Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaunujen/yhdistelmien hankinta ajankohtaista

01.02.2006 |

Hei,

Kertokaahan kokeneemmat kannattaako kevätvauvalle ostaa yhdistelmärattaita. Olen saanut ystävältäni vinkkiä, että ei kannattaisi, vaan mieluummin " halvat, käytetyt vaunut ja sittten myöhemmin vaikka uudet hyvät rattaat" . Toinen ystävä olisi myymässä käytettyjä yhdistelmiään ja pikkuruisen olisi ihan uusienkin yhdistelmien kuumetta...

Esikoista odotamme, joten vielä on vaikea tarkasti tietää vaunujen/rattaiden käyttöä, mutta olettaisin kärrytteleväni paljon ja nukuttavani vauvaa vaunuissa. Meillä on farmari auto, eli isommatkin yhdistelmät pitäis oleman helppo laittaa mukaan silloin, kun tarvii. Ehkä hyvin vähän tulisi paikallibussilla ajelua harrastettua, eli uskoisin pääsääntöisesti lenkkeileväni vaunujen kanssa...

Käytettyjen yhdistelmien hinnasta ei ole ollut ystäväni kanssa vielä mitään puhetta, mutta mikähän voisi olla järkevä hinta, jos niihin kallistuu. Kyseessä on Emmaljungan yhdistelmävaunut vuosimallia 2001 ja kahdella olleet käytössä. Tarkempaa mallia en tiedä, mutta työntoaisassa on säätönivel ja pohjaa pystyy nostamaan istuvampaan asentoon myös vaunukopassa.

Kaikista vinkeistä olisin erittäin kiitollinen- ja tietty pikimmiten ;o) (rv 30+5)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti syntyi helmikuussa, jotenka yhdistelmiä tuli käytettyy kantokassin avulla vaunuina...

Keväällä 3-4kk:n iässä sai jo hieman nostaa istuvampaan asentoon kun neiti halus nähdä maailmaa eikä aina vain maata...

5kk osattiin jo istua ja yhdistelmät muuttu rattaiksi ja sen selkänojan sai tarvittaessa makuuasentoon jos uni yllätti!!!

Eli todellisuudes meillä olis ollu tosi lyhyt käyttöaika tavallisille vaunuille. Ja sen olen huomannu et jos aikoo paljon liikkua niin uudemmat vaunut on siinä hommassa paremmat kuin esim. 5 vuotta vanhat...

Hintaa en osaa sanoo käytetyille, Emmaljunga on aika kallis merkki uutenaan et rippuu siitä missä kunnossa vaunut on ja mitä tulee mukana...

Vierailija
2/4 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et jeertonut laisinkaan oletko jo paljon kiertänyt vaunuliikkeitä. Suosittelenkin, että käyt vaunuliikkeitä lävitse ja " testailet" hieman eri vaunu merkkejä. Minusta itsestään ainakin tämä oli aivan ihanaa kun sai käydä vähän kokeilemassa vaunuja.

Ostaessasi vaunuja pidän itse tärkeänä sitä, että vaunut ovat suht kevyet (että jaksat nostaa ne auton taakse), menevät suht pieneen kasaan (saat jotakin muutakin vielä sinne takakoppaan kuin ne vaunut), isohko tavarakori, reilunkokoinen tila nukkua (joka tulee tarpeen, kun vauva kasvaa ja otat jo kantokopan pois), pyyhittävät kankaat, ehkä ns. neutraaliväri (menee jatkossa vaikka vauva numero kakkoselle tai jos haluat myydä vaunut pois), heitettävä työntöaisa (saat näpsäkästi vaihdettua kopan suuntaa), säädettävä työntöaisa jne...

Meillä oli aikoinaan yhdistelmät pehmeällä kantokopalla ja suosittelen lämpimästi. Meillä mahtui vauva nukkumaan ihan hyvin ja käytin kantokoppaa myös kotona sisällä. Kun vauva ei oikein tahtonut nukkua yöllä toimi kantokoppa pienenä kehtona. Minä vaan sitten olin se joka sitä heilutteli :-)

Kiertele nyt liikkeissä ja vertaile eri merkkejä. Siitä muodostuu myös ajatus siitä mitä olet valmis maksamaan käytetyistä vaunuista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itellekin oli esikoinen tulossa, eikä toi " vaunuslangi" ollut oikein hallussa, niin yhdistelmät on sitten ihan eri asia kuin kuomurattaat kantokopalla/kassilla (jossain kaupassa käytettiin kevytyhdistelmä -nimeä). Suosittelen näitä jälkimmäisiä, eli kuomurattaita!

Ja itse kyllä ostaisin uudet kuomarit, jos vain varaa on. Mutta jos olet yhdistelmien kannalla, niin ostaisin silloin käytetyt halvalla. Silloin kun vauva on pieni ja kevyt ja vaunut on pääosin vaunuina, niin ei sillä silloin ole väliä, onko ne ketterät vai ei. Sitten kun mahdollisesti tulee se vaihe, että rattaat ovat isot ja kömpelöt, niin ei tee niin pahaa ostaa toisia kalliita kärryjä.

T: MrsH

Vierailija
4/4 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteistanne!

Ollaan pari kertaa käyty pikapikaa eri vaunuliikkeissä ja todellakin valinnan vaikeus senkun yltyy, kun myyjät vakuuttelevat eri ominaisuuksien tärkeyttä. Pitäis kyllä ehdottomasti saada omaan testikäyttöön muutamaksi päiväksi kotiin eri vaihtoehtoja. Pitää kai mennä synnärille päivystämään, josko pääsis testaamaan muiden vauvoilla ;o)