Masuasukki yms. ällösanat
Minua ällöttää, kun raskaana oleva nainen kutsuu vauvaansa "masuasukiksi". Argh!
Kommentit (92)
Raksu (rakas), yökkäri (yöpaita), teeppari, esikko (toka lapsi vissiin sit tosikko), broisku ja sen vielä kamalampi veli broiTsku, äippä, äitykkä, äityli, paituli, rapsa (raportti), tisutella, pupuilla, biksut (bikinit), noksu (nokia), neukkari... Onhan näitä.
Mikä on kumma mahtaa olla eppulainen? Esikoinen?
muksaa-mukavaa, viikendii, arghh...
älkääs nyt, luitteko aamun Hesarista kuinka Jarlakin käyttää Fingerporissa sanaa masuasukki...:)!
Perustelkaa alapeukut? Kutsutteko te esimerkiksi helatorstaita lomaksi?
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 15:08"]
Seuraavia asioita ei mielestäni ole olemassakaan, joten niistä puhuminen ärsyttää:
1. Pääsiäisloma koulussa: Ei sellaista ole. Ei tarvitse (tai lakisääteisesti saa) pitää koulua, jos on pyhäpäivä, kuten vappu, pitkäperjantai tai pääsiäismaanantai. Näistä kaksi viimeksi mainitsemaani ovat viikonlopun ympärillä, joten silloin tulee neljän päivän vapaa. Lomasta ei kuitenkaan ole kyse, koska loma on arkipäiväksi annettu vapaa.
[/quote]
huomaa että o tytöt päässeet vauhtiin :D
Kaikki missä etuliite "mamma". Mammajumppa, mammakerho, mammatreffit, mammablogi jne... En ole mikään mamma! Miksi joku haluaa olla sellainen??
Minua ällöttää js ärsyttää sana "paksuna".
"Ai, onko naapurin Kaisa paksuna?"
Miksi ei voi sanoa raskaana??
Mä en ymmärrä Mikrottamista. Siis kun aikuisten ruuat lämmitetään mikrossa, ja lasten ruuat mikrotetaan. Mikä ero ?? Saanko minä aikuisena mikrottaa oman ruokani?
Äippä, äippäloma, mammaliini, äitiliini, äippänen, äitykkä, mammahousut, teeppari, yöppäri, tisuttelu, tissittely, pottailu, vaunuilu, ovis, jumpsuit jne.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2010 klo 11:15"]
Siis eihän siellä kohdussa (eikä siis vatsassa tai massussa) ole vauvaa, vaan SIKIÖ. Ja alkuraskaudessa se on ALKIO. Olisin ilahtunut, jos naiset keskustelisivat asioista oikeilla termeillä; "olen niin iloinen että hedelmöitys on tapahtunut ja munasolun jakautuminen on päässyt alkiovaiheeseen. Istukkahormonin näkyminen raskaustestissä oli iloinen uutinen meille kaikille!" Tämä ois paljon mieluisampaa kuultavaa kuin "Plussasin! Me saadaan vauva, jee!".
[/quote]
Just näin. Kerta lempinimet ja kiertoilmaisut ärsyttää, tuo on se toinen vaihtoehto. Kukin tyylillään.
Masuasukki,etupylly,pottailu,prinsessa,mässy,vauveli vaikka lapsella ikää 3v.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 07:50"]
Kaikki missä etuliite "mamma". Mammajumppa, mammakerho, mammatreffit, mammablogi jne... En ole mikään mamma! Miksi joku haluaa olla sellainen??
[/quote]
TÄMÄ! En käsitä miksi nyt kun olen äiti niin mun pitäis olla mammasitä ja mammatätä, käydä vähän mammakerhoissa ja mammatreffeillä. Ei helvetti! Sitten vielä itsestä puhuttaessa "tämä mamma".
Jumankauta mun verenpaine nousee, jos luen jossain (esim fb) että "nyt tämä mamma viettää vähän laatuaikaa kera viinilasin" tms.
Kun toivotetaan raskautuvalle vauvaliimaa ja tarrasukkia, hyi helvetti
Mää vihaan jostain syystä sanaa sormiruoka/ sormisyötävät. Siis kylmänväreet menee.