*HELMISET TORSTAI HUOMENET*
Kommentit (29)
Niin ja tietenkin Birdylle. Ja muille jotka ovat nyyttejään hakemassa/saaneet jo...
Täällä ei varmaan tule mitään aikaiseksi. Mulla kun on ollut jo viikon menkkamaista jomotusta, ja supistuksia (kipeitä sellaisia) sillon tällön. Mutta ei säännöllistä. Olen kokeillut niitä kaikkia kolmea ässää, mutta ei mikään vieläkään ole auttanut, joten kai tässä vaan on todettava että vauva syntyy joskus kolmen viikon päästä, kaksi viikko la:n jälkeen... Eilen illalla kokeiltiin miehen kanssa sitä yhtä ässää, mutta ei sekään tuottanut tulosta, ainakaan vielä, paitsi äärettömän kipeän alapään...
No, täytyy tässä taas mennä vähäksi aikaa nukkumaan jos vaikka uni tulisi uudestaan, kun sai tuon miehenkin töihin...
Eilen muuten mittasin pitkästä aikaa vyötärön (tai sen mikä siinä joskus on ollut) ympärystän, olikin jo 122cm... Saa nähdä kuinka isoksi vielä kerkiää kasvaa...
Napero tasan 39
hurjaa että näinkin pitälle on päästy! :)
täälläkin ylhäällä heti aamusta. en viittiny jäähä tuonne sänkyyn pyörimään, ja miestä herättämään, ku toinen ollu iltavuorossa.
kumma kun uni jotenkin vain loppuu kesken, ja silti vaan väsyttäis.höh.
enää viikko laskettuun aikaan... eli korkeintaan kolme viikkoa niin vaavi on kainalossa!! ihanaa!
karvoista.. mulla ainakin kasvaa nyt raskaus aikana niiin nopeesti etten viiti leikata ku vähän ennen sairaalaan lähtöä, jos pystyy.
joo, ehkä yritän kuitenkin jatkaa vielä unia
miisa 39
Sitä tarvitaan!!! :)
Nim. unta 4h20min....
Paljon jaksamista Marjulle!! Kyllä ne käynnistävät kun vaadit kovasti. Mulla ainakin yks käynnistämisen syy on se, että olen ihan raunio enkä enää jaksa. Äidin jaksaminen on todella tärkeä asia eikä ole oikeen järkeä jos vauva syntyy ja äiti on niin poikki kaikesta ettei kunnolla hoitaa jaksa.
Viime yö meni taas pyöriessä vaikka olikin ihanaa olla kotona ja omassa sängyssä. Jotenkin sitä oli jo tottunut, että sairaalassa on kaikki lähellä ja apu napin painalluksen päässä. No eipä täältä kotoakaan pitkä matka sairaalaan ole jos hätä tulee. Täytyy nyt vaan nauttia näistä viimesistä rauhallisista päivistä, ainakin yrittää :)
Onnea minunkin puolestani kaikille jo vauvansa saaneille!!! Kaalilaatikkokin on varmaan jo nyyttinsä saanut kainaloon kun lapsivesikin meni muutama yö sitten (oltiin viereisissä huoneissa TAYSissa). Tulee kertomaan sitten kun kotiutuu ja jaksaa.
Jospa sitä yrittäis jotain aamiaista alas saada..
Birdy
Mikähän siinäkin on ettei tosiaan nukuttua saa enää tässä vaiheessa, mitäs hyötyä siitä on että äiti on sitten jo valmiiksi ihan väsynyt... Viimeksikin ekana yönä sairaalassa en meinannut millään herätä syöttämään vauvaa.
Mä voisin ensi viikolla jo oikein mielellään lähteä synnyttämään, varaatko birdy mulle sängyn, mielellään ikkunapaikka! Tosin vauva tuntuu olevan vielä niin ylhäällä että kai tässä saa vielä odotella. Mitenkähän sitä saisi laskeutumaan?
FannyK 37+5
Onnittelut tietysti kaikille, jotka ovat jo vauvan saaneet kainaloon!
mä olen jostain kuullut että kun laittaa jalat niin leveälle kuin saa, ja menee siitä sitten kyykkyyn, ja pysyy siinä asennossa niin pitkään kuin voi, niin et se jotenkin auttais sitä vaavia laskeutumaan!
en tiedä sit auttaako, mut kaikkeahan voi kokeilla!! ;)
Ne on tehneet mun äitiyspäivärahapäätöksen!! Oli kyllä vähemmän kun odotin, mutta sentään joku päätös! Kunhan tulee paperit kotiin niin saa katsottua mikä se päätös tarkalleen on ja tarviiko valittaa, mutta jotain rahaa sentään on tulossa, jipii!!!
Karvoista kun oli puhetta, mullakin onneksi on nuo säärikarvat hillinneet kasvuaan, ei tarvi kun sillon tällöin ajaa, lähinnä silloinkin kun tulee mieleen että vois, eikä silloinkaan ne niin pehkoa ole että pakosti tarvis. Jalkojen väliin nyt periaatteessa näkee käsipeilillä, mutta kun mä en näe enää silläkään!! On niin hervoton tuo kumpu kun koko maha suuntaa eteen eikä ollenkaan sivuille. Että ei siitäkään hyötyä enää.
Eilen nukkumaan käydessä supisteli jo vähän kipuisemminkin, selkään ja mahaa yhtäaikaa ja sen tunnin verran ehkä n. 10min välein, sitten nukahdin. Saa nähdä, meneekö tämä samalla tahdilla kuin esikoisesta ja lähtö tulis piakkoin, vai koenko tässä raskaudessa sitten enemmänkin näitä kivuliaita harjoitussuppareita vaan. Pidetään peukkuja! Mieheltä kyllä varmistin että onhan se koko päivän tavoitettavissa jos tarvetta tulee.
Täytyypä kohta käydä lataamaan tiskikonetta ja siivoilemaan, jos tästä on jotain tullakseen niin jos se antaisi sitten hommalle vauhtia, ettei mene ihan vaan istuskeluksi ;)
t. Tuuliina 38+3
Juuri kun täällä kehua repostelin hyvillä yöunilla, niin enkös jäänyt yöllä pyörimään sänkyyn vessareissun jälkeen. Sitten tyty herätti klo 6, kun pikkuinen on kuumessa ja nuhassa; lääkitsin tytyn ja kello soitti jo seitsemältä. Kohta lyllerrän luennolle, tyty taitaa juuri heräillä...tänään on sitten vielä kasvuseurantaultra...
Spiral 37+2
totean vain erikseen että ärsyttää kun lonkat on alkaneet paukkua. Jonkin aikaa ihmettelin kuuluuko se selästä, liitoksista vai mistä, mutta viime yönä kylkeä kääntäessä paikallistin paukkumisen lonkkiin. Ärsyttävää.
Sit suppareita hankkimaan ;) bd
ilmeisesti ei kukaan sitten ole tänään tulossa Hämeenlinnan tapaamiseen, enpä sitten minäkään lähde ajelemaan. Yöllä onkin tullut varmaan 10 cm lunta ja koko ajan tuuppaa lisää, joten ehkä parempi onkin pysytellä kotosalla.
Kirjoittelen myöhemmin lisää, nyt poika koluaa keittiön kaappeja siihen malliin että parempi mennä katsastamaan.
Manna ja eekuli 36+6
MARJULLE kovasti tsemppiä matkaan, olet varmaan jo lähteny.
Jokohan tosiaan on monella nyytti kainalossa, Sasuliini ja Thumps_up oli kovasti menossa ! Onnea sinne !!!
Mä olen edelleen ihan SAIRAAN KIPEÄ, tänään neuvola ja kyllä haluan jotain apua tähän olooni -antibiootit vaikuttaa tosi hitaasti tai sit on jotain muuta - keuhkotkaan ei kestä edes ulkoilmaa hyr... Astmapiippu on kohta loppu jep ja hermo meneeeeee. Mahalihakset on ihan riekaleina yskimisestä :(
No niin odotellaan sitten niitä vauva uutisia :)
minkki ja osku 37+2
kuka puhui eilen hammaslääkäristä??!!!tarttuuko nämä kolotukset nettiä pitkin nykyään vai mitä??!!!
heräsin aamulla kauheaan hammassärkyyn...ja kauhea mädän maku suussa.kiva nyt sit kello 11 annetaan ensiapua hampaalle! tämähän tästä vielä puuttui.
minä varmaan olen sit ainut joka nukkuu hyviä ja sikeitä yöunia...
Onnea kaikille vauvottuneille ja käynnistykseen menijöille tähän saakka.
Mulla onkin tuo la huomenna ja eipä mitään merkkiä tunnu missään....isän tyttö!!!!ei tiedä tulla vaiko mennä.
kuumetta ja vauva 39+6
Omaan napaan ei kummempaa kuulu. Vauvan liikkeet ehkäpä hiukan vähentyneet. Kivuttomia supistuksi ajonkin verran ja siinäpä se. Touhuta olen yrittänyt vaihtelevasti, mutta kun ei auta=( Tänään kyllä ajattelin sitten siivota ihan kunnolla niin jospa se edes vähän auttaisi hommaa eteenpäin. Kuopus meillä syntynyt 38+0 ja odotin tietenkin kovasti tämänkin syntyvän, mutta huomenna tulee jo 39+0. Pah, liian hyvän yksiön saanut ja ei raaski siitä tietysti ilaman häätöä luopua.
Karvojen kasvusta eilen keskustelitte ja täytyy siihen kommentoida et mun karvankasvu on kyllä myös hidastunut totaalisesti raskausaikana ja ihan hyvä niin. Hih, ne reikä-jutut eilen oli kyllä aika osuvia. Ei tosiaan aina tiedä mistä reiästä mitäkin valuu, yök.
Onnittelut kaikille nyyttinsä saaneille tasapuolisesti, voi kun pääsisi pian joukon jatkoksi. Mies tuumasi illalla kun ähisin asentojeni kanssa, et kyllä mies tuntee itsensä avuttomaksi tässä vaiheessa, kun ei voi mitenkään toista auttaa ja oloa helpottaa niin paljon kun haluaisi. Aika ihanasti se oli sanottu, sekin jo hiukan helpotti. Mä olen lähinnä miettinyt että hermostuu tällaiseen lylleröön kun koko ajan valittaa jotain.
Joo, nyt taitaa olla se aika et imuri alkaa laulamaan tässä osoitteessa.
Tsemppiä kaikille, jotka pääsevät tänään nyytin hakuun! Ja piiitkiä hermoja meille muille!
iituaatu 38+6
Kyllä tuo yö pitkältä tuntuikin. Kahden tunnin välein juoksin taas vessassa liruttamassa jotakin muutamaa tippaa. Maha tuntuu koko ajan kireältä ja nivusissa on sellainen särky ettei meinaa jalat kantaa. Tätä nivuskipua mulla oli viimeksikin ja sen koin suurimmaksi ongelmaksi synnytyksessä. Asennon vaihtaminen ja jokainen tutkimus oli todella tuskaa,puhumattakaan siitä ponnistamisesta... Ehkä olin eilen liian paljon jalkojen päällä,ns piruttanikin. Turha taistella tätä odotusta ja ajankulua vastaan kun kroppa " vastaa" sitten pahemmin. Olen siis päättänyt etten enää odota synnytyksen alkamista enkä kuulostele supistuksia. Alan elefantiksi,nehän kantaa jälkeläistään joku 15kk!!! Että eiköhän tuo tuolta ulos tule!!! Koko ajan mahaa kiristää ja alapäässä naksuu mutten kiinnitä siihen huomiota,ei se merkkaa kuitenkaan mitään!!!!
Hiiiirveästi onnea kaikille vauvansa saaneille ja lähipäivinä saaville!!! Oli kiva kuulla että Birdy pääsee tuskistaan ihan kohta. Kyllä olen kateellinen mutta eiköhän tuo omakin hetki vielä tule,seuraavan viiden viikon aikana...
Eipä mulla ihmeitä asioita nyt ole. Luin eilisen loppupinon ja ajattelin vaan " ilmoitella" että täällä vielä...
Vauvan liikkeitä yritän bongata,tuntuu liikkuvan kamalan vähän. Jo yöllä sitä ihmettelin,saanut nimittäin sellaisia jumppatuokioita aina kun olen yöllä vessassa käynyt. Viime yönä oli hiljaista...
Täytyy ruveta hoitamaan muuttoasioita ja odottelemaan huomista neuvolaa...
Jaksamista taasen kaikille!!!
Devil&Toivo 37+6
täällä on jo imuri laulanut ja lattiat pyyhitty ja tuloksena pari vatsan kovettumista ja väsymys. Oikein naurattaa että viime viikolla olin nitten supistusten takia siellä synnärillä ja nyt kun niitä oikein yrittää niin pah! turhaa. Mä päätin myös luovuttaa...ihan niin ku säkin devil...en enää odota mitään tapahtuvaksi tänään enkä huomenna ehkä sitte joskus.
Eilen kävin verenpainetta mittauttamassa neuvolassa kun epäilivät sitä alkavaa raskausmyrkytystäkin. Paineet oli nekin laskenu ja pissa puhdas. Iloinen kai siitä täytyy olla. Sain tarvikkeet mukaan et voin katsastaa sen pissan nyt loppuviikosta ite kotona ja mittailla paineita. Tosi hyvä ettei tarvi neuvolassa jatkuvasti ravata kun on tää likkuminen huonoo näitten turvonneitten jalkojen takia.
Jeps, ei kai tässä muuta, kun onnea hurjasti kaikille vauvan saaneille (vähä kyl oon kade!!!) ja voimia kaikille loppumetreillä tuskaileville!!!
Larppa rv 37+2
Onnea kaikille nyytin saaneille ja tsemiä niille jotka ovat tositoimissa!
Tulin neuvolasta. Mun maksa- ja sappiarvoissa ei sit onneksi ollut
mitään häikkää, vaikka kutiittaa vieläkin. Menen sitten vielä ensi torstaina uusiin testeihin, mikäli vaavi ei ole päättänyt sitä ennen syntyä. Että sitten pitää vielä paastota. Muuten neuvolassa oli kaikki tosi hyvin. Nyt oli tullut puoli kiloa lähtöpainoon! =) Ja pissa puhdas, paitsi valkovuotoa sisälsi se... se niistä reikäasioista... SF-mitta oli minullakin 2cm lyhyempi ja vaavin liikkui ja sydän sykki hienosti. Verenpainekin oli taas kohdillaan. Seuraavan neuvola-ajan sain sit jo LA:n jälkeen! HUOH.
Meillä on rakennuksella kiire ja olinkin eilen miehen seurana lapion vartteen nojailemassa. Sain silti aikaan kunnon supistuksia illaksi, ei kivuliaita mutta selkeitä kuitenkin. En maininnut varsinaista syytä neuvolan tädille ois varmasti kauhuissaan, kun tietäis mitä mä teen siellä tontilla. Silti se jo käski ottaa rauhallisesti, että esim. imurointi olis nyt jo miehen tehtävä. Ja pah. mä haluan että vaavi syntyy. Tosin jaksan vielä odotella hiukan, ei vielä niin tukalaa ole.
Mutta tsemiä teille kaikille muillekin loppuajaksi! Koitetaanhan kantaa masumme ylpeinä loppuun asti. Ja sitten ollaan ylpeitä äitejä=)
T:Minna ja OnniElsa 38+4
Viime yönä heräsin kauheeseen selän poltteeseen, oikeen ähkimään pisti. Kellotin siinä sitten suppareita 6 minsan välein pari tuntia. Yritin kuitenkin vaan nukkua koko ajan. Siinä sitten välillä torkahtelin ja heräilin supistuksiin. Sairaalaan olisin lähtenyt, mutta kun on tuo esikoinen. En siis haluaisi ainakaan yöllä lähteä turhaan ja hankkia esikolle hoitajaa. Turhaan olisin siis mennyt, koska ei vauvaa näytä olevan ja masukin on vielä tallella. Mutta mä siis oikeesti PELKÄSIN, että lähtö tulee! Tää vauvahan on vielä niin pieni! Viikon ainakin sais mun puolestani vielä odottaa. Onko kellään kokemusta alle 3-kiloisen vauvan hoitamisesta? Onko se jotenkin erilaista kuin isomman hoitaminen? Ja mahtaakohan lähtö olla lähellä, kun noita supistuksia tuli tohon malliin? Olivat kyllä niin kipeitä, ettei esikoisesta moisia ollut ennen kuin synnytyksessä. Suolikin tyhjeni kivasti yöllä...
Nyt oli vähän omaa napaa, anteeksi! Onnea nikosanterille ja muille vauvansa jo saaneille ja tsemppiä ainakin marjulle ja birdylle ja tietenkin muillekin, tositoimissa mahdollisesti oleville!
Tuu-Tikki82 rv 37+2
Mä olen enemmänkin ollu sivusta seuraajana täällä, mut ajattelin nyt kumminkin ilmotella ettei meiän pikku " Eetu" malttanu odottaa helmikuuhun asti (la22.2). Vaan hän päätti syntyä jo tossa tasan viikko takaperin eli tammikuun 26 päivä.
Kaikki kumminkin hyvin. Poika on täysin terve ja oli jo ehtinyt kasvaakin 2950g ja 50cm.
Tsemppiä kaikille!!
Herant ja pikku " Eetu"
Niimpä niin, kun vaan se uni tulisi...
Taidan olla ylijännittynyt! Minkäs teet...
On nämä viimeiset 8 viikkoa olleet sellaista kujan juoksua että jos vain vauva on suinkin valmis maailmaan tulemaan niin todella toivon että se tapahtuisi jo tänään. Vielä kun tuo synnytys on minulle niin iso mörkö niin pitää vain toivoa että sitten kun se aika tuleekin se menisi tällä kertaa kunnialla läpi. Ei ole tuskin kenenkään etu jos äiti on riekaleina ennen/jälkeen synnytyksen.
9.15 on siis polille aika, lupailivat käynnistystä. Toivotaan todella!!!!!!
Ihana oli vauvauutisia lukea ja varmasti muutaman päivän sisään tulee paljon lisääkin. Eiköhän Tikulla ole nyytit jo kainalossa, Sasuliini toimissa ja mitenkäs nämä Tamperelaiset? Birdylle paljon tsemppiä maanantaiksi[jos en vaikka koneelle ennen sitä ehtisi ;)]
*koittaa vielä hetkeksi miehen kainaloon*
Niiiin jännittynyt Marju ja Mikki 39 tasan