Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko 5 v häävieras laittaa valkoisen mekon?

Vierailija
25.06.2008 |

Hän ei siis ole morsiustyttö. Auttaako, jos laittaa vaaleanpunaisen neuletakin tai vihreän vyön mekon kanssa?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä voi, etiketeistä en tiedä...

Vierailija
2/20 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki voit laittaa neuleen tai vyön, mutta kai noin pieni lapsi voi pukeutua valkoiseen muutenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta varmistaisin vielä morsiamelta, onko asia hänelle ok. Onko siis tulossa morsiusneitoja, joiden pitäisi erottua puvuillaan "tavallisista" lapsista. Näiden hirviömorsianten aikakaudella kaikki kannattaa selvittää etukäteen :D

Vierailija
4/20 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... koska 5-vuotiasta ei voi sekoittaa morsiammen kanssa :-) Laita vaan neuletakki tai värillinen vyö, niin ei tarkemmillakaan ole huomautettavaa.

Vierailija
5/20 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin kyllä ihan toisen värisen. Juuri näin kauniin NIIN kauniin beigen mekon, aah! Hiuksiin voikin sitten laittaa valkoista ja sukkiin jne.

Vierailija
6/20 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että morsian on kovin käärmeissään asiasta, ellei sitten morsiustytöt ole ;-) Taidan uskaltaa pukea tytön valkoiseen jollain erivärisellä asusteella höystettynä... Kiitos!

Vierailija
7/20 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos esim. morsian siitä pahoittaisi mielensä, niin turhaan, valkoisiinpuketumisetiketti koskee lähinnä aikuisia.

Vierailija
8/20 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut ei saa pukea valkoista ettei sekoteta kuka olikaan morsian (öm, siis sulhanen löytää emäntänsä loppuyöstä??) JA ettei muut kilpaile niin hänen kanssaan kun toisilla eri väriä..

MUTTA koska on poikkeuksia niin saanen muistuttaa että kyseessä on lapsi. Saat pukea vaaleaa! Voihan olla että morsiammellakaan ei ole valkoista.

Jos ollaan kato tarkkoja niin HARVA morsian enää on neitsyt..

Eli piutpaut etiketeistä, tai tarkista morsiammelta mielipide.

Vierailija
9/20 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli sitten kyseessä häät tai hautajaiset, pikkuvieraat saa aina pukea valkoisiin. On ihan etiketin mukaista. Tämä tapa on vanha ja juontaa juurensa aikaa, kun kaikki pienet lapset, myös pojat, puettiin valkoisiin mekkoihin. Tämä tosin koski lähinnä alle 3-vuotiata, mutta tytöt saavat murrosikään asti olla valkoisissaan.

Vierailija
10/20 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän vielä tapauksen missä valkoisiin puetun tytön perhe joutui aika kiusalliseen tilanteeseen, kun tyttöä luultiin morsiustytöksi, joka hän ei siis ollut. Jos laitat vaaleanpunaisen villatakin, vaaleanpunaiset sukkahousut niin ehkä voit laittaa. Tosin itse en laittaisi. Kyse on ennemminkin kunnioituksesta, tuskin sulhanen sekoittaa morsiantaan keneenkään, vaikka kaikki häävieraat olisi valkoisissa. Valkoinen väri on kuitenkin varattu morsiamelle, enkä ymmärrä miksi joku haluaa pukeutua siihen, vaikka valkoinen mekko kaapista löytyisikin. Osta/lainaa jonkun muun värinen.

Itse en olisi ollut mielissään jos minun häissäni joku olisi pukeutunut valkoiseen. Valkoinen hame/paita menisi, mutta mekko. En ymmärrä.

Vierailija
11/20 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär taisi olla häiden aikaan 7v ja ainoa sopiva mekko oli valkoinen. Kyselin asiaa morsiammelta, joka nauroi että tottakai voi pukeutua valkoiseen mekkoon. Laitoin tytölle sitten kuitenkin vielä sinisen vyön ja siniset polvisukat. Mukana oli myös sininen neuletakki.

ELi ilman muuta voi olla valkoinen mekko.Erivärinen vyö on hyvä juttu ja vaikka samanväriset lettinauhat/panta, sukat, neuletakki ja vaikka vielä värillinen käsilaukku, jos tytär laukuista pitää. Ei ole ollenkaan enää valkoinen asuste. Eikä sotketa morsiustyttöihinkään.

Vierailija
12/20 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, kuka luuli valkoiseen pukeutunutta morsiusneidoksi tai miten asia ilmeni? Kuulostaa erikoiselta. Tuskin kukaan meni kysymään että oletkos morsiusneito?

Vierailija
13/20 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulhanen luulee tyttöä uudeksi vaimokseen!!!!!!!

Vierailija
14/20 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajattelen itseäni morsiamena niin ei haittaisi, mutta en mä omalle tytölleni kehtaisi valkoista mekkoa häihin laittaa.

Vierailija
15/20 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän vielä tapauksen missä valkoisiin puetun tytön perhe joutui aika kiusalliseen tilanteeseen, kun tyttöä luultiin morsiustytöksi, joka hän ei siis ollut.

Vierailija
16/20 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaisi tyttärelleni valkoista mekkoa.

mutta olemme menosa ensi kuussa häihin. tiedän morsiamen pukeutuvan punaiseen ja olin ostanut myös tyttärellemme 11kk.. punaisen mekon.

eli tyttäremme on sitten kuitenkin samoissa väreissä kuin morsian.

onneksi häät ihan van pienellä porukalla perhen kesken niin ei ole niin tarkkaa.

Vierailija
17/20 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai vaan ole tummia pukuja vierailla ettei kukaan luule vahingossa sulhaseksi?

Vierailija
18/20 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen kiusallista siinäkin voi olla jos joku luulee pikkutyttöä morsiusneidoksi? Kuka aikuinen nyt tollasestakin voi vetää herneen nenään? Relaa nyt vähän, hyvä ihminen!!!

Tiedän vielä tapauksen missä valkoisiin puetun tytön perhe joutui aika kiusalliseen tilanteeseen, kun tyttöä luultiin morsiustytöksi, joka hän ei siis ollut. Jos laitat vaaleanpunaisen villatakin, vaaleanpunaiset sukkahousut niin ehkä voit laittaa. Tosin itse en laittaisi. Kyse on ennemminkin kunnioituksesta, tuskin sulhanen sekoittaa morsiantaan keneenkään, vaikka kaikki häävieraat olisi valkoisissa. Valkoinen väri on kuitenkin varattu morsiamelle, enkä ymmärrä miksi joku haluaa pukeutua siihen, vaikka valkoinen mekko kaapista löytyisikin. Osta/lainaa jonkun muun värinen.

Itse en olisi ollut mielissään jos minun häissäni joku olisi pukeutunut valkoiseen. Valkoinen hame/paita menisi, mutta mekko. En ymmärrä.

Vierailija
19/20 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kyllä yhtään ehtinyt kytätä, oliko jollain vieraista punaista. Mun varmaan täytyy käydä kuvia tarkasti läpi, että voin ruveta paheksumaan.

Mä oonkin ihan huithapeli, en endes tajuaisi pohtia ongelmaa, että voinko laittaa tytölleni valkoista häihin. Laittaisin vaan, jos kiva mekko oisi. Mä tosin itse olin kerran häissä mustassa vaatteessa, enkä tajunnut virhettäni. Onneksi av on mua valistanut ja pahoittelut nyt jälkikäteen hääparille, en tarkoittanu loukata! ;)

Vierailija
20/20 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kaverin häissä valkoinen paita ja housut..en ollu koskaan kuullut ettei sais olla=)ja myöhemmin jostain luin ettei valkoisiin sais pukeutua toisten häihin..ei kukaan mitään maininnu häissä mun vaatteista kai ne on sit manannu myöhemmin et eikö sekään mitään mistään tiiä..en tienyt eikä käyny mielessäkään et joku hääetiketti ois olemassa..

Hävettää kyllä nyt kun asiasta olen myöhemmin lukenut kun kaasona kaverille olin=)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan