Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

##Elohiirien TORSTAI##

02.02.2006 |

Ensin onnittelut kaikille jotka ovat nähneet/ kuulleet tulokkaansa :) moni oli käynyt ultrassa. Nyt minullakin on aika np-ultraan. Ihmettelin kun kutsua ei tullut ja eilen sitten soitin KOS:lle. Niinpä niin, he eivät olleet saaneet koko lähetettä. Ja minä kun arkailin soittaa jos turhaan hätiköin ja hermoilen. Puhelimessa oli todella ystävällinen kätilö joka samantein katsoi mulle ajat. Ensimmäiseen ultraan pääsen jo ensi tiistaina :)

Nyt sitten kysymykseen eli Onko kellään ollut sappivaivoja tai muita ylävatsa oireita?

Mulla oli tiistaina aivan kamala olo. Mitään en saanut pysymään sisällä ja vatsa oli sekaisin. Ylävatsalla oli sellainen painon tunne. Mietin vaan, että oliko kyseessä sappi vai joku pahoinvointi kohtaus. Onneksi helpotti iltaa kohden ja eilen oli jo lähes normaali olo.

Nimi asiaa: Nyt ollaan päästy miehen kanssa jo niin pitkälle että mahdollisen pojan etunimi vaihtoehtoja on kaksi. Tytön nimelle jota olen ehdottanut alkaa mies pikkuhiljaa lämmetä.

Nyt täytyy taas rientää töihin eli kauniita unien jatkoja tai aikaiset huomenet :)

pubu ja Unski rv11+6

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Lumikille pahoitteluni :(.

On se vain mukavaa, että on jo torstai! Viikonloppu lähenee!!

Meillä on huomenna esikoisen 3-vuotissynttärit (ja meillä on silloin tasan puoli vuotta laskettuun aikaan) ja niitä sitten sunnuntaina vietetään aika ison seurueen kesken. Laskin juuri, että yli 20 henkilöä on juhliin tulossa. Olen yrittänyt hankkia mahdollisimman paljon asioita valmiina, mutta kyllä se su aamu taitaa kuitenkin mennä leipomisen merkeissä. Mitenköhän sitä jaksaa vetää ne synttärit läpi, kun iltapäivät on mulle niitä pahimpia.

Lauantain on poika menossa iltapäivähoitoon mummilaan ja lähdemme miehen kanssa vähän ostoksille ja syömään. Mukavaa päästä vähän kahdestaan liikenteeseen.

Pumpuli: mukava kuulla, että sun vatsaoireet ovat hävinneet. Minä olen nyt jättänyt maitotuotteet lähes kokonaan pois (vain aamiaisella ja lounaalla) ja iltaisin syön jotain muuta. Ainakin eilen ilta oli vähän parempi.

Kieltämättä jotkut aloitukset huvittaa muakin, mutta toisaalta meidän uudelleensynnyttäjien on helppo nauraa ensimmäistä odottaville. Kyllä mäkin varmaan tyhmiä kyselin, kun ensimmäistäni odotin.

Pepper (14+0)

Vierailija
22/34 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestisi sai olon hiljaiseksi.

Tänään oli toinen työpäivä ja lapsetkin olivat käyttäytyneet hyvin :)

Velho:Meidän keskussairaalassa (tai ainakin oma ultraaja) ei laskettua aikaa muuteta jos se on alle 10pv menkoista lasketusta. Ystävälläni edellisesä raskaudessa laskettua aikaa aikaistettiin viikolla. Tämä ei kuitenkaan vaikuttanut käynnistyksiin. Ensimmäinen laskettu aika meni ja siirryttiin odottelemaan seuraavaa, jota he vielä pidensivät pitkän kierron vuoksi kolmanteen laskettuun aikaan ja rupesivat laskemaan viikkoja vasta tästä. Lapsi syntyi 3 viikkoa ensimmäisestä lasketusta. Eli ottivat kyllä huomioon lasketun ajan siirron. Ja ultrailevathan ne sitten myöhemmin ja arvioivat kokoa. Ehkä suuntaus on nykyisin enemmän odottavalla linjalla kuin käynnistyksen, jos vain äiti niin haluaa. Sano vain toiveesi kyllä sinua varmaan kuunnellaan jos vauvalla ei ole mitään hätää.

Niin niitä sydän ääniä kommentoin aikaisemminkin. On todellakin varmaan enemmän kiinni kohdun rakenteesta milloin sydän äänet kuuluvat. Meidän neuvolassa ensimmäinen käynti on viikolla 9 ja aina (4x) on sydän äänet kuuluneet vaikka olen pullukka ja uimarenkaat ovat omasta takaa. Th valmistelee kyllä, ettei ne varmasti vielä kuulu, mutta aina on iloisesti yllätytty.

Nimiä ei ole vielä mietitty, kyllä kai siihen sairaalan lappuun jotku hätäkaste nimet tulee laitettua, mutta ei ne ennenkään ole pitäneet loppuun saakka. Me on aina tutustuttu ensin tulokkaaseen ja kateltu minkä näkönen se on ja mikä sille sopisi!

No tässä nämä löpinät nyt otan torkut ennenkuin mies tulee.

Tänään 14 täynnä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumik1lle alkuun heti pahoittelut ja isot voimahalaukset ...

Minulla oli tänään se np-ultra ja kaikki oli onneksi hyvin. Siellä se kovasti vispasi käsiä ja jalkoja, ihan tippa tuli linssiin kun katsoi ihan ihmeessään sitä pientä otusta =o)

53 pituudet antoi minulle rv 12+1 eli vähän meni eteenpäin mutta la:ta ei muutettu. Oli ihana lääkäri joka jutusteli kaikkea ja selitti tarkasti mitä missäkin näkyy =)

Nimiasiaa meillä ei ole vielä edes aateltu, vielähän sitä ehtii. Nyt onneksi voi hyvillä mielin " heittäytyä raskaaksi" niin kuin joku joskus täällä totesi ja yritän ainakin olla murehtimatta liikoja..

Päivän jatkoja!

Niki 11+4 /(12 + 1)

Vierailija
24/34 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös Lumik1lle.

Onneksi muillakin on jo vatsa kavanut, itse luin toista palstaa, jossa ihmeteltiin, että tuskin vielä 14. viikolla on vauvamahaa.... No, mitä lie mahaa tämä nyt sitten onkin, mutta ON se kasvanut!! (ruokakin kyllä maistuu oikein hyvin) Ekassa raskaudessa masu pompahti esiin vasta viidennellä kuulla, jota kyllä silloin jo neuvolassa ihmeteltiin. Ehdin käydä ylim. lääkärissäkin juuri ennenkuin se pullahdus tapahtui. Tämän kanssa nayttäisi nyt siltä, että tulee tasaisesti alusta alkaen. Lienee siis turhaa odotella samanmoista mahan esiin ponnahdusta yhdessä yössä... :)

Nimistä tuolla kirjoiteltiin. Itse emme ole vielä asiaa miettineet, mutta sairaalaan menevässä lomakkeessa mikä piti täytää, nimiehdotuksia kysytttiin. Jätin kohdan tyhjäksi kun ei todellakaan tullut mitään mieleen. Onko teillä kokemuksia, pitääkö siis joku nimi olla miettittynä sairaalaan mennessä. Ekan kanssa vastaavaan en törmännyt. (nyt synnytänkin eri läänissä)

Kuivaakos teillä jo nenä? Mulla tuntuu koko ajan että pitäis jotain ihme kostuketta tuonne nenättimeen saada...Ja suu kuivaa myös jos yrittää sen kautta hengittää. Tämänkin vaivan luulin tulevan vasta myöhemmässä vaiheessa...

Jaahas, esikoinen kohta herää päikkäreiltä, ja mä olen vaan istunut koneella, tarttis varmaan mennä tekemään jotain järkevääkin... :)

Katzu & asukki 14, tasan.

Vierailija
25/34 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kurjaa, kun saitte tiedonkin sikiön kuolemasta vasta nyt.

Huominen on varmasti surullinen päivä teille =(

Toivottavasti uusi vauva ilmoitta tulostaan heti, kun olette siihen valmiita. Ehkä pikkuisenne ei ollut ihan kunnossa. -Hirmu surullista

Itse oltiin kanssa tänään np-ultrassa. Kaikki hyvin ja saatiin kuviakin. Laitoin heti kehyksiin yhden, missä meidän pikkuinen imee peukaloa =) Kannattaa kuulemma skannata nuo kuvat, että säilyvät paremmin.

Oltiin Jorvin sairaalassa ja kätilö ultrasi. Saatiin tosi hyvää palvelua. Kaikki katsottiin ja selitettii ajan kanssa ja hän paneutui myös kysymyksiimme , eikä näyttänyt haittavan, vaikka aikaakin meni kauemmin kuin se 30 min. Eli oltiin varsin tyytyväisiä.

Vaavitoive & milli 13+1

Vierailija
26/34 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se niin väärin ja käsittämätöntä miten joku vaan yhtäkkiä joutuu luopumaan raskaudestaan = ( !?!

Itse olen tän asian kanssa painiskellut, kun ei maanantaina lääkärillä kuultu sydänääniä. (rv 12+2) Vaikkei se välttämättä sitä tarkoita että olisi mennyt kesken, mutta niin se vaan omissa ajatuksissa kääntyy. (varsinkin kun mulla on kohtu eteenpäin ja edellisissä raskauksissa äänet on löydetty heti )

Ja jotenkin sitä kait yrittää suojata itseään huonoja uutisia vastaan, kun huomenna on ultra. Olen nämä pari päivää ollut aivan tuuliajolla, kun odotan mitä SIELTÄ löytyy ????!!!!

VOIMIA TODELLA PALJON SINULLE LUMIKK1 !!!

Vierailija
27/34 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle selitettiin, että siihen sairaalan lappuun kirkkoon kuuluvat voivat täyttää nimiehdotukset pojalle ja tytölle. Tämä mahdollista hätäkastetta varten. Nimet eivät ole sitovia, siis voi vaihtaa kastetilaisuuteen ihan vapaasti. Kohdan voi myös jättää täyttämättä. Me olemme siihen aina jotain laittaneet, mutta aina on muuttunut kastetilaisuteen mennessä.

Kretukka

Onneksi nimiehdotelmia ei ole koskaan tarvittu, mielestäni hätäkasteen nimiäkin voi halutessa muuttaa sitten jälkeenpäin jos haluaa.

Vierailija
28/34 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki!

Minultakin pahoittelut Lumikille. Varmasti mitkään sanat eivät tällä hetkellä sinua lohduta, mutta toivon että seuraavalla kerralla kaikki menee sinulla hyvin.

En ole ehtinyt tänne kirjoitella, mutta nyt sitten viime aikojen tapahtumista: Viime viikolla oli eka neuvola, ja pitkän hakemisen jälkeen sydänäänet löytyi! Tosin kuulin ne vain hetken, mutta silti se oli niin liikuttavaa että onnen kyyneleet valuivat poskille. Tiistaina olin np-ultrassa. Se oli ihanaa! Oli ihmeellistä nähdä, että siellä todellakin on minikokoinen vauva, joka liikutti käsiä ja jalkoja ja aukoi suuta. Pää-perämitta oli 58 mm, joka kuulemma vastaa 12+2, joten laskettu aika ei muuttunut. Ultrapäivänä oli siis 12+2 myös kuukautisten mukaan.

Niskaturvotusta oli vain 1 mm, ja muutenkin kaikki näytti olevan ok. Tähän asti olen stressannut ja jännäsin kauheasti ultraa. Tuntuu että nyt se onnellinen odotus voi alkaa, kun krittisimmät viikot takana. Tänään olin töissäkin koko päivän suu messingillä, kun ajattelin vaan omaa pikku vauvaani.

Miehenkin vanhemmille sitten kerrottiin uutiset, olivat iloisia. Vaatteet ei vielä kiristä, mutta mahaan on selvästi tullut pieni kumpu, jota ei siinä ole ennen ollut. Mitään hankintoja en ole vauvalle vielä tehnyt, keväämmällä sitten. Odotan että saisi ostaa ihka ekat mammahousut ensin. Terveisin Mantse ja pikkuinen 12+4

Vierailija
29/34 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pumpulille hyvää hääpäivää ja halit!

Sitten tuosta np-ultrasta, mitoista ja la:sta... Elikkäs mun käsityksen mukaan la ei pohjaudu pelkästään yhteen pääperämittaan, minusta siinä mitataan myös muuta (korjatkaa jos olen väärässä)ja näistä mitoista sitten otetaan keskiarvo ja siitä sit tulee se la... ja voi siis olla että olen väärässä. Ja ne mitat ja la:t kyllä vaihtelee joka ultrassa (ainakin mulla), mutta luulen että jos tietää millon on ovis ollu ja millon seksiä harrastettu niin sieltä se oikee la:kin löytyy. Ja tosiaan, jos raskaus menee yli niin käynnistyshän voi sit tulla vähän liiankin aikaseen/myöhään, tosin siinäkinhän seurataan paljon vauvan vointia ja istukan toimintaa yms. Että kannattaa kyllä sanoa tästä asiasta lääkärille/terkkarille... Mullahan oli kans se tilanne et jos oisivat alkaneet la:ta muuttaa oisin kyl nostanu metelin, koska tiedän tasan tarkkaan hedelmöitys hetken :).

PUMPULI kyseli noista " hysteerisistä" kysymyksistä, muakin ne naurattaa (anteeks jos jotakin loukkaan), en vaan ymmärrä et miten joku jaksaa stressata jollain kännykän ja tietsikan säteilyillä jne jne.. ja se ainanen kysely hiusten värjäämisestä... joo, no täytyy myöntää et itse olen vähän turhan suur piirteinen, syön mitä sattuu jne. Mut se kyl on myös hauskaa et neuvolassa ei terkka kyllä puhunut yhtään mitään " kielletyistä" ruoka-aineista, joten hyvällä omalla tunnolla saakin kaikkee syödä... Mutta ekassa raskaudessa olin kyllä tarkempi, nyt vaan ei jaksa ajatella " turhia" .

hanneli

Vierailija
30/34 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumik1lle pahoittelut ja voimia jaksaa eteenpäin.

Ylävatsakivuista on ollut juttua. Mulla on ylävatsa, siis melkein heti tuosta rintojen alapuolelta, tosi iso ja pinkeä. Aiemmin en muista, että raskauksissa olis ylävatsa alkanut kasvaa. Välillä tuntuu ihan että ahdistaa ja on vaikea hengittää. Pitää istua ihan selkä suorana, tai jopa nojaten taaksepäin. Varsinkin iltaisin. Outoa. Muutenkin vatsalaukku murisee ja mörisee ja metelöi koko ajan. Tänään päivällä oli tosi kovat vatsakivut jonkun puolisentoista tuntia. Ihan tuskaa oli olla töissä ja yrittää näyttää tavalliselta. Välillä kävin vessassa nyyhkimässä. Onneksi ei tarvinut oksentaa sentään.

Mahan kasvusta. Mulla on tosiaan selvästi maha kasvanut. Normaalit housut mahtuu kyllä jalkaan, mutta tiukkaa alkaa tehdä. Ja iltaisin ei pysty enää olemaan farkut jalassa. Kai se on pakko kohta hankkia jotain lisävaatteita. En kyllä haluais vielä äitiyshousuja alkaa käyttämään. Niistähän näkee heti, että on raskaana! Paidatkin on sellasia tiukkoja mulla. Ei niillä oikein mitään saa peitettyä. Pitäis ostaa pari isoa villapaitaa. Mä näytän jo nyt siltä, kuin olisin viidennellä kuulla. Yks tyyppi töissä katsoi siihen malliin mun mahaa, että meinas kysyä varmaan jotain. Mä vaan olin niin etten muka huomannut mitään. Ja ei sillä väliä mitä se ajatteli, kun sijaisuus loppui taas tältä erää.

NImistä oli juttua. Me varmaan mietitään tarkemmin sitten jos kaikki menee hyvin ja lapsi joskus syntyy. Toki ehdotellaan varmaan jotain, mutta jotenkin mun pitää ainakin nähdä se lapsikin ennen kuin voin valita nimeä tarkemmin.

Jamssa rv 12+5, joka odottele huomista ultraa!

Vierailija
31/34 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän näyttää olevan useampia elohiiriä Etelä-Karjalan suunnalta,kiva!

Minä olen 27v. esikoista odottava sairaanhoitaja Lpr:sta.Mistä päin muut ootte?Hipsuhiiri ja Kerttukasperi ainakin kertoivat käyneensä tutkimuksissa EKKS:ssa.

LA mulle neuvolan mukaan tulisi olemaan 7.8 eli tänään viikkoja pitäisi olla 13+3.Alkuraskauden ultrassa kävin yksityisellä ja rakenneultra on sitten vasta joskus 18 rv jälkeen.Np:ssa en käy lainkaan,joten siinäpä ne mun ultrat luultavasti ovat,jos kaikki hyvin menee.

Pahoinvointi on alkanut hellittää, mutta maha on iltaisin tosiaan turvonnut potkupalloksi. Kiloja ei kuitenkaan ole tullut juurikaan lisää,vaikka ruokahalu toisinaan on valtava!

Olisi kiva kuulla sekä neuvola- että sairaalakokemuksista muilta EKKS:ssa tai tällä alueella asioineilta!

Onnellista odotusta kaikille!

Vierailija
32/34 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh on niin ilkee kuulla näitä keskenmeno juttuja....

Meillä oli tänään niskapoimu ultra ja kaikki oli hyvin. Muistaakseni pää perä mitta oli 6,2 ja vastasi kuulemma ihan viikkoja eli 12+4! Niska turvotustakin oli vain 1mm ,jollain tais ollakkin sama. Siellä se palleroinen mammi ensin ja sitten rupes venyttelemään jalkojaan jakäsiään oli niin ihanaa katteltavaa, vielä kun tänne oltiin hanklittu uus ultra vehje ja se anto tosi tarkan kuvan =)!

Miuku ja pikku tirppana rv 12+4

Vierailija
33/34 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhu tänä aamuna loppui työ viikko ja voi sanoa vapaiden alkaneen. Olo oikein ok ei mitään valittamista. Vatsa pömpöttää ja turvottaa aivan kaameesti. Räkätauti ei kanssa ota parantuakseen.

Täytyy kyllä todeta, että toi mun yö työni ja raskaus ei ole paras yhdistelmä. Kyllä käy voimille mutta kun en itse sitten päiväänkään halua siirtyä. No se on oltava duunissa niin kauan kun jaksaa ja sitten vaan saikkua jos ei jaksa. Onko täällä kettään muita yö työläisiä esim Saikkuja tai muita hoitoalan yökköjä?

Lueskelin tossa pinkkaa pitkä on pino tänään ja juttuja laidasta laitaan niin suruja kuin iloja. Kaippa tästä täytyy mennä teen keittoon jos vaikka toi nenä vähän aukeisi siinä kuumaa juodessa.

Hyvät yöt kaikille ja pinkassa taas huomenna!

T:Domi +14.3rv

Vierailija
34/34 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi Velho78, me asutaan Tukholman alueella ja täällä ei pääse ollenkaan raskausaikana läkäriä tapaamaan. Nyt mulla on rv 11+0 ja tosiaan seuraavan kerran on kätilölle aika rv 25! Rakenneultra on rv 18 ja muita ultria ei ole. Jotenkin olo on aika yksinäinen kun ajattelee, että seur. kerran pääsee tuntojaan purkamaan vasta kolmen kolmen ja puolen kuukauden päästä. En sitten tiedä millä mittarilla ovat äitiyshuollon rankanneet paremmaksi kun suomessa? Ei kyllä ole mun mielestä läheskään sitä tasoa kuin suomessa..sairaanhoito yleensäkään, itsekin kun ammatikseni sitä täällä teen. No, johan taas valitin, ottaa vaan niin päähän kun ei edes sydänääniä kuunnella ennen viikkoa 25.

Omaan napaan ei paljoa uutta kuulu. Ilta ällötys jatkuu, mutta muuten olo on kuin ei raskaana oliskaan, on niin vaikea sisäistää ja uskaltaa ajatella mitään kun ei ole saanut vielä mitään todisteita siitä, että kaikki on niinkuin pitää.. kai tää tästä. Ja onhan meillä 3 viikon päästä häät, niin saa tässä onneks vähän ajatuksia toisaallekin. Just nyt suunnitellaan häämatkaa..ihanaa pitää lomaa keskellä talvea!

tähtinova 11+0