille!!!

Devil&Toivo 38

Vierailija
2/32 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiden maissa heräsin vessaan ja antamaan pojalle lääkettä kun kuumetta oli raukalla taas lähemmäs 40. Ei sitten tullut enää uni, ärsyttävää, kun tietää että parin tunnin päästä nukuttaisi mutta sitten ei enää poika nuku. Kaipa ne päikkärit pitää ottaa tänään, jos kerkeää.

Mä alan pikkuhiljaa olla täynnä näitä kipuja. Koko valveilla oloajan särkee, kivistää tai supistaa. Eilen illalla yhdentoista jälkeen pääsi sängyssä epätoivon itku kun kohdunsuulle sattui niin paljon ja väsytti mielettömästi mutta unta ei siltä kivulta saanut. En ikinä uskonut että raskaus voisi tuoda näin paljon kipuja tullessaan. Esikoisesta kun ei koskenut oikein mihinkään. Ja kun vihdoin uni tulee niin sitten huutaa esikoinen.

Kahdelta olis taas tänään vauvan sydänkäyrän otto. Nyt tuntee selvästi, että vauva on tosi alhaalla kun sillä on hikka ja se tuntuu oikeastaan melkein jalkojen välissä enemmän kuin vatsassa.. tiedättehän, mitä tarkoitan.

Taidan painua sohvalle katsomaan aamuteeveetä.. jos vaikka sais vielä hetken nukuttua.

-sitruuna ja minttuvihtori 38+1-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yks rikkinäinen yö takana. On se kumma kun ei saa nukuttua vaikka väsyttäis kuin paljon, ärsyttää.

Kävin eilen illalla jalasta läpi vyöhyketerapia pisteet ja sen jälkeen mies vielä hieroi jalat kunnolla. Supisteluja tuli paljon sen jälkeen, mutta ei ne säännöllisiksi muuttuneet. Nyt on sitten kumma olo eikä mikään tunnu maistuvan, oksettaa ja viluttaa. Ota tästäkin selvää. Aion tänään uusia käsittelyn kun jotain vaikutusta tuntuu olevan ja saa hyvän olon.

Esikko alkaa oleen todella malttamaton ja kyselee päivittäin, että joko vauva tänään syntyy. Olen sen verran lohduttanut, että kauaa ei enää tarvitse odottaa ja aika varmasti ensi viikolla hän saa pikkusiskon nähdä.

Jos koittais vielä unta saada...

Birdy ja Inkku 37

Vierailija
4/32 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille vauvan saaneille!!!

Tuli mieleeni tuossa aamuyöstä, että useita varmaan kiinnostaa sellainen tieto, että luultavasti joka sairaalassa on alle kouluikäisiltä kielletty vierailut vauvojen luona. Näin siis oli ainakin tyksissä maanantaina, jossa kävin " vierailulla" ja karkasin kotiin yöksi. Vierailukielto johtuu vielä RS-virusvaarasta ja ilmeisesti pysyy voimassa vielä ainakin helmikuun loppuun. Esikoinen, 5 v tyttömme oli tosi pettynyt tiedosta, mutta nyt kun tietää sen etukäteen, ei pety ensi viikolla (toivoakseni...).

Voimia kaikille. Kärvistellään ja koitetaan muistaa, että tämä kaikki tylsyys, tuska, yms. kuuluu asiaan. Kyllähän ne todelliset haasteet valitettavasti on meillä kaikilla edessä - synnytyksen jälkeen kun pitäisi niitä kunnon kansalaisia kasvattaa =)

Sorry jos ärsytän...

tu ja hulivili 39+3, uusi käynnistysyritys la 7.2.

Vierailija
5/32 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu eilen oli neuvola ja kaikki kai ok. vaavi ei liikkunu ja sydänäänet oli matalat . Terkka käski vaan seurailla liikkeitä - mä kyllä siihen totesin ettei mikään ihme jos " osku" hiukan nukkuu kun mulla on mega lääkitys päällä . Äitikin on ihan sekaisin ja unelias !! no viime yönä sitten neljän aikaan alkoi supparit ,jee mut arvasin et ne loppuu, kun siinä pari tuntia kärvistelin. Olin miekin näky kun kärvistelin aamupalalla viiden aikaan aamulla ja luin kodin kuvalehteä ja pitelin masuani. Mies nauroi tuossa kun lähti töihin että oot sie hullu kun juot kahvia siihen aikaan. Olis pitäny kuulemma herättää - no en raaskinu ..

Joo tässä flunssa alkaa sittenkin helpottaa viikon nukkumisen jälkeen -pääsin jopa eilen pankissa käymään eli ihmisten ilmoilla :) Jos tänään sitten taas tekis jotain vaikka pakkais sen sairaala kassin :) kun naapurin sairaanhoitaja rouva sanoi eilen mulle pihassa ettei mene laskettuun -niin kaikki on povannu mut mä veikkaan et yli menee ja lujaa !!

Thumps_up mä jo toivottelin sulle onnea elikäs ei sitten tapahtunu käynnistyksen suhteen mitään vai ? Ja jos oot oikeassa ettei sisarukset pääse osastolle katsoo vauvoja niin voi meidän 5 vee kyllä " vetää herneet" nenään jos ei pääse. Kai se on tavattava kanttiinissa jos sinne itse pääsee syötön välissä ;)

Nyt taas supistaa ja kivistää ja koskee että menee soffalle -ulkona siis megaluokan pakkanen näköjään !

minkki kera oskun 37+3

Vierailija
6/32 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisarukset ainakin TAYSissa. Olin osastolla jossa sekä synnyttäneitä että odottajia (eli siis vauvat myös osastolla) ja alle kouluikäset pääsi vierailulle. En tiedä sitten onko jokin uusi kielto tullut voimaan keskiviikon jälkeen.

Birdy

Vierailija
7/32 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Odotan tässä kätilön puhelua synnäriltä. Meidän terkka ei sit saanu hoidettua mun asiaa ja käski itse soittaa äitipolille-- sieltä sanottiin, ettei mitään voi tehdä ilman terkan lähetettä. Sit kuiten sanottiin, että jättää kätilölle soittopyynnön. Voi hemmetti!

Eilisestä pinosta oli kadonnu viestejä-- johtuikohan mun kysymyksestä kun siinä esiintyi hiivakuurin nimi? Sensuroitu?

Neppis Ja Nysä 39+6

Vierailija
8/32 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh, onhan taas pakkasen lykännyt. -15 astetta eilisen -3 asteen jälkeen tuntuu todella raa' alta. On kuitenkin tosi kaunis ilma kun täällä Vantaalla on tullut lunta eilisen ja yön aikana varmaan 15-20cm niin joka paikka loistaa auringossa. Melkein kuin olis Lapissa (paitsi, että siellä lienee metri lunta). Käytiin koiran kanssa puistossa kaahailemassa. Tai no, koira kaahaa ja meikäläisen löntysteli perässä.

Nyt on ihan järkyttävä nälkä, sillä en syönyt aamiaista -mikä lie päähänpisto? Onneksi kaapissa on eilistä makaronilaatikkoa eli mikro vaan laulamaan niin saa kupunsa taas ravittua.

Koska mitään ei tunnu mahassa tapahtuvan, olen alkanut järjestää vierailuja aikaa tappaakseni. Tänään ajattelin mennä kaverin tammi-kaksoset tarkastamaan ja huomenna kutsuttiin kaveripariskunta illalla kyläilemään. Heistä tulee meidän vauvan kummit -sit joskus kun herra tai neiti vauva suostuu saapumaan maailmaan.

Yöllä taas 3 kertaa herätys ja vessaan, mutta mitään ylimääräistä ei valitettavasti tullut... eli takaisin vaan nukkumaan. Vauva liikkuu edelleen tosi paljon. Tai ennemminkin möyrii -ei se varmaan kovin paljoa mahdu siellä enää liikkumaan. Tulis ulos vaan niin sit olis tilaa möyriä ja sätkiä :-)

Ihanaa, että taas on viikonloppu. Nää yksinäiset arkipäivät on niiiiin pitkiä, että viikonloppuja todella odottaa. Toivottavasti kohta sais päivien ratoksi pienen vimpulan, jota vois hyysätä ja helliä -sitten ei varmaan tekemisen puutetta enää olis.

Oikein jännää viikonloppua -saas nähdä paljonko on maanantaina vauvauutisia! Ehkä meilläkin? *peukut pystyssä*

rv 39+3

Vierailija
9/32 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Minäkin taasen... Piti ruveta kirjoitteleen, ku näyttää toi pino nykyään niin pieneltä. Joko kaikki on synnyttämässä? Mul la vast 20.2, et tääl viel ollaa, toivottavast ei silti enää kauaa!

Eilen oli sitten mullakin neuvola ja taasen oli uus sijainen! Hermo menee, ku koko ajan oma terkka sairaslomalla ja sijaiset vaihtuu... No kaikki oli ok, pissa oli yhel plussal, mut oli aikas niukka näytekki! Terkka sano, et aika yleistä, et niukas näyttees yks plussa... Verenpaineet oli hyvät, 128/80. Hemoglobiinia en antanu mitata, ku just oon labras käyny ja ei se viikos mihkää oo kerenny nousta! Sydänääniä ku kuunteli, ei saanu tasasia ääniä olleskaa! Kuunteli ties kui kaua, mut ei saanu hyviä ääniä... Rupes jo huolestuttaa, mut vauva on kyl liikkunu, kipeestikin! Kuunteli sit viä jollai torvella ja kas kummaa, sillo sai hyvät tasaset äänet... Ei kyl mua sillä vakuuttettu! Seuraava neuvola on sitte vast 16.2 ku meen 10.2 tayssis taasen käymään. Toivottavasti ei enää tarvis kotiin palata! Saatikka et viel neuvolas joutus käymään!

En tiä mikä täs paripäivää sitte oli, ku illalla supisteli puolen tunnin ajan kipeesti viiden minuutin välein, sit oli vähä taukoo ja taas alko sama. Olin ihan varma, et yöllä tulee lähtö, no ei tullut! Sit aamust heräsin ihan mielettömän kipeeseen supistukseen!! Niit tuli kaks ihan peräjälkeen ja oli niin kipeitä, et henki ihan salpautu. Ajattelin, et nyt se tulee jo pihalle, mut loppu ku seinään! En tiä oonko unissani jotenkin kääntyny pahasti vai mikä oli, mut kyl tuli synnytys mieleen!

Mitenköhän sitä sais ittekki asennoitua noin, ku te muutkin, et unohtaa koko synnytyksen odottamisen... Koko ajan sellanen varpaillaan olo, et joko nyt. Mut ei. Mun tätikin sano, et ei ne vauvat koskaan sinne masuun oo jääny ja ei mitkään poppaskonstit auta, ne tulee sitte ku on niiden syntymäpäivä! Kun vain jaksais ja malttais odottaa!

Mut kait mää lopettelen taas tän oman navan kertomisen...

Koittakaamme kantaa kunnialla kaikki tuska ja kipu ym. kyllähän meitit sitte palkitaan mitä kalleimmalla lahjalla!

sinilila 37+4

Vierailija
10/32 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... elikkäs käytäntö vaihtelee näköjään. Tyksissä siis nyt kielto, joka alkanut ennen joulua. Lappeenrannassa oli myös kielto jo ennen joulukuun puoliväliä - tosin en ole varma johtuiko tästä rs-viruksesta. Ja uusimmassa KaksPlussassa mielestäni oli aiheesta jonkun lääkärin tieto vierailukieltosuosituksesta. ELI kannattaa selvittää omasta sairaalasta tilanne, jotta ei tule pahempia pettymyksiä. Meillä tyttö oli tyytyväinen kun lupasimme ottaa kameralla videopätkiä ja iskä tuo ne sitten näytille tietsikalle.

Minkille kiitokset onnitteluista. Kävin tiistaina ilmoittautumassa täällä vielä yhtenä kappaleena. Yritettin siis maanantaina kahdella sytotecillä kypsyttämistä, mutta niistä ei ollut iloa ja karkasin illalla omaan petiin. Laskettu aikahan on vasta ensi viikolla ja vauvalla on kaikki vielä hyvin. Ultran ja oman arvioni mukaan tämä pikkuveli on kuitenkin vielä pieni verrattuna siskoonsa (5780 g) eli noin kilon perässä ainakin. Ensi viikolla suostun jo jäämään pidempään kypsyttelyyn eli en karkaa ilman nyyttiä - vaikka tyksissä onkin hävyttömän lyhyet ja kapeat sängyt...

Kirpusta ei kukaan ole kai vielä kuullut? Oli sektioaika tiistaille...

Vierailija
11/32 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jippii joo meidän asunto ongelma ratkottiin väliaikaisesti enne sitä rakennusprojektia. ostettiin halpa remontoitava kolmio ja siihen pikaremontti ja muutto ehkä tossa maaliskuun lopulla. Jep pääsee valitsee tapetteja ja maaleja :) jos sitä vaikka piristyisi samalla :) Muuttopuuha hiukan jännittää pienen vauvan kanssa mutta kai siitäkin selviää hengissä ;)

Mietittiin että ei mitään järkeä lähteä vuokralle kun vuokrat on ihan kohtuuttomia ja pitää kuitenkin se vuosi asua niin lyhennetään sitten " halpaa" lainaa ja me kun tää oma kolmio ( mistä saatiin tosi hyvä hinta ) ehdittiin myydä ( nyt taitaa tosiaan olla myyjän markkinat )

Mutta menee nyt ja kaikille vointeja :) musta tuli jotenkin toooosi iloinen eikä vielä kiire synnärille ainakaan kahteen viikkoon !!

minkki edelleen

Vierailija
12/32 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen taustalla seuraillut teidän samanlaisia fiiliksiä kuin itselläni, mutta en ole pinoutunut montaakaan kertaa. Mutta nyt pakahdun halusta jakaa ihanan fiiliksen teidän kanssa.

Poikani päätti syntyä tammikuun puolella to 26.1 vaika LA olikin 2.2. Hyvä niin .Olinkin niin kypsä isoon mahaani kun tarvitsee touhuta esikon 3,5v. kanssa samanlailla kun ilman vatsaakin.(tiedätte varmaan).

Supparit alkoivat puoliseiskan pintaan aamusella ja niitä tuli 3-4 min. välein. Kävin rauhassa suihkussa ja miehen kanssa syötiin aamupalaa " rauhassa" minkä supistuksilta saimme. Lähdimme Kättärille yhdeksältä ja olin 4cm auki. Supistukset kuitenkin laantuivat (tietenkin) ja meidät passitettiin vähän ulos kävelemään jotta tilanne etenisi. Puolilta päivin katsottiin supparikäyrää ja sama tilanne. Oli kuitenkin jo auki 6cm mutta supparit eivät olleet tarpeeksi tehokkaita ja lääkäri ei suostunu puhkaisemaan kalvoja koska pää ei ollut kiinnittynyt ja oli vaara että napanuora luiskahtaa välistä ensin ulos. Odottelua ja ilokaasua. Laittoivat tipan kuitankin jo käteen valmiiksi epiduraalia silmälläpitäen.

No, puoli kahden jälkeen laitettiin oksitosiinitippa napakoittamaan suppareita ja siinä kärvistelin keinutuolissa ja odottelin. Olo kävi tukalaksi ja halusin sänkyyn ja epiduraalia ja vähän äkkiä. Lääkäri tuli ja katsasti tilanteen. 9cm auki ja kalvot puhki. Avauduin 10 cm:iin ja eikun ponnistamaan. Kaiholla ajattelin epiduraalia jota en sitten enää voinut saada.

Ihana poikalapsi syntyi vähän yli kaksi ja ylpeät isukki ja äiti onnesta sekaisin. Mitat olivat 3730g, 51cm ja pipo 36. Vaikka tää mun keikka ilo tällainen" puoliluomu" synnytys ja kipu sen mukainen, on jännä kuinka sen tuskaisen kivun unohtaa siltä istumalta kun saa sen lapsen syliin!!!! Eli haluan valaa vielä odottaviin uskoa että lopussa kiitos seisoo.

t.Maimo ja vaavi 8pv

Ainiin, melkein unohtui tärkeä etappi kertoa: eilen irtosi napa!!!!! (pienet on äidin ilot, mutta sitäkin tärkeämmät)

Vierailija
13/32 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi jo aika epätoivoinen ja väsynyt loppusuoran odottaja...Mulla oli jo meni 1.2. laskettu aika eli nyt on jo menossa rv40+2.

Neuvola oli eilen. Terkkari (joka on myös kätilö) katsoi alapään tilanteen. Sormelle auki, vähän (alle 1cm) vielä kohdunkaulaa jäljellä, vauva laskeutunut ja on toi alhaalla kuten koko masu ja terkkari sanoikin siinä tutkimusta tehdessään koskettaneensa konkreettisesti vauvan päätä. Ei vaan taju tulla ulos!!!! Että ärsyttää jo tämä odottelu! Esikoinen syntyi rv40+4, limatulppa tuli ed.päivän aamuna eli rv40+3 ja vedet meni sitten illalla rv40+3 kotona ja syntyi siis seuraavana päivänä rv40+4. Että jonkinlaisessa toivossa vielä elän, että tämä vauva ei myöskään pitempään odottelisi ulostuloaan, mutta kipeistä supistuksista ei ole kyllä tietoakaan. Vauva vaan hinkkaa itseään sinne tänne ja päällä painaa rakkoon niin, että vessassa ramppaan kokoajan. Väsymys on valtava ja olen ihan ilmät turvoksissa. Nesteturvotustakin löytyy, oli painonnousua tullut viikossa 1,8kg:a eilen kun kävin puntarilla neuvolassa eli nesteitä tosiaankin kertyy nyt kroppaan ja sen on mukainenkin olotila, sormetkin ihan turvoksissa, kun tässä koneella näpyttelee. Seuraava neuvola maanantaina (rv40+5 olis silloin) jos ei älyä syntyä ennen sitä.

Terv. Camilla76 rv40+2

Vierailija
14/32 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nyt sitten odottelen niitä suppareita että päästäisiin tänään lähtemään silloin klo 17 niin kuin suunniteltiin. Näinköhän vauva on meidän kanssa samaa mieltä ja tulee jo, vai vieläkö antaa odottaa itseään :D Tänään onneksi mies joka tapauksessa hakee pojan hoidosta, mulla tuli eilen selkä niin kipeäksi ettei viitsisi lähteä kävelemään.

Vauva on aika hiljainen, tosin aamulla möyri niin että mulla olis varmaan voinut erottaa mahan päältä jalat ja kädet jos olisi ollut valot päällä. Syön tässä nyt hyvää " aamupalaa" suklaa muffinsseja, jospa niistä se saisi energiaa ilmoitella itsestään.

Mentiin eilen illalla melko ajoissa nukkumaan, mutta sitten klo 5 pärähti naapurin autohälytin soimaan... Sen jälkeen lähinnä ne pari tuntia vaan torkuin ja päätä särki aamulla. Meninkin nukkumaan takas heti kun pojat lähti ja sain onneksi untakin.

Eipä vaan auta kuin odotella...

t.Tuuliina 38+4

Vierailija
15/32 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli vauvan kasvukontrolliultra, ja siltä osin kaikki oli ok, vauvan painoarvio oli 3kg. Mut lääkäri määräsi mulle vielä verikokeita hengenahdistuksen takia, ja vilautteli keuhkoveritulpan mahdollisuutta, vaikka itse pidin sitä epätodennäköisenä.... Asia jäi kuitenkin kaivelemaan, ja soitin äitipolin sisätautilääkärille, joka passitti mut synnytysvastaanottoon. Musta otettiin kasa verikokeita, EKG, vauvan sydänäänikäyrää, ultraa, sisätutkimus tehtiin...verikoevastauksissa oli pientä heittoa, joten lopulta tulpan mahdollisuus suljettiin pois keuhkokuvalla. Koko rumbassa meni 8 tuntia,oli todella kypsää odotella... ja olin aivan puhki kun pääsin kotiin puol 11 illalla. Että nyt on sitten äiti ja masukki tutkittu perin pohjin.

Siä synnytysvastaanotolla oli pari odottajaa, joiden synnytystä oli käynnistelty useamman päivän..oli aika kypsän näköistä touhua. Mä olen varautunut, että tämäkin raskaus menee yliaikaiseksi, kuten esikostakin, ja toivottavasti synnytys käynnistyy ihan itsestään. En todellakaan halua roikkua Tays:ssa päivätolkulla!!

Meillä on tyty sairaana, on nuhaa ja kuumetta, toivottavasti ei tule korvatulehdusta, kun niitä on ollut jonkin verran, ei kuitenkaan voi vielä puhua tulehduskierteestä.

Hyviä vointeja kaikille :) kannattaa levötä ja nukkua vielä kun voi ;o))

Spiral 37+3

Vierailija
16/32 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ne viikot vain vierivät ja masussa ei tapahdu mitään... Tänään vauvakin on ollut kumman hiljainen. Itseäni taas väsyttää vallan kauheasti. Vaikka nukuinkin yön todella hyvin. Taitaa olla päiväunien aika... Kämppä tosin on siinä kunnossa, että pitäisi kai edes tiskata ja vähän järjestellä paikkoja.

Nonnu: Hyvä idea tuo, että mennään samaan aikaan synnyttämään. Eiköhän voitaisi sopia aika jo ensi viikoksi. Mulla ei ainakaan olisi mitään sitä vastaan, että vauva päättäisi syntyä jo ensi viikolla :)

Onnea kaikille vauvan jo saaneille! Ollaanhan me helmet sentään ruvettu jakautumaan. Ja Birdylle tsemppiä käynnistykseen!

Vierailija
17/32 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tulin neuvolasta,ei mitään uutta auringon alla. Terkkari sanoi kun huoneeseen astuin " oletpa sä kypsän näköinen" . Annoin sitten tulla koko valituslitanian ennen mitään mittauksia. Kuunteli mua vähän huvittuneen näköisenä ja sanoi että jos olis joku poppakonsti mutta kun ei ole... Yritä jaksaa vielä vähän aikaa!!! Siis voi v*ttu kun taas lohdutti ja sai voimaa tästä lauseesta!!!! Enpäs ollut aikasemmin moista kuullut!!!

Paino ei ole nyt sitten noussut kolmeen viikkoon vaikka olen liikkunut vähemmän ja syönyt enemmän... Tulee iltaisin aina puputettua kaikkea muuta kuin terveellistä ruokaa. Mutta hyvä vaan ettei paino karkaa käsistä,painoa tullut alusta siis 6,5kg. Turvotusta ei ole,verenpaine on hyvä ja pissa puhdas. Mistään syystä en siis pääse sairaalaan purnaamaan. Vauvan liikkeiden tuntuminen voi johtua siitä että lapsivesi tuntui vähentyneen. Vähän hymyilytti kun kysyi että olenko huomannut mitään lirahteluja. Tuli mieleen tämä reikä-keskustelu mitä pari päivää sitten täällä käytiin. Eli kaikki niin hyvin taas kun voi olla... Terkkari sanoi lähtiessäni että toivottavasti saa ensi viikolla soiton että aika peruttu... Sitä mäkin toivon,etten enää joudu lyllertämään kipeiden nivusteni kanssa sinne kuulemaan ylen viisaita lauseita!!!

Kävin hakemassa kaupasta sitten karkkia ja limua!! Lohduttaudun niillä sen aikaa kun mies tulee kotiin. Jos sais vähän haleja ja sitten hakis pizzaa kun olen laiskalla tuulella enkä jaksa laittaa ruokaa...

Mutta jatketaan taas odotusta ja toivotaan että viikonlopun aikan tapahtuu monelle jakautuminen,eikös aika moni ollut " tilannut" tämän viikonlopun synnytyksen ajakohdaksi??! : )

Vierailija
18/32 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiljaista näyttää tänään olevan..

mäki olen ollut jo puoli päivää tässä koneen lähellä, ja lukenu muitten fiiliksiä, mutta ei ole jaksanu alkaa omia valituksia kirjoitteleen!

itse asiassa kaikki on kaikin puolin hyvin, sain pitkästä aikaa yönkin nukuttua kiitettävästi...mutta jotenkin vaan masentaa ja turhauttaa tämä oleminen!

mahan kasvaessa on kummasti ympyrät pienentyny, ja tuntuu että koko ajan on yksin.

ei pääse enää ilman miestä mihinkään, kun ei kävelemällä jaksa samoja matkoja, ja autolla ei pysty, kun mies töissä.

nyt on tullu semmonen into että liikkumaan ja kuntoilemaan pitäisi päästä pian, kun mahan vain sais pois edestä!

jaksamisia helmiksille!

miisa 39+1

Vierailija
19/32 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin käyn harvemmin kirjottelemassa, mutta useammin lukemassa helmiksien kuulumisia. Mäkin oon yrittänyt valaa itseeni uskoa ja meditoida että pääsis synnyttään viikonloppuna. Mutta kun en oikein tahod itsekään uskoa että syntyis ennen laskettua, niin ei kai se sit oikeasti synny. No eihän sitä tiedä... Varasin vielä kampaajan ens perjantaille, mutta toivonkin pääseväni perumaan sen ;)

Heräilen joka yö kokoajan, kun lonkka puutuu kyljellään. Ja joka kerta herään, kun pitää vaihtaa kylkeä. Plus heräämiset painajaisiin, miehen kuorsaukseen, pissahätään ym. Aina jotain. Mutta ei haittaa. Tätähän tää tulee oleen seuraavat ...kauan :)

Imuroin äskön ja toivoin sen tuovan supistuksia. Mulla kun niitä ei pahemmin ole kuulunut. Yks yö heräsin kaks kertaa kun maha oli korppu, mutta ei kipeä. Kai ne sit supistuksia oli. Ei niitä kivuttomia vaan osaa varmaks sanoo, että venytteleeks vauva vaan niin sojossa vai miks kiristää :)

Palaillaan asiaan. Onnea muuten pojasta 26.1. johdosta " ...en muista nikkiä" :lle!! =)

Vierailija
20/32 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaamea tauti iski ja vei jalat alta. Nyt on hyvä lähteä synnyttämään.

Jeltsu&masumuru 40+2