Masuasukki yms. ällösanat
Minua ällöttää, kun raskaana oleva nainen kutsuu vauvaansa "masuasukiksi". Argh!
Kommentit (92)
Masuasukki
Rakkauspakkaus
Pieni-ihme
halpuuttaa(ei ole suomea)
söpistellä
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 00:22"]Pikkulämmin. Junassa aina mainostivat ravintolavaunun tarjontaa, eli 10 egee joku viikon vanha kolmioleipä. Teki mieli aina pistää koko vaunu remonttiin kun sen "mainoksen" kuuli.
[/quote]
:DDD Ja joskus kuulee variaation "pikkulämpimäinen". Ravintolavaunun mainoskuulutuksissa on välillä myös huhuiltu asiakkaita kylään nautiskelemaan "aikuisjuomaa", eli alkoholiako? :)
Eniten ärsyttää: Pikkuneiti, neiti, meidän neiti, trinsessa, pikkutrinsessa, jne. Argh.
Anoppikokelas, vävykokelas, kälykokelas, appikokelas. Poikkis. Avokki. Koirakko. Karvalapsi. Maitobaari.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 16:35"]
Kun toivotetaan raskautuvalle vauvaliimaa ja tarrasukkia, hyi helvetti
[/quote]
Mitä on vauvaliima?? Hyi ällötys!
Mä en tajua tätä: poppaa. Miksei voida puhua asioista niiden oikeilla nimillä, miksi pitää lässyttää?
Ärsyttää myös kun ihmiset menee dinnerille sen jälkeen kun ne on ottaneet aurinkoa hotellin poolilla. Arrrgh.
Hyi helvetti, mua ällöttää kaikki edellä mainitut sanat. Meidän typy on sit kuumeillut vähän eikä tisuli maistu niihh...Tekisi mieli leipoa turpaan äitykkää joka noin puhuu toukastaan..Hyi vittujen vittu !!!
Ällöttää ja ärsyttää suunnilleen aivan kaikki tuollaiset mukahauskat ja -nokkelat lempinimet asioille, joille on jo olemassa aivan hyvä suomenkielinen sana. Miksi sitä ei voi käyttää? Moni ällöversio ei ole edes näppärämpi tai lyhyempi. Pahimmat taitavat liittyä raskauteen, synnyttämiseen ja lapsiin. Hormonitko sen tekevät että kielenkäyttö muuttuu ällöttäväksi lässytykseksi? Kuulostaa kamalalta... Miksi lapselle ei voi puhua sopivalla äänensävyllä ihan oikeaa kunnon kieltä, saati sitten muille?
"Kylppäri" on varmaan ainoita jonka kelpuutan, "olkkari" on jo ruma. "Tennarit" on ok.
Mini-me on kyllä paha. Se viittaa ärsyttävällä tavalla siihen että puhujan mielestä lapsi on kopio hänestä itsestään.
Ensinnäkin TARRASUKAT. Siis mitä ne on?? Sehän ei oikeesti tarkoita mitään, vai? Jarrusukkia kyllä on meidän lapsella jalassa.
Sit kun vaikka POKSAHTAA 20. raskausviikko. Siis poksahtaa, miks?
Sit TÄTI tulee kylään. Miks ei voi vaan sanoo esim. et alko menkat.
Ja muakin ärsyttää keksitty sana ESIKKO.
Joo, ehkä mun pitäis käydä noilla palstoilla vähän harvemmin :D!
- masuasukki
- esikko
- pikkukakkonen
- ovis
- täti
- pupuilu
Eipä oo kovin ihmeellinen näkijä, jos näkee vain sen mikä on selvää... se on selvänäkijä, sellainen joka näkee selvästi sellaista mitä muut eivät näe.
Teeppari, collari, yökkäri. Mulle ihan uusia sanoja!
Kun aikuinen nainen käyttää näitä sanoja:
- Huultskupuna
- Skulata
- Masuasukki
- Seukata
- Snaijata
- Peba
ym...
Kun aikuinen mies käyttää näitä sanoja:
- Duuni
- V*ttu
- Tissutella
- Jätski, jäde
- Limppari, limukka
- Sidukka
- Tissit
ym...
yööööööök
Siis eihän siellä kohdussa (eikä siis vatsassa tai massussa) ole vauvaa, vaan SIKIÖ. Ja alkuraskaudessa se on ALKIO. Olisin ilahtunut, jos naiset keskustelisivat asioista oikeilla termeillä; "olen niin iloinen että hedelmöitys on tapahtunut ja munasolun jakautuminen on päässyt alkiovaiheeseen. Istukkahormonin näkyminen raskaustestissä oli iloinen uutinen meille kaikille!" Tämä ois paljon mieluisampaa kuultavaa kuin "Plussasin! Me saadaan vauva, jee!".
Siis eihän siellä kohdussa (eikä siis vatsassa tai massussa) ole vauvaa, vaan SIKIÖ. Ja alkuraskaudessa se on ALKIO. Olisin ilahtunut, jos naiset keskustelisivat asioista oikeilla termeillä; "olen niin iloinen että hedelmöitys on tapahtunut ja munasolun jakautuminen on päässyt alkiovaiheeseen. Istukkahormonin näkyminen raskaustestissä oli iloinen uutinen meille kaikille!" Tämä ois paljon mieluisampaa kuultavaa kuin "Plussasin! Me saadaan vauva, jee!".
Kun olen saanut positiivista raskaustestissä, on 1. ajatukseni huutaa ja kiljua riemusta MÄ PLUSSASIN JEEEEE viis välittämättä kieliasusta!!!!
Aika kylmästi analysoit, oletko koskaan ite plussannut?
Kun olen saanut positiivista raskaustestissä, on 1. ajatukseni huutaa ja kiljua riemusta MÄ PLUSSASIN JEEEEE viis välittämättä kieliasusta!!!!
Aika kylmästi analysoit, oletko koskaan ite plussannut?
Hei, se taisi olla sarkasmia...
Miten pienelle lapselle puhutaan. voi pieni tuuteli puuteli,mussukka hali pusi ym ym diipa daapa........
"Neiti 1" ja "neiti 2". Esimerkiksi facebook-päivityksissä se ei ole tainnut ikinä käyttää lapsiensa nimiä ja yleensä se käyttää noita termejä ihan puheessakin.
Ymmärtäisin jos käytettäis hellittely- ja lempinimiä, mutta että siviilisääty ja järjestysnumero?! Ne on lapsia ja niillä on nimet, ne ei ole mitään laitosasukkaita jotka on numeroitu!
Pikkulämmin. Junassa aina mainostivat ravintolavaunun tarjontaa, eli 10 egee joku viikon vanha kolmioleipä. Teki mieli aina pistää koko vaunu remonttiin kun sen "mainoksen" kuuli.