Apua! Mies pakottaa minut ajamaan huomenna isolla valtatiellä 60 km. En ole tottunut kuski. Pelottaa.
En edes tiedä saanko ensi yönä nukuttua. Taapero usein valvottaa minua. Huonosti nukkuneen en juurikaan uskalla ajaa autolla. Tänään oli täällä tosi liukas keli ja niin on varmaan huomennakin.
Kyseessä on miehen isän viimeinen matka. Mies itse menee äitinsä kanssa ruumisautoon ja minun pitäisi ajaa lasten kanssa perässä meidän autolla. Tämä on siis ihan ylimääräinen matka miehen isän kotikonnuille. Matka sairaalasta kappeliin olisi vain viisi km.
Siis mää en ymmärrä miksei ne voi kahdestaan tehdä sitä lenkkiä. Miksi pitää riskeerata lastenkin henki yhden jo kuolleen takia. Matkaan pitäisi lähteä jo heti kahdeksalta ja hirveellä kiireellä pitäsi tulla kirkolle kymmeneksi takaisin kuulemaan sielun kelloja. Karmee stressi.
Mitä minä teen? Mies ei tosiaankaan ole nyt ihan järjissään.
Kommentit (54)
Et voi olla noin riippuvainen miehestäsi! Sitäpaitsi ajattele nyt sitäkin, että kyseessä on hänen ISÄNSÄ viimeinen matka!!!
Mun mielestä voisit olla pikkasen vähemmän itsekäs, ja tarttua härkää sarvista kiinni. Liukkaalla muakin pelottaa, mut ei auta, ajettava on.
ei kait miehesi voi sentään vaatia jos tosissaan pelottaa, haluaa varmaan sinut henkiseksitueksi raskaalle matkalle. Kerro toki että ajaminen pelottaa ja koet sen lastenkin vuoksi turhaksi riskinotoksi.
Sinä et tietenkään lähde!!! En muuten lähtisi minäkään jos tuntisin vähänkään epävarmuutta ajotaidoissani. Saatika että lapset olis mun kyydissä. Riittää kun osallistut lasten kanssa siunaustilaisuuteen.
Ei se ajokokemus kartu ellet ikinä aja ja varsinkin ilman apukuskia kannattaa ajaa. Maailman helpointa kun voi vain seurata hiljaa ajavaa ruumisautoa. Ja todellakin - miehesi tarvitsee nyt tukeasi
Eikö ruumisautolla ole tapana ajaa hiljaa, eli ajelet vain rauhassa perässä. Pidät sopivan turvavälin. Ja luotat siihen että osaat ajaa autoa, eihän sulle muuten olisi korttia annettu. Ja katseen pidät ajaessa tarpeeksi kaukana, niin hyvin se sujuu. Ja nyt nukkumaan siitä !
Et ole hysteerinen " iik apua hui" vaan keskityt täysin ajamiseen.
En ole koskaan ennen kuullut moista. Miksi eivät mene omalla autolla ruumisauton takana, kuten normaalikäytäntö on.
Jos teillä on vain kaksi lasta, mahtuisitte kaikki samaan autoon. Eri juttu tietysti, jos lapsia on enemmän.
keikalle en uskaltaisi tällä kelillä lähteä.
Vierailija:
ei kait miehesi voi sentään vaatia jos tosissaan pelottaa, haluaa varmaan sinut henkiseksitueksi raskaalle matkalle. Kerro toki että ajaminen pelottaa ja koet sen lastenkin vuoksi turhaksi riskinotoksi.
Nyt mars nukkumaan, usko itseesi!
minusta on ihan ymmärrettävää että sinä ja lapset menette sitten sinne kappeliin vasta. Varmaan miehesi äitinsä kanssa ymmärtävät ja ehkä se " muistoreissu" antaa heille enempikin ihan kaksistaan
Kyllä ne tosiaankin meinaavat mennä siihen samaan autoon ruumiin kanssa. Istuvat kuskin vieressä kun siihen mahtuu kaksi.
Tosiaan liukasta keliä luvassa huomiseksi.
Tietysti voisi olla parempi, ettet sitten aja, jos tunnet itsesi epävarmaksi. Vaikeahan sellaisen on arvioida, joka ajaa paljon, että miltä kokemattomammasta kuskista tuntuu.
Kuvittele nyt, miltä itsestäsi tuntuisi, jos oma isäsi tai joku muut todella, todella läheinen ihminen kuolisi, ja miehesi alkaisi nitkuttamaan jostain vastaavasta, kun mieltäsi painaisi suru ja murhe.
Siis juuri tämän kaltaisten tilanteiden varalta hyvät naiset, ÄLKÄÄ antako hysterialle valtaa ja lopettako ajamista heti kun vähän pelottaa. Ajakaa vaikka väkisin ja usein, edes jonkin verran, ettei sitten tarvi edellisenä iltana kitistä ja valittaa ja pelätä. Miettikää nyt hyvänen aika tilannetta, että olette päästäneet ajotaitonne tuolle tolalle ja olette tilanteessa, jossa on pakko ajaa ja pitää pää kylmänä, olisi tilanne mikä hyvänsä. Esim. mökkireissulla mies saa sairaskohtauksen tms.
Senkus painat kaasua, mutta et liikaa. Mutkatkaan ei ole pahoja. Älä ohita.
Ei oo niin vaikeeta.
Jos ei ikinä " uskalla" ajaa, niin mitäs sitten, kun on vaikka oman lapsen henki kyseessä, ja olisi pakko ajaa vaikka millaisessa kelissä? Mitä jos siinä vaiheessa ei ole minkäänlaista ajamisrutiinia ja vielä paniikki päällä?
ole puitakaan ihan tiessä kiinni...mikä pelottaa?
Miestäsi varmaan hävettää kun on tollaen ressukan nainut.
mä oon ajanu 50 kilometriä pimeellä ILMAN VALOJA moottoritiellä,kun ei autossa valot toiminut ja liikennettä oli aika paljon,eikä kolaria silti sattunut.
Kunnioita miehesi toivetta ja tue surussa äläkä ole hankala!