Menisitko tassa tilanteessa kummilapsen synttareille: viime synttareiden jalkeen aiti soitti ja haukkui lahjan ja samalla kummin, joululahjasta ei kiittanyt eika yhteytta pitanyt.
Kommentit (13)
Vierailija:
vaikka lelukauppaan ja annat lapsen itse valita mieleisensä lelu. Synttäreille ei mielestäni kannata mennä ennenkuin äiti saa mielialalääkkeet.
Jos menet syntäreille pistät kaikki mitä äiti puhuu toisesta korvasta pihalle.
Voisit viedä hänet vaikkapa MacDonaldsiin synttärien kunniaksi. Ei tarvitsisi kuunnella hänen äitiään, jos voisit olla hänen kanssaan jossakin kahden.
Minäkin tunnen vastaavanlaisia ihmisiä. Eräskin työkaverini haukkui ystävänsä, koska nämä olivat kehdanneet tuoda hänelle häälahjaksi epäkäytännöllisiä astioita. Hänen mielessään ei ehkä käynyt kuinka vaikeaa on ostaa lahjoja, kuinka kalliiksi tulee jo juhliin matkustaminen ja millainen kunnianosoitus toisilta ihmisiltä on yleensä tulla paikalle. Ihminen, joka valittaa toisten tuomista lahjoista tekee itsensä naurunalaiseksi. Kehottaisin keskustelemaan tämän ystäväsi kanssa mistä kiikastaa, mutta tiedän, että tällainen ihmistyyppi ei välttämättä kykene asialliseen keskusteluun eikä myönnä virheitään. Hänhän luulee itse olevansa täydellinen ystävä toisille.
Tuossa tapauksessa en menis vaikka kutsuis en etes ilmoittas etten tule.
Muista kummilasta vaikka postin kautta.
ja jos hän on tarpeeksi suuri niin vaikka 5e karkkirahaa
...tuskin voit luoda kummilapseesi läheistä suhdetta, jos äitiin on noin hankalta välit. Unohda koko juttu. Lähetä kortti ja lahja. Selität sitten
kummilapsellesi myöhemmin syyn, jos ihmettelee.
t.Inhorealisti
ja lapsi uskoo varmasti kaiken mitä äitinsä sanoo
Meinaa et onko jo sen ikäinen että voisit jutella lapsen kanssa ja kannattaa kysäistä mitä lapsi haluaa lahjaksi(vinkkejä), ei ainakaan äiti voisi haukkua kun on itse antanut vihjeet lahjaan...
Tuttavien kanssa ollaan kummeja toistemme lapsille (kolme perhettä), eikä meistä kukaan odota toisten kiittelevän lahjoista. Silti kaikki ovat ihan tyytyväisiä. Mutta huonoa käytöstä ei tietenkään tarvitse sulattaa. Äidillä varmaankin on jotain omia ongelmia, joista et ole tietoinen. Mahdollisesti masennusta tms. jota pystyy hetken teeskentelemään. En ryhtyisi riitelemään, kaikessa hiljaisuudessa vain ottaisin hieman välimatkaa. Keksi jokin uskottava tekosyy synttäreiltä pois jäämiseksi, ole vaikka " sairaana" . Itse olen närkästynyt vain sellaisista lahjoista, joilla lapset saavat synttäreillä sotkua aikaan, esim. tussit tms. joilla muutamat lapset sotkivat tapetit remonttikuntoon kun vanhemmat eivät arvatenkaan valvoneet lapsiaan. Silloinkaan en valittanut vanhemmille vaan jaksoin pitää kiukun sisälläni. Kaikki lahjat eivät oikeasti ole mukavia... Mutta ystäväsi kuulostaa olevan itsensä kanssa hukassa. Antaisin aikaa tilanteen rauhoittua, ja laittaisin lahjat vaikka postitse.
En tiedä mitä pahaa olen alunperin tehnyt. Nyt tilanne on niin paha, että teen mitä tahansa tai jätän tekemättä, äiti raivoaa joko minulle tai selkäni takana. Lapsen isä tuskin tietää muuta kuin että minä olen väliinpitämätön ja huono kummi. Miehensä aikana kummilapsen äiti on itse ystävällisyys, mutta kuitenkin piiloilkeilee minulle aroista asioista. Viime vuosina en ole pystynyt olemaan tekemisissä, kun tuntuu niin pahalle. Nähdään todella harvoin enää.
vaikka lelukauppaan ja annat lapsen itse valita mieleisensä lelu. Synttäreille ei mielestäni kannata mennä ennenkuin äiti saa mielialalääkkeet.
Jos menet syntäreille pistät kaikki mitä äiti puhuu toisesta korvasta pihalle.