Magneettikuviin?Entäpä kasvon ultarahoitopuhdistukseen?
Voiko raskaana ollessa mennä alaselän magneettikuviin?
Entäs kasvojen ultrahoitopuhdistukseen.......kyllä varmasti.Tiedän, tyhmä kysymys, mut jotenkin jäi kysymyskerkiks....
Kommentit (4)
Kannattaa kysyä tuota magneettikuvaus asiaa lääkäriltä,siinähän ei käytetä röntgensäteitä, joita ei raskaanaoleville suosita.
Minulle kosmetologi sanoi, että ihon syväpuhdistuksia, joissa käytetään ultraa ei raskauden aikana suositella.
Tuah.
Noista magneettikuvista en osaa sanoa, mutta ultraäänestä jotakin. Eli ultraäänikasvohoidossahan on yleensä kaksi vaihetta, eli puhdistus ja imeytys, joista tämän puhdistusvaiheen voi tehdä raskaana olevalle ihan normaalisti. Se siis korvaa ihomatoraudalla tehdyn ihonpuhdistuksen, ei ole yhtä kivulias, joskaan ei myöskään ihan yhtä tehokas.
Sen sijaan imeytys-vaihetta ei suositella raskaana oleville, koska siinä asiakkaan ja uä-laitteen välillä (eli sinun " läpi" ) kulkee suljettu virtapiiri, joka siis ulottuu vauvaankin. Mitä suurimmalla todennäköisyydellä tästäkään ei mitään seuraamuksia vauvalle tule, mutta koska varmuutta asiasta ei ole, sitä ei yleensä raskaana oleville tehdä. Tuotteet (esim. ampullit/seerumit ym) voi kyllä vastaavasti imeyttää ihan hieromalla, mikä toki tuntuukin mukavammalta ja rentouttaa...
Tietysti varmaan on kosmetologeja jotka myös tekevät raskaana oleville, mutta yleinen ohje ja suositus on kuitenkin jättää imeytys tekemättä. JOten raskausaikana kannattaa mieluummin valita vaikka ihan " perinteinen" kasvohoito ja keskittyä ennen kaikkea rentoutukseen... :)
T: Kosmetologi
Mä olin kolarissa lokakuun lopussa, missä mun perään ajettiin, ja mun niskat nytkähti sit oletettua pahemmin..Lääkärit puhui jo kolmen viikon jälkeen magneettikuvista, mutta piti käydä hakemassa lähete erikoislääkäriltä (mun tapauksessa fysiatrilta)..Sinne mä sit pääsinkin vasta jolukuun puolessavälissä..Mulle fysiatri sanoi heti, että magneettikuvat on ehdottomasti poissuljettu vaihtoehto nyt, kun olinkin yllättäen kolarin jälkeen tullut raskaaksi..Laittoi lähetteen sen sijaan hermoratatutkimuksiin, ja sanoi, että jos on synnytyksen jälkeen vielä tarvetta magneettikuviin, niin sit sinne mennään..
Eli mulle ei ainakaan tehty niska-hartia seudun magneettikuvausta raskaana ollessa..En sit tiedä miten se olisi myöhemmin raskaudenaikana mahdollinen..
varrmaan riippuu raskausviikoista ja siita miksi kuvausta tarvitaan (onko valttamatonta vai voitaisiinko odottaa raskauden loppuun). Jopa lantion rontgenkuviahan otetaan raskaanaolevista, ei kuitenkaan alkuraskaudessa eika varmaan myohemminkaan jos ei ole pakko (esim. lantion kokoarviota varten). Jos se toinen toimenpide mita kuvailet on ultra-aani, niin eikohan siina ole sama juttu kuin mahankin ultrassa eli kyllahan niita saa tehda.