kukaan käyny köpenhaminassa?? kerro!
millainen paikka viettää viikonloppu? missä kannattaisi käydä? millainen hintataso verrattuna suomeen esim. ravintolat?
olisi kiva kuulla, jos tiedät! kerro mitä vaan!
Kommentit (6)
Hintataso samaa kuin Helsingissä, aika kallista siis. Mä huomasin että siellä on tosi kivoja sisustusliikkeitä (tosin jos joskus ehtis pari päivää leikkiä turistia armaassa kotikaupungissa Helsingissä niin luultavasti täälläkin nykyään on...) Erityisesti tanskalaiset lamput on hyvin edustettuna, niitä designluomuksia, joista toiset tykkää ja toiset ei, myydään joka puolella. Ja on muuten käteviä pakkauksia, mahtuu matkalaukkuun.
Kannattaa kulkea niiden perus-ostoskatujen ulkopuolella (siis strögetin ja sen toisen jonka nimeä en muista). Kivoja pikkuputiikkeja ja ravintoloita on paljon, ja pikkulapsen äitinä (lapsi ei ollut mukana) minusta oli kiva huomata, että lapset oli mukana kaikkialla, kahviloissa jne.
Itse kävin Louisianassa (taidemuseo), se on 30 min. junamatkan päässä ja oli oikein kiva kokemus. Kesällä ilmeisesti kannattaa mennä Tivoliin, vaikkei laitteisiinkaan menisi, se on tosi kaunis puisto. Ja joukkoliikennealan ihmisenä minusta oli mukavaa käydä testaamassa euroopan uudenaikaisin automaattimetro, joka siis kulkee ilman kuljettajaa.
Oopperassakin olisin mielelläni käynyt, mutta näytökset on kai loppuunmyyty vuosiksi eteenpäin. Se on uusi moderni rakennus, joka jakaa mielipiteet. Tanskan rikkaimman miehen (tai yhden niistä) kustantama.
Hauskaa matkaa!
Ihana kaupunki minusta tuon pikaisen vaikutelmani mukaan. Ihmiset mukavia ja auttavaisia ja ystävällisiä. Sinänsä emme itse tehneet siellä sen kummallisempaa, kun kävelimme katselemassa ja nautimme kevätauringosta, joimme kahveja yms. Me siis vietettiin tosiaan vaan oikeastaan yksi päivä siellä. Lentokentällä on tullut lorvittua useamminkin, ja pidän Köpiksen lentokentästä paljon :)
se olisikin kiva tuliainen kotiin. miehen kanssa lähdetään kaksin viikonlopuksi sinne ihan pian.
Mukava paikka kuitenkin lyhyellekin visiitille. Nähtävää, koettavaa riittää - ja ostoksia ajatellen valinnanvaraa on paljon enemmän kuin Suomessa. Hinnat ovat tosin ainakin merkkituotteilla kalliit, suunnilleen samaa tasoa kuin Suomessa.
Ja täältä löytyy tietoa lisää:
http://www.visitdenmark.com/finland/fi-fi/Menu/turist/inspiration/storb…
http://www.aok.dk/section/english
Itse suosittelen katsastamaan kävelykadun Strøget, Nyhavn on kivaa seutua erityisesti kesällä tai keväällä (tosin ravintolat ovat kalliimpia näillä suosituilla alueilla), Tivoli on ehdoton, jos on auki - ja metrolla (ilman kuskia kiva kokemus eka vaunussa) voi piipahtaa Fieldsillä shoppailemassa :)...
Tervetuloa :)
pliis, kertokaa ny jotain?
ess vaikka että mitä siellä ei kannata tehdä, he!