Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko saanut aikuisiällä itsesi innostumaan liikunnasta ? Mikä laji sytytti ?

Vierailija
25.06.2008 |

Olen ollut koko ikäni vastenmielinen liikkuja, olen kömpelö ja hieman ylipainoinen. Olisi ihanaa jos saisi liikkumisen palon, ihan vaikka vaan juoksemiseen.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaunujen kanssa siinä oli jotenkin mielekkyyttä, ja pitihän nuo raskauskilot saada sulamaan. Lopulta siihen tulee oikein himo, nykyään ärsyttää jos ei pääse reippaalle kävelylle vähintään joka toinen päivä.

Vierailija
2/20 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli jopa yläasteella lääkärin kirjoittama vapautus liikuntatunnesta koska vihasin niitä niin paljon (ja olin vaikeasti masentunut ja itsetuhoinen).

olen aina ollut kömpelö ja jotenkin "tietoinen" mun kehosta kaikena aikaa, en osaa olla luontevasti.

mutta sitten löysin TAIJIN. ihan mahtava laji, ja osui vielä ihan mahtava opettaja. jotenkin se kehon kanssa oleminen ja luontevuus löytyi. nykyään juoksenkin jo ihan pokkana ja lisäksi meillä on olohuoneessa paraatipaikalla ihana cross trainer-vehje, sillä viuhdon menemään 20 min päivässä ja tykkään tosi paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile latinobicia, bailatinoa tms. siis kuitenkin yksintanssittavia lattareita!

Vierailija
4/20 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan pitänyt joukkuepeleistä, mutta tämä innostaa :) Ja joo, olen myös ollut aina koululiikunnan vihaaja...

Vierailija
5/20 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on kivaa ja tosi rankkaa liikuntaa.

Vierailija
6/20 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaamatta kunto on noussut ja lenkit pidentyneet. Ensin juoksin vartin, sitten 20 minuuttia, sitten puoli tuntia, 45 minuttia, tunti, puolitoista... Uskomatonta!

Vierailija
7/20 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Innostuin liikunnasta vasta yli 25v. ikäisenä ja sen jälkeen liikunta on kuulunut osana elämääni. Joskus on pidempiä taukoja mutta ilman suurempia ongelmia. Veri vetää jumppaamaan. Juoksu on nyt kyllä ollut pidemmän aikaa jäissä.

Vierailija
8/20 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysin koukussa olen. Etenkin bodypump sopii hyvin kaikille hitusen ylipainoisille ja huonokuntoisille (kun ei ole mitään hyppimistä yms.).

Vierailija
9/20 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin uudestaan raskaaksi ja toisen lapsen jälkeen vasta innostuin.. Vaunukävelin, menin uimaan, sitten spinningiin ja jätin vaunukävelyn ja lähdin yksin käveleen. Kohta otin pari juoksuaskelta ja kun itsetunto alkoi löytymään aloin juoksemaan, enää se oma asenne ettei toisten nähden voi juosta naurattaa!

Odotan kolmatta lasta ja koitan käydä juoksemassa kevyitä lenkkejä. Olin hetken Thainyrkkeilyssä ja se jos joku on hauskaa ja kamalaa samalla kertaa. Siihen jäin koukkuun. Aina kun kuulen Metallikaa alkaa mieli potkia ja hakata niin että hiki lentää!!

Vierailija
10/20 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiki lentää ja kaikkensa tulee antaneeksi. Ryhmä & ohjaaja kannustaa tekemään kun yksin jäisi helposti puolitiehen..

Vierailija
11/20 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä olo ja sopii sun elämäntilanteesees!

Jos vihaat liikuntaa ja olet ylipainoinen, ni tuskin juoksu on sun juttus.

Ehkä joku laji, jossa on muutakin sisältöä kun pelkkä fyysinen puoli..?

Itse olen koko ikäni harrastanut joukkuelajia SM- tasolla, mutta sen jälkeisen monen vuoden liikkumattomuuden jälkeen löysin joogan ja pilateksen!

Just nuo itämaiset lajit, kuten myös taiji, chiball tms. on hyviä lajeja ihmiselle, joka hakee liikunnasta mielummin hyvää oloa ja terveyttä kuin lihaksia ja nopeita fyysisiä tuloksia..

Vierailija
12/20 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

juoksu ei tule kyseeseen hölskyvien rintojen ja heikkojen polvien vuoksi. Ylipainoa ei ole kuin ihan vähän (enää). Niin ja se laji joka vei mennessään, on ihan perinteinen, hikeä hieman nostattava KÄVELY. Eri pituisia ja -laatuisia reittejä, kaupungissa ja luonnossa, nopeutena n. 6-7 km tunnissa. Ja n. tunnin lenkki, vähintään 5 päivänä viikossa. Ihan koukussa olen, vaikka alussa oli vähän pakkopullaa.

Vierailija
13/20 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksilölajit sopivat minulle parhaiten. Aloitin joogasta, koska tarvitsin lajin, joka edistää henkistä tasapainoa. Sehän ei oikeastaan ole edes liikuntaa, vaan elämäntapa. Lisäsin joogaohjlemaani rankempia osuuksia vasta nyt, kun olen alkanut juosta.

Juoksuun olen todella koukussa. Harmittaa vain, etten pysty vielä juoksemaan niin usein ja paljon kuin haluaisin, kun nivelet eivät vielä kestä. Ne kehittyvät aika hitaasti.

Jaksoin alussa juosta vain muutaman minuutin (loput lenkistä kävelin) ja olin sen jälkeen täysin puhki. Mutta tuntui hyvältä! Ensi kertaa nautin liikunnasta, jossa tulee hiki.

Vierailija
14/20 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka _ei_ jää koukkuun liikkumiseen... Itse tykkään eniten reippaasta kävelystä. On ollut aikoja, jolloin olen kuukausitolkulla käynyt muutaman kerran viikossa reippaalla 8-9 km, joskus pitemmälläkin lenkillä. Ja sitten se on jostain syystä jäänyt - eikä tunnu missään. Ei yhtään tule semmoista oloa, että olisi pakko päästä kävelylle, vaikka sitä on siihen asti tehnyt ihan mielellään. Tämä kuvio on siis toistunut muutaman kerran, kävelyn lisäksi sama on tapahtunut myös kuntosalilla käymisen suhteen. Ilmeisesti liikunta ei siis aiheuta minussa minkäänasteista riippuvuutta. Harmi sinänsä :-)

Vierailija
15/20 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kävelin päivittäin tunnin lenkkejä ja pidempiäkin, mutta ihan yhtä hyvin olisin voinut olla kävelemättä. Ja talveksi aina lopetinkin. En ollut ikinä tuntenut mitään hyvää oloa liikunnan jälkeen, ainoastaan väsymystä.

Jäin koukkuun vasta kun aloin juosta. Ilmeisesti liikunnan täytyy olla reilusti rasittavaa ennen kuin siihen jää koukkuun. Rasittavassa liikunnassa myös kehittyy nopeasti ja se on koukkuun jäämisen yksi osa-alue, jos on vähänkään kilpailullinen luonne. On kivaa huomata, että jaksaa joka kerta enemmän. Kävelyssä ei sellaista huomaa.

Vierailija
16/20 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta avantouintiin olen jäänyt koukkuun.

Vierailija
17/20 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joku laji, jossa on muutakin sisältöä kun pelkkä fyysinen puoli..?

Vierailija
18/20 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi ikinä uskonut, että jään koukkuun juoksemiseen:-O

Aloitin parisen vuotta sitten juoksemalla ihan lyhyitä lenkkejä, mutta juoksin koko matkan. Siitä vähitellen pidensin ja nyt menee 10 kilsaa helposti.

Vierailija
19/20 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen jälkeen lukio ja muutama vuosi päälle menikin sitten täysin liikkumatta. Muutettuani uudelle opiskelupaikkakunnalle innostuin kokeilemaan erilaisia jumppia ja ne oli ihania! Pääsin käymään myös kokeilukerroille eri kuntosaleille, josta innostuin sitten seuraavaksi. Nyt meillä on koira, jonka kanssa tulee paljon liikuttua, ihan kävelyvauhtia ja reippaammin metsässä että puistossa. Olen suunnittellut alkaa koiran kanssa canicrossingia ja talvella sitten hiihtoa koiran vetäessä.

Viimeisen parin vuoden aikana olen varmasti liikkunut enemmän kuin koko elämäni aikana yhteensä.

Vierailija
20/20 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina tykännyt liikkua, mutta laiskuus on vienyt sohvalle. Sitten sattumalta lähdin kokeilemaan kuntonyrkkeilyä. Jäin heti koukkuun. Tekee ihan älyttömän hyvää korvien välille, kun pääsee löymään säkkiä. :P Ja kroppa tykkää treenistä: se on niin monipuolista ja raskasta (tuota treenien raskautta voi säädellä sen mukaan mitä itte jaksaa tehoja laittaa). Lajin parissa on hurahtanut jo 7 vuotta. Suosittelen.