Minkä ikäisenä teille on puhjenut viisaudenhampaat?
Minä täytän tässä kuussa 28v. ja minulla niitä ei ole yhtään. Milloin nuo yleensä puhkeaa?
Kommentit (48)
En tiedä milloin puhjenneet, mutta ihmetyksen aihe, että niitä oli minulla vielä jäljellä yli 65-vuotiaana ja viimeinen otettiin vasta pois js olen 69 v.
Mulla näkyy kyllä kaikki 4 rtg-kuvissa, mutta ne eivät ole puhjenneet. Olen 48v.
Minulta poistettiin viisaudenhammas alhaalta vasemmalta, kun olin melkein 46-vuotias. Samalla kertaa lähti viereisen hampaan luuta niin, että se hammas katsottiin paremmaksi poistaa neljä vuotta sitten, kun olin 56-vuotias. Nyt on vasemmalla alhaalla iso tyhjä kolo.
Muut viisaudenhampaat eivät ole lähteneet nousemaan tähän saakka.
62 vee, ylhäältä kaksi poistettu. Ja alhaalla kaksi makaa kyljellään ikenen sisällä. Eli tuskinpa puhkeavat koskaan.
Olin jotain 16 kun hammaslääkäri sanoi että viisaudenhampaista ei tarvitse huolehtia vielä vuosikausiin. Kutsuntoihin mennessä kaikki neljä oli puhjennut. Vielä kahdenkymmenen vuoden päästäkään niistä ei ole ollut mitään haittaa, vaikka yksi onkin aika pahasti kierossa. Hampaita kannattaa pestä säännöllisesti.
20v alkoivat yks toisensa perään puhkeamaan
28-vuotiaana