Minkä ikäisenä teille on puhjenut viisaudenhampaat?
Minä täytän tässä kuussa 28v. ja minulla niitä ei ole yhtään. Milloin nuo yleensä puhkeaa?
Kommentit (48)
eipä ole näkynyt viisaudenhampaita---selittääköhän se jotain...
28 vuotiaana tuli tähän asti ainoa. Nyt olen 35. Toisaalta isälläni on tullut vielä tätä myöhemmin, joten odottelen, että vieläkö mahtaa muita tulla.
alhaalle eivät koskaan mahtuneet. Kolme poistettiin kun olin noin 30v. (1 vaan vedettiin pois ja kaksi leikattiin)
että puhkeavat minulla viimeistään 25v. Näki sen siis röntgen kuvasta joka otettiin n. vuosi sitten. Muutama pv sitten alkoi tuntua jomotusta ja sieltä se eka nyt on tulossa. Ikää 22v
Ei ole puhjennut ensimmäistäkään ja hammasröntgenissä selvisi, että ne on ikenissä pitkittäin.
mimmonen leikkaus se on, kun ne poistetaan? Nukutuksessa vai pelkkä puudutus? Pelkkään kuollakseni että joudun leikkaukseen.
ja viimeisen vuoden aikana on viisuri tehnyt tuloaan...
kaksi on leikattu, vaikkei olleet puhjenneetkaan vielä. Yrittivät kyllä tulla ikenen läpi kun niin kovin kipeät olivat. Olin tuolloin 28v. Kaksi on vielä suussa, mutta eivät ole puhjenneet, eivätkä ole aiheuttaneet kipujakaan. Eikä poisteta, jollei ala oirehtimaan.
http://www.tohtori.fi/?page=8586587&id=7559427
. Poisto tapahtuu kirurgisesti paikallispuudutuksessa.
Äidilläni puhkesi 28-vuotiaana, kaipa ne sieltä mullekin vielä tulee.
OON 12 JA MULLA TUNTUU VISAUDEN HAMMAS VASEMMALLA YLHÄÄLLÄ. KLUP
Ennen yläasteen loppua oli jo kaikki 4 viisaudenhammasta tullut kokonaan esille. Pitäis kuulemma 2 ottaa pois kun "niitä ei saa puhdistettua niin helposti." Eipä niihin oo reikiä reiluun 10v tullut, joten en tie uskallanko antaa nypätä pois...
Olen 60 eikä ole puhjenneet, ei edes röntgenissä näy. Hammaslääkäri sanoi ettei niitä kaikille tule-
ei kovin harvinaistakaan ole tällainen tilanne.
19-vuotiaana alut esillä. Eivät ole viidessä vuodessa vieläkään täysin kasvaneet.
Mulle tuli kans 14 tai 15 vuotiaana
Apua! Mulle puhkeaa toiselle puolelle. Oon vasta 11v!
Kaikki neljä ovat vielä puhkeamatta. Hammaslääkäri aikoinaan sanoi että annetaan olla jos eivät ala vaivaamaan.
N48
puhkes pari, loput alle 30 veenä, joista 2 jo poistettukin.