Toukoiset ke-pe..
Heippa vaan!!!
IHANA LOMA on takana ja nyt on " virtaa vanttuissa" Mitäs tänne??? Viimeinen pino oli niin pitkä, että päätin aloittaa uuden. Mulla vauva on alkanut just tänään potkia jo ylävatsaan, liekö sitten vaihtanut asentoa...
Niin lomalla meni kaikki hyvin ja lennotkin sujuivat ongelmitta. Ainoastaan aurinkotuolissa selällään makaaminen oli tosi hankalaa, kun vaaveli alkasi heti potkimaan kun pääsin pötkölleni. Ruuat oli tosi hyviä ja kun ei tarvinnut passata ketään niin loma meni täysin rentoutuessa, kyllä oli ihanaa!!!!!!!!!!!
Esikoista oli vaan aivan käsittämättömän kova ikävä, mutta eilinen jälleennäkeminen olikin sitten kaiken sen ikävän arvoista : )
Varasin myös sokerirasituksen joka on ensiviikon torstaina...yäk, tylsää.....
Kommentit (48)
niin piti vaan mainita iisamaarille että huomasin meidän neuvolatietojen olevan aikas samanlaiset :) mikä oli teillä sf-mitta aikasemmin. onko pieni ollu koko ajan?
meppe taas!
Tosin uudessa pinossa vaan =)
Sitä vaan piti sanomani, että tuli nyt sitten vihdoin se vaukirjan paketti missä oli niitä jotain yhteistyökumppaneiden näytteitä. Eipä se nyt mikään kummoinen paketti tosiaan ollut, mutta kaikki ilmainen on aina kivaa =D
Oon aloittanut tän kotona oloni tosi rauhallisesti... nyt tuolla on viides koneellinen pyykkiä menossa. =D Tosin oon lakanoita pessyt tänään. Tuli nimittäin eilen illalla lakanoiden vaihto kun mä onnistuin huitaisemaan täyden vesilasin yöpöydältä sänkyyn. Eikä ollut edes ensimmäinen kerta... tosin aikaisemmin en oo vielä noin märäksi petiä saanut.
Jaahas, pitäisköhän sitä taas mennä syömään jotain, ettei vaan paino pääse putoamaan =D
[color=red]pikku-milli & paco 27+5[/color]
Tuosta sf-mitasta. Meillä esikoisen kohdalla meni niin, että alussa mentiin yläkäyrillä, mutta viikon 27 mittauksessa mitta ei ollut kasvanut. Säikähdin kovasti ja kävin yksityisessä ultrassa. Kaikki oli kuitenkin hyvin ja vauvan koko vastasi viikkoja. Loppuaika mentiinkin sitten alakäyrillä. Tasaisesti eteenpäin kuitenkin. Korkeus siis oli korkeimmillaan 30 cm. Neuvolatäti ennusti kolmekiloista vauvaa, ja varmasti oltaisiin sinne lukemiin päästykin viikolle 40. Rinsessa syntyi siis 38 ja risat ja painoi 2860. Ja aina tähän päiväänkin asti on menty miinuskäyrillä tasaisesti eteenpäin. Pituus jotain -1 ja paino jotain -1.5. Taitaa noi tenavat vain olla kovin erikokoisia -jo kohdussa. Saa nähdä, miten sitten tämän toisen vauvan kanssa.
Liinanen
Nukuin pienet päikkärit esikon kanssa ja nyt pitäs jaksaa tehä siivoushommia ilta. Saas nähä saanko tehtyä, kun tyttö itkee koko ajan. Ihan kun johonkin sattuisi, mutta kun vähän on vaikea tuon ikäsen kivuista tietää...
Meppe, meillä neuvolatäti sanoi, että mullakin melko varmana suhteessa tippuu sf-mitta sitten kun viikkoja on enemmän ja mittaaminen helpompaa. Et näillä viikoilla on kuulema vielä tosi vaikea saada niin tarkkaa mittaa kuin myöhemmin vatsan kasvaessa... Jospas sunkin mitta vaihtelut johtuis vaan tuosta.
Laura tervetuloa takasin! Kylläpäs se viikko menikin nopeesti (jopa mun mielestä, vaikka koko ajan on kotona pysytelty!)
No, nyt syömään...
pricilla 22+1
Kovasti ketjut menneet taas eteenpäin, hyvä niin. Ja uusiakin tulee jatkuvasti lisää :)
Alkuviikko on ollut hieman ikävää. Tänäänkin kun Kelassa piipahdin ja sieltä lähdin kauppoja hetkeksi vielä kiertelemään alkoi alavatsaan sattumaan, tavallaan kuukautiskipumaista kipua, joka yltyi vaan. Päädyin sitten kahvilaan istumaan, kun alkoi jo pyörryttämäänkin. En ehtinyt kävellä kuin ehkä 500 metriä tänä aikana, enkä mitään kovaa vauhtia. On ollut samanlaisia oireita lähipäivät, melkein kerran päivässä. Ilmaantuvat aina kävellessä, sitten kun pääsen istumaan kipu katoaa välittömästi. Sitten alkaa vaan pyörryttämään. En tiedä sitten ovatko nuo supistuksia, kun näin ensimmäistä odotan, sattuu vaan alamahaan, ei mun mielestä mene edes sillä lailla kovaksi.
Kai sitä on huomenna soitettava varmuuden vuoksi neuvolaan. Onneksi saan kotona nyt lepäillä muuten, mutta ikävää, jos ei voi edes rauhallista kävelyä harrastaa.
Lapsi kyllä liikkuu mahassa, tänäänkin heti kun vain pääsin kahvilassa istumaan niin alkoi tuntua potkuja.
Vein Kelaan tosiaan nyt nuo paperit...nyt vain sitten odottelemaan, koska pakkaus saapuu...hieman malttamaton olo :)
Kummeista täällä puhuttiin. Meillä yksi kummi varma, minun paras ystäväni, mutta muista ei ole vielä tietoa. Mies ei tiedä kenet haluaisi pyytää omalta puoleltaan. Ystäväni lisäksi kummeja tulee varmaan yksi tai sitten pariskunta ja yksi muu. Varmaan menee nuo päätökset aika myöhäiseksi.
Ihania masukuvia oli. Oma masu tuntuu vielä kauhean pieneltä, vaikka hämmästynkin sen koko aina silloin kun esim sovituskopissa sen näen. No toisaalta ei tämä munkaan ruoto niin pitkä ole (163cm), joten ehkä ihan hyvä, ettei kauhean kokoinen pallomaha vielä olekaan. " Anoppi" sanoi heti, että ihan selkeä poikamaha on, mutta totesi kyllä perään, että kyllä hänellä oli nuorimmasta pojastaan levinnyt maha myös sivuille.
Saa nähdä..
Unillenne olen naureskellut täällä koneen ääressä, mahtavia juttuja :) Omat unet ovat niin sekavia ja toiminnan täyteisiä, että aamulla muistan vain pätkän sieltä ja toisen täältä.
Hmm..eilen käytiin ostamassa Britaxin baby safe plus turvakaukalo. Mies oli niin väsynyt, ettei jaksanut alkaa asian kanssa jahkailemaan, kun olin hänet kerran kauppaan asti repinyt. Nyt on sitten sellainenkin.
Niin ja ultrista...Kahdessa ollaan käyty, np- ja rakenneultrassa. Näihin pääsee ilmaiseksi ja sitten jos tulee jotain erityistä niin sitten saataa vielä loppuraskaudesta olla ultrauksia. Näillä näkymin siis ei olla menossa. Vaikka mukavahan tuota pikkuista olisi vielä ennen syntymää katsella, tuntuu että toukokuuhun on ikuisuus.
Lätyistä puheen ollen, ne olisivat kyllä todella hyviä :) Kaikkea muuta herkkua tässä onkin tullut syötyä. Jätskiä, karkkia ja pullaa, ja mä vaan voin muistella, kuinka mä olen joskus aikaisemmin ajatellut pitäväni itselle tiukkaa kuria syömisen suhteen raskausaikana. Nyt menee ihan mielitekojensa perässä. Täytyy syyttää vaan hormooneja :D
Hui Dolosa tuota sinun kokemustasi, onneksi kaiken pitäisi olla hyvin. Ei ole varmaankaan ollut kovin mukava tunne lojua siellä vessassa!
Tässä olikin taas paljon kaikkea!
Voikaa hyvin!
auringo ja pampero 24+6
Ja palstaterroristi iskee taas...
Auringo, no eipä mullakaan tuota mittaa ole kuin 157cm... =D mielenkiinnolla odotan minkälaiset mitat tää pallo vielä saavuttaa.
Meppe: Joo, samat mitat taisi meillä olla =) Mulla viimeeksi oli mitta 16 cm n. kuukausi sitten eli samoilla " käyrillä" tämäkin mittaus...
Esikoisesta oli samoilla viikoilla samat sf-mitat ja syntyi rv 38+6 tosi pieni tyttö; vain 2,5 kg ja 48 cm. Pojasta taas mitta oli näillä viikoilla huimat 26 tai 27cm ja poika oli LA:na syntyessään huimat 56 cm ja 4kg! Ajattelin että pienehkö tyttö nytkin tulossa =)
Toisaalta taas mitta ei välttämättä korreloi vauvan kokoon vaan enemmänkin äidin omaan pituuteen ja vatsan malliin. Näin neuvolatätikin sanoi. Etkös sinäkin ole pitkä? Mulla ainkain mahtuu tähän 173 cm varteen kovasti mahaakin ilman huimia sf-mittoja=)
Ja ihan käyrillähän nuo meidän mitat menee! Ei huolta =)
Hauskaa päivää kaikile =)
Iisamaari + tytsy rv 26+5
Manin nukkumaan eilen jo csi:n jälkeen ja vaikka heräsin vähän yli kaheksan niin tuntuu kuin olisin nukkunu vuoden. no, se uni tuli kyllä tarpeeseen.
Vaunut vielä postissa =( mihinkö niitä sit sais pistetty odottamaan lastinsa?
eipä tässä sit muuta. niistä sf-mitoista ei tarvii murehtia kun kohtu ja vaavi kasvaa jokaisella eri tahdissa. ja hienoa et kaikille menee hyvin!
voikaa hyvin!
my_selene ja Remppa rv23+3
1.2 oli sitten se sokerirasituskoe ja niinhän siinä kävi että pomppasin. Eka tunnin arvo oli mulla 5.1 ja tuo samainen on raja arvo eli nippa nappa pomppasin. Soittelin sit neuvolaan ja sieltä sanottiin että jos alkaisin mittaamaan arvoja... Ei huvittais... Paljon on ollut nyt puhetta tällä palstalla tuosta sokerikokeesta ja kauheasta litkusta. Mutta ei se mun mielestä niin kauheaa juomaa ollut ja varmasti pahempaakin olisi voinut olla.
Seuraava neuvola mulla kuun lopussa jolloin annetaan infoa siitä pistämisestä.
Parin viikon päästä jos täyttelis paperit sinne kelaan ja viikon päästä pitäis vaunujenki olla täällä. Vauvan vaatetta olen jo kovasti pessyt. Onkohan muille tullut siivous intoa? Mulle se on jo tullut ja tuntuu että kun virtaa olisi niin pitäisi joka paikkaa olla koko ajan kuuraamassa... Sit mie revin stressiä kun mies kantaa puita sisälle ja puun moskaa tippuu ympäri kämppää. Siis eikö niitä puita voisi vaikka pestä ennen ku tuo sisälle niin lähtisi puistakin pölyt ja moskat... =o)
Hmm, paloletku ja sillä mies puhtaaksi ennen sisälle tuloa!!!
No, mie olen aina kyllä ollut siivous intoilija eli tykkään siivota ja nyt ottaa pattiin kun ei jaksa samana päivänä koko taloa kuurata loppuun.
Jos mie jättäisin miehen kontolle vielä niin voisimme samalla muuttaa vaikka kanalaan. Miestä kun ei haittaa " pienet" sotkut...
Ääh, tulipas taas jaaritusta... Toivottavasti jaksatte lukee.
Heippa kaikki!
Laura03 (muistinkohan oikein): hienoa, että loma meni hyvin!:) Haaveilen itsekin lomasta, mutta nyt ei vain ole tilaisuutta lähteä. Ja viikkojakin on jo sen verran, etten arkana ensikertalaisena uskaltaisi enää lentää (28. vko menossa). Päädyimmekin mieheni kanssa romanttiseen hotelliviikonloppuun Tampereen Ilves-hotellissa. Käydään syömässä, shoppaillaan, otan ehkä jalkahoidon tms ja tietysti nukutaan hyvin:) Vaikka on pieni reissu, piristää varmasti!
Dolosa: En osaa edes kuvitella kuinka paljon säikähdit...:/ Onneksi kaikki on hyvin. Itse säikähdin viidennen kuun alussa tullutta verenvuotoa niin, että meinasin seota. Onneksi myös täällä oli kaikki ok, johtui istukan sijainnista (kohdun suulla).
Meppe81 (meniköhän nimimerkki nyt ihan pieleen? Olen toivoton nimimerkkien muistamisesa...): minullakin mitattiin tiistaina neuvolassa ensin liian pieni sf-mitta. Lääkäri oli vähän ihmeissään kun aluksi meni käyrien ylärajoilla ja nyt näytti tippuneen alarajalle. Pyysi vielä terv.hoitajaa mittaamaan uudestaan, koska on kuulemma usein mittajasta kiinni ja terv.hoitaja oli ottanut kaikki aiemmat sf-mitat. Niinpä terv.hoitaja sitten sakaisin 1,5cm isomman mitan ja pääsit takaisin käyrän keskivaiheille.
Voi, olen ihan vihreä kateudesta teille jotka olette jo jääneet pois töistä! :) Haaveilin äsken aamu-tv:tä katsellessani, miten ihanaa olisi leikkiä jo nyt kotiäitiä ja ryhtyä leipomaan vain runebergin torttuja, lukea kirjoja ja siivoilla kaappeja...:) Täytyy tietysti olla kiitollinen, että vointi on säilynyt hyvänä - sängynpohjalla makoilukin on varmasti tosi rasittavaa ja pitkästyttävää - mutta olisi jo niin kiva päästä rauhoittumaan. Vaikea keskittyä työasioihin, kun on koko ajan jotain niin paljon suurempaa mielessä...Onneksi enää seitsemän viikkoa! Ja töitäkin on buukattu just sen verran, että kun saan ne tehtyä, voin jäädä hyvillä mielin lomille, mitään uutta projektia ei tarvitse enää kehittää.
Hyvää vointia kaikille!
VOI PLÄÄÄÄH!!!! Meillä taas kaikki muut ovat lähteneet johonkin vuosikokoukseen ja mä olen täällä yhden toisen naisen kanssa pitämässä firmaa pystyssä.....puhelimet huutaa ja hoida sitä vastaa tuohon, voisitko välittää soittopyynnön, tee nyt jo se tilaus.....huh huh..kyllä oli karu arkeenpaluu jälleen, mutta täytyy ajatella, että tätä on KORKEINTAAN 8 viikkoa jäljellä....ja luultavasti ei niinkään paljoa, sillä selkä alkaa olemaan aika loppu tästä istumisesta, joten voi olla, että jään saikulle jo aiemmin.
Mä muuten en pitänyt sitä sokerirasituslitkua mitenkään vastenmielisenä, se oikeastaan maistui kokikselta, mutta siitä tuli vähä huono olo ekan tunnin jälkeen.
Ja nyt taas töihin....
Heipsan kaikki!
My_selene, meillä vaunut nököttää toistaiseksi ainakin aikalailla keskellä olohuonetta =D No ei nyt ihan keskellä¿
Neuvolassa kävin tänään sekä terkalla että lääkärissä. Terkan mukaan kaikki etenee ihan oppikirjojen mukaan =D ja viikon kriittiset lukemat¿
Rv 27+6
RR 118/64 (täsmälleen samat paineet kuin viimeksikin¿)
Hb 141
Pissa puhdas
Paino 61,7 ja painon muutos 480g/vko. Raskauden alusta painoa tullut lisää 5,2kg
Sf-mitta 25cm
Kanavaa jäljellä 3cm ja kohdunsuu kiinni.
Elikkäs kaikki siis ihan mallikkaasti. Paco vaan ei oikein tykänny sydänäänien kuuntelusta¿ potki doppleria koko ajan. =D Ja kaikki kun menee näin hyvin niin seuraava neuvola on vasta kuukauden päästä. Sitten alkaakin käynnit sen jälkeen tihentyä. Ai niin ja otettiin nyt se rh-vasta-aineverikoekin, mutta meillä se nyt on ihan nimellinen juttu kun miehen kanssa ollaan molemmat rh-negatiivisia niin lapsestakin tulee.
Ankea ilma ulkona, onneksi nyt ei vettä taida sataa. Taidan lähteä kokeilemaan onneani, kuinka maha reagoi pieneen kävelyyn. Jos alkaa taas kipuilemaan kovasti taidan soittaa neuvolaan sitten.
Pikku-milli, olen myös rh-negatiivinen ja mulla noita vasta-aineita tarkkaillaan. Valitettavasti mun tapauksessa ei ole nimellinen juttu, olen itse A- ja mies B+ verinen, joten niin rh-tekijä kuin veriryhmäkin voi sitten lapsella olla ihan mitä tahansa..periaatteessa. Jännityksellä odotellaan.
Lähdenpä sitten pikkaisen mahan kanssa ulkoilemaan..
auringo ja pampero 25+0 (hurjaa :) )
Pitää etätehtävien ja tytöänhoidon lomassa käydä teitäkin moikkaamassa..
[color=blue]Dolosa[/color] Hyvä että olet nyt kunnossa säikähdyksen jälkeen.
[color=blue]Laura03[/color] Kiva kun oot takas, meillä Mytty vaihtoi kanssa tuossa aamuyöllä asentoa toisinpäin ja kyllä tuntuu herkältä se kohta mihin nyt potkii.. pian siihen taas tottuu.
[color=blue]Pikku-milli[/color] Mulle tui tuo sama Vaukirjan paketti, ihan kiva se tosiaan oli.. Esikoinen rupesi heti tanssimaan balettia kun laitoin sen levyn soimaan, ja samoin Mytty alkoi jumpan masussa.
Vauvahan tunnistaa syntymän jälkeen tutut laulut.. =)
[color=blue]Liinanen[/color] Meillä on ollut suurinpiirtein samankokoiset esikoiset, tyttö painoi syntyessään 2950g vaikka menin kyllä koko raskauden ylä/keskikäyrällä.. Jännä ettei se välttämättä vaikuta.. =)
Jees, täytyy lähteä ulos tytön kanssa, iltapäivällä kun J tulee kotiin niin teen taas kasvatuksen tehtäviä. Ihanaa oikeastaan kun saa opiskella uutta.. Meitä on 10 siinä ryhmässä ja kaikki tukee ihanasti toisiaan, sanoivat jopa että ihan hyvin voin ottaa vauvan mukaan kesän tunneille ennekuin lomamme alkaa.. =)
Kirjoittelemisiin!
[color=fuchsia]pid ja pikkuinen Mytty 25+4[/color]
Tai Maikki ja pelottava (maha)pontso.. hih..=)
Väsyttää aivan penteleesti, eikä auta lepäillä, kun on tuo esikko hoidettavana. Tuossa se sylissä nytkin keikkuu. Mies painaa töitä aamusta iltaan. Vali-vali. No, onneksi ens viikolla helpottaa.
Tuosta sf-mitasta. Minä luulen, ettei niihin kannata tuijottaa tai ainakaan kovin tosissaan vartailla. Niin on mittaajasta kii. Niinkuin Kaarin@78 jutusta kävi ilmi. Siitä vaan mittanauhan pää tonne alas ja sitten lops. Ei kovin tieteellistä. Siis enemmän se kertoo kuinka kohtu kasvaa ja jos kasvu pysähtyy niin sitten tutkitaan. Edellisessä raskaudessa mun mitta veti hieman zikzikkia, kun neuvolat-ädit vaihtu.
typy ja pähkinä
ihan eka koitan muistella mitä piti kommentoida noihin viesteihin.
mulla sf mitta kanssa heittää riippuen mittaajasta.olen nyt käynyt kahden viikon välein lääkärissä ja hän saa mitaksi 2cm enemmän kun terv.hoitaja,sitä naureskelikin että menee hassusti siellä heitin käyrillä kun toinen mittaa niin tippuu ja hänen mitatessa menee taas tasaisesti =).
toinen asia mikä jäi mieleen oli tuo vaukirjan paketti..siis tuleeko sellanen ihan automaattisesti vai pitääkö liittyä johonkin jäseneksi?meillä esikoinen kuului hetken kyseiseen kerhoon mutten yhtään muista miten se " alkoi" .
sitten omaan napaan.olo oli jo kaksi päivää parempi kun en oikeastaan mitään tehnyt.nyt kävin viemässä auton korjaukseen kun ajoin lampun mäsäksi(puuta päin) ja sieltä kävelin esikoisen kanssa miehen isovanhemmille odottelemaan koska auto kunnossa ja taas takaisin korjaajalle.nyt kyllä huomaa kävelleensä vaikka matka oli yhteensä max 3km.jalkoväli tosi kipeä,mieluiten taas vain makaisi jalat yhdessä,heti kun nousee ylös ja lähtee kävelemään tuntuu ikävältä.
alavatsa myös sattui kävellessä mutta onneksi rauhoittui.
vauvan liikkeet tuntuu edelleen tosi alhaalla se lisää tuskaista oloa.
on tosi outoa kun muljahtelee lantion tietämillä kun esikoinen potki aina ylhäällä.tämä on löytänyt mukavan kolon aivan alavatsasta,sitä lääkärikin sanoi että on todella alhaalla.
mutta nyt riittää tuo valitus...kyllä se tästä menee kun rauhassa ottaa eikä liikaa rehki yhtenä päivänä.
oli tosi kiva katsella masukuviasi pikku-milli.mulla ei vielä ole viivaa ilmestynyt,esikoisesta se oli ja tästäkin pitäisi tulla kun kerran poikaa ultrassa sanoi minun odottavan.
jaksamista kaikille loppuviikkoon..nautitaan tästä ajasta joka kuitenkin on pian ohi.malttamattomana jo odotan kyllä että saisin vauvan syliini.
tanui ja masu25+4
Tanui, tuosta vaukirjan paketista. Mä sain sen kun lähetin neuvolasta saadusta vaukirjan Odotus-kirjasesta kupongin, mutta mun käsittääkseni sen voi tilata myös netin kautta? www.vaukirja.com. Saa ne tuotenäytteet ja osallistuu samalla kuukausittaisiin arvontoihin, mutta ei ole vielä kuitenkaan velvoitettu mihinkään =)
Piti muuten vielä sitä kirjoittaa kun on mietitty sitä kuka mahtaa olla ensimmäinen toukokuinen joka jakautuu¿ saa nähdä kuinka pian tapahtuu kun huhtikuisiakin on jakautunut jo kaksi!!! Joulun jälkeenhän täällä oli ilmoitus jouluaattona syntyneestä huhtivauvasta. Hänen voinnistaan en ole kyllä mitään tietoa sen jälkeen bongannut, mutta eilen osui silmään tuolta huhtisten esittelypinosta toinen vauvauutinen. Oli syntynyt pikkuinen huhtityttö tammikuun 13. päivä. Tuntui tosi hurjalta ajatukselta kun heillä laskettu aika olisi ollut neljä päivää ennen mun laskettua aikaa!!!
[color=red]pikku-milli & paco 27+6[/color]
Pikku-Milli, sinä ilmeisesti hoidat toukokuisten listaa? Voisitko ystävällisesti poistaa minut listalta.
Meidän perheessä elellään nyt surullista aikaa. Vauvallamme todettiin toissapäivänä niin vakava sydämen rakennevika, ettei nuppusemme selviä täysiaikaisuuteen saakka saati elämään kohdun ulkopuolella. Synnytän tyttäremme ensiviikolla.
Toivotan sydämestäni kaikille onnellista ja turvallista odotusaikaa, nauttikaa vauvoistanne ja läheisistänne. Meillä on kaksi ihanaa tervettä lasta, joihin nyt keskitämme kaiken tarmomme.
Vakkaritaustailija, K.Mänty
K.Mänty, syvät osanottoni teille ja paljon voimia tulevaan!
Ja juu... poistan listalta =(
tervetuloa takasin laura, kiva että matka onnistui!
ja kaikille neuvolassa/ultrassa kävijöille onittelut hyvistä tiedoista ym.
dolosa, onneksi selvisit säikähdyksellä :)
tässä meikäläisen uusimmat tiedot:
viikkoja 26+2
hemppa 127 (hiukan laskenu)
pissa puhdas
verenpaine 121/80
painoa, apua +1000g per viikko (mutta lekurikin sano vaan että kuuluu asiaan)
vauvan sykkeitä ei kertonu.
ja sit asia jota pelästyin, sf-mitta 22cm. eka mittas 21 ja sit alko lekurikin ihmettelemään ja mittas uudestaan ja sai 22cm.
just käyrillä mennään mut kun edellinen mittaus meni ihan yläkäyrillä niin sitä ihmeteltiin. lohdutteli kyllä että onhan sillä aikaa kasvaa eikä se vielä mikään liikapienikään ole. mutta pisti se vähän ajattelemaan.
kohdunsuu 2cm ja suljettu.
no kyllä se tästä, ei haittaa vaikka vähän pienempikin olisi, kuhan terve on!
huomenna sit se sokerirasitus ja paraikaa vetelen nassuuni suklaata, hyi mua!
ja limppari maistuu, vois juoda koko ajan. toinen himo on kyl maito!
kummeista meillä on oikein ongelma. ne jotka kelpuutettas kummeiksi eivät kuulu kirkkoon ja muutenkaan noita sopivia ei kauheasti ole. ollaan tosi nirsoja sen suhteen!
taitaa valinta mennä viime tippaan, ja enenpää kuin kaks kummia ei tule!
nyt täytyy taas mennä syömään...
ei kyl nälkä ole!
meppe81 ja ruoto27rv